"Ο Τρελοφάν" #7



 ΙΙ.

Σαν να πέρασε το μεγάλο κρύο, σκέφτηκε η Σιμώνη, ενώ πήγαινε στη δουλειά της πρωί πρωί την επόμενη ημέρα.  Προετοιμασμένη να την περονιάζει η παγωνιά της προηγούμενης ημέρας, ένιωσε κεφάτη με την καλυτέρευση του καιρού, αν και τις περισσότερες φορές, με κέφι πήγαινε δουλειά γιατί την αγαπούσε, της άρεσε να δημιουργεί σχεδιάζοντας και ράβοντας ενδύματα και να φαντάζεται την ιστορία του ατόμου που θα φόραγε τη δημιουργία της.

Αφεντικό της Σιμώνης, είναι ο τριτότοκος γιος του κόμη, μόνο 5 χρόνια μεγαλύτερος της και από τότε  που ανέλαβε, το απλό ραφτάδικο  έγινε βιοτεχνία ενδυμάτων. Στην πρώτη της δουλειά επικεφαλής ήταν η μεγαλύτερη σε ηλικία ράφτρα. Μια φορά θυμάται τον πρωτότοκο του κόμη να έρχεται για έλεγχο, κυρίως για να δει την εξέλιξη της παραγγελίας του πύργου. Ο Φρανσουά ήταν  πολύ σοβαρός και ευγενικός αλλά  απρόσιτος με τους  εργαζόμενούς του.

Δεν τον ξαναείδε από τότε, παρά μόνο στο γάμο του που έγινε στο Γκαέλ μια καλοκαιρινή ημέρα πριν 6 χρόνια. Ο  Φρανσουά παντρεύτηκε την κόρη ενός ισχυρού γαιοκτήμονα που παρόλο που δεν είχε ευγενική καταγωγή και τίτλο, εν τούτοις έδινε στην κόρη του ένα πολύ μεγάλο ποσό χρημάτων ως προίκα.

Θυμάται η Σιμώνη το γάμο του, που ήταν ένα μεγάλο γεγονός για το χωριό τους. Ο κόμης έδωσε και τότε αργία σε όλους. Μέρες πριν είχαν ξεκινήσει οι ετοιμασίες με πολλούς χωρικούς να καθαρίζουν σκουπίζοντας τα χωμάτινα δρομάκια αλλά και τα λιθόστρωτα.    Έριχναν νερό, σκούπιζαν, ξανά νερό και πάλι σκούπισμα να γίνει το χώμα λείο, σκληρό και καθαρό από σκόνες. Τόσες τουαλέτες αρχοντικές θα σέρνονταν στα δρομάκια...

Οι στρατιώτες είχαν δημιουργήσει διαδρόμους για τους κατοίκους που θα βρίσκονταν εκεί. Και παρευρέθηκαν όλοι την ημέρα του γάμου. Επιλογή τους; Πιθανόν αν και εκπρόσωποι του πύργου δεν είχαν ξεχάσει να ενημερώσουν κάθε σπίτι στο χωριό, για να πράξουν το καθήκον τους οι κάτοικοι, υποδεχόμενοι τη νέα νύφη.

Από το πρωί της ημέρας του γάμου, γυναίκες ετοίμαζαν τα φαγητά που θα σερβίρονταν στο τραπέζι των χωρικών, στην ίδια  αλάνα που γίνονταν οι αγώνες των Ιπποτών.

Όταν ήλθε η ώρα, θυμάται η Σιμώνη  μια στολισμένη άμαξα να σταματά μακρύτερα από την εκκλησία για να περπατήσει η νύφη συνοδευόμενη από τον πατέρα της, να την δουν οι χωρικοί και να της αποτίσουν το σεβασμό που όφειλαν και που ερμηνευόταν σε υπόκλιση από τους υποτελείς της. Όμορφη νύφη, θυμάται, αλλά και ποια νύφη είναι άσχημη;

Καλεσμένοι, όλοι οι ευγενείς του παλατιού καθώς και οι αξιωματούχοι του πύργου.

Πλούτη, κοσμήματα, τουαλέτες που θάμπωναν ειδικά τα νεαρά άτομα. Ποιος δεν ονειρεύεται ομορφιά και πλούτη;



Το φαγοπότι και ο χορός των καλεσμένων έλαβε χώρα στον πύργο, την ίδια ώρα που οι χωρικοί έτρωγαν και χόρευαν στην αλάνα με ακούσματα από οργανοπαίκτες,  χορηγία του κόμη.

Τότε ήταν που  ανέλαβε ο Τόμας να εκβιομηχανίσει το Γκαέλ. Λάτρης της βιομηχανικής επανάστασης*, πίστεψε από νωρίς ότι έπρεπε το φέουδο να ακολουθήσει την εξέλιξη αν ήθελε να συνεχίσει να υπάρχει. 

Τα δυο αδέλφια, ο Φρανσουά και ο Τόμας, αγαπημένοι πάντα μεταξύ τους, ταίριαζαν στις απόψεις  και συμφωνούσαν με την ιδέα της προόδου. Αν και το φέουδο θα περνούσε στον πρωτότοκο, ο Τόμας βοηθούσε τον αδελφό του, ώστε να παραλάβει ένα υγιές περιουσιακό στοιχείο.

Με τον δεύτερο αδελφό είχαν τυπικές σχέσεις, τελείως διαφορετικός χαρακτήρας από τους άλλους δύο, κυρίως εγωπαθής και ατομιστής.

Ο Τόμας, ήταν αγαπητός γιατί ήταν προσηνής αν και αυστηρός. Αλλά δίκαιος και νοιαζόταν για τους εργαζόμενους.  Μέχρι σήμερα είχε δημιουργήσει μια υφαντουργία, μικρή μεν αλλά αξιόλογη. Έφερνε μηχανήματα για να αυξήσει την παραγωγή και να κάνει την εργασία πιο εύκολη. Στης Σιμώνης τη βιοτεχνία είχε φέρει ραπτομηχανές που ναι μεν έκαναν ένα είδος βελονιάς, αλλά το ράψιμο γινόταν πιο εύκολο, γρηγορότερο και πιο γερό.

Η Σιμώνη είχε μάθει γρήγορα τη μηχανή, την έδειξε και σε άλλες ράφτρες. Εκείνη έκανε τα σχέδια και επιστατούσε τη δουλειά δίνοντας λόγο μόνο στο αφεντικό.



Στην δουλειά της Σιμώνης, ο Τόμας έδειχνε μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Ίσως πεις ότι τον ενδιέφεραν τα ενδύματα και η πώλησή τους. Η αλήθεια είναι ότι ένα ζευγάρι πράσινα μάτια τον είχαν μαγέψει. Κάθε βλέμμα της Σιμώνης αισθανόταν να τον παίρνει στην  καταπράσινη αγκαλιά της γης, να τον ζεσταίνουν οι ακτίνες του ήλιου και να μαγεύεται από τη θέα. Μόνο που η καρδιά του δεν ζεσταινόταν απλώς, αλλά καιγόταν με κάθε ματιά της.



Ήξερε ότι είναι όχι μόνο απαγορευμένη η όποια σχέση τους αλλά και επικίνδυνη. Γι αυτό δεν είχε δώσει δικαιώματα ως τώρα και απασχολούσε το νου του με όσα η ανάπτυξη των βιοτεχνιών απαιτούσαν.

Ο Τόμας,  παρέμενε στο χωριό   ελεύθερος από δεσμεύσεις γάμων και σχέσεων παρόλη την προσπάθεια του πατέρα του να τον παντρέψει με μια αριστοκράτισσα.

Εκείνη την περίοδο ήξερε τις ανακατατάξεις στο οικονομικό επίπεδο που γίνονταν στην πρωτεύουσα. Οι αποικίες, το εμπόριο, η τεχνολογία που εισχώρησε στο χώρο εργασίας, έφερναν αλλαγές.   Η ύπαρξη βιομηχανιών στις πόλεις αφενός μεν τις ανέπτυξαν, αφετέρου προσέλκυαν αγρότες από τα φέουδα να εργαστούν στις νέες θέσεις δουλειάς. Πολλά κτήματα άρχισαν να μένουν ακαλλιέργητα. Ο Τόμας ήξερε ότι ήταν θέμα χρόνου να φτάσει και στο Γκαέλ όλο αυτό. Οι βιομηχανίες αναπτύσσονταν και ήξεραν να στέλνουν ψιθύρους κατάλληλους για νέους εργάτες.

Ήδη, τα νέα είχαν φτάσει στα αυτιά των κολίγων, αλλά κυρίως των τεχνιτών που ήθελαν να άρει ο κόμης το συμβόλαιο που υπέγραψαν για την εργασία τους. Ήθελαν πολλοί να φύγουν και να δοκιμάσουν την τύχη τους στις πόλεις. Δεν τολμούσαν ακόμη. Μόνο ψίθυροι και σχέδια πίσω από κλειστές πόρτες.

Μα το Τόμας ήξερε τι γίνεται. Κατανοούσε και το έβρισκε φυσιολογικό.

Πώς θα το εξηγούσε στον πατέρα του;

Πολλές φορές συγκρούονταν πατέρας και γιος για τον τρόπο διοίκησης του φέουδου, αλλά και για τις απαρχαιωμένες αντιλήψεις του κόμη.

Ο Τόμας και ο Φρανσουά,  διαφωνούσαν  συχνά μαζί του. Ο Φρανσουά ήπιος χαρακτήρας δεν ύψωνε εύκολα φωνή στον κόμη, μα ο Τόμας συγκρουόταν συνεχώς. Μα όταν ο κόμης σηκωνόταν ορθός και χτυπούσε το χέρι στο τραπέζι, άπαντες σώπαιναν. Και ο Τόμας, όχι μόνο γιατί σεβόταν τον πατέρα του, όχι μόνον για την σπουδαία θέση και τον τίτλο του κόμη στη χώρα, αλλά και γιατί είχε τη δύναμη να του επιβάλλει άλλο τρόπο ζωής.

Φρόντιζε τα προϊόντα που παρήγαγαν οι βιοτεχνίες του να τα εμπορεύεται σωστά, γι αυτό και πήγαινε συχνά στην πρωτεύουσα να ελέγχει και να μαθαίνει.

 Πώς θα  εξηγούσε στον πατέρα του τις αλλαγές που έρχονταν ολοταχώς;

Μα η ευκαιρία δεν άργησε να φανεί. Η παραγωγή του επιστράφηκε εκείνη την εβδομάδα. Έμεινε απούλητη. Φυσικά ο κόμης χρέωσε στον γιο του την αποτυχία με ''τις εξυπνάδες σου, τις  βιοτεχνίες σου και όλα αυτά που τα πληρώσαμε ακριβά''!

Αλλά και οι εργάτες στις βιοτεχνίες ανησύχησαν. Θα έχαναν τη δουλειά τους; Θα θεωρούνταν υπαίτιοι αυτής της επιστροφής; Τι θα έκαναν από εκεί και πέρα;

Όταν η ανασφάλεια κυριαρχεί, καρδιά και  νους δένονται πισθάγκωνα. Και μόνο μια ώθηση χρειάζονται για να λυθούν και να πάρουν το δικαίωμα της ζωής στα χέρια τους.

 Μα ο νους του Τόμας, εύκολα ξεστράτιζε από τα οικονομικά μεγέθη που τον απασχολούσαν από μια μορφή, ολοζώντανη λες, που  βρισκόταν μπροστά του ακόμη και όταν ήταν μόνος.  Μια εικόνα της όμορφης  Σιμώνης να του χαμογελά και να συζητά μαζί του, τον συντρόφευε όλες τις ώρες.                           

Κάθε βράδυ πάλευε λογική και καρδιά. Μονομαχούσαν σκληρά, με τη λογική να ξεθαρρεύει. Αλλά κάθε πρωί που την έβλεπε  στη δουλειά, η λογική λούφαζε και η καρδιά έπαιρνε τα ηνία.

........................................................συνεχίζεται

*Η περίοδος της εκβιομηχάνισης ,συνολικά και όχι μόνο η πρώιμη φάση της, υπήρξε ταυτόχρονα μια περίοδος αξιοσημείωτης ανάπτυξης των πόλεων.
Τι σημαίνει η φράση η "Βιομηχανική επανάσταση ξέσπασε"; Σημαίνει ότι κάποια στιγμή στη δεκαετία του 1780, και για πρώτη φορά στην ανθρώπινη ιστορία, λύθηκαν τα δεσμά της παραγωγικής δύναμης των ανθρώπινων κοινωνιών, στο εξής μπόρεσαν να επιτύχουν το συνεχή ταχύ και ως σήμερα απεριόριστο πολλαπλασιασμό ανθρώπων αγαθών και υπηρεσιών. Καμία προηγούμενη κοινωνία δεν είχε κατορθώσει να ξεπεράσει τους περιορισμούς που επέβαλλαν στην παραγωγή η προβιομηχανική κοινωνική διάρθρωση, η ατελής επιστήμη και τεχνολογία και επομένως οι περιοδικοί κλονισμοί, οι λιμοί, οι επιδημίες, και ο θάνατος.(Η Α Βιομηχανική Επανάσταση 1780-1848)

Οι εικόνες είναι από τη Google και τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στους δημιουργούς τους

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Χρόνια πολλά σε όλους σας
Η συνέχεια σε λίγες ημέρες -ελπίζω- γιατί υπάρχει ένα τεχνικό πρόβλημα με τον υπολογιστή μου. Αύριο πάει τεχνικό. Θα δούμε....Σήμερα ανάρτησα με δανεικό υπολογιστή γιατί με το τάμπλετ δεν μπορώ. Την κατανόησή σας!

22 σχόλια:

  1. Χρόνια Πολλά Άννα μου Ενδιαφέρουσα η συνέχεια της ιστορίας σου με χρήσιμα στοιχεία για τη βιομηχανική επανάσταση. Περιμένω με αγωνία τη συνέχεια . Ελπίζω να φτιάξεις τον υπολογιστή σου Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου χρόνια πολλά. Χαίρομαι που σου άρεσε...Κι εγώ ελπίζω να φτιάχνεται ο υπολογιστής μου. Θα δούμε..,.
      Σέυχαριστώ πολύ
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  2. "Δυο πράσινα μάτια τον είχαν μαγέψει και αισθανόταν να τον παίρνει στην καταπράσινη αγκαλιά της γης"
    πόσο δυνατή φράση, πόσο όμορφη, τι υπέροχη εικόνα Άννα μου!
    Ωραία συνέχεια, η αλήθεια είναι πως το προηγούμενο με την απώλεια με συνεπήρε και ύστερα όλο κύλησε νεράκι.
    Πολύ ωραίο και διαφορετικό από το προηγούμενο διήγημα.
    Εν τω μεταξύ μου αρέσει ιδιαίτερα που μπαίνεις μέσα στην εποχή και στα δυο.
    Προσωπικά μου φαίνεται εξαιρετικά δύσκολο!
    Μπράβο σου Άννα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλα θα τα έχει Νικολέτα μου, σιγά σιγά θα τα βλεπουμε με τις συνέχειες. Απώλειες, όμορφες στιγμές, άσχημες...όπως είναι η ζωή μας.
      Χαίρομαι που σου αρέσει. Και βεβαίως θα ναι διαφορετικό από τα Άλμπατρος. Ε...μην επαναλαμβανόμαστε ε;;;
      Σ ευχαριστώ πολύ. Η παρουσία σου με συγκινεί
      Τα φιλιά μου

      Διαγραφή
  3. Και να που κατακτήθηκε η ψυχή από ένα βλέμμα, έτοιμη να αναλωθεί στους στοχασμούς του έρωτα, που φτιάχνουν αντικλείδια για τις καρδιές των αναγνωστών. Αρχίζουν να παίρνουν άλλη χροιά τα συναισθήματα. Περίπου…….το περίμενα.
    Υπέροχα εξελίσσεται! Ανυπομονώ για την συνέχεια Άννα μου!
    Φιλιά Αναστάσιμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς μου την με τα σχόλια που είναι από μόνα τους θησαυρός λογοτεχνικός.Είμαι σίγουρη ότι θα το περίμενες....χιχιχι
      Σέυχαριστώ για την παρουσία σου
      Έπονται....συνέχειες
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  4. Υπέροχη συνέχεια Άννα μου. Μια εξιστόρηση που περνάει μέσα από την βιομηχανική επανάσταση.
    Χαίρομαι που δεν έχασες τελικά τα αρχεία σου. Μπράβο.
    Καλημέρα, καλή συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς τον μου.Χαίρομαι που σου αρέσει...Γιώργο μου ακόμη δεν ξέρω αν θα σωθούν τα αρχεία... Το ξαναγράφω...
      Σέυχαριστώ πολύ που είσαι εδώ
      Καλή σου μέρα

      Διαγραφή
  5. Πανέμορφη η συνέχεια μας Άννα μου. Εκτός από τα ενδιαφέροντα για την βιομηχανική επανάσταση, εισάγεται και το στοιχείο του έρωτα. Κάτι που εκτός από χρώμα στην ιστορία, θα δώσει και την ευκαιρία να δούμε και άλλες πλευρές της Σιμώνης.
    Οι περιγραφές σου τόσο υπέροχες, που ένιωθα να είμαι ανάμεσα στις κυρίες με τις εντυπωσιακές τουαλέτες και εσύ σε μια γωνιά να μας αφηγείσαι την υπέροχη ιστορία σου.
    Εύχομαι το τεχνικό πρόβλημα να επιλυθεί σύντομα και να έχουμε την συνέχεια γρήγορα. Αν αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει, μην αγχωθείς. Εμείς περιμένουμε όποτε και αν μπορείς.
    Σε γλυκοφιλώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Μαρίνα μου, δεν ξέρεις πόσο. Ε ναι ζωή χωρίς έρωτα υπάρχει; Για να δούμε τι θα δεις από τη Σιμώνη...
      Πολύ το ευχαριστιέμαι που το ''ζεις'' όλο αυτό.
      Σ'ευχαριστώ κορίτσι μου που είσαι πάντα εδώ κοντά μου
      Ναι το τεχνικό πρόβλημα λύνεται και είμαι πολύ χαρούμενη γιατί δεν θα χαθούν τα αρχεία μου και αύριο καλώς εχόντων θα έχω τον υπολογιστή μου. Και δεν μπορώ να μπω στο δικό σου από άλλον υπολογιστή, δεν ξέρω γιατί
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  6. Άντε να δούμε τι προοπτικές θα είχε άραγε, ένας έρωτας στα χρόνια της βιομηχανικής επανάστασης. Πολύ ενδιαφέρουσα η χρονική περίοδος που επέλεξες για την ιστορία σου. Η κοινωνία αλλάζει και τα νέα δεδομένα φέρνουν ανατροπές στις σχέσεις των ανθρώπων. Για να δούμε λοιπόν τι μας επιφυλάσσεις στη συνέχεια...
    Άννα μου εύχομαι "περαστικά" στον υπολογιστή σου!
    Πολλά φιλιά και καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαράκι μου θα δούμε παρακάτω στα χρόνια εκείνα τι ευτυχισμένες ή άσχημες στιγμές βίωναν όπως τις φαντάστηκα βέβαια.
      Ευχαριστώ Μαρία μου που είσαι εδώ κι εσύ κοντά μου
      Ο υπολογιστής λέει ο τεχνικός αύριο θα είναι καλά και στα χέρια μου, για ναδούμε
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  7. Στο έχω ξαναπεί Άννα μου. Έχεις ένα χάρισμα στο ιστορικό μυθιστόρημα. Το είδαμε και στα "Άλμπατρος", το βλέπουμε και εδώ. Το πέρασμα από την Φεουδαρχία στον πρώιμο καπιταλισμό το δίνεις με πολύ ανάγλυφο και συγκροτημένο τρόπο. Για να μπορέσει ο αναγνώστης σου να κατανοήσει τις αλλαγές στην κοινωνία. Αλλαγές μεγάλες τόσο στην οικονομία όσο και στον τρόπο ζωής.
    Δύο νέα πρόσωπα, ο Τόμας και ο Φρανσουά, οι γιοι του φεουδάρχη, έρχονται να μπουν στην πλοκή και στη δράση. Και τα πρώτα ερωτικά χτυποκάρδια μεταξύ της Σιμώνης και του Τόμας κάνουν δειλά-δειλά την εμφάνισή τους.
    Πολύ όμορφο και αυτό το κεφάλαιο αγαπημένη μου φίλη και είμαστε έτοιμοι να υποδεχτούμε τη συνέχεια.
    Υ.Γ. Ελπίζω το σοβαρό θέμα με τον Η/Υ να αποκατασταθεί με τον καλύτερο τρόπο.
    Εδώ είμαστε κοντά σου.
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Γιάννη μου. Αν καταφέρνω μέσα από τις περιγραφές της ιστορίας να περάσω τις αλλαγές στην κοινωνία τότε, είμαι ικανοποιημένη.
      Η ιστορία μας ξεκινά και θα δούμε στη συνέχεια πώς θα εξελιχθεί.
      Χαίρομαι που είσαι εδώ μαζί μου. Σ'ευχαριστώ θερμά
      Ο υπολογιστής μου σύμφωνα με τον τεχνικό σήμερα θα είναι στα χέρια μου και τα αρχεία όλα έχουν σωθεί.
      Να σαι καλά

      Διαγραφή

  8. Χριστός Ανέστη και χρόνια πολλά.
    Κάπως έπρεπε να μπει κι ο έρωτας στο ωραίο σου διήγημα, Άννα μου.
    Μας αποζημιώνεις για ρη στεναχώρια που πήρανε στο προηγούμενο επεισόδιο.
    Τίποτα όμως δεν μας εγγυάται την ομαλή έκβασή του.
    Δεν θα είναι όλα ρόδινα για τη Συμώνη, υποψιάζομαι, αλλά ελπίζω σε ένα αίσιο τέλος.
    Η Βιομηχανική επανάσταση άρχισε τόσο νωρίς;
    Δεν το σκέφτηκα ποτέ.
    Πολύ ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια.
    Ανυπομονώ για τη συνέχεια.
    Τα φιλιά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά Ρένα μου.Εμ ο έρωτας παντού υπάρχει πώς θα έλειπε από εδώ. Το τι θα γίνει όμως θα το μάθουμε σιγά σιγά στις συνέχειες. Χαίρομαι που σου άρεσε και αυτό το κεφάλαιο. Ναι υπάρχουν και στενόχωρες στιγμές στη ζωή, από εδώ θα έλειπαν;
      Ναι τόσο νωρίς άρχισε η βιομηχανική επανάσταση. Συνέπεσε με τη Γαλλική επανάσταση.
      Σ'ευχαριστώ Ρένα μου που είσαι παρέα μου
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  9. Μου αρέσει πολύ η ανάλυση που κάνεις και ο τρόπος που δένεις τα διάφορα στοιχεία της εποχής μεταξύ τους στο έχω ξαναπεί. Ο τρόπος γραφής σου μου κινεί το ενδιαφέρον και μου αρέσουν και οι αναφορές σου στις πηγές για την εποχή που εκτυλίσσεται η ιστορία σου. Ο έρωτας χτυπά την πόρτα βλέπω και αρχίζει να ξετυλίγεται ένα κουβάρι υποθέτω όπως το νήμα που ράβει στις μηχανές. Ενδιαφέρον φοβερά Άννα μου και περιμένω τη συνέχεια!
    Χρόνια σου πολλά με υγεία και πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωωω σ'ευχαριστώ Μαίρη μου. Χαίρομαι πολύ πολύ που σου αρέσει. Και ναι ο έρωτας πάντα χτυπά την πόρτα νέων ανθρώπων. Έτσι δεν είναι; Δεν ξέρω πώς θα είναι το νήμα του κουβαριού, θα το δούμε μαζί στις συνέχειες. Να σαι καλά Μαίρη μου
      Τα φιλιά μου και χρόνια πολλά και καλά

      Διαγραφή
  10. Χρόνια πολλά Χριστός ανέστη πολύ όμορφη η ιστορία σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλημέρα αγαπημένη μου!
    Χρόνια πολλά, Χριστός Ανέστη! Με υγεία και κάθε καλό!
    Ομολογώ πως απόλαυσα την εξέλιξη της ιστορίας σου και μου άρεσε και εμένα που πέρασε μέσα από την περίοδο της εκβιομηχάνισης.
    Περιμένω να δω που θα το πας!
    Φιλιά πολλά ψυχή μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά ψυχή μου
      Χαίρομαι που απόλαυσε και αυτήν τη συνέχεια
      Σιγά σιγά θα βλέπεις πού το πηγαίνω χιχιχι
      Φιλάκια και από μένα

      Διαγραφή