''Η Άνοιξη είναι ακριβή'' / Κεφ. 8

 

8.

              Ο παππούς Εμμανουήλ δεν μπορούσε να κάτσει  άπραγος με την αναταραχή που ήρθε στο σπιτικό τους. Όλοι κατηφείς και αμίλητοι, να σιγοψιθυρίζουν μόνο  μεταξύ τους, ενώ γάμος θα γινόταν και η οικογένεια έπρεπε να έχει χαρά.

Γι αυτό  κανόνισε όλοι να μαζευτούν στη σάλα, μπροστά στο τζάκι να τους μιλήσει.

Περισσότερο ήθελε να μιλήσει στην Αντιγόνη, αλλά ευκαιρία ήταν να τα ακούσουν ξανά όλα τα παιδιά.

Να κατανοήσουν τη θέση τους.

Να συνειδητοποιήσουν τι θα πει κατακτημένος και τι κατακτητής, όσο και αν το πρόσωπο που δείχνει ο κατακτητής είναι επιεικές.

Να μάθουν πώς πρέπει να ελίσσονται,  χωρίς να προκαλούν. Για το δικό τους καλό. Για το καλό όλων.

Το βράδυ μαζεύτηκε όλη η οικογένεια γύρω από τη φωτιά. Η σάλα ήταν ένα μεγάλο δωμάτιο στον κάτω όροφο του σπιτιού, δίπλα από το δωμάτιο της τραπεζαρίας. Χοντροί τοίχοι από πέτρα προστάτευαν από το κρύο του χειμώνα αλλά και από την κάψα του καλοκαιριού. Μεγάλα παράθυρα στον ένα τοίχο καλυμμένα με κουρτίνες , σίγουρα το  ύφασμα ήταν αγορασμένο από την Ευρώπη, ενώ οι άλλοι τοίχοι είχαν ράφια ξύλινα με διακοσμητικά, αλλά και υφαντά περίτεχνα να κρέμονται,  δίνοντας ζεστασιά στο χώρο και με το υλικό τους και με τα χρώματά τους.

Το πάτωμα καλυπτόταν όλο, από χαλιά υφασμένα στον αργαλειό, ενώ μπροστά στο τζάκι δέρματα ζώων προστάτευαν από τις κάφτρες των ξύλων. Το μεγάλο τζάκι δέσποζε στον απέναντι τοίχο από την πόρτα. Εκεί ζεσταινόταν η οικογένεια τα κρύα βράδια του χειμώνα. Τα ξύλα τριζοβόληζαν σκορπώντας φως τριγύρω και ζέστη. Γύρω γύρω καναπέδες και μεγάλες μαξιλάρες γέμιζαν το χώρο. Μικρά σκαλιστά τραπεζάκια ήταν σε κάθε γωνιά, ενώ κεριά και λάμπες φώτιζαν το δωμάτιο. 

Ο σοφράς, καθαρά οθωμανικό είδος επίπλωσης, ήταν στη μέση του δωματίου, μπροστά από το τζάκι. Εκεί  στο σοφρά η Μαριγώ είχε αραδιάσει ροφήματα ζεστά, αλλά και κάτι τις να βάλουν στο στόμα τους. Τους πρόσφερε και πίτα, από αυτήν που άρεσε στην Αντιγόνη.

Κάθισαν στα καθίσματα αλλά και στις μαξιλάρες και περίμεναν τον παππού να μιλήσει.

Εκείνος γύρισε και τους κοίταξε. Η οικογένειά του. Τα εγγόνια του. Καλά παιδιά δεν μπορεί να πει, περήφανος ήταν για όλους.

''Παιδιά μου ήθελα απόψε να μιλήσουμε λίγο. Για όλα όσα μας μετέδωσαν οι προηγούμενοι όλα αυτά τα χρόνια. Ιστορία δεν γράφεται, εξάλλου από ποιον θα μπορούσε να γραφτεί; Και ποιος θα το επέτρεπε; Ό,τι ξέρουμε είναι προσωπικές αφηγήσεις παππούδων, γονιών αλλά και συμπολιτών. Ό,τι ζήσαμε και ό,τι ζούμε έχουν γραφτεί στο βιβλίο των αναμνήσεων, έχουν γαλουχήσει τον τρόπο σκέψης μας, έχουν χαράξει το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε.

Πρώτα από όλα Αντιγόνη μου θα απευθυνθώ σε σένα γιατί βρίσκεσαι σε μια δύσκολη θέση, το κατανοώ''

Η Αντιγόνη τον κοίταξε κατάματα. Ήθελε να ακούσει την άποψή του μια και κατανοούσε τη θέση της.

''Κόρη μου άκουσε με. Παραδόσεις. Πρώτα πρώτα πρέπει να τις διαφυλάξουμε, γιατί είναι η ταυτότητά μας. Και η παράδοση απαιτεί τώρα,  να υπακούσεις στην επιλογή του πατέρα σου. Ξέρει εκείνος περισσότερα, έτσι δεν είναι;''

Σταμάτησε και κοίταξε την εγγονή του. Την προκαλούσε να συμφωνήσει ή να διαφωνήσει. Προτιμούσε βέβαια μια ειλικρινή απάντηση, για να ξέρει πώς να της μιλήσει

''Παππού μου παραδόσεις ναι, είναι η ταυτότητά μας. Αλλά κανένας δεν έχει το αλάθητο, σωστά; Το να σχεδιάζει ένας γονιός τη ζωή του παιδιού του χωρίς να το ρωτήσει, νομίζω ότι δεν θα έπρεπε να είναι παράδοση, γιατί μοιάζει σαν την απόφαση του κατακτητή να σχεδιάζει τη δική μας ζωή. Και μιλάμε για ολόκληρη τη ζωή του παιδιού''

Μίλησε θαρρετά και έσκυψε το κεφάλι κρύβοντας ένα δάκρυ που απείλησε να κάνει αισθητή την παρουσία του. Ο Νικολός την κοιτούσε προσπαθώντας να μην φανερώσει το θυμό του. Μήπως παραπήρε αέρα η κόρη του; Κάποιος φταίει γι αυτό... ο ίδιος μήπως;

Ο παππούς το σκέφτηκε... χμ σαν τον κατακτητή μοιάζει ο πατέρας της στα μάτια της εγγονής του. Για να δούμε μήπως μπορέσω να της αλλάξω γνώμη.

''Άκου παιδί μου, καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις. Αλλά θα σου πω ότι πρέπει η απόφαση του πατέρα σου να σε προφυλάξει από τον κατακτητή. Άκου με, ξέρεις τι σου λέω. Και δεν είναι ώρα για αντιρρήσεις, όλοι το ξέρουμε και όλοι βλέπουμε την αδυναμία που σου έχει ο Γιουσούφ. Μα είναι Οθωμανός κόρη μου.

Πώς θες να ξεχάσουμε τι θα πει Οθωμανός; 

Τους αιώνες που πέρασαν μαρτύρησαν οι Χριστιανοί στα χέρια τους παιδί μου και ακόμη μαρτυράνε. Τα έχεις ακούσει πολλές φορές. Παιδομάζωμα... αλήθεια το ξέρεις ότι υπήρχε νόμος του Σουλτάνου που έπρεπε στα 5 παιδιά μια οικογένεια Χριστιανών να δίνει ένα  για το στρατό των Οθωμανών; Γενίτσαρος! Αυτό  γινόταν   παιδιά μου. Και ήξερε αυτός ο γονιός ότι το παιδί του το έχασε, πάει. Ήξερε ότι θα υποχρεωνόταν να αλλαξοπιστήσει. Ήξερε ότι θα καλείτο κάποια στιγμή να σκοτώσει αδέλφια, φίλους, χωριανούς.

Ξέρεις Αντιγόνη μου, πόσα κορίτσια τα άρπαξαν για τα χαρέμια; Ξέρεις πόσες γυναίκες για να μην πέσουν στα χέρια των κατακτητών, αυτοκτονούσαν μαζί με τα παιδιά τους;

Ξέρεις ότι με νόμο του Σουλτάνου, εμείς οι Χριστιανοί, θεωρούμαστε Β' κατηγορίας πολίτες της αυτοκρατορίας τους; Και νόμοι   υπάρχουν, νόμοι του Σουλτάνου για το  τι απαγορεύεται από τους κατακτημένους. Από μας δηλαδή. Ούτε καλής ποιότητας ρούχα  δεν επιτρεπόταν να φοράμε μήπως και ξεπεράσουμε τους Μουσουλμάνους. Μόνο σκούρα χρώματα για να ξεχωρίζουμε από τους πολίτες Α' κατηγορίας που ήταν οι κατακτητές. Άδεια θα έπρεπε να πάρουμε για να τελέσουμε τις γιορτές μας. Η καμπάνα απαγορεύτηκε να χτυπά. 

Στις αρχές της κατάκτησης μας ήταν ακόμη πιο επώδυνα. Αίμα έβαψε την κάθε πόλη και το κάθε χωριό σε κάθε αντίσταση. Γιατί ο κόσμος πεινούσε, πονούσε, μάτωνε. Για τα σχολεία ξέρετε. Τον πρώτο καιρό δεν πήγαιναν σχολείο τα παιδιά. Αργότερα, λειτούργησαν μόνο βράδυ επειδή τα ελληνόπουλα δούλευαν στα χωράφια την ημέρα. 

Το ξέρετε ότι  έπαιρναν τα κτήματα των Χριστιανών;  Ολόκληρα μοναστήρια τα ''εγδυσαν'' κυριολεκτικά και μετά τους κάλεσαν να ...αγοράσουν ξανά τις περιουσίες που τους βούτηξαν. Απίθανες καταστάσεις, αυθαιρεσία και σκληρότητα. Ξέρετε πόσοι αναγκάστηκαν για να ζήσουν ''ανθρώπινα'' όπως είπαν, να αλλαξοπιστήσουν; Δεν είναι φοβερό κόρη μου;''

''Ποιος έχει αντίρρηση για όλα αυτά παππού; Εγώ πάντως όχι''

'' Μην κοιτάτε που εμείς έχουμε το εμπόριο και ζούμε καλύτερα από πάρα πολλούς συνανθρώπους μας. Στην πραγματικότητα το εμπόριο φορολογείται πολύ βαριά   από τους Τούρκους, στην πραγματικότητα θεωρούν υποδεέστερη την απασχόληση με το εμπόριο γι αυτό την άφησαν στους κατακτημένους. Πολεμιστές είναι οι Οθωμανοί, αυτό πιστεύουν ότι έχει αξία, αυτοί μόνο επιτρέπεται να κρατούν όπλο, να ιππεύουν, να πολεμούν. ''

''Όμως ο Μπέης δεν τα τηρεί αυτά''

''Ναι είναι πιο επιεικής, πιο ανθρώπινος. Αλλά πες μου Αντιγόνη, όταν θα πρέπει να επιλέξει ανάμεσα στους Χριστιανούς και τους Μουσουλμάνους, ποιους θα υποστηρίξει κόρη μου;''

''Μα ζούμε ανεκτά εδώ στο Πυργί κάτω από την διοίκηση του Μπέη,   σωστά;''

''Ζούμε παιδιά μου ανεκτά; Μπορούμε να εκκλησιαστούμε ελεύθερα; Μπορούμε να ταξιδέψουμε ελεύθερα; Μπορούμε να αποφασίσουμε για το καλό των ανθρώπων μας ελεύθερα; Ξεχνάει κανείς τον προηγούμενο διοικητή πόσους κρέμασε από εκείνο το σχοινί που κρέμεται στο δέντρο κάτω από το φρούριο; Ξεχνάω που παιδάκι έβλεπα τους Χριστιανούς να κατεβαίνουν από το πεζοδρόμιο όταν έβλεπαν Οθωμανό να περπατά; Ξεχνώ μήπως τον τρόμο που νοιώθαμε με κάθε χτύπημα της πόρτας από τους στρατιώτες; Πώς μπορεί να βρει το δίκιο του ένας από μας, απέναντι σε ένα Οθωμανό;

Και σου αρκεί το ''ζούμε ανεκτά'' κόρη μου;''  

''Τι θες να πεις παππού;  Πώς με προστατεύει η λύση να παντρευτώ κάποιον άγνωστο σε άλλο νησί; Πώς θα βελτιώσει τα πράγματα; Άγνωστος αυτός που μου δίνει ο πατέρας και μάλιστα   σε μεγάλη ηλικία!  Γιατί πιστεύεις ότι στο Μαράθι  δεν έχει δικαιοδοσία ο διοικητής στη ζωή μας; Αρκεί να το θέλει παππού.''

''Γιατί κόρη μου, παιδιά μου, είναι η περισσότερο ασφαλής λύση για την ώρα. Δεν θέλουν με τις πράξεις τους να ξεσηκωθούν οι Χριστιανοί και προσπαθούν να αποφύγουν αυτήν την περίοδο οτιδήποτε θα μας προκαλέσει. Γι αυτό δεν θα σου κάνει κακό κανένας άνθρωπος του Μπέη. Αλλά και κανένας γονιός δεν μπορεί να προστατεύσει τα παιδιά του, ούτε τον εαυτό του από τους κατακτητές, εάν θέλουν να τον τιμωρήσουν ή επιβουλεύονται τη θέση του. Κανένας. Μα υποχρέωση του γονιού είναι να προσπαθεί όσο το δυνατόν περισσότερο να προστατεύει τα παιδιά του.''

Δεν είπε όμως σκοπός είναι να προστατέψει ο πατέρας σου και εσένα κόρη μου, από τον ίδιο τον εαυτό σου. Να φρενάρει τα αισθήματα που μπορεί να γιγαντωθούν και να σε οδηγήσουν σε απαράδεκτες πράξεις. Όχι, το σκέφτηκε, το συζητούσαν πίσω της, αλλά δεν το είπε.

''Μην κοιτάτε που ο τωρινός μας διοικητής είναι πιο φιλικός. Και σε άλλες περιοχές της χώρας μας το ίδιο συμβαίνει. Ξέρετε;... μας έλεγε ο καπετάν Ευάγγελος του τρίτου μας πλοίου που πήγε στην Πόλη, ότι υπάρχουν φωνές στους Οθωμανούς που ρίχνουν το φταίξιμο της κακής διαχείρισης των κατακτημένων στους διοικητές. Αν, λένε αυτές οι φωνές, είναι πιο επιεικής  ο επικεφαλής της διοίκησης, οι Χριστιανοί θα είναι ήρεμοι και θα ενσωματωθούν. Μα για μένα όποιος διοικητής που δεν ελέγχω, έχει δικαίωμα ζωής ή θανάτου πάνω μου, είναι σατράπης, είναι εχθρός!

Και η μόνη λύση είναι να αγωνιστούμε για την ελευθερία μας. Ξανά και ξανά και ας μη μείνει ούτε ένας από μας.

 Την ελευθερία για να την κερδίσεις πρέπει να ματώσεις. Κι εγώ προτιμώ να ποτίσει το χώμα του νησιού μας και η τελευταία σταγόνα του αίματος της οικογένειάς μου, παρά να αφεθώ γιατί ζούμε καλά με τον Οθωμανό διοικητή.''

Αυτά τους είπε και μετά... σιωπή. Ν' ακούγεται μόνο το τριζοβόλημα του ξύλου στη φωτιά.  Φούντωσε στην καρδιά τους η ανάγκη ξεσηκωμού για να κερδίσουν την ελευθερία τους. Πόσο μικρά και ασήμαντα  έμοιαζαν όλα τα άλλα... Μόνο η Αντιγόνη αισθανόταν σαν μια άλλη  Ιφιγένεια κάτω από το φέσι των Οθωμανών!


Οι εικόνες της ανάρτησης είναι από το διαδίκτυο και τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στους δημιουργούς τους

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...


24 σχόλια:

  1. Συγκλονιστικό και αυτό το κεφάλαιο και βλέπω ότι πλέον τα ζητήματα έρχονται να σωριαστούν το ένα πάνω στο άλλο με τρόπο βαρύ και αναταράξεις μεγάλες.
    Η περιγραφή του εσωτερικού χώρου του αρχοντικού, όπου ο παππούς Εμμανουήλ συγκεντρώνει την οικογένεια, είναι εκπληκτική. Μπροστά στα μάτια μας ζωγραφίζεται ανάγλυφα ένας υπέροχος χώρος και μια εικόνα πολύ όμορφη.
    Βάζεις και τα ιστορικά σου ζητήματα Άννα μου! Οι Οθωμανοί ήταν πολεμιστές. Συνεπώς είχαν την στρατιωτική εξουσία, την δύναμη των όπλων. Όμως δεν είχαν την οικονομική δύναμη. Και καθώς εκείνη ήταν συγκεντρωμένοι στα χέρια των Ελλήνων προυχόντων της εποχής, αυτό δημιουργούσε μια μεγάλη ιστορική αντίφαση που ακολούθησε την συνύπαρξη των δύο λαών μέχρι τα τραγικά γεγονότα του 1955. Ο πλούτος στα χέρια των Ελλήνων, ο στρατός στα χέρια των Τούρκων. Δύο πόλοι εξουσίας που ο ένας έστεκε απέναντι στον άλλον.
    Πόσο όμορφους διαλόγους στήνεις ανάμεσα στην Αντιγόνη και στον Εμμανουήλ! Μας παραπέμπει στους διαλόγους αντιπαράθεσης Κρέοντος-Αντιγόνης.
    Πολύ αγαπώ και αυτή σου τη δουλειά Άννα μου να το ξέρεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σ'αρέσει και το έχεις αγαπήσει εξαρχής κι αυτό το έργο μου. Είσαι φοβερά υποστηριχτικός. Σ'ευχαριστώ γι αυτό.
      Ναι ο χώρος μου άρεσε κι εμένα όπως τον φαντάστηκα.
      Κοίτα, οι υπόδουλοι απαγορευόταν να έχουν όπλα. Και οι Έλληνες το έχουν αποδείξει περίτρανα ότι είναι ''μανούλες'' στις οικονομικές ασχολήσεις. Τώρα για το 1955 μιλάς για την Κωνστ/λη ε; Δεν ξέρω αν συνυπάρξαμε ποτέ με τους Τούρκους. Υπήρχε ανοχή όχι σεβασμός. Και οι Έλληνες της Πόλης κυνηγήθηκαν ως μειονότητα όπως και άλλες τόσες. Αλλά τα όπλα λογικό να τα έχει το κράτος και οι άνθρωποί του, όχι οι υποτελείς.
      Σ'ευχαριστώ που είσαι εδώ

      Διαγραφή
    2. Έλεγα Άννα μου ότι, για τους Τούρκους, ανέκαθεν είμαστε ένα παράδειγμα των "Εβραίων" της Γερμανίας. Όντας ο πληθυσμός που είχε τον πλούτο στα χέρια του στη Μικρά Ασία, έγινε το κόκκινο πανί για την προπαγάνδα των Τούρκων. "Οι έλληνες φταίνε για όλα, εκείνοι έχουν τον πλούτο". Σε συνδυασμό και αρκετά δικά μας ολέθρια ατοπήματα χτίστηκε το μίσος.
      Ναι, το αγαπώ το έργο σου και αξίζει δικαιωματικά κάθε υποστήριξη καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
    3. Ναι κατάλαβα τι θες να πεις. Πάντως για τους Τούρκους η αυθαιρεσία είναι νόμος και οι μειονότητες πέρασαν φριχτά στα χέρια τους. Και όχι μόνο για τον πλούτο. Απ' την άλλη οι Εβραίοι της Γερμανίας κατείχαν θέσεις κλειδιά οικονομικού ενδιαφέροντος. Αλλά κόκκινο πανί κι εμείς για τους Τούρκους από πάντα. Ας είχαν την εξυπνάδα μας, δικό τους πρόβλημα, ναι;

      Διαγραφή
  2. Άννα μου σήμερα διάβασα μαζεμένα τα τέσσερα τελευταία κεφάλαια και είδα την εξέλιξη των γεγονότων που ομολογουμένως ήταν καταιγιστικά. Προξενιά, εξοπλισμός των υπόδουλων, η θυσία που πρέπει να κάνει η Αντιγόνη, είναι μερικά από τα στοιχεία που σου αφήνουν αμείωτο το ενδιαφέρον της ιστορίας σου.
    Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πω πω πω το ότι διάβασες μαζεμένα 4 κεφάλαια σημαίνει ότι δεν σε έκανε να βαρεθείς έτσι; Χαίρομαι για το ενδιαφέρον σου. Σ'ευχαριστώ πολύ
      Να σαι καλά

      Διαγραφή
  3. Δεν ξέρω αν πρυτανεύσει η λογική ή η καρδιά Αννιώ μου όμως μπαίνω στην θέση της Αντιγόνης και έχω διλήμματα, αφού για εκείνη ήταν ανεκτά η ζωή που ζούσαν παρόλα όσα της έλεγε ο παππούς της.!!
    Απαιτούν την θυσία από ένα κορίτσι που έχει σκιρτήσει η καρδιά τους για έναν αλλόθρησκο...
    Τι θα κάνει εκείνη; αυτό είναι το ερώτημα τώρα...μην μας αφήσεις πολύ καιρό στην αγωνία Αννιώ μου, καλή συνέχεια φιλιααα 😊

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι όντως Ρούλα απαιτούν πολλά από την Αντιγόνη αλλά όπως πιστεύουν για το καλό της. Για να την προστατέψουν από χαρέμια και σχέσεις που δεν ήταν αποδεκτές τότε.
      Θα δούμε τη συνέχεια Ρούλα μου
      Σ'ευχαριστώ που είσαι εδώ κι εσύ
      Φιλιά

      Διαγραφή
  4. Εγώ σταθερή στο πρωινό ραντεβού μου στις 7 παρά! Περιγράφεις τόσο ζωντανές τις εικόνες που κρατάς αμείωτο το ενδιαφέρον και προσμονή για το επόμενο. Κι εγώ δύο μαζεμένα διλάβάσά χώμένη στη ζεστασιά του κρεβατιού μου!Καλημέρα όλη μέρα φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την πρωινή μου αναγνώστρια!! Χαίρομαι που δεν βαρέθηκες να διαβάζεις...Καλημέρα Γεωργία μου

      Διαγραφή
  5. Πέρα από την πολύ ενδιαφέρουσα πλοκή, το δράμα της Αντιγόνης που δεν θέλει αλλά πρέπει, την γεμάτη πόνο και αποφασιστικότητα ομιλία του Παππού, μου κάνει εντύπωση και η όλη περιγραφή του χώρου, απίστευτες λεπτομέρειες, που σημαίνει ότι: είτε έχεις διαβάσει πολύ καλά την εποχή είτε κατάγεσαι από νησί και ξέρεις. Και η γνώση σου αυτή είναι διάχυτη σε όλα τα επεισόδια, που μην αμφιβάλλεις, τα διαβάζω έστω κι αν δεν γράφω πάντα
    Καλή συνέχεια, Άννα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξέρω πως τα διαβάζεις και το θέλω πολύ βέβαια, γιατί περιμένω στο τέλος την κριτική σου ματιά!
      Ναι έχω διαβάσει πολύ σχετικά με την εποχή και ειδικά τις λεπτομέρειες ζωής τότε, αλλά κατάγομαι και από νησί αν και δεν έζησα σ'αυτό, εν τούτοις έχω δει λεπτομέρειες διακόσμησης εποχής αλλοτινής. Είναι και το αντικείμενο σπουδών μου η διακόσμηση και με ενδιαφέρει η πορεία της στο χρόνο.
      Σ'ευχαριστώ Βασίλη που είσαι εδώ κοντά μου
      Καλή σου ΄μέρα

      Διαγραφή
  6. Υπέροχα μας τα εξιστορείς Άννα μου πραγματικά το απολαμβάνω! Και τι πιο ωραίο πριν φύγω για δουλειά να διαβάζω τη συνέχεια σου! Οι περιγραφές σου συναρπαστικές και μας βάζουν στην ατμόσφαιρα! Όσο για την Αντιγόνη, νομίζω ήδη η καρδιά της είναι τσιμπημένη με τον Γιουσούφ, αλλά ωστόσο αδυνατεί να νοιώσει αυτά που της λέει ο παππούς, και γιατί της είναι άγνωστα, και γιατί η ιδέα του γάμου με κάποιον που δεν ξέρει και που νομίζω τον αντιπαθεί ήδη είναι εντονότερα απεχθής! Περιμένω τη συνέχεια και σου στέλνω τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε και αυτό το κεφάλαιο. Όσο προχωράμε θα έχει και ενδιαφέρον περισσότερο πιστεύω. Ναι η καημένη η Αντιγόνη...έζησε σε μια δύσκολη εποχή. Ναι ο μέλλων σύζυγός της της είναι αντιπαθής όντως.
      Σ'ευχαριστώ πολύ για την αδημονία της συνέχειας
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  7. Ένιωσα πως βρισκόμουν στο δωμάτιο και έβλεπα live την συζήτηση με τον παππού.
    Έχουμε σαφέστατα ταυτιστεί όλοι με το δράμα της Αντιγόνης.
    Παρόλα αυτά βάζω τη θέση μου και στη θέση του Νικολού και του παππού, που έχουν άλλα βιώματα. Και αυτά τα βιώματα τροφοδοτούν τις αποφάσεις τους.
    Για να δούμε τι θα γίνει. Θα γίνει εντέλει ο γάμος; Θα αντιδράση άραγε στα νέα ο Μπέης;
    Αναμένω με αγωνία.
    Σε φιλώ Αννούλα μου!!! Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω χαίρομαι! Στ'αλήθεια θέλω να νιώθετε ότι έχει ζωντάνια και να μπαίνετε στη δράση και να βιώνετε ό,τι και οι ήρωες. Να σαι καλά σ'ευχαριστώ πολύ.
      Ναι και δίκιο έχεις να κατανοείς και την μεν και τους δε.
      Ανάμενε...
      Φιλάκια πολλά Καλά να περάσεις το Σ/ΚΟ

      Διαγραφή
  8. Ναι έχει δίκιο η Μαρίνα. Άλλα τα βιώματα του παππού και του πατέρα αλλά η έγνοια για την Αντιγόνη είναι η ίδια και για τους δύο. Συνετή η Αντιγόνη, ωστόσο εκείνο το κλικ της καρδιάς την κάνει να ελπίζει. Άννα μου ζωντανές οι εικόνες του χώρου και οι περιγραφές κρατούν το ενδιαφέρον. Μπράβο Άννα!
    Φιλιά, καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι έτσι είναι. Να τα βλέπουμε από όλες τις γωνιές. Χαίρομαι να διαβάζω τα σχόλιά σας. Σ'ευχαριστώ για τα τόσα Μπράβο σου
      Καλό Σ/Κο
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  9. Οι λεπτομέρειες της σάλας, με έκαναν να μεταφερθώ εκεί.
    Δεν θα ήθελα όμως με τίποτα να είμαι στη θέση του πατέρα που αναγκάζεται να παντρέψει την κόρη του, ούτε στη θέση του παππού που προσπαθεί να εξηγήσει τα κακώς κείμενα, ούτε βέβαια στη θέση της Αντιγόνης που οδηγείτε στο βωμό της θυσίας.
    Έχω διαβάσει πάρα πολλά βιβλία για τον ελληνισμό της Μ. Ασίας και υποφέρω σε κάθε αναφορά του.
    Μεγάλη αγωνία για την έκβαση της ιστορίας.
    Σ ευχαριστούμε πολύ Αννούλα μας.
    Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που οι περιγραφές σε βοηθούν να το ''ζεις'' αυτό που διαβάζεις. Ούτε εγώ θα ήθελα να είμαι στη θέση κανενός ούτε φυσικά στην εποχή εκείνη.
      Σιγά σιγά θα τα βλέπουμε όλα να ξεκαθαρίζουν
      Φιλάκια Ρένα μου

      Διαγραφή
  10. Όσο προχωράει η πλοκή, τόσο νιώθω πως βλέπω μια ταινία εποχής, με ανάγλυφες τις εικόνες, τα συναισθήματα και τους χαρακτήρες σου. Δεν ξέρω αν θα υπερισχύσει η αγάπη ή η στείρα λογική. Είναι απ' τα διλήμματα που κανένας άνθρωπος δεν θέλει να βιώσει. Ο έρωτας της Αντιγόνης όντως μοιάζει καταδικασμένος, κι απ' την άλλη βέβαια, τα επιχειρήματα των δικών της είναι ακράδαντα και αδιαπραγμάτευτα.
    Καλή συνέχεια στο πολύ κρίσιμο σημείο της ιστορίας σου Άννα μου!
    Και καλές γιορτές εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι για τις εικόνες που σου δημιουργούνται. Θα δούμε τι θα υπερισχύσει αλλά ναι δύσκολα διλήμματα και οι εποχές ακόμη χειρότερες. Σ'ευχαριστώ Μαράκι μου
      Καλές γιορτές και σε σένα

      Διαγραφή
  11. Περιγράφεις πολύ ωραία το δωμάτιο που νόμιζα ότι και εγώ βρισκόμουν εκεί.
    Μεγάλη υπόθεση η ελευθερία και από την σκλαβιά αλλά και η προσωπική η ατομική ελευθερία.
    Έχω μεγάλη αγωνία για την συνέχεια Άννα μου.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Μαρία μου. Σίγουρα η ελευθερία είναι ό,τι μεγαλύτερο για τους σκλαβωμένους γι αυτό και έχει χιλιοτραγουδηθεί και έχουν γραφτεί τόσα γι αυτήν.
      Χάρηκα που σε είδα είπα πού χάθηκε; χιχιιχι
      Φιλάκια

      Διαγραφή