Το κομπόδεμα

 
πηγή


Η κυρ-Αμαλία καθισμένη μπροστά στο τζάκι της,έπλεκε. Συνήθιζε να βγαίνει στη γειτονιά με το πλεχτό της παραμάσχαλα και να παίρνει το καφεδάκι της κάθε μέρα και σε μια γειτόνισσα. Όταν είχε ήλιο και ζέσταινε λίγο ο τόπος, βγαίνανε παρέα με την κυρά Σοφία και την κυρά Μαρίκα έξω από τις πόρτες τους πλέκοντας και κουτσομπολεύοντας. Τα καλοκαίρια έμεναν ως αργά το βράδυ έξω  από τις αυλόπορτές τους, συζητώντας ή πίνοντας ουζάκι. Αλλά από τότε που μαζεύτηκαν μετανάστες στο νησί, από τότε που γίνονταν φασαρίες σε εκείνες τις δομές, όπως τις λέγανε, κλείδωνε πόρτες και παράθυρα.
Τις κακές της είχε σήμερα. Μετρούσε τους πόντους στις βελόνες της και μουρμούραγε για τη μέλλουσα  νύφη της. Βλέπεις ο γιος της αποφάσισε να παντρευτεί. Σιγά μη συμφωνήσει μ'αυτό το γάμο. Άκου εκεί   να μη δέχεται κουβέντα από τη μάνα του!! 
''Θύμωσε γιατί του πα ότι είναι ξεβράκωτη; Ούτε ένα σπιτάκι δεν έχει.  Επειδή την είπα τσαλαφή;  Μα τσαλαφή δεν είναι;  Ποια κοπέλα τρέχει μέσα στο χειμώνα με το νερό της θάλασσας μέχρι τη μέση της για να βοηθήσει  εκείνους --πανάθε μα τους-- τους πρόσφυγες  που γιομίσανε το νησί; Κοίτα να δεις,  που δεν θα μπορεί να σου κάμει παιδί με τόσο κρύο που ποτίστηκε η μήτρα της!.Μα δουλειά είναι αυτή που βρήκε νέα κοπέλα; Να δουλεύει λέει για εκείνη τη μι και κου και όμικρον, πώς τη λένε!!! Και τι δεν του πα, μέχρι για τη μήτρα της του πα μπας και φοβηθεί και εκείνος τι έκαμε; Γελούσε!!''
''Άκου να γελάει με τόσο σοβαρό λόγο που του πα''! 
''Κάτι πρέπει να βρω να αποτρέψω αυτό το γάμο. Να μη με λένε Αμαλία αν δεν το κατορθώσω... Και η προκομμένη η κόρη μου όταν ζήτησα τη βοήθειά της  τι είπε; Ότι είναι ενήλικας και θα κάνει αυτό που θέλει.
Σηκώθηκαν τώρα τα ποδάρια  να χτυπήσουν το κεφάλι. Η μάνα που τον γέννησε είναι δυο φορές ενήλικας''.
Και δώστου ξαναμέτραγε τους πόντους και δώστου να μιλάει μόνη της φουρκισμένη για το κακό που τη βρήκε.
Η κόρη της κυρά Αμαλίας, παντρεμένη με ένα παιδάκι που απέκτησε πρόσφατα, έμενε στο διπλανό χωριό, εκεί που είχε διοριστεί δασκάλα. Πήγαινε αργά και πού να την δει, έμενε κάποιες μέρες, αλλά τη συμπεθέρα της που έμενε παραδίπλα δεν ήθελε να τη βλέπει στα μάτια της. ''Τι με ρωτάς γιατί; Όποτε  βλεπόμαστε -εδώ που τα λέμε ξεκολλημό δεν έχει από το σπίτι της κόρης μου- όλο για φιλανθρωπίες  μιλάει και για βιβλία που διαβάζει... φιγούρα να κάνει θέλει η ψωροφαντασμένη!!!'' μονολογούσε η κυρ-Αμαλία κάθε φορά που την σκεφτόταν.
Σήμερα είχε άλλες σκέψεις στο μυαλό της. Έβαλε στοίχημα με τον εαυτό της ότι αυτός ο γάμος  θα ναυαγήσει.
Άρχισε να σκέφτεται διάφορα κόλπα, να πλέκει σενάρια μαζί με το πουλόβερ που θα έκανε δώρο στο γαμπρό της.'' Για να μη λέει εκείνη η μάνα του..., Θεέ μου ‘ σχώρα με!!''

Τι θα ‘κανε; Θα θυσίαζε το μικρό της κομπόδεμα --ε όχι και μικρό εδώ που τα λέμε .Μάζευε από πολλά χρόνια χρήματα για ώρα ανάγκης, όπως έλεγε και τα καταχώνιαζε σε κρυψώνες που της φαίνονταν απίθανες να βρεθούν. Σιγά μην εμπιστευτεί τις τράπεζες. Χώρια που θα το μάθαιναν τα παιδιά της. Α όλα κι όλα για ανάγκη ήταν είπαμε.  Πηγή του θησαυρού της, όπως τον έλεγε, ήταν  εκείνο το μαγαζί του συγχωρεμένου. Μ'  αυτό μεγάλωσε τα δυο της παιδιά όταν εκείνος έφυγε για  άλλους κόσμους ο αθεόφοβος και την άφησε τόσο νέα χήρα!! Και τι οικονομίες που  έκανε!! Μα και στο ζύγι που έκλεβε, σιγά το πράγμα. Το 'χει εξομολογηθεί στον παπά, αυτός δεν τα λέει πουθενά γιατί είναι παπάς και θα πάει στην κόλαση, αλλά μπορεί να μιλάει με το Θεό, να του   εξηγήσει, έτσι είχε ησυχάσει αρκετά.

Τώρα μόνη της θα έβγαζε αυτή την πρωτευουσιάνα από το σπιτικό της που της ξεμυάλισε το σπλάχνο της!
Θα της πρόσφερε τα χρήματα της. Να η ώρα ανάγκης που έλεγε. Θα της έλεγε να τα πάρει για τους πρόσφυγες που τόσο πάσχιζε να τους βοηθήσει. Αυτό θα ήταν η σωτηρία της. Το σκέφτηκε καλά.
Αυτή η τσαλαφή θα δεχόταν σίγουρα. Της χρειάζονταν χρήματα της ξεβράκωτης, αλλά θα παράταγε το γιο της. Αυτός θα ήταν ο όρος.  Αν δεν τα  ‘παιρνε θα έλεγε σε όλους ότι ψεύτικα τα κάνει όλα, ότι  τάχα μου βοηθάει… ότι της έδωσε βοήθημα χρήματα γι αυτούς και δεν ήθελε να τα πάρει. Σιγά μην την πίστευαν αν μαρτυρούσε  τον όρο που θα της έβαζε, η Αμαλία είχε καθαρό κούτελο και όλοι την αγαπούσαν, αμ θα την έκανε αυτήν, να μην έχει μούτρα να μείνει στο νησί. 
Της φαινόταν της κυρ- Αμαλίας καλό σχέδιο. Το μόνο που την φρέναρε κάπως ήταν μήπως η τσαλαφή ήταν και ανέντιμη. ''Κι αν τα έπαιρνε και δεν τηρούσε τον όρο; Μπα, η ξεβράκωτη δεν θα έκανε τέτοια, ήταν περήφανη για το ξεβράκωμά της, το χε καταλάβει.
Αν όμως ο γιος της πίστευε την πρωτευουσιάνα; ''Ωχ μάνα μου ''βόγγηξε η Αμαλία. 
Μα μετά το αποφάσισε. Θα έβαζε το σχέδιό της σε εφαρμογή. Ο γιος της δεν θα της γύριζε την πλάτη τον ήξερε! 

Την άλλη μέρα το πρωί πήγε στα χωράφια τους. Εκεί υπήρχε μια καλύβα για τα εργαλεία. Άνοιξε την καλύβα και άρχισε να ψάχνει. Έψαξε εκεί που φύλαγε τα λεφτά της, στο πάτωμα,  τίποτε. Έψαξε πιο πέρα... μήπως ξέχασε πού τα έβαλε;  Την έπιασε πανικός. Έκανε τον τόπο ανάστατο. Έσκαψε και αρκετά βαθιά να βρει το κουτί… βρε  μπας και οι αρουραίοι, λες; Μπας και την είδε κανείς;
Πουθενά τα χρήματα. Την έπιασε τρέμουλο. ''Πάνε τα λεφτάκια μου , θα τα κλέψανε αυτοί οι αχαΐρευτοι, αυτοί οι αλλόθρησκοι, ποιος άλλος;''
Πω πω   τι στενοχώρια που πήρε. Τόσα λεφτά χάθηκαν.    
Τι θα κάνει; Σε ποιον θα το πει;   Τι αποδείξεις έχει; Καμιά. Ποιος θα την πιστέψει;
Γύρισε στο σπίτι της σχεδόν αλλόφρων!

Την πιάσανε τα νεύρα της. Ένοιωθε άρρωστη. Βημάτιζε πέρα δώθε και έλουζε με τόσα κοσμητικά τους  κλέφτες που κοκκίνισαν και οι τοίχοι
Ο γιος της την επισκέφθηκε εκείνο το πρωί
Την είδε στα κακά της τα χάλια και αληθινά ανησύχησε. Ότι και αν έλεγε  η κυρ- Αμαλία μάνα του ήταν. Δεν μπορούσε να αψηφήσει  το κόκκινο πρόσωπό της, ούτε την γρήγορη ανάσα της. Φυσικά ούτε τα ακατάληπτα λόγια της πέρασαν απαρατήρητα. Λες να είχε πάθει κανένα εγκεφαλικό; Μεγάλη γυναίκα ήταν, αργεί νομίζεις; Μα όταν προσπάθησε να τηλεφωνήσει στο κέντρο Υγείας η κυρά Αμαλία ούτε που ήθελε να το ακούσει. Αντέδρασε ακόμη χειρότερα. Έτσι κατάφερε   με τα χίλια ζόρια να μάθει  τι είχε συμβεί και  έμεινε αμίλητος.
''Τι τα ήθελες τα χρήματα ρε μάνα πρωί πρωί;  Και γιατί δεν ξέραμε  ότι υπάρχουν τόσα λεφτά;'' 
Η υπεράσπιση της στάσης της έκανε την κυρά Αμαλία να συνέλθει γρήγορα και να επιτεθεί αμυνόμενη ότι ήταν μάνα, χαροκαμένη και τόσο κουρασμένη από τη δουλειά για να μεγαλώσει τα βλαστάρια της και να τα μορφώσει. Να μην είχε και ένα κομπόδεμα να μην τους γίνει βάρος; 
Μετά από πολλά μουρμουρητά γεμάτα δικαιολογίες και συζήτηση, ο γιος  παραδέχτηκε  ότι είχε πάρει εκείνος τα χρήματα   και τα είχε βάλει στην τράπεζα. Την είχε δει μια μέρα που κάτι καταχώνιαζε στην άκρη του πατώματος της καλύβας και πήγε να δει μόνος του. Της είπε ότι ήθελε να της δώσει ένα μάθημα. ''Περάσαμε τόσες δυσκολίες μάνα και λεφτά έλεγες ότι δεν είχαμε. Κι εσύ είχες ένα μεγάλο κομπόδεμα φυλαγμένο. Αλλά να ξέρεις δεν τα έχω αγγίξει, όμως  θα στα δώσω με έναν όρο: θα έλθεις δίπλα μου στο γάμο μου και θα αγκαλιάσεις τη νέα σου κόρη.
''ΠΟΤΕ!'' φώναξε η κυρ- Αμαλία , ξεσπώντας το θυμό επάνω στο γιο της. Πάει το σχέδιό της για το γάμο, πρέπει να αλλάξει σχέδιο τώρα,  αλλά πρώτα να πάρει τα λεφτά. Όμως ο γιος της ήταν ανένδοτος. Δεν θα της έδινε το βιβλιάριο ε; Θα πήγαινε να τα σηκώσει μόνη της, αλλά αν ήταν στο όνομά του;
Κοίτα να δεις που με το δικό της κομπόδεμα ο γιος της την απειλούσε.
Τι να κάνει; Προσπάθησε να του κλαυτεί, να τον πείσει αλλά μάταια. Η τσαλαφή θα έμπαινε στην οικογένεια;   Όταν μάλιστα είδε ότι ο γιος της μιλούσε σοβαρά,   υποχώρησε και ...κομπόδεμα γερό είναι αυτό, του γυρνάς την πλάτη;😊   😊   😊   
  




 

34 σχόλια:

  1. Καλησπέρα Αννούλα μου!Κλασική περίπτωση Ελληνίδας Μάνας Αννούλα μου!!Χα χαα!!
    Χωρίς προίκα γάμος δέν γίνεται!! Αλλά πήρε τό μάθημά της!! Πολύ απόλαυσα τό κείμενο σου!!
    Συγχαρητήρια γιά τήν γραφή σου! Καλή συνέχεια!! Πολλά φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δημητρούλα μου χαίρομαι που σε βλέπω...Πραγματικά μου λειψες!
      Σ'ευχαριστώ πολύ
      Φυσικά χωρίς προίκα γίνεται; Τι να την κάνει την ξεβράκωτη; χαχαχαχα
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  2. ...Έτσι για να περνά η ώρα και να το μικρό διαμαντάκι! Ένα ακόμα δηλαδή! Το κομπόδεμα λοιπόν και η υστερική εμμονή της "μάνας" να ανατρέψει τη σχέση του γιου της για το ....καλό του. Για να περάσει το δικό της. Και απ ότι βλέπω μέσα στα ....γλυκά και ανθρώπινα αισθήματα ήταν η κυρά Αμαλία!
    Εμένα τώρα γιατί όλο αυτό το σκηνικό, ακριβώς όμως, μου θύμισε τις μηχανορραφίες, ίδιες ακριβώς της μητριάς μου απέναντι στη γυναίκα μου;
    Τελικά όλες αυτές οι "μανάδες" ίδια κοψιά στη σκέψη έχουν βρε Άννα. Μέχρι να τις κάνει η ζωή να καταρρεύσει κάθε τους αυταπάτη. Αμ θα το παραδεχτούν νομίζεις; Σπάνιο και αυτό.

    Άννα, λέω αυτήν την στήλη, του δικού σου ευθυμογραφήματος, να την καθιερώσεις με τον τίτλο "...Έτσι για να περνά η ώρα". Τι λες;

    Στέλνω φιλιά λέμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για να περνά η ώρα Γιάννη μου γράφουμε, διαβάζουμε, χαλαρώνουμε.
      Σ'ευχαριστώ για το μικρό διαμάντι. Σ'ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
      Ε ναι η κυρά Αμαλία πάντα έχει κούτελο καθαρό και ανθρώπινα αισθήματα!!!!!!!Αν πεις το αντίθετο πρόσεχε μη σε πιάσει στο στόμα της.
      Ώστε η μητριά σου έκανε τέτοια στη Σοφία; Βρε τι τράβηξε η γυναίκα σου για να σε πάρει...
      Κοίτα τα είπαμε για τη στήλη, ναι; Αλλά όταν γράφω τέτοια, από κάτω θα υπάρχει ''για να περνά η ώρα''!!
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  3. Mια "Τασώ Καβαδία" σε άλλη έκδοση!
    Αννούλα μου, έχτισες με μαεστρία το ρόλο της "μάνας-μαινάδας" που μηχανορραφεί σε βάρος του παιδιού της, αλλά στο βάθος είναι αξιολύπητη. Πέρα απ' τα χαμόγελα που μας χάρισες με τις ατάκες της, μας προσγείωσες στην πραγματικότητα της ελληνικής κοινωνίας. Ως μάνα δύο αγοριών, ειλικρινά αυτό που περιγράφεις είναι αυτό που πάντα με φόβιζε και μου προκαλούσε απέχθεια.
    Φιλιά πολλά και περιμένουμε κι άλλες αντίστοιχες εύθυμες (ή μη) ιστορίες σου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε ναι η Τασώ Καβαδία άφησε εποχή! Έτσι ήταν πιστεύω η Ελληνίδα μάνα των γιων (πρόσεχε εσύ) αλλά και σήμερα υπάρχει, δεν είναι είδος προς εξαφάνιση.
      Μην ανησυχείς όμως, αποκλείεται να γίνεις Αμαλία. Μόνο μη βρεις καμιά Αμαλία συμπεθέρα που θα ξέρει να πλέκει για τον γιο σου για να μη λες ''θεε μου 'σχώρα με'' χααχαχαα
      Σ'ευχαριστώ πολύ Μαρία μου
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  4. Τις ιστορίες για τις μανάδες των γιων τις έχουμε λίγο πολύ ακούσει. Άλλη μία τέτοια μάνα λοιπόν η Αμαλία, που ήθελε να αγοράσει την ξεβράκωτη για να της δώσει πόδι που λένε, και τελικά πουλήθηκε η ίδια στο κομπόδεμα που δεν το περιφρονεί κανείς. Εξ ιδίων κρίνουμε τα αλλότρια... Τελικά Άννα μου διάβασα μια όμορφη ιστορία με ένα μόνιμο χαμόγελο στα χείλη μου! Πολύ μου άρεσε αυτό το υπέροχο διάλειμμα! Μπράβο Άννα μου σου στέλνω τα φιλιά μου για την ευχαρίστηση που μου χάρισες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε ναι οι μαμάδες των γιων είναι διαφορετικές από τις μαμάδες των θυγατέρων, ξέρω.χααχαχα
      Σ'ευχαριστώ Μαίρη μου
      Χαίρομαι που χαμογέλασες. Να το ζητούμενο!
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  5. Μαμά παλιάς κοπής. Όχι πως σήμερα έχει εκλείψει. Υπάρχει άραγε κάτι που μπορεί να εμπιστεύεται πέρα απ’ την δική της «αλάνθαστη» κρίση. Αιώνια διαμάχη πεθεράς και νύφης. Ότι χρειαστεί στον βωμό της απομάκρυνσης του εισβολέα (νύφη) και κάποιες φορές και η πιο τρελή φαντασία δεν είναι ικανή να περιγράψει τα πάθη…και τα λάθη της.
    Πιο γλαφυρή εικόνα για τις τρικλοποδιές της Ελληνίδας μάνας στην ευτυχία του γιού της, δεν μπορούσες να δώσεις. Βιωματικές εμπειρίες άπειρες. Και θύμωσα και γέλασα….αλλά και το ευχαριστήθηκα. Μπράβο βρε Άννα μου και θα συμφωνήσω με τον Γιάννη. Μήπως το «έτσι για να περνά η ώρα» γίνει μια μόνιμη στήλη. Στο εύχομαι!
    Φιλιά, Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σιγά που θα εξέλειπαν αυτές οι μαμάδες. Σαν τη Λερναία Ύδρα νομίζω πως είναι.
      Χαίρομαι που βρήκες γλαφυρή την εικόνα της Ελληνίδας μάνας, του γιου ομως!!Γιατί για την κόρη είναι '''αλλη μάνα''!!
      Σ'ευχαριστώ πολύ
      Θα γράφω ανάλογα την έμπνευση έτσι για να περνά η ώρα μην ανησυχείς
      Φιλια πολλά

      Διαγραφή
  6. Αποφάσισες βλέπω Άννα μου, να μας βάλεις σε αγωνίες πρωί πρωί με την απίστευτη ιστορία που σκαρφίστηκες!
    Αλλά βλέπεις όλα εδώ πληρώνονται και στο τέλος όλα καλά!!!
    Νομίζω πως τώρα που το καλοκαιράκι πολλοί bloger την "κάνουν", να μας βάζεις παρόμοιες ιστορίες να χαλαρώνουμε!

    ΑΦιλάκια με πολλά πολλά χαμόγελα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε είπα να χουμε να περνάμε την ώρα μας. Θα προσπαθήσω Στεφανία μου. Και η χαλάρωση μας είναι απαραίτητη
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  7. Τι μου θύμισες μωρέ Άννα μου! Θυμάμαι τις ηλικιωμένες γειτονισσες όταν ήμουν στο Δημοτικό σχολείο ακόμα, που έβγαιναν ακριβώς όπως περιγράφεις στις γειτονιές μας και επλεκαν και κουτσομπολευαν. Και ειδικά τον Χειμώνα, θυμάμαι που καθοντουσαν κι εβλεπαν Λάμψη και Καλημέρα Ζωή και σχολίαζαν τα όσα έβλεπαν σαν να επρόκειτο για υποθέσεις του γειτονικού σπιτιού. Όμορφες παιδικές αναμνήσεις δηλαδή. Υπέροχη ιστορία και μπράβο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ τις θυμάμαι. Σε μια τέτοια γειτονιά πέρασα τα παιδικά μου χρόνια...χαχααχα μα τι λέγανε ΄κάθε μέρα και ώρες ολόκληρες! Πού έβρισκαν τόσα νέα ποτέ δεν κατάλαβα.
      Σ'ευχαριστώ Ειρήνη μου
      Να σαι καλά

      Διαγραφή
  8. Μέχρι και το κομπόδεμα θα θυσίαζε...
    Άννα μου για μια ακόμη φορά μας παρουσίασες μια όμορφη ιστορία μιας πραγματικότητας που έχει τις ρίζες της από παλιά, αλλά που την συναντάς ακόμα και σήμερα, ευτυχώς όχι συχνά θέλω να πιστεύω.
    Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι Ελένη μου...εύκολα δίνουν τον κανακάρη τους οι μαμάδες; χαχαχαχα ειδικά οι παλιές θεέ και Κύριε! Χαίρομαι που σου άρεσε
      Σ'ευχαριστώ πολύ
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  9. Θα πω πως διάβασα με πολλή λαχτάρα το διήγημα σου γιατί..μου άρεσε τρομερά! Βέβαια ήθελα από εσένα μία ..μετάφραση της λέξης :τσαλαβή! Λοιπόν μετά θα σου πω πως ΔΕΝ μου έφθασε η ιστορία σου , θέλω συνέχεια. Θα μπορούσε να είναι ένα όμορφο βιβλίο που θα το διάβαζα με πολλή ευχαρίστηση τώρα στο κτήμα μου. Απαιτώ...συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Γεωργία μου και υπόσχομαι ανάλογα την έμπνευση φυσικά, να γράφω να περνάει η ώρα. Τσαλαφή σημαίνει επιπόλαια, ελαφρόμυαλη. Το έλεγε η πεθερά μου θυμάμαι.
      Σ'ευχαριστώ πολύ

      Διαγραφή
  10. Χα χα.. μια παρόμοια είχα και εγώ... αλλά εκείνη ο Θεός να την συγχωρέσει πια...ήταν χωρίς κομπόδεμα και ήθελε να βρει ο γιος της από την νύφη που τον προξένευαν και εκείνος πήρε έμενα την ξεβράκωτη..χα..χα 60 τόσα χρόνια μαζί Αννιώ μου...μωρέ άμα θέλει η νύφη και ο γαμπρός κανένα κομπόδεμα δεν τους σταμάτα...χα..χα.
    Πολύ ωραίο.. έτσι για να περνά η ώρα...μια χαρά πέρασε η δική μου...😊
    Ελα φιλακιααα!! 😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α εσύ ως παθούσα Ρούλα μου έπρεπε να το γράψεις. Η δική σου Αμαλία πού να ήξερε όμως πόσο χρυσοχέρα είσαι ε; Και τι ταλέντα είχες μέσα σου. Σίγουρα αν θέλει η νύφη και ο γαμπρός, ούτε κομπόδεμα δεν τους σταματά χααχαχαα
      Χαίρομαι που πέρασε όμορφα η ώρα σου παρόλες τις θύμισες
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  11. Υπέροχο το κείμενό σου και το απόλαυσα με χαρά !!!
    Πέρα απ όσα έγραψαν οι φίλοι, που συμφωνώ απόλυτα, θα πω για τη σκηνή που περιγράφεις με το πλέξιμο στη γειτονιά...μου θύμησες πραγματικά εικόνες που έχω ζήσει σε αυλές με φιλενάδες, κέντημα και πλέξιμο κι ας είμαι γέννημα θρέμμα Εξαρχειώτισσα....Θα περιμένουμε και συνέχεια εννοείται..... σε φιλώ !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Ράνια μου. Και ναι αυτό το πλέξιμο όλες το θυμόμαστε αλλά εσύ που είσαι και χρυσοχέρα και το έζησες ξέρεις καλύτερα. Εγώ πάλι έχω κάποιες τέτοιες εμπειρίες αλλά με κέντημα.χααχαα
      Να σαι καλά
      Σε φιλώ

      Διαγραφή
  12. Άννα μου, έτσι για να περνά η ώρα...καταπληκτικό και απολαυστικό.
    Συγχαρητήρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Γιώργο μου.
      Ναι έτσι για να περνά η ώρα όμορφα ελπίζω.
      Καλό Σ/Κο

      Διαγραφή
  13. Καλησπέρα Άννα και καλό καλοκαίρι εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα ΄Κώστα και εγώ εύχομαι να περάσεις ένα ήρεμο όμορφο καλοκαίρι

      Διαγραφή
  14. Πώς πάει η ρήση, μεταξύ κατεργαρέων..ειλικρίνεια. Η μάνα με τα δικά της σχέδια, από κοντά και ο γιος, με τα δικά του σχέδια. Αν και έχω συνεργαστεί με 'μι και κου και όμικρον΄ στο εξωτερικό, θα την υπερασπιστώ! Ο γιος μπορούσε να της είχε πει την αλήθεια νωρίτερα. Όλα κι όλα!
    Μια όμορφη, χαρούμενη ιστορία, να ξεκινήσει η εβδομάδα με χαμόγελα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχααα η πρώτη που υπερασπίζεται τη μάνα!! Θα μπορούσε αλλά ήθελε να της δώσει ένα μάθημα. Εξάλλου δεν ξέρουμε πότε τα βρήκε τα χρήματα...και γιατί δεν της το είπε αμέσως. Ή γιατί τα πήρε αφού δεν ήταν δικά του; Προφανώς θύμωσε γιατί πέρασαν δύσκολα και η μάνα τους τους κρατούσε μυστικό το κομπόδεμα.
      Ώστε με μι και κου και όμικρον έχεις συνεργαστεί. Ε κατανοείς την τσαλαφή ε;
      Καλή εβδομάδα Τζοάννα μου

      Διαγραφή
  15. Χαχα γέλσα στο τέλος με το κομπόδεμα τόσων χρόνων να είναι στα χέρια του γιού της. Η κα Αμαλία τιμωρήθηκε "δίκαια" και πήρε και το μάθημα της. Υπέροχη απολαυστική η μικρή σου ιστορία Αννούλα μου. Τα φιλιά μου και καλήσυνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμ για να γελάσουμε το έγραψα!!! Χαίρομαι που σου άρεσε. Σ'ευχαριστώ Μαρία μου
      Φιλιά και από εμένα

      Διαγραφή
  16. είναι αργά τωρά {12.00 μεσάνυχτα } θα το διαβάσω άλλη φορά

    καλό καλοκαίρι με ωραίες στιγμές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό καλοκαίρι Δελφινάκι μου
      Δεν πειράζει που δεν το διάβασες. Εδώ θα είναι όποτε θες
      Να περνας καλά
      Φιλούθκια

      Διαγραφή
    2. Χαχαχα 😃😃😃
      Να σαι καλά Άννα μου
      Αν και πλαστή ιστορία
      Μου άρεσε πολλά
      Ένοιωθα ότι ήταν αληθινή ιστορία
      Ή μήπως είναι; ☺
      Όπως και να χει την ευχαρίστηθηκα
      Και το μυστικό του κομποδεματος αποκαλυφτηκε χωρίς να το πάρει είδηση και δε ξεφορτωθηκε τη τσαλαφη, τη ξεβράκωτη
      Εγελασα πολλά με τούτους τους χαρακτηρισμους 😃
      Τούτο δε το κατάλαβα
      μι και κου και όμικρον, τι είναι τούτο

      Καλημερουδια
      Να έχεις μια όμορφη μέρα

      Διαγραφή
    3. Χαίρομαι που γέλασες και ναι η ιστορία δεν είναι αληθινή. Αλλά την έγραψα έτσι για να χαμογελάσουμε λίγο. μι και κου και ομικρον όπως θα έλεγε μια μεγάλη γυναίκα στο χωριό την Μ.Κ.Ο, εντάξει;
      Καλή σου ΄μέρα

      Διαγραφή