Τα δάκρυα της μάνας / Συμμετοχή 28ου Συμποσίου Ποίησης

 


Κρύο στο καταφύγιο!

Τα καυτά δάκρυα της μάνας 

ατμούς σκορπούν  και μας ζεσταίνουν.


Σφιχταγκαλιασμένα σώματα καρδιοχτυπούν και ελπίζουν!


Πόνος στο καταφύγιο!

Τα νύχια της μάνας μαύρα γίνηκαν

 χώμα πηχτό, σκεπάζει το παιδί της!


Άδειες αγκαλιές κατάρες ξεστομίζουν !


Φόβος στο καταφύγιο!

Ο ήχος της σειρήνας  του πολέμου 

προλογεί το θάνατο κι άλλων ονείρων


Μικρά παιδιά,  οι εκρήξεις των βομβών πανικοβάλλουν!


Τα δάκρυα της μάνας εκλιπαρούν...

''Αφήστε την άνοιξη να ρθει!

Το χώμα οργώθηκε από τάφους και βόμβες

Δεν υπάρχει χώρος για   λουλούδια''


Μα ο πόλεμος  λαίμαργος είναι!


Τα δάκρυα της μάνας 

λυγμοί γίνονται 

πώς, την πείνα των παιδιών να ξεγελάσουν


Οι χορτασμένοι ταγοί

ζητούν  των πεινασμένων τη θυσία


Μα ο πόλεμος ανθρωποφάγος είναι!



Συμπόσιο ποίησης διοργάνωσε για 28η φορά η Αριστέα στο ''Η ζωή είναι ωραία'' και μας προσκάλεσε και προκάλεσε να γράψουμε αντιπολεμική ποίηση σε απλό μεστό λόγο.
Οι συμμεοχές απίστευτα υπέροχες, συγκινητικές, με προβληματισμό και ύμνο στην ειρήνη!
Νικήτρια η Σταυρούλα Δεκούλου η ποιήτριά μας. Συγχαρητήρια Σταυρούλα
Οι συμμετοχές όλες εδώ. Αξίζει να διαβαστούν και από όσους δεν πρόλαβαν.
Η λήξη του Συμποσιου εδώ
Ευχαριστώ  πολύ Αριστέα μου για το έναυσμα να γράψω ποίηση όπως και όσο μπορώ.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία και τα όμορφα λόγια σου σε κάθε προσπάθειά μου.


Καλές γιορτές σε όλους
Ας ευχηθούμε η Ανάσταση του Κυρίου να φέρει Ειρήνη που είναι τόσο πολυπόθητη



42 σχόλια:

  1. Ήσουν λοιπόν η δεύτερη επιλογή μου. Τι να πω.. συγκινητική!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Κατερίνα μου. Πάμε για το επόμενο τώρα. Καλή Μεγαλοβδομάδα

      Διαγραφή
  2. Ήταν από τις συμμετοχές που με ταρακούνησαν και την αγάπησα Άννα μου
    με την πρώτη ανάγνωση! Σε ευχαριστώ που πήρες την πρόκληση και έγραψες με
    τη ψυχή σου δυνατούς στίχους!
    Θερμότατα συγχαρητήρια! Μια συμμετοχή που αγαπήθηκε και τιμήθηκε από
    τους φίλους μπλόγκερ!
    Πολλά γλυκά φιλιά, Αννούλα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήταν εξαιτίας ενός θέματος και του τρόπου που έθεσες που όλοι οι συμμετέχοντες έγραψαν δυναταούς στίχους. Σ'ευχααριστούμε για τη γιορτή ποίησης που διοργανώνεις
      Το απόλαυσα το Συμπόσιο περισσότερο από όλα
      Φιλάκια και σε σένα Αριστέρα μου

      Διαγραφή
  3. Δυνατοί και σπαρακτικοί στίχοι Άννα μου.
    Πολύ ωραία συμμετοχή, μπράβο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Γιωργάκη μου να σαι καλά
      Καλό Πάσχα εύχομαι
      Ό,τι ποθείς!

      Διαγραφή
  4. Μα ο πόλεμος ανθρωποφάγος είναι.
    Αυτό ακριβώς.
    Συγκλονιστικό το ποίημα σου Άννα μου.
    Μακάρι να γράψουμε για την παγκόσμια ειρήνη.
    Καλό Πάσχα.
    Σε φιλώ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαραιστώ Ρένα μου. Συγκλονιστικός ο πόλεμος...πολύ με αναστατώνει και μόνο που τον σκέφτομαι.
      Καλό Πάσχα εύχομαι και σε σένα Ρένα μου
      Τα φιλιά μου

      Διαγραφή
  5. Άννα μου πολλά συγχαρητήρια για τη δυνατή συμμετοχή σου! Ενώνω τη φωνή μου με τη δική σου και εύχομαι ολόψυχα να γίνει πράξη αυτό που έγραψες:"Αφήστε την άνοιξη να ρθει!"
    Kαλή Ανάσταση να έχουμε και να σταματήσει γρήγορα η σταύρωση των ανθρώπων που βιώνουν τα δεινά του πολέμου♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Μαράκι. Το βροντοφωνάζω αλλά ποιος δίνει σημασία σε αναλώσιμα όντα που αποτελούν τους λαούς;
      Καλή Ανάσταση κορίτσι μου
      Καλό Πάσχα με ευχές για την Ειρήνη

      Διαγραφή
  6. Για μια ακόμα φορά, Άννα μου, τα ζεστά μου συγχαρητήρια απ' την καρδιά μου για τη δύναμη του ανθρωπισμού, που έβγαλαν οι στίχοι σου. Έχεις μια προνομιακή σχέση στην αφήγηση και στην έκφραση με τη μορφή της Μάνας. Και έρχεσαι και σ' αυτό σου το ποίημα να της δώσεις την έσχατη δύναμη να αφουγκραστεί, να παλέψει να σώσει, να πονέσει, να θρηνήσει για τη φρίκη που τρέχει ολόγυρά της.
    Και το έκανες με το δικό σου όμορφο τρόπο.
    Σε νιώθουμε δίπλα μας, κοντά μας, σε κάθε δημιουργία. Πόσο μάλλον εδώ σε ένα αντιπολεμικό πνευματικό προσκλητήριο. Μπράβο κορίτσι μου.
    Καλή Μεγαλοβδομάδα να ευχηθώ ολόψυχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Γιάννη μου. Η Μάνα για μένα είναι εκείνη που θα βγάλει τον πόνο και την αγωνία που ο πόλεμος κουβαλάει. Να σαι καλά.
      Με νιώθετε δίπλα σας γιατί θέλω να είμαι δίπλα σας σε κάθε δημιουργία ή μη. Σε ευχαριστώ ξανά και ξανά.
      Καλό Πάσχα να περάσεις Γιάννη μου

      Διαγραφή
    2. Η Αγία Μάνα! Η μεγάλη αυτή μορφή της ζωής και της κοινωνίας. Τις πιο ζεστές μου ευχές καλή μου φίλη και να μάς χαρίζεις πάντα τις εμπνεύσεις σου.

      Διαγραφή
    3. Ευχαριστώ καλέ μου φίλε να σαι καλά!

      Διαγραφή
  7. Τόσο λίγα λόγια, που όμως περικλείουν μέσα τους τόσο πόνο! Πόλεμος με όλα τα δεινά που επιφέρει στους ανθρώπους, τους απλούς ανθρώπους, που το μόνο που θέλουν για τη ζωή τους είναι να έχουν τις μικρές και όμορφες στιγμές της Ειρήνης. Κι εκεί παρούσα η μάνα, το πιο τραγικό πρόσωπο σε έναν πόλεμο.
    Όμορφο ποίημα Άννα, επίκαιρο, ικανό να θυμίσει και στον πιο αδαή την πραγματικότητα του πολέμου.
    Την καλησπέρα μου, Άννα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σκορπίζει πόνο ο πόλεμος!! Αλλά βλέπεις όσο και να θέλει ο κόσμος την Ειρήνη...προετοιμάζεται για πόλεμο κάθε φορά.
      Σ'ευχαριστώ Βασίλη. Επίκαιρο είναι αφού η πρόσκληση ήταν το αντιπολεμικό μήνυμα της ποίησης.
      Καλή Μεγαλοβδομάδα Βασίλη μου
      Καλό Πάσχα εύχομαι

      Διαγραφή
  8. "Τα νύχια της Μάνας μαύρα γίνηκαν...." Συνταρακτικά τα λόγια πληγές ανεπούλωτες στην ψυχή της, ψάχνει να κρατηθεί από κάπου, βουβός ο θρήνος και η άνοιξη σε ποια γη θα φυτρώσει.
    Πολύ δυνατό Άννα μου! Τα θερμά μου συγχαρητήρια!
    Καλή Μεγάλη Εβδομάδα και Καλή Ανάσταση με ειρήνη!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Αννίκα μου. Αφήνει δυνατές πληγές ο πόλεμος...και η μάνα είναι η πρώτη που τις ''γεύεται''.
      Καλή Μεγαλοβδομάδα και καλό Πάσχα εύχομαι

      Διαγραφή
  9. Πολύ ωραίο ποίημα και συγκινητικό! Με τόση πόνο και η πραγματικότητα κουβαλάει πολύ πόνο. Μπράβο Άννα μου για το μήνυμα σου μου άρεσε πολύ! Φιλιά πολλά και καλή Μεγάλη Εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Μαίρη μου. Ναι η πραγματικότητα όντως κουβαλάει μεγάλο πόνο. Καλό Πάσχα σου εύχομαι
      Τα φιλιά μου

      Διαγραφή
  10. Από τα πιο συγκινητικά συμπόσια ήταν αυτό Αννιώ μου με ποιήματα το ένα καλύτερο από το άλλο και να μην μπορείς να ξεχωρίσεις κάποιο να δώσεις βαθμούς...
    Και τελικά όταν διαβάζεις το καθένα ξεχωριστά στον δικό του χώρο, όπως το δικό σου εδώ,που ξαναδιαβάζοντας του ένιωσα όλο τον πόνο της μάνας...ο πόλεμος είναι μόνο πόνος Αννιω μου..
    Ας ευχηθούμε η Ανάσταση του Χριστού να φέρει την Ανάσταση και την ειρήνη στον πολύπαθο κόσμο παντού.
    Την αγάπη μου πάντα φίλη μου...φιλιαααα!!🧡🙏

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι γίνεται πάντα Ρούλα μου. Στο χώρο του καθένα ποιήμα είναι διαφορετικό ανάγνωσμα. Να σαι καλά και εύχομαι να περάσεις καλό Πάσχα με τους αγαπημένους σου
      Τα φιλιά μου

      Διαγραφή
  11. Άννα μου συγχαρητήρια! Συγκλονιστικό, συγκινητικό, τέλειο.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Ελένη μου. Σιδερένια εύχομαι. Καλές γιορτές να περάσεις
      Τα φιλιά μου

      Διαγραφή
  12. Μια ακόμη συγκινητική συμμετοχή σε ένα ποιητικό συμπόσιο που νομίζω πως θα αφήσει ιστορία!

    Κάθε σου ποιητική γραφή έχει πολλά βαθιά νοήματα γι αυτό και την κάνει μοναδική Άννα μου, μπράβο σου!

    ΑΦιλάκια γιορτινά με Πασχαλινές ευχές καρδιάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Στεφανία μου. Να σαι καλά
      Καλό Πάσχα χαρά μου
      Με υγεία και γαλήνη
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  13. Α! Ξέχασα να γράψω, πως ψήφισα το ποίημα σου! ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχα σ'ευχαριστώ πολύ αλλά σημασία δεν έχει, μα καμμιά ξέρεις.

      Διαγραφή
  14. Άννα μου, πόσο αληθινοί οι στίχοι σου. Σπαράζει η αλήθεια τους για τον ανθρωποφάγο πόλεμο.
    Μακάρι το Πασχα, να φέρει την ελπίδα της ειρήνης.
    Καλή Ανάσταση και πάντα να μας συγκλονίζεις με τη δυνατή γραφή σου.
    Να περάσεις πολύ όμορφα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Μαρίνα μου. Μακάρι να έλθει η Ειρήνη. Μακάρι.
      Καλά να περάσεις Μαρίνα μου με υγεία και γαλήνη τις άγιες ημέρες
      Καλή Ανάσταση μάτια μου
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  15. Πολύ δυνατή η συμμετοχή σου, Άννα μου, μπράβο σου!
    Οι εικόνες που δίνεις ξεκάθαρες, άγριες, τρομακτικές, όπως τρομακτικό είναι και όλο αυτό που συμβαίνει στον 21ο αιώνα. Ευτυχώς που ο άνθρωπος έχει εξελιχθεί και δεν είναι πια πρωτόγονος...
    Και δεν ξέρω καν αν μπορούμε να ελπίζουμε σε κάποιο θαύμα.
    Μακάρι η Ανάσταση που πλησιάζει να φωτίσει τα μυαλά και αντί να ξερνάνε σκοτάδι να εκπέμπουν φως. Μακάρι ο άνθρωπος να καταλάβει επιτέλους ότι δεν του ανήκει τίποτα και ότι ο αέρας που αναπνέουμε φτάνει για όλους.
    Καλή Ανάσταση και σε εσένα, Άννα μου, με υγεία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Πίπη μου. Είναι όντως τρομαχτικό κυρίως γιατί είναι σαν να το ζούμε αφού βλέπουμε όλη τη φρίκη του πολέμου. Απ' την άλλη το να βλέπω εικόνες πραγματικές του πολέμου και του ολεθρου που σκορπά και να πίνω τον καφέ μου με ξεπερνά.
      Μακάρι Πίπη μου να φωτίσει τα μυαλά μακάρι. Εύχομαι όμως η Ανάσταση να σου φέρει κάθε καλό.
      Καλά να περάσεις το Πάσχα σου
      Τα φιλιά μου

      Διαγραφή
  16. αουτσ... μου άρεσε πολύ ...

    Καλή Ανάσταση της ειρήνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αυτά "τα καυτά δάκρυα της μάνας -που- ατμούς σκορπούν και μας ζεσταίνουν" είναι τόσο σοκαριστικά ως λόγια αλλά και κάπου λίγο πιο πέρα από εμάς, ως πραγματικότητα.. Συγκινητικά πολύ τα λόγια σου Αννούλα μου, μα μακάρι να έλειπαν αιώνια τα αίτια που προκαλούν τους πολέμους.. Καλό Πάσχα με Υγεία, τα φιλιά μου🌺🌷

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτά είχα στο μυαλό μου Πέτρα , αυτά που συμβαίνουν λίγο πιο πέρα από εμάς.
      Σ'ευχαριστώ πολύ πολύ
      Χριστός Ανέστη

      Διαγραφή
  18. Συγχαρητήρια Άννα !;) Ο ποιητικός λόγος άμεσος με σαφήνεια κατέδειξες τη σκληρότητα του πολέμου στις μάνες ..Μου υπρνθύμισες τις πρόσφατες εικόνες από τον πόλεμο στην Ουκρανία με έμφαση στα συναισθήματα των ανθρώπων, που καταφεύγουν στα καταφύγια , στον άμαχο πληθυσμό . Είσαι υπέροχη Άννα ! ποιήτρια !!
    Χρόνια Πολλά !!Χριστός Ανέσδτη !! Με μοναδική ευχή το Αναστάσιμο Φως να φέρει την Ειρήνη στην Ουκρανία και σε όλο τον κόσμο !!
    Υγεία και Αγάπη Άννα σου εύχομαι ολόψυχα με πολλές όμορφες οικογενειακές στιγμές με Ειρήνη !!
    Καλό ξημέρωμα !! Γλυκά φιλιά ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Κυριακή μου. Μα τις εικόνες της Ουκρανίας είχα στο νου όταν το έγραφα. Σ'ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
      Χριστός Ανέστη κορίτσι μου. Εύχομαι κάθε καλό στο σπιτικό σου αλλά και στον κόσμο που το έχει τόσο ανάγκη
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  19. Καλό μήνα Άννα. Ήθελα και εγώ να συμμετέχω στον διαγωνισμό αυτό, έφτιαξα και ποίημα, αλλά μου είπε η κοπέλα ότι δεν μπορώ διότι δεν με ξέρει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Κώστα μου να σαι καλά. Κρίμα που δεν σε ξέρει η Αριστέα αλλά το ποίημά σου μπορείς να το δημοσιεύσεις στο μπλογκ σου να το χαρούμε
      Καλό μήνα κι από εδώ

      Διαγραφή
  20. Μου άρεσε πολύ ο κοφτός λόγος σου. Πιστεύω πως έτσι μιλάει κανείς καλύτερα για ένα τόσο βίαιο και οδυνηρό γεγονός όπως είναι ο πόλεμος που θερίζει τις ζωές των ανθρώπων κυριολεκτικά και μεταφορικά. Οι εικόνες και οι μεταφορές σου, πολύ δυνατές. Γρήγορος ο ρυθμός σαν την ανάσα των τρομοκρατημένων ανθρώπων στα καταφύγια.
    Συγχαρητήρια Άννα μου για την συμμετοχή σου!
    Καλό μήνα σου εύχομαι με υγεία και όμορφες στιγμές.
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Μαράκι μου που σου άρεσε. Και ναι κοφτός λόγος που φέρνει και λίγο σοκ όπως ο πόλεμος με ό,τι δημιουργεί. Σ'ευχαριστώ θερμά
      Καλό μήνα και σε σένα
      Φιλάκια

      Διαγραφή