Το καλάθι του ψηφοφόρου

 

πηγή

Την Κυριακή ψηφίζουμε.

Το ξέρω πως το ξέρεις. Απλά λέω...να πας κι εσύ στις κάλπες, ε; Μπορεί να χει καλό καιρό και να πεις... δε βαριέσαι θα ψηφίσουν άλλοι για μένα, ας πάω εκδρομή, μπορεί, δεν μπορεί;

Αλλά πρέπει να περάσεις ταμείο. 

Τόσο καιρό περνάς από το μάρκετ της πολιτικής και βλέπεις τα ράφια των κομμάτων και επιλέγεις  για το καλάθι σου, τόσα από τις υποσχέσεις τους. Κρατάς μικρό καλάθι, είπες; δικαίωμά σου

Υποχρεωτικά θα περάσεις ταμείο. Να ξέρεις τι πληρώνεις, έτσι;

Δεν θα σου πω τι να ψηφίσεις. Δεν κάνω την έξυπνη, ούτε πιστεύω ότι είσαι χαζός-χαζή, απλά λέω, να...σκέφτομαι, να πας να ψηφίσεις για το καλό όλων μας.

Ναι, το συμφέρον σου και της οικογένειάς σου θα κοιτάξεις, το κατανοώ.

Αλλά αν ψηφίσουμε όλοι για το καλό όλων μας, σίγουρα και η οικογένειά σου θα  δεχθεί το καλό.

Θέλω να πω, μη βιαστείς να υποστηρίξεις εκείνον που σου έταξε μια θέση για την κόρη σου. Μη βιαστείς να υποστηρίξεις εκείνον που σου έταξε πιο πολλά χρήματα. Όχι ότι δεν μας χρειάζονται, απλά σκέφτομαι μπας και μετά κληθούμε να πληρώσουμε το επιπλέον του χρέους. Ίσως ένα νέο μνημόνιο; λέω τώρα

Σκέψου λίγο πλατιά

Δίκαιο

Ανάπτυξη

Υγεία φυσικά

Παιδεία

Είναι όλα αυτά για όλους μας. Για μια πατρίδα καλύτερη. Για μια χώρα πιο ανεξάρτητη

Αλλά ό,τι και αν έχεις αποφασίσει να πας να ψηφίσεις.

''Η ψήφος είναι πιο δυνατή από τη σφαίρα. Με τη σφαίρα μπορεί να σκοτώσεις τον εχθρό σου. Με την ψήφο μπορεί να σκοτώσεις το μέλλον των παιδιών σου.''

(Αβραάμ Λίνκολν-Αμερικανός πρόεδρος)

Γι αυτό πρέπει να ψηφίσουμε όλοι.

Δεν είναι μόνον θέμα δημοκρατίας, αλλά σίγουρα θες στα πράγματα που συμβαίνουν, να έχεις λόγο.Να λαμβάνεται η άποψή σου υπόψη.Δεν έχει σημασία αν δεν γίνει αυτό που ψήφισες, αν οι πολλοί επέλεξαν αντίθετα από σένα.  Αυτό είναι δημοκρατία. Σημασία έχει ότι ως πολίτης είσαι πολιτικό ον και έχεις δικαίωμα και υποχρέωση να ενδιαφέρεσαι για τα κοινά. Σωστά;

Και βρε παιδί μου λίγη ποιότητα ζωής, κακό είναι; Αυτό ζητώ, εσύ όχι; Ασφάλεια και στήριξη από ένα κράτος δικαίου. Επιβεβλημένα και τα δυο για μια ανθρωπινη καθημερινότητα.


''Τοις ελευθέροις μεγίστη ανάγκη η υπέρ των πραγμάτων αισχύνη.΄΄

Είναι επιβεβλημένο οι ελεύθεροι να έχουν συναίσθηση ευθύνης για τα πολιτικά πράγματα.

(Δημοσθένης-Αθηναίος ρήτορας  (384-322 π.Χ.))

Γι αυτό καλή ψήφο την Κυριακή με ενσυναίσθηση!


22 σχόλια:

  1. Ωραία μας το παρουσίασες....άντε καλό βόλι !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τα κριτήρια σου, Άννα, είναι απολύτως σωστά! Δυστυχώς πολλοί μένουν σε ιδεοληψίες ή τακτοποίηση προσωπικών γραμματίων. Άλλοι διαβάζουν και αποφασίζουν διαφορετικά για τα ίδια πράγματα. Και υπάρχει και μια μάζα αδιάφορων, που είτε απαξιούν είτε ρίχνουν "ότι νάναι"...
    Καλή ψήφος και εύχομαι ότι γίνει, να είναι για το καλό της χώρας μας!
    Την Καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι το ξέρω Βασίλη ότι πολλοί μένουν έξω από τα ορθά κριτήρια των εκλογών αλλά έτσι είναι δεν μοιάζουμε όλοι.
      Καλή ψήφο και εγώ εύχομαι να ναι για το καλό της πατρίδας μας
      Καλημέρα σου

      Διαγραφή
  3. Καθήκον μας πρώτα ηθικό, είναι να πάμε να ψηφίσουμε και στη συνέχεια είναι ο μοναδικός τρόπος να λεγόμαστε Έλληνες πολίτες... όσο για τον ποιόν θα ψηφίσουμε, αυτό είναι μια δύσκολη απόφαση!
    Η καρδιά μου, λέει πως τίποτα δεν θα αλλάξει και πως αυτό όμως δεν είναι δικαιολογία!
    ΑΦιλάκια συνετά, δυναμικά και φωτεινά μέχρι και την Κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι Στεφανία μου καθήκον μας είναι η ψηφος. Το τι θα ψηφίσουμε επιλογή του καθένα.
      Φιλάκια και από εμένα

      Διαγραφή
  4. Άμεσο, ουσιαστικό και δυναμικό κάλεσμα ψήφου! Και ναι πολύ καλά το έπραξες, Άννα μου! Απέναντι σε μια παράλογη, εγωκεντρική και καταστροφική λογική, που μιλάει για απολιτικοποίηση, το κάλεσμά σου είναι η καλύτερη απάντηση.
    Δεν γίνεται να απέχουμε από το πολιτικό γίγνεσθαι. Αυτό καθορίζει τη ζωή μας αλλά και της ανθρωπότητας τη ροή. Μάς αρέσει δεν μάς αρέσει, η πολιτική θα έρθει να μάς συναντήσει η ίδια!
    Το "όλοι είναι ίδιοι" είναι ότι πιο βολικό να ταΐσει τη δική μας ανεπάρκεια να δούμε βαθύτερα τα πράγματα, είναι βολικό να κρύψει τη δική μας συμβολή και ενοχή στην παρακμή. Στη λογική του "δεν ήξερα" έγιναν εγκλήματα στην ιστορία, τράφηκαν τέρατα.
    Να θυμόμαστε κάποια βασικά πράγματα λοιπόν:
    1) Δεν ψηφίζουμε αρνητικά γιατί θέλουμε κάποιος να "φύγει" αλλά θετικά γιατί θέλουμε κάποιος, συνειδητά να "έρθει". Οι λογικές της ψήφου διαμαρτυρίας είναι μια στροφή σε έναν αδόκιμο φαύλο κύκλο αδιεξόδου.
    2) Δεν θεωρούμε ότι η ψήφος είναι πανάκεια στα πάντα μαζί με τις εκλογές. Είναι όμως ένα τεράστιο βήμα συμμετοχής και χειραφέτησης. Το άλλο είναι η δυναμική μας συμμετοχή στους κοινωνικούς αγώνες και στις διεκδικήσεις.

    Άντε καλό "βόλι" παιδιά.
    Άννα μου, την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως τα λες Γιάννη μου. Η πολιτική είναι η ίδια η ζωή μας. Κάποιος είπε ότι αν πεις δεν ασχολούμαι με την πολιτική είναι σαν να λες δεν ασχολούμαι με τη ζωή.
      Καλό βόλι σε όλους
      Καλησπέρα Γιάννη μου

      Διαγραφή
  5. Με καθαρό μυαλό και φρεσκαρισμένη μνήμη, ας κάνει ο καθένας μας το καθήκον του, Άννα μου. Το καλάθι μας είναι μικρό και οι προσδοκίες επίσης ελάχιστες. Τουλάχιστον να σταματήσει η οικογενειοκρατία, τα τζάκια και τα ρουσφέτια. Το έγκλημα στα Τέμπη είναι το πιο τραγικό δείγμα ανευθυνότητας και αν ήμασταν μια στοιχειωδώς δημοκρατική χώρα, θα είχαν παραιτηθεί την επόμενη μέρα.
    Καλή μας φώτιση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι με καθαρό μυαλό αλλά και με αίσθημα του καθήκοντος ως σωστοί πολίτες. Μικρό καλάθι πάντα κρατάμε αρκεί να μη μείνει άδειο. Όπως τα λες Μαρία μου , ας ευχηθούμε καλή φώτιση

      Διαγραφή
  6. Πολύ ωραία η παρομοίωση σου με το καλάθι και το μάρκετ.
    Με ψυχραιμία, με κριτική σκέψη, με ενσυναίσθηση και επίγνωση, ας πάμε στις κάλπες Άννα μου και ας ελπίσουμε στο καλύτερο.
    Καλή μας ψήφο και ο Θεός μαζί μας!
    Σου στέλνω πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Μαρίνα μου. Καλή μας ψήφο εύχομαι κι εγώ και να είναι καθολική η συμμετοχή
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  7. Ρε συ, βάζε τώρα ιδέες στον Άδωνι, να τρέχει μαύρα μεσάνυχτα να "θεσπίσει" καλάθι ψηφοφόρου, και να πάμε την Κυριακή να ψηφίσουμε και να μας περιμένει το καλαθάκι μας στην είσοδο με "καλούδια" (εγώ θα ήθελα ξηροκάρπια παρακαλώ πολύ!) Μακάρι να πάει η νεολαία να ψηφίσει την συννεφιασμένη Κυριακή που μας έρχεται.. 🌺🌸🌷

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχαχα το καλάθι ψηφοφόρου είναι δικό μας...εγώ κρατώ ψάθινο δεν μ'αρέσουν τα πλαστικα΄χαχαχαχα Μακάρι να ψηφίσει ο κόσμος, νέοι κυρίως και ευτυχώς που θα ναι συννεφιασμένη η Κυριακή...

      Διαγραφή
  8. Πολλά θα μπορούσα να πω και πολλές είναι οι σκέψεις μου...Έχω έτσι και αλλιώς καταλήξει πως διέξοδος δεν υπάρχει, παρόλα αυτά θα ψηφίσω κυρίως γιατί η αποχή θα προσμετρηθεί προς το μέρος του συμφέροντος. Κατά τα άλλα τη σωτηρία και την ελπίδα ούτε καν τη φαντάζομαι στα πιο τρελά όνειρα βλέποντας αυτούς όλους να ζητιανεύουν ψήφους, έχοντας το υφάκι ΄΄αχ όσα και αν σας κανουμε πάλι μας θέλετε΄΄. Όπως και να έχει είναι απόφαση του καθενός, δημοκρατία έχουμε να ψηφίσει ότι πιστεύει...κανείς ποτέ δεν βοήθησε προσωπικά εμένα. Ότι πέτυχα ήταν με δική μου προσπάθεια καθώς και ό,τι πετυχαν οι δικοί μου.Ίσως η μεγαλύτερη αγαπη προς την χωρα μου να είναι πως ήμουν πάντα τιμιος πολιτης με απόλυτο σεβασμο στη δημόσια περιουσία και τους νόμους όποιας τελοσπάντων κυβερνησης μου έτυχε...Καλή ψηφο λοιπόν και ας ειναι να γινει το καλύτερο δυνατον

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι σκέψεις σου είναι και σκέψεις πολλών εξ ημών. Εγώ έχω ελπίδα γιατί χωρίς ελπίδα πώς να πορευτείς; Κρίμα για τη χώρα εξάλλου να μην πιστεύουμε στη σωτηρία της, ναι; Καλή πολίτης ήσουν σίγουρα και αυτός είναι ο ορισμός του καλού πολίτη. Ομως έστω σεβασμό στην γνώμη των πολλών και ας μην μας αρέσει Πάμε για ψήφο!
      Καλή ψήφο Ιφιγένεια για όλους μας

      Διαγραφή
  9. Κοίτα να δεις Αννιω μου που τελευταία στιγμή διάβασα το καλάθι μας...κοιτάζω μέσα, το βλέπω άδειο...κοιτάζω έξω ακόμα πιο άδειο, από ότι καταλαβαίνεις ακόμα αναποφάσιστη είμαι...🤔
    Θα ήθελα να ψηφίζαμε εμείς οι γυναίκες, γυναίκα που σίγουρα ξέρουν από νοικοκυριό και οικονομία...
    Πάντως την ψήφο μου δεν θα την χαρίσω και ας είμαι σε ηλικία που τα έχω δει όλα δυστυχώς.
    Καλή ψήφο λοιπόν φίλη μου δίκαιη και ελπιδοφόρα προς το καλύτερο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γυναίκες θα ψηφίσω κι εγώ κι ας είναι μόνο υποψήφιες βουλευτίνες. Καλή ψήφο Ρούλα μου.

      Διαγραφή
  10. Στις εκλογές εκτός από τους επαγγελματίες πολιτικούς
    κρίνεται κι ο Λαός
    Η ψήφος είναι μεγάλη ευθυνη
    Αν και δεν εχει σημασία, ψηφισα μόνο γυναίκες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά κρίνεται ο λαός...morfeas. Και οι πολιτικοί που ανδεικνύονται και κρίνονται από τον λαό εκλέγονται...Να κατανοούσαμε τη δύναμη μας....

      Διαγραφή
  11. Καλημέρα Άννα μου.
    Εσύ καλά τα λες, τα είπες μάλλον, αλλά τελικά οι μισοί πήγαν στις κάλπες.
    Μια από τα ίδια πάλι.
    Δεν υπάρχει σωτηρία και το ξέρουν καλά.
    Λες στον 2ο γύρο να τρέξουν όλοι;
    Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία.
    Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Ρένα μου
      Μπα Ιούνης θα έχουν αρχίσει τα μπάνια....αντε να ψηφίσουν της ηλικίας μας...δεν ξέρω!
      Φιλιά κι από εμένα

      Διαγραφή