Συνάντηση ζωής / 30ο Συμπόσιο ποίησης




Ακουμπισμένη στο παραθύρι της Άνοιξης τα αρώματα ρουφώ,
με τη ματιά να ανιχνεύει του μακρινού ορίζοντα τη θέα!
 Να τη, μπροστά μου στέκεται ολόρθη, λυγερή, αγέρωχη η Ζωή 
σαν κοπελούδα αγέραστη στο πέρασμα του χρόνου. 
Τρόμαξα γι αρχή, μπροστά σε τούτη τη μορφή 
που ξάφνου ξεπετάχτηκε με το πλατύ χαμόγελο στα χείλη. 
Μιλήσαμε θαρρώ, εκεί μπροστά στο παραθύρι 
παράπονα κατέληξα να πω, ερωτήσεις να της θέσω 
μήπως απάντηση να βρω σε άχρονες αναζητήσεις. 
''Φιλόσοφοι, ιστορικοί, της κοινωνίας οι γιατροί 
στο πέρασμα του χρόνου αποφασίσαν, πως συ Ζωή είσαι σκληρή.
 Γιατί τόσα απροσπέλαστα εμπόδια στου ανθρώπου την πορεία;
 Ολημερίς κι ολονυχτίς, το γράφει η Ιστορία, 
ο άνθρωπος πολέμησε, εσέ Ζωή να τιθασεύσει. 
Γι αυτό τόσος πόνος και οργή για σε! 
Πες μου, χαίρεσαι ταλαίπωρους να βλέπεις στο τέλος της διαδρομής;
 Γιατί να κλαίνε μάνες για τα βλαστάρια τους που άδικα χαθήκαν;
 Πόσο πόνο αντέχει της μάνας η καρδιά; 
Πώς να υμνήσει εσέ Ζωή 
όταν ομίχλη, καταχνιά, καλύπτει το φως του ήλιου; 
Υπάρχουν κι αυτοί που σε υμνούν, 
γιατί με ροδοπέταλα το διάβα τους έχεις στρώσει. 
Μα οι άλλοι, οι πολλοί, ιδρώνουν καθημερινά, 
ματώνουν νέο μονοπάτι να χαράξουν. 
Γιατί οι έχοντες ν' αυθαιρετούν ενάντια στην ύπαρξή μας ; 
Μέσα στην ανασφάλεια πορεύεται ο κόσμος. 
Γερόντοι, νέοι και παιδιά, για τη Ζωή μαθαίνουν 
πως εύκολη δεν είναι τώρα πια, με αγώνα επιβιώνουν. 
Πώς γίνεται εν μια νυκτί οδόσημα ζωής να χάνονται, 
μαβιά τα σύννεφα του φόβου να πλανώνται, 
άνθρωποι να ξεπερνούν τα όρια ενάντια σε άλλους συνανθρώπους;
 Άγριων ζώων φυλακή έγινες Ζωή, 
με βρυχηθμούς και οδυρμούς πορεύονται ενάντια σε όλους. 
Γιατί Ζωή εσύ, που υμνήθηκες όσο καμιά, 
θες να σ' αγαπούν, τραγούδια να σου γράφουν, 
να βλέπεις να ερωτοτροπούν θωρώντας τη ματιά σου, 
μα και άλλοι τόσοι, πολύ να σε μισούν 
όταν τη στράτα τους απρόσκοπτα δεν επιτρέπεις να διαβούν; 
Πώς τον αντέχεις τόσο πόνο να σκορπάς; 
Πόση ανασφάλεια πιστεύεις ο άνθρωπος μπορεί να υπομείνει; 
Γιατί εσύ και ο χρόνος, δικός σου εραστής, 
που τις μέρες τις ανθρώπινες με θράσος διαφεντεύετε, 
δυνάστες γίνεστε τόσων ψυχών; 
Πώς δεν λυγάς με τόσα δάκρυα που σε ποτίζουν; 
Πώς δεν ακούς τόσα ''Γιατί'' που πονεμένοι σου απευθύνουν;
Πώς αντέχεις φωνές οδύνης να κυριαρχούν; 
Μήπως πλανάσαι κι εσύ Ζωή από μια δύναμη ισχυρή 
που σε τυφλώνει να μη δεις πόση δυστυχία προκαλείς; 
Μα πώς να εξηγήσει πια κανείς, 
όταν σε ερωτεύονται τόσες ψυχές χαμόγελα σκορπάς 
και αμέσως σαν την αστραπή, 
τον άνθρωπο κακοποιείς;'' 
Και εκείνη με οργισμένη τη ματιά και βροντερή φωνή... 
''Επιλογή ανθρώπινη τα τόσα βάσανά σας, 
αχάριστη είσαι που μοναχά αυτά τα προσμετράς 
Μάθε τον υπαίτιο να αναζητάς, 
ευγνωμοσύνη να αισθάνεσαι για όσα σου χαρίζω'' 
και χάθηκε στα ξαφνικά!


Αυτή είναι η δική μου συμμετοχή στο 30ο Συμπόσιο Ποίησης που διοργανώνει τόσα χρόνια ακούραστα η Αριστέα μας
Εδώ όλες οι συμμετοχές. Απολαύστε τις αξίζει τον κόπο

Ευχαριστώ Αριστέα μου για την ευκαιρία να συμμετάσχω και να εκφραστώ. Ευχαριστώ όλους τους φίλους που συμπορευτήκαμε. Κάθε Συμπόσιο μένει αξέχαστο. 



33 σχόλια:

  1. Πολλά τα θέματα που έβαλες, Άννα μου, και η απάντηση που δίνεις είναι η μόνη απάντηση που ταιριάζει πραγματικά. Ιδιαίτερη η συμμετοχή σου και ασφυκτικά γεμάτη προβληματισμούς και γιατί, σαν αυτά που κατά καιρούς περνάνε από το μυαλό του καθενός από εμάς. Μία συμμετοχή απόλυτα ταιριαστή με εσένα, πιστή στη θεματολογία που γενικότερα σε απασχολεί, και ευαίσθητη. Έπρεπε να το φανταστώ ότι ίσως ήταν δική σου, αλλά η ποίηση είναι πολύ τζαναμπέτισσα για εμένα, οπότε μου είναι δύσκολο να κάνω τον Πουαρό. Δεν πειράζει, όμως, γι'αυτό υπάρχει η αποκάλυψη στο τέλος!
    Να έχεις μια όμορφη εβδομάδα.
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πίπη μου τα ερωτήματα αυτά είναι όσα φωνάζουμε εξαιτίας τόσων αναποδιών στη Ζωή. Μου ταιριάζει η συμμετοχή μου ε; Σ'ευχαριστώ
      Πουαρό δεν ήθελα να γίνεις. Μην χάσουμε την Πίπη...Φυσικά η αποκάλυψη των δημιουργών έχει ένα ενδιαφέρον μεγάλο
      Καλή εβδομάδα και σε σένα
      Τα φιλιά μου

      Διαγραφή
  2. "Υπάρχουν κι αυτοί που σε υμνούν,
    γιατί με ροδοπέταλα το διάβα τους έχεις στρώσει".
    Ένας χαρακτηριστικός στίχος που μου άρεσε γιατί φέρνει αισιοδοξία!
    Το ποίημα δεν άφησε τίποτα απ΄έξω γι αυτό και βρήκα την έμπνευση σου πολύ πετυχημένη!
    ΑΦιλάκια με προσπάθειες να μην εμφανιστώ ως ανώνυμη!

    Στεφανία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στεφανία μου ακόμη δεν φτιάχτηκε το πισι σου; Σ'ευχαριστώ καλή μου φίλη και χαίρομαι που σε ''βλέπω'' εδώ
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
    2. Το pc φτιάχτηκε αλλά η αφεντιά μου, δεν κατάφερνε να αφήσει σχόλιο στους blooger επώνυμα...
      Σήμερα όμως τα κατάφερα!!!
      ΑΦιλάκιααααααα!

      Διαγραφή
    3. Μπράβο για τον υπολογιστή σου και που κατάφερες να σε δω μαγισσούλα αλλά ποτέ δεν είσαι ανώνυμη! Έχεις σήμα κατατεθέν!

      Διαγραφή
  3. Πολύ φιλοσοφημένο το ποίημά σου, μια ωδή στη ζωή, αλλά και στα βασανιστικά ερωτήματα που έχουν όσοι νιώθουν και συμπάσχουν. Υπέροχος κι ο επίλογος με την ευγνωμοσύνη. Ίσως εκεί να είναι η απάντηση σ' όλα τα "γιατί;" και τα "πώς;". Όπως είχε κι ο Καμύ "Ζωή είναι το άθροισμα των επιλογών μας". Κι είναι αυτό ακριβώς που τόσο εύστοχα θίγεις στη συμμετοχή σου.
    Συγχαρητήρια απ' την καρδιά μου, Αννούλα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είπα να το φιλοσοφήσω λίγο...Ερωτήματα Μαρία μου που ακούω συνεχώς κάποια έχω πει κι εγώ, κι όμως είναι λάθος. ''Το έτσι είναι η ζωή'' είναι συχνή απάντηση...Κι όμως οι επιλογές μας προδιαγράφουν τη ζωή μας
      Σ'ευχαριστώ πολύ πολύ

      Διαγραφή
  4. Πολλούς προβληματισμούς μας έθεσες σε αυτό το ποίημα και συγχαρητήρια που το κατάφερες να μας κουνήσεις λιγάκι από τη θέση μας!
    Συγχαρητήρια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιώτα μου κατά βάθος τους έχουμε όλοι αυτούς τους προβληματισμούς. Καλό είναι να ξέρουμε και την ευθύνη μας
      Σ'ευχαριστώ πολύ

      Διαγραφή
  5. Άννα μου, όλα τα είχε η συμμετοχή σου! Κι ενώ φαίνεται να έχει πολύ πόνο και
    θλίψη, στο τέλος καταλαβαίνουμε ότι έτσι είναι η ζωή. Τα αποδεχόμαστε, μαθαίνουμε
    και προχωράμε!
    Υπέροχα και τα σχόλια που διάβασα πιο πάνω!
    Άννα μου, σε ευχαριστώ που παρά και τη δική σου κούραση και ταλαιπωρία ήσουν
    παρούσα και πάλι μαζί μας!
    Πολλά γλυκά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Αριστέα μου πάρα πολύ. Για όλα. Είσαι η ψυχή του Συμποσίου. Να σαι καλά. Τα φιλιά μου

      Διαγραφή
  6. Ένα ποίημα μεγάλο, χορταστικό σε σκέψεις και ερωτήματα κατά ...ριπάς, Άννα μου. Η ίδια η ζωή, η φύση της και τα δικά της τερτίπια, μπαίνουν μέσα από τους στίχους σου, σε θέση ερωτούμενου ίσως σε θέση απολογούμενου.
    Στήνεις ένα πανέμορφο σκηνικό (στο παραθύρι της Άνοιξης τα χρώματα ρουφώ...) για να ξεκινήσεις την επίμονη προσπάθειά σου να μάθεις, να ψάξεις και να ζητήσεις απαντήσεις απέναντι σε βασανιστικά ερωτήματα. Πού όλα έχουν βάση και δικαιολογία.
    Για να έρθει η τελευταία σου στροφή να δώσει μια απάντηση "Επιλογή ανθρώπινη τα τόσα βάσανά σας..." και να αποκαταστήσει τη σκληρή αλήθεια.
    Ένα ποίημα με σκέψη, αρχή, μέση και τέλος, Άννα μου, τυλιγμένο μέσα στα άπειρα μεγάλα ερωτήματα όσων τελευταία, με βασανιστικό τρόπο, έχουν έρθει να μας βασανίσουν.
    Μπράβο καλή μου πάντα για την παρουσία και τις αγωνίες σου. Την αγάπη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Γιάννη μου για την ανάλυση. Επιλογές μας είναι τα περισσότερα θέματα που θίγω και δεν το αντιλαμβανόμαστε. Ευθυνόφοβοι; Δεν ξέρω, καλό να το ψάξουμε
      Σ'ευχαριστώ ξανά
      Καλή σου εβδομάδα

      Διαγραφή
  7. «επιλογή ανθρώπινη τα τόσα βάσανά μας» Άδικο έχει Άννα μου; Το μεγάλο πρόβλημα, μια Ζωή χωρίς ζωή από δική μας επιλογή. Το πρόβλημα να είσαι εσύ; να συμφιλιώνεσαι με τον εαυτό σου, να αδιαφορείς για τον απέναντι, να περιμένεις μια σωσίβια λέμβο, αλλά να μην κάνεις τίποτα για να την αποκτήσεις. Πραγματικά ένα γενναίο κοίταγμα με τη ζωή. Λιτός ο λόγος, άλλοτε παρηγορητικός, όμορφος κι άλλοτε καταγγελτικός επιτίθεται στη ζωή. Αυτή η ζωή μέσ την ασάφειά της με τα μύρια τόσα προβλήματα, ένα δίκιο το ‘χει. ¨ Ευγνωμοσύνη να αισθάνεσαι για όσα σου χαρίζω¨
    Μπράβο Άννα, ένα ποίημα στοχαστικό όσο και όμορφο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζωή χωρίς ζωή από δική μας επιλογή....τα λέει όλα!!
      Θέλει γενναίο κοίταγμα η ζωή για να μαθαινουμε τον εαυτό μας, τους άλλους αλλά και να βρίσκουμε την πορεία μας.
      Σ'ευχαριστώ Αννίκα μου πολύ

      Διαγραφή
  8. Κάτι γίνεται απόψε με μένα.
    Σχολίασα νωρίς το βραδάκι (όπως και στης Ρούλας) και
    δεν βλέπω τα σχόλιά μου! Μήπως είναι στα ανεπιθύμητα;
    :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το βρήκα Αριστέα μου ναι ήταν στα ανεπιθύμητα...Ποιος ξέρει τι κάνει η μπλογκ σποτ...

      Διαγραφή
  9. Καλώς το κορίτσι μας! Τι χαρά που σε βλέπω ξανά στα μέρη μου!! Στο ιστολόγιό σου δεν μπορώ να μπω...
    Χαίρομαι που θα με ξεσκέπαζες διαβάζοντας το ποίημα. Με ξέρεις μάλλον καλά.
    Σ'ευχαριστώ Τζοάννα μου
    Στείλε μου κάποιο μειλ σου να έχω. Αυτό που είχα δεν λειτουργεί
    Εύχομαι όλα καλά ναι;
    Χριστός Ανέστη κοπέλα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. "Σαρώνει" η ζωή μέσα από τους στίχους σου, όπως και στην πραγματική.. ζωή, άλλωστε.. Θα νικά πάντα εκείνη, γιατί ακόμα και μέσα από τις επιλογές μας, κρατά πάντα έναν άσσο στο μανίκι της.. Κι εμείς εδώ, πότε να προσπαθούμε για το καλό και πότε όχι, αλλά με μιαν ελπίδα αγκαλιά να πορευόμαστε.. Ωραίο κείμενο Άννα, με μεστά νοήματα κι αρκετές απαντήσεις. Καλό σου βραδάκι! 🌺🌷

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτή είναι η ζωή και θα νικά πάντα αλλά και εμείς ας μην οδυρόμαστε χωρίς αγώνα...
      Σ'ευχαριστώ Πέτρα μου να σαι καλά
      Καλό βράδυ

      Διαγραφή
  11. Συγχαρητήρια για την συμμετοχή και την προσπάθεια Άννα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αννιώ μου τίποτε από ότι μας ταλανίζει όλους μέσα στην πορεία της ζωής μας δεν άφησες έξω από την τόσο ενδιαφέρουσα συμμετοχή σου και μέσα από κάθε πρότασή σου, βλέπαμε την αλήθεια μπροστά μας.
    Τα γιατί μας για τις δυσκολίες, αναπάντητα, αλλά και οι χαρές ευπρόσδεκτες...από ΄ολα έχεις μέσα της αυτή η ζωή...την αποδεχόμαστε και προχωρούμε αυτή είναι η αλήθεια της! Μπραβο σου ΑΝΝ.
    Μέχρι την επόμενη φορά που θα συναντηθούμε στα μονοπάτια του συμποσίου, να περνάς καλά φίλη μου ...την αγάπη μου φιλιααα!🧡

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Ρουλίτσα μου. Απ' όλα έχει η ζωή, σωστά. Να σαι καλά να συναπαντηθούμε ξανά
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  13. Υπέροχη η έμπνευση σου Άννα μου. Πολύ ιδιαίτερη και ουσιαστική, μιας και οι στίχοι σου, έκρυβαν ερωτήματα, που συχνά έχουν υπάρξει στο μυαλό όλων μας.
    Και στο τέλος, μας αφήνεις με μια σημαντική διαπίστωση-τροφή για σκέψη.
    Μακάρι, παρά τις δυσκολίες, να νιώθουμε ευγνωμοσύνη για όλα τα όμορφα που μας συμβαίνουν και αποτελούν τη φωτεινή πλευρά της ζωής.
    Καλό ξημέρωμα Άννα μου!
    Με το καλό και στα επόμενα δρώμενα μας να ανταμώσουμε ξανά και να μας χαρίζεις πάντα τόσο όμορφες εμπνεύσεις!
    Σε φιλώ γλυκά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Μαρινάκι μου. Ναι ευγνωμοσύνη πρέπει να νιώθουμε συχνά ...γιατί έχουν αυτά αξία μεγάλη.
      Πώς είσαι εσύ; Όλα καλά;
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  14. Άννα μου το διάβασα, ζουμερό και χορταστικό! Πολλά τα συναισθήματα.
    Σε φιλώ
    καλό σ/κ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Στέλλα μου. Να σαι καλά. Το σκυλάκι σου τι κάνει; Καλό Σ/Κο εύχομαι

      Διαγραφή
  15. Υπέροχη η συμμετοχή σου, Άννα μου! Μύρισε "νοσταλγικά" η Άνοιξη, στο μπλοκόσπιτο αυτό.

    Κική από το μπλοκ "Εκφράσου".

    * Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή