Αν,,,,μπορούσαμε, τι θα επιλέγαμε;

 

πηγή

Αν έχεις άπειρες εναλλακτικές, ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να ζήσεις; Είναι ένα από τα ερωτήματα που θέτει το βιβλίο ''Μεσάνυχτα στη Βιβλιοθήκη'' του  Ματ Χέιγκ, (εκδόσεις Ψυχογιός).

Ένα βιβλίο που αξίζει να διαβαστεί. Αν και ποτέ δεν κάνω παρουσιάσεις βιβλίων, αυτό ειδικά το λάτρεψα για τον ευφάνταστο τρόπο που  παρουσιάζει αυτά τα ερωτήματα που μας απασχολούν και αυτά τα ''αν ...'' που γεννιούνται σχεδόν καθημερινά στη σκέψη μας και βγαίνουν από τα χείλη μας. 

Πόσες φορές δεν κατηγορούμε τις επιλογές που πήραμε, πόσες δεν διαμαρτυρόμαστε ότι η ζωή μας θα ήταν καλύτερη αν...αχ αυτά τα ερωτήματα που στριφογυρνούν στο μυαλό μας!

Πώς θα ήταν η ζωή μας αν ακολουθούσαμε μια δεδομένη στιγμή άλλη επιλογή; Το έχετε αναρωτηθεί κι εσείς, όχι μόνον εγώ, σωστά;

Και επιλογές έχουμε πολλές, αμέτρητες ίσως για την κάθε στιγμή μας.  Από το ποια διαδρομή να ακολουθήσουμε για να πάμε στη δουλειά το πρωί, ως τις σοβαρότερες αποφάσεις που παίρνουμε. Κάθε φορά, καλούμαστε να επιλέξουμε.

Και λέμε ότι κάθε αποτέλεσμα των πράξεών μας είναι δική μας επιλογή, αρα και ευθύνη μας. Αλλά όταν φτάνει ο άνθρωπος όπως η ηρωίδα του βιβλίου, σε σημείο καμπής που τίποτε δεν της αρέσει, αισθάνεται αποτυχημένη, φτάνει στα όρια της αυτοκτονίας,  είναι ένα σοβαρό και μεγάλο πρόβλημα. Στο βιβλίο όμως..... ο συγγραφέας έχει  την ευφάνταστη ιδέα της βιβλιοθήκης.

Μια βιβλιοθήκη που τα ράφια κινούνται αέναα. Την επισκέφτηκε η ηρωίδα μας τα μεσάνυκτα, όσο ήταν ανάμεσα στη ζωή και στο θάνατο. Εκεί  είδε τα βιβλία της ζωής της με τις αμέτρητες επιλογές για κάθε της απόφαση. Ανοίγοντας ένα βιβλίο μπορούσε να ξαναζήσει με άλλη επιλογή τη ζωή της να δει τι έχασε και πώς θα κατέληγε. ....



Ανάμεσα σ'αυτά τα βιβλία που βρίσκονται στα ράφια αυτής της παράξενης βιβλιοθήκης, ανάμεσα στις ζωές που επιλέγει η ηρωίδα να ξαναζήσει, ξεπηδούν πληροφορίες επιστημονικές, ρεύματα λογοτεχνικά, μουσικής αλλά και ονόματα μεγάλα που έπαιξαν ρόλο τις διάφορες εποχές και είχαν σχέση με τις ζωές που η ηρωίδα ξαναζεί.

Και όσα ο συγγραφέας θέλει να μας διδάξει δεν το κάνει με δασκαλίστικο τρόπο, ούτε κουνώντας το δάχτυλο, αλλά με χιούμορ, με αισιοδοξία και με τέτοιο τρόπο γραφής που σε απορροφά, σε συναρπάζει και δεν θέλεις να τελειώσει η απόλαυση.

Αλήθεια λοιπόν τι θα έκανε ο καθένας μας; Άλλες επιλογές αν μπορούσαμε να ξαναγυρίσουμε το χρόνο; Θα ζούσαμε διαφορετικά;

26 σχόλια:

  1. Άννα μου, τι όμορφη η παρουσίαση σου. Και ακούγεται πραγματικά ενδιαφέρον το βιβλίο.
    Πράγματι, πόσες φορές "αν" δεν έχουν ξεπηδήσει στο μυαλό μας και μας κάνουν να ξανασκεφτόμαστε τις επιλογές μας.
    Προσωπικά, πια δεν πιστεύω στα "αν". Ωστόσο, αν (κοίτα πώς ξεπηδούν τα άτιμα χαχα) κάτι με ενοχλεί, φροντίζω να μην το κάνω παρακάτω. Δηλαδή δε σκέφτομαι τι θα άλλαζα αν ξαναζούσα το παρελθόν, αλλά τι μπορώ να αλλάξω για να φτιάξω ένα καλύτερο μέλλον.
    Πραγματικά με κέρδισε η παρουσίαση σου και θα το αναζητήσω το βιβλίο. Μου αρέσει που τα μηνύματα του ο συγγραφέας τα περνάει με χιούμορ, αισιοδοξία και εμπνευσμένη γραφή.
    Να 'σαι καλά Άννα μου.
    Καλό Σαββατόβραδο. Σε φιλώ γλυκά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Μαρίνα μου που σου άρεσε η παρουσίαση και δεν τη συνηθίζω. Ναι κι εγώ τα ''αν'' τα αποφεύγω αλλά δεν σου κρύβω ότι έχει έλθει στη σκέψη μου ορισμένες φορές αυτό το ερώτημα: αν επέλεγα κάτι άλλο πώς θα ήταν τα πράγματα;
      Να το διαβάσεις θα σου αρέσει και να μου πεις τη γνώμη σου
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  2. Αν μπορούσα να γυρίσω το χρόνο πίσω, θα το ‘κανα όχι για να ζήσω όσα δεν έζησα, αλλά για να διορθώσω τα λάθη μου. Λέμε το πάθημα γίνεται μάθημα. Ευγνώμων που μέσα απ’ τις δυσκολίες έφτασα στην ηλικία που είμαι με μια διαφορετική οπτική και αντιμετώπιση. Άλλωστε την καλύτερη εκδοχή του εαυτού μου την απόκτησα ωριμάζοντας, μέσα από βιώματα. Αν τα βιώματά μου δεν με πληγώνουν πια, αν μπορώ να μιλήσω γι αυτά χωρίς να πονάω, τότε ξέρω και μπορώ να αντιμετωπίσω οτιδήποτε στο μέλλον. Οι επιλογές μου είμαι ¨εγώ¨ Και το ¨εγώ¨ έγινε μέσα από τις επιλογές μου.
    Ενδιαφέρον το βιβλίο Άννα μου και σ’ ευχαριστούμε για την πρόταση.
    Φιλιά! Καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό που λες κι εγώ το έχω σκεφθεί αλλά τα λάθη που κάναμε είναι γιατί επιλέξαμε μια συγκεκριμένη επιλογή την ταδε στιγμή. Και ωριμάζοντας αποκτάμε πείρα και βιώματα που δεν τα έχουν οι νέοι. Δυστυχώς, οι νέοι περισσότερο αγανακτούν με τη ζωή τους και φτάνουν σε άσχημες σκέψεις και πράξεις.
      Κι εγώ σας ευχαριστώ που διαβάσατε την παρουσίασή μου
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  3. Πολύ όμορφη παρουσίαση , Άννα! Το συγκεκριμένο βιβλίο δεν το επέλεξα ποτέ, διότι φοβήθηκα ότι είναι από αυτά που εκμεταλλεύονται την αγάπη των αναγνωστών για τα βιβλία. Η παρουσίαση σου, με έπεισε για το αντίθετο, και το βάζω στα υπόψιν.
    Την Καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Βασίλη και μάλιστα που θεωρείσαι ειδικός στις παρουσιάσεις. Το βιβλίο είναι καλογραμμένο και ευφάνταστη η ιδέα του συγγραφέα να το παρουσιάσει έτσι ώστε να πεισθούμε για όσα θέλει να μας περάσει
      Καλή σου μέρα και ευχαριστώ που είσαι εδώ

      Διαγραφή
  4. Επιλογή είναι το ερώτημα που σου γεννήθηκε αφού διάβασες το σίγουρα ενδιαφέρον αυτό βιβλίο!
    Αποφεύγω να γυρνώ πίσω γιατί ότι έγινε, έγινε αλλά το παρελθόν έχει πολλά να διδάξει!
    Όταν χρόνια τώρα βίωσα πρακτικά τι σημαίνει να ζει κανείς στο παρόν, κατάλαβα πως η ζωή είναι τώρα και μπορούμε με επίγνωση να κάνουμε σωστές επιλογές ανά πάσα στιγμή!

    ΑΦιλάκια επίγνωσης, χαράς και αγάπης σου στέλνω Άννα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστά τα λες... και το γύρισμα στο παρελθόν δεν βοηθά αλλά όταν ωριμάζουμε τα βλέπουμε αλλιώς τα πράγματα. Ως νέοι άνθρωποι απελπιζόμαστε από τη ζωή μας συχνά
      Φιλάκια και από εμένα Στεφανία μου

      Διαγραφή
  5. Α εδώ είμαστε, Άννα μου! Αυτό το βιβλίο είναι απόλυτα για μένα, καλή μου φίλη.
    Είμαι άνθρωπος, που δυστυχώς, υποφέρω άσχημα από μια σειρά "αν" στη ζωή μου. Υποφέρω σε σημείο πραγματικού μαρτυρίου, εφιάλτη. Και πάντα αναζητώ έναν τρόπο να μπορέσω να διαχειριστώ όλα αυτά τα "αν", τα οποία στην κυριολεξία πνίγουν κάθε ανάσα της καθημερινότητάς μου και φαλκιδεύον το μέλλον μου.
    Δεν είναι δυνατόν να ζούμε με τα "αν", τα οποία κάνουν "ουρά" πίσω μας και μάς κυνηγούν. Θα πρέπει λοιπόν να το διαβάσω οπωσδήποτε! Και να, που έρχεται η παρουσίασή σου, τόσο εύλογα συγκροτημένη, που μού δίνει άμεσα το ερέθισμα.
    Σε ευχαριστούμε Άννα μου για αυτό.
    Όμορφη Κυριακή να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε σκέφτηκα όταν το διάβασα. Λέω ο Γιάννης σκέφτεται πολλές φορές το ''αν επέλεγα άλλο...'' τι θα γινόταν; Στην πραγματικότητα μας τρώνε τη ψυχή αυτά τα ''αν''... Να το διαβάσεις και να μου πεις τη γνώμη σου. Κι εγώ ευχαριστώ πολύ που είσαι και εσύ εδώ
      Καλό βράδυ

      Διαγραφή
  6. Η παρουσίασή σου είναι πολύ γλαφυρή και εξάπτει τη φαντασία. Αφού διευκρινίζεις κιόλας ότι δεν έχει διδασκαλίστικο ύφος, αλλά αφήνει τον αναγνώστη να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα, αυτό το καθιστά ένα έντιμο βιβλίο. Θα το αναζητήσω κι εγώ, γιατί εμπιστεύομαι το κριτήριό σου. Γενιά μιλώντας, δεν είμαι απ' τους ανθρώπους που αναλώνονται σε υποθετικές καταστάσεις. Νομίζω πως όλο αυτό είναι φαύλος κύκλος. Αλλά ο τρόπος που το διαχειρίζεται ο συγγραφέας, είναι όντως ευφάνταστος.
    Εύχομαι να έχεις μια καλή εβδομάδα, Άννα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε η παρουσίαση. Να το αναζητήσεις Μαρία μου. Και να μου πεις τη γνώμη σου. Ναι όντως φαύλος κύκλος είναι αυτά τα ''αν'' των επιλογών μας.
      Καλή εβδομάδα Μαράκι

      Διαγραφή
  7. Μου κίνησε την περιέργεια η παρουσίασή σου γι' αυτό το βιβλίο Άννα μου.
    Το ερώτημα που βάζει είναι υπαρξιακό και αυτό με ιντριγκάρει περισσότερο να το ψάξω. Ποιος δεν έχει αναρωτηθεί έστω και μια φορά στη ζωή του για τις επιλογές του;
    Καλή εβδομάδα Άννα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς αυτό Μαρία μου, ποιος δεν έχει αναρωτηθεί για τις επιλογές του; Να το ψάξεις θα το βρεις και διάβασέ το. Να μου πεις και τη γνώμη σου
      Καλή σου εβδομάδα

      Διαγραφή
  8. Δεν έχω σκεφτεί το "αν" στη ζωή μου... ίσως είμαι τρομερή εγωίστρια και σχεδόν πάντα θεωρώ πως αυτό που επιλέγω είναι και η μοναδική σωστή επιλογή για εκείνη τη στιγμή. Θα πρέπει να το ξανακοιτάξω το θέμα των επιλογών μου χαχαχαχαχαχα Έχω κάνει κάτι μικρολανθασμένες επιλογές όμως ακόμα και αυτές θεωρώ πως έγιναν γιατί ήταν για να με διδάξουν κάτι αχμμμ πρέπει να αρχίσω να κοιτάζω το θέμα εγωισμός χαχαχαχα
    Μου άρεσε η παρουσίαση σου, μάλιστα μου το περιέγρεψες με τρόπο που με έκανε να το νιώθω ως ταινία. Εγινα σκηνοθέτης!
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν νομίζω ότι είναι θέμα εγωισμού αλλά ωριμότητας. Μπράβο σου πάντως που δεν ξαναγυρνάς στα ''αν'' του παρελθόντος και των επιλογών σου.
      Χαίρομαι που σου άρεσε η παρουσίαση
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  9. Κοίτα να δεις Αννιώ μου που ποτέ δεν έθεσα τέτοια ερώτηση στο εαυτό μου και απορώ τώρα το που σκέφτομαι γιατί δεν το είχα κάνει...Ίσως γιατί η γενιά η δική μας; ίσως εγώ; δεν είχε την πολυτέλεια να το σκεφτεί και έπαιρνε την ζωή όπως ερχόταν.
    Δύσκολα γυρίζω πίσω και να αναρωτηθώ αν...αφού ότι ζούμε είναι η επιλογές μας.
    Ομως μου έχει κινήσει την περιέργεια η πρόταση σου φίλη μου και θα ήθελα να μπω στο "αν" της ηρωίδας του βιβλίου. Που ξέρεις μπορεί να μου μπουν ιδέες για αναζήτηση και των δικών μου "αν."
    Σε ευχαριστούμε πολύ για την παρουσίαση να περνάς όμορφα με ότι κάνεις φιλιααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπράβο θα πω εγώ γιατί αν δεν σε ταλαιπωρούν τα ''αν '' των επιλογών σου τότε απολαμβάνεις τη ζωή σου και είσαι ευχαριστημένη από αυτήν
      Να το πάρεις το βιβλίο να το διαβάσεις θα σου αρέσει
      Τα φιλιά μου

      Διαγραφή
  10. Άννα μου, κάποτε με ταλαιπωρούσαν πολλά "Αν..." γιατί ένιωθα πως θα μπορούσα να αποτρέψω να πληγωθώ και να τραβήξω λιγότερες άσχημες καταστάσεις, ίσως και 'αχρείαστες'. Όμως τελικά δεν ξέρω στην πραγματικότητα αν είναι τόσο δυνατά αυτά τα "Αν" ή εμείς πέφτουμε μόνοι μας στην παγίδα. Αφού την κάθε δεδομένη στιγμή πράττουμε, λέμε, κάνουμε, σκεφτόμαστε, βιώνουμε τα πράγματα, τις καταστάσεις, τα συναισθήματα όπως έρχονται. Κάνουμε τις επιλογές μας... τις περισσότερες φορές δεν έχουμε την ευκαιρία για να αλλάξουμε τις αρχικές επιλογές μας και να αλλάξουμε τα πράγματα. Και τι νόημα έχει τελικά κάτι που έχει συμβεί και δεν αλλάζει εύκολα στο παρόν, να ζεις με το να ταλαιπωρείσαι άδικα με τα "Αν"; Είναι ψυχοφθόρα αυτά τα "Αν" και άσε που 9 στις 10 δεν βγάζουν πουθενά οπότε;
    Πάντως, εννοέιται και θα αναζητήσω το βιβλίο που πολύ εξαιρετικά μας παρουσίασες, το έβαλα ήδη στην λίστα μου!😀

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου πόσο χαίρομαι που σε βλέπω εδώ. Έχεις απόλυτο δίκιο. Ψυχοφθόρα όντως αυτά τα ''αν'' και δεν βοηθούν. Ακόμη και αν σκεφθούμε τι άλλη επιλογή μπορούσαμε να κάνουμε δεν αλλάζει πράγματι κάτι γιατί ούτε να ''διδαχθούμε'' μπορούμε από λάθος επιλογές γιατί καθε φορά είναι διαφορετική.
      Να το πάρεις το βιβλίο να το διαβάσεις και να μου πεις τη γνώμη σου
      Τα φιλιά μου

      Διαγραφή
  11. Πρωτότυπο βιβλίο. Η αλήθεια είναι πως αν τα ΄΄αν΄΄ τα τοποθετήσουμε στον Ενεστώτα και στον Μελλοντα, μπορεί και να βελτιωθούμε. Δηλαδη αν θα μπορουσα τωρα να κάνω κατι, τι θα ήταν αυτο; Και να σκεφτούμε πως να γεμίσουμε τη ζωή μας και πώς να την απολαυσουμε καλύτερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς το κορίτσι μας. Ναι αυτό είναι λογικό...τα ''αν '' αν μεταφέονταν στο παρόν αλλά απ' την άλλη άλλες καταστάσεις και συνθήκες επικρατούν τώρα και άλλες όταν κάναμε την επιλογή. Καλό είναι βέβαια να μην μας κρατούν πίσω από τη ζωή...

      Διαγραφή
  12. Όπως λέει κι ο Βασίλης πιο πάνω, το συγκεκριμένο βιβλίο δεν "μου γέμιζε το μάτι", κάτι που άλλαξε άρδην, διαβάζοντας την όμορφη παρουσίασή σου, Άννα. Παλαιότερα με έτρωγε κι εμένα το σαράκι τής αμφιβολίας για όσα έκανα ή δεν έκανα, αλλά αυτή τη βάσανο τού "αν ήταν όλα αλλιώς", την εγκατέλειψα περνώντας τα χρόνια, όχι γιατί μεγαλώνω, αλλά γιατί το φιλοσοφώ και δεν αξίζουν τον κόπο οι άσκοπες αναρωτήσεις.. Την καλησπέρα μου και καλό σου μήνα! 🎁⭐✨

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστή αντιμετώπιση Πέτρα μου για τις επιλογές που έχουμε κάνει. Γιατί γίονται σαράκι όπως λες αλλά με το πέρασμα των χρόνων ωριμάζουμε και μπορούμε να φιλοσοφούμε αν αξίζει να γυρνάει ο νους πίσω.
      Να το πάρεις το βιβλίο και να μου πεις τη γνώμη σου

      Διαγραφή
  13. Ω! Πόσο ενδιαφέρουσα η πλοκή του! καθώς σε διάβαζα, δεν σου κρύβω, αναρωτήθηκα κι εγώ για κάποιες επιλογές μου και μπορεί να ήταν η ζωή μου σήμερα. Αλλά μου αρέσουν όπως είναι τα πράγματα (ακόμα και με τις δυσκολίες που βιώνω τον τελευταίο, τουλάχιστον, χρόνο. Δεν θα ήθελα όχι μόνο να άλλαζα κάτι, ούτε να κρυφοκοιτούσα σε άλλη ζωή δεν θα 'θελα. Όμως το μυθιστόρημα το έβαλα άμεσα στη βιβλιοθήκη της Πρωτοπορίας. (Δεν έχω πολλά εκεί ....μόλις 158 βιβλία ☺)
    Καλό μήνα, Άννα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχαχα γελάω με το πολλά εκεί...να το πάρεις το βιβλίο πιστεύω ότι θα σ'αρέσει.
      Και είναι ευτύχημα που δεν θα θελες να αλλάξει κάτι. Εγώ δεν σου κρύβω ότι θα θελα να είχα κάνει άλλες επιλογές κάποια στιγμή σε ορισμένα θέματα....
      Καλό μήνα Αριστέα μου

      Διαγραφή