Της ζωής η ανάσα / ''Τα γνωμικά εμπνέουν #1''

   


''Σου λείπει γιαγιά ο παππούς;''

''Πάντα θα μου λείπει ως να έρθει η στιγμή να πάω κοντά του. Από την πρώτη μέρα που τον είδα εκεί στην άκρη του δρόμου να ξεφορτώνει μια άμαξα,  από τότε η ζωή μου ήξερα ότι έπρεπε να είναι πλάι του.  Και σκέψου ότι ήμουν αγκαζέ με τον αρραβωνιαστικό μου. Αυτόν που ο πατέρας μου επέμενε να παντρευτώ. Και εκεί που περπατούσαμε, τον είδα τον παππού σου  και κοντοστάθηκα. Και κοιταχτήκαμε. Οι ματιές μας σαν να πέταξαν φλόγες. Δεν ήταν όμορφος , είχε μια ουλή δεξιά στο πλάι της μύτης αλλά τα μάτια του... ω  τι ματιά ήταν αυτή; Μια καταγάλανη θάλασσα που αντάριαζε όσο το βλέμμα του αιχμαλώτιζε το δικό μου. Με κατέκτησε , με πήρε πάνω στα κύματα και με ταξίδεψε στα ουράνια. Περάσαμε φτώχεια θησαυρέ μου αλλά θα ξαναζούσα αυτήν τη ζωή κοντά του.''

Η γιαγιά ήπιε λίγο νερό  και το βλέμμα της  χάθηκε στο κενό. Χαμογελούσε. Τη σκούντηξα ...

'' Έτσι με σκούνταγε  ο αρραβωνιαστικός μου  απορημένος από το πώς κοιταζόμουν με  έναν άγνωστο. Και ο πατέρας μου θύμωσε όταν διέλυσα τον αρραβώνα,  γιατί δεν ήθελα πια αυτόν που μου έδινε.

Κάθε φορά που με κοιτούσε ο Ορέστης, ξεχνούσα να αναπνεύσω.  Μα ο πατέρας μου δεν θα με έδινε σε έναν αμαξά μεταφορών. Έτσι με έστειλε στη θεία μου. Ήταν  μια θεία φοβερή. Της αγάπης οπαδός. Και εκείνος όταν   έμαθε πού ήμουν, πήρε την άμαξά του και ήλθε στην πόλη που ζούσα.

Δεν μπορείς να φανταστείς πώς ένοιωθα στην αγκαλιά του. Και όχι μόνον στην αρχή. Σε όλη μας τη ζωή αυτή η αγάπη υπήρχε παντού . Όταν  κατάφερα να φέρω στον κόσμο το μοναδικό μας παιδί,   μετά από 3 προσπάθειες , ο κόσμος μου φωτίστηκε. Κι εκείνος, με κοιτούσε λάμποντας. Το βλέμμα του  είχε το χρώμα που παίρνει η θάλασσα όταν είναι ήρεμη, όταν ο αγέρας που λυσσομανούσε έπαψε να την χτυπάει αλύπητα.  ''Οι δυο μου γυναίκες'', έλεγε. ''Το Α και το Ω της ζωής μου''.

Ξέρεις ότι παντρευτήκαμε κρυφά από τον πατέρα μου, και χρήματα δεν είχαμε για το γάμο. Ούτε η καημένη η θεία μου, που προσπαθούσε να πουλήσει ένα σταυρό της για να μας βοηθήσει .Εκείνος το έμαθε και δεν την άφησε. Θα τα καταφέρουμε, της είπε. Ένα μακρύ φόρεμα είχα και δεν μπορούσα να φτιάξω νυφικό. Ξέρεις τι έκανε για να καλύψει το χρώμα του φορέματος; Έκοψε ένα σωρό μαργαρίτες. Εκαντοντάδες μαργαρίτες  και τις έφερε στη θεία μου να τις ράψει στο φόρεμα. Και έγινε  ένα νυφικό πανέμορφο.  Όταν κατσούφιαζα που δεν θα ήταν στο γάμο οι γονείς μου, οι φίλες μου, εκείνος έπιανε στα δυο του χέρια το πρόσωπό μου και μου λεγε'' τι σημασία έχει ποιος άλλος θα είναι; Εγώ κι εσύ δεν είμαστε αρκετοί; Κοίτα με στα μάτια και θα δεις την αγάπη μου. Δεν σου φτάνει; ''

Ναι μου έφτανε και άλλη τόση ήταν η δική μου

Ο παππούς σου καλή μου ήταν εκείνος που σταματούσε τις ανάσες μου με μια του ματιά. Πώς να τον ξεχάσω;''

Αυτή είναι η συμμετοχή μου στο νέο δρώμενο της Μαίρης  και της Γήινης ματιάς   της ''Τα γνωμικά εμπνέουν #1''. Η αλήθεια είναι ότι με κατέκτησε και αυτό το δρώμενο.
Οι συμμετοχές ήταν όλες υπέροχες.
Πρώτευσε η Μαρία Κανελλάκη  με το ΑΔΑ της. Συγχαρητήρια Μαράκι μου
Ευχαριστώ Μαίρη για τη φιλοξενία και την ευκαιρία να δουλεύουμε το μυαλό και να περνάμε όμορφα





46 σχόλια:

  1. Το αγάπησα και με συγκίνησε! Ειδικά εκεί με τις μαργαρίτες, το έκανα μέσα μου εικόνα και το λάτρεψα! Τρυφερό τονίζοντας φοβερές στιγμές που αξίζουν στη ζωή! Συγχαρητήρια Άννα μου σ'ευχαριστώ πολύ για την όμορφη συμμετοχή σου! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Μαίρη για την ευκαιρία που μας δίνεις να δοκιμάζουμε τη φαντασία μας και να δημιουργούμε.
      Σ'ευχαριστώ πολύ
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  2. Συγκίνηση, τρυφεράδα και κοινές μνήμες, ξετυλίχτηκαν μέσα απ' την ιστορία σου, Άννα μου.
    Συγχαρητήρια πολλά για τη συμμετοχή σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Μαράκι μου και συγχαρητήρια και σε σένα. Άξια η πρωτιά. Υπέροχο το ΑΔΑ σου.
      Να σαι καλά να ανταμώνουμε στα δρώμενα και να δημιουργούμε ομορφιές

      Διαγραφή
  3. Άννα μου,
    δεν ξέρω αλλά έχεις μια ευαισθησία απέναντι στην περιγραφή και στην παράθεση τρυφερών σχέσεων ανάμεσα σε εμβληματικά πρόσωπα μιας οικογένειας.
    Το έκανες με υπέροχο τρόπο ανάμεσα σε κόρη και πατέρα, το κάνεις και εδώ τώρα ανάμεσα σε γιαγιά και εγγονή.
    Η ευαισθησία της καρδιάς και ο πλούτος των συναισθημάτων σου είναι δεδομένος, μεγάλος και βρίσκει δρόμο να αποτυπωθεί στο γραπτό λόγο.
    "Ο παππούς σου καλή μου ήταν εκείνος που σταματούσε τις ανάσες μου με μια του ματιά..."
    Κοίτα τώρα φράση με την οποία τελειώνει η αφήγηση της γιαγιάς! Μια ματιά ενός αγαπημένου μας ανθρώπου, ικανή να σταματήσει τις ανάσες μας. Πόσο ευλογημένο βίωμα. Πόσο δυνατό. Και στο πέρασμα του χρόνου γίνεται νοσταλγικό.
    Άννα μου, άλλη μια παρουσία σου σε ένα νέο, λεπτό, τρυφερό, δρώμενο στη γειτονιά μας.
    Χαρά μας να νιώθουμε και τη δική σου ανάσα μεταξύ μας.
    Την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου σ'ευχαριστώ για το όμορφο σχόλιο. Μου αρέσουν κείμενα που περιγράφουν τις σχέσεις ανθρώπων και μελών οικογένειας.
      Ναι το πιστεύω, μια ματιά του αγαπημένου προσώπου μας σταματά πολλές ανάσες όχι μια.
      Σ'ευχαριστώ πολύ και συγχαρητήρια για τη δεύτερη θέση στο δρώμενο
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
    2. Να είσαι καλά καλή μου φίλη για τα λόγια σου. Οι σχέσεις των ανθρώπων, πόσο μάλλον της οικογένειας, πάντα έχουν τη δική τους βαρύτητα στη ζωή και στο θυμικό μας. Καλησπέρα κορίτσι μου.

      Διαγραφή
    3. ΄Ετσι είναι Γιάννη μου...και τώρα με τον εγκλεισμό φαίνονται οι υγιείς σχέσεις που παρηγορούν και συμπαραστέκονται, που αγαπούν και κατανοούν.

      Διαγραφή
  4. Καλησπέρα Άννα.
    Μια ακόμα δημιουργία σου που ξεχειλίζει συναισθήματα. Τι να κάνω που είχαμε μόνο τέσσερις ψήφους.
    Συγχαρητήρια για την συμμετοχή και σε αναμονή για το επόμενο γνωμικό που θα μας δώσει άλλη μία υπέροχη ιστορία από 'σένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς τον μου. Τι είναι αυτό που λες για τους βαθμούς; Αν μπορούσαμε να ψηφίζουμε όσα μας αρέσουν τότε θα έπρεπε να είχαμε 10 βαθμούς για ψήφο.Σ'ευχαριστώ και αναμονή για το επόμενο να συνταξιδέψουμε

      Διαγραφή
  5. Γεμάτο συγκίνηση νοσταλγία έντονα συναισθήματα.
    Συγχαρητήρια για την υπέροχη συμμετοχή σου Άννα μου που την ξεχώρισα και την ψήφισα.
    Καλή συνέχεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Μαρία μου. Να σαι καλά και να συμμετέχουμε παρέα στα δρώμενα της γειτονιάς μας που μας φέρνουν κοντά έτσι κι αλλιώς!

      Διαγραφή
  6. Άννα μου για ακόμα μια φορά συγκινείς με τη γραφή σου και τη δύναμη της ψυχής σου.
    Μπράβο σου για την υπέροχη συμμετοχή.
    Πολύ χαίρομαι να σας ανταμώνω στα διαδικτυακά μας δρώμενα. Είναι χαρά και τιμή μου, να απολαμβάνω τη πένα σας.
    Πάντα να 'χεις τόσο όμορφες εμπνεύσεις.
    Φιλί πολύ γλυκό. Καλό Σαββατόβραδο Αννούλα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρινάκι μου θα τα πούμε και στη σελίδα σου αλλά συγχαρητήρια για την τρίτη θέση. Υπέροχο το δικό σου κείμενο.
      Και εγώ χαίρομαι να είμαστε παρέα στα δρώμενα και τιμή δική μου επίσης.
      Σ'ευχαριστώ πολύ πολύ
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  7. Αχ αυτές οι μαργαρίτες... τις είχα κάνει εικόνα Άννα μου!
    Πολύ συγκινητική η συμμετοχή σου. Τα κουκιά δεν έφθασαν...
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ τις έκανα εικόνα για να το γράψω Αριστέα μου
      Και σε μένα δεν έφτασαν τα κουκιά έτσι είναι με τις ψήφους
      Ευχαριστώ πολύ
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  8. Δεν φθείρονται οι αναμνήσεις, κουβαλούν πάντα το βάρος του χρόνου και σε πείσμα του γίνονται πιο δυνατές. Και κάθε που νιώθεις την παρουσία τους η καρδιά αγέραστη, φτερουγίζει ακόμη. Απλό, κατανοητό, ουσιαστικό το κείμενό σου Άννα μου. Καθαρή σκέψη που συγκινεί.
    Πάντα με την αγάπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οχι δεν φθείρονται. Για να φθαρούν θα πρέπει να τις ξεγράφει η μνήμη μας σιγά σιγά.
      Σ'ευχαριστώ Αννίκα μου
      Και με τη δική μου αγάπη και θα θελα να συνταξιδέψουμε σε κάποιο δρώμενο..
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  9. Ένα κείμενο με ευαισθησία, τρυφερό που αναφέρεται σε δύο διαφορετικές οικογενειακές σχέσεις. Και που μας επιβεβαιώνει ότι τελικά, οι στιγμές είναι αυτές που μετράνε αληθινά, που κρατούν ζωντανή την μνήμη για να μην ξεχάσουμε τα αγαπημένα μας πρόσωπα.
    Να είναι πάντα καλά Άννα, να μας χαρίζεις τέτοιες όμορφες εγγραφές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βασίλη μου οι οικογενειακές σχέσεις όπως θα θελα να είναι, είναι η βάση της ζωής μας. Αυτό που μετράει είναι όντως να υπαρχουν τέτοιες στιγμές.
      Σ'ευχαριστώ πολύ πολύ

      Διαγραφή
  10. Πολύ τρυφερή η ιστορία σου Άννα μου. Πολύ μου άρεσε η σχέση εγγονής και γιαγιάς και αυτό το νυφικό πόση αγάπη έκρυβε!
    Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Ελένη μου και κανόνισε να είσαι την επόμενη φορά ακόμη και αν έχεις κιάλλες υποχρεώσεις. Μας έλειψες.
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  11. Χαίρεται η καρδούλα μου, Άννα μου, όταν διαβάζω κείμενα ακόμα και μυθοπλασίες που δεν έχουν ίχνος αρνητισμού και μεταφέρουν μηνύματα αγάπης, κατανόησης και καλοσύνης!
    Το "έχω δυο γυναίκες" το έχω ακούσει από τον γιο μου, η αφεντιά μου η μια και η άλλη η σύντροφος του!

    ΑΦιλάκια συγκινημένα και χαμογελαστά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ χαίρομαι για παρόμοια κείμενα Στεφανία μου αλλά και ο αρνητισμος είναι μέσα στη ζωή και δεν μπορούμε να του γυρίζουμε την πλάτη εκτός να τον εμποδίζουμε να αυξηθεί.
      Τυχερή με το γιο σου τυχερός και ο γιος σου για τη μαμά του!
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  12. Ένα όμορφο, γεμάτο συναίσθημα κείμενο που ζεσταίνει την ψυχούλα μας.
    Τη σκηνή με το φόρεμα και τις κεντημένες μαργαρίτες την 'έχασα' την πρώτη φορά που διάβασα την ιστορία σου, Άννα. Τώρα είναι σαν να την έχω μπροστά μου.. Αυτό που κράτησα την πρώτη φορά είναι μια φράση σαν παραμύθι: "Με κατέκτησε, με πήρε πάνω στα κύματα και με ταξίδεψε στα ουράνια".
    Εύχομαι να συνεχίσεις να μας ταξιδεύεις με τις ιστορίες σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τζοάννα μου γλυκιά χαίρομαι που σου άρεσε. Πώς έχασες την σκηνή με τις μαργαρίτες; Για την πρώτη φορά μιλώ. Μήπως λόγω συνωστισμού, γάμου, κόσμος, η προσοχή ξέφυγε, γι αυτό ίσως;;;😊 Μια χαρά που την έκανες εικόνα και τώρα
      Να σαι καλά και σ'ευχαριστώ πολύ
      Τα φιλιά μου

      Διαγραφή
  13. Την έζησα την ιστορία σου Άννα μου.
    Ταυτίστηκα.
    Πόσο μου άρεσε το νυφικό με τις μαργαρίτες, δε λέγετε.
    Κρίμα που δεν φτάνουν οι βαθμοί, αλλά νομίζω,ότι δεν έχει σημασία.
    Είμαστε εδώ για την δημιουργική παρέα και για να περνάμε καλά.
    Να είσαι καλά και συνεχίζουμε ακάθεκτοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Ρένα μου. Οι βαθμοί δεν έχουν σημασία ειδικά γι αυτή την φορά που όλα άξιζαν βαθμολογίας κατά μένα. Το ωραιότερο ταξίδι ειναι αυτό που κάνουμε μέσα από τα δρώμενα δημιουργώντας
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  14. Καλά τώρα, ε; Τέτοιο νυφικό -με μαργαρίτες καμωμένο- θα το ζήλευαν πολλοί οίκοι νυφικών, αλλά κανένας δεν θα μπορούσε να το κατασκευάσει, γιατί ήταν με πολλή αγάπη φτιαγμένο.. Τέτοιες ζωές αξίζουν να έχουν ζήσει οι άνθρωποι, που κρατάνε ακόμα και μετά το "τέλος"... Συναρπαστική η ιστορία σου Αννούλα! 🌸 Καλημερούδια και καλό μήνα! 🌺🌷

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ό,τι γίνεται με αγάπη είναι μοναδικό. Ναι τέτοιες ζωές αξίζει να ζουν οι άνθρωποι αλλά είναι σπάνιες πιστεύω. Σ'ευχαριστώ Πέτρα μου
      Καλό σου μήνα

      Διαγραφή
  15. Πολύ τρυφερό Αννούλα μου!!! Μοσχοβολά ανάσες αγάπης! Καλό μήνα εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ γλυκιά μου Όλγα. Πάντα μοσχοβολά η αγάπη. Να σαι καλά

      Διαγραφή
  16. Αννιώ μου η συμμετοχή σου ήταν για μένα η πεμπτουσία της αληθινής αγάπης και εδώ κολάι η παροιμία που λέει σαν θέλει η νύφη και ο γαμπρός!
    Οπου υπάρχει αγάπη, υπάρχει και η θέληση για μια ζωή ΜΑΖΙ και μετά από αυτήν! σπάνιο μα υπαρκτό ακόμα και τις μέρες μας!!
    Υπέροχα συγκινητική και ανθρώπινη!!
    Πάντα θα το λέω πως οι συμμετοχές στο χώρο τους παίρνουν άλλη διάσταση!!😊
    Να έχεις ένα όμορφο μήνα και να είσαι καλά Αννιώ μου φιλιααα!!❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντα ό,τι γράφουμε στο χώρο τους είναι διαφορετικά. Ίσως λέω εγώ γιατί είναι μόνα τους και η προσοχή μας δεν αποσπάται. Όπου υπάρχει όντως αγάπη όσο σπάνιο και αν είναι τότε όλα υπερνικώνται,
      Σ'ευχαριστώ πολύ
      Καλό μήνα κι απο εδώ

      Διαγραφή
  17. Άννα μου, πολύ καλογραμμένη και τρυφερή η ιστορία σου!
    Με καλύπτει σε μεγάλο βαθμό το σχόλιο της Ρούλας πιο πάνω, οπότε δεν θέλω να επαναλαμβάνομαι.
    Την απόλαυσα από την αρχή μέχρι το τέλος, δημιουργώντας γλυκά συναισθήματα κι ενισχύοντας την πίστη στην αληθινή αγάπη.
    Να είσαι καλά και πάντα δημιουργική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Γλαύκη μου να μου είσαι καλά. Καλό μήνα εύχομαι ας είναι ήπιος και αισιόδοξος

      Διαγραφή
  18. Um história que toca a alma de qualquer pessoa!
    Magica!
    Um doce beijinho!
    Megy Maia🌺💜🌺

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πολυ ομορφη γεμάτη συγκίνηση η ιστορία σου Άννα μου!! Απολαμβάνω τα σχόλια μιας και ήρθα τελευταία και συμφωνώ όπως λέει και η Ρούλα όταν υπάρχει αγάπη όλα γίνονται!!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Δέσποινά μου. Όταν υπάρχει αγάπη σίγουρα όλα γίνονται ή τουλάχιστον τα περισσότερα
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  20. Καλό βράδυ Άννα μου ;) Παραμυθένια η ιστορία σου και διδακτική . Με συνεπήρε η διήγηση της γιαγιάς , η περιγραφή της γνωριμίας , του γάμου , της κοινής ζωής δίνει ελπίδα ώθηση στους νέους ανθρώπους , ότι ο κινητήριος άξονας της ζωής είναι η αγάπη , να γίνεται κάτι με αγάπη . Μας ταξίδεψες όμορφα Άννα και σου εύχομαι ολόψυχα ούριους ανέμους στο νέο δρώμενο . Καλό γαλήνιο σ-κ !! Φιλιά;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαιρομαι που σου άρεσε Κυριακή μου. Πραγματικά η αγάπη είναι η κινητήρια δύναμη της ζωής. Ευχαριστώ και για τις ευχές σου να σαι καλά
      Καλό Σ/Κο
      Τα φιλιά μου

      Διαγραφή
  21. Αχ Άννα μου.
    Πόσο με συγκίνησε δεν μπορείς να φανταστείς.
    Τι όμορφη εικόνα το νυφικό από μαργαρίτες... έγραψες νομίζω.
    Πραγματικά ιστορίες από αυτές που αν τις ζήσεις σου κόβεται η ανάσα.
    Και όπως φαίνεται έζησε αρκετές ΑΔΑ η γιαγιά μας <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όντως Νικολέτα μου ΆΔΑ.
      Χαίρομαι που σου άρεσε αλλά λυπάμαι που είδα το σχόλιο σήμερα
      Σ'ευχαριστώ πολύ

      Διαγραφή