Λουλούδια για σένα!


Από τα μικρά μου χρόνια θυμάμαι τις προετοιμασίες μαζί με τις αδελφές μου γι αυτήν την ημέρα. Τα χατζηλίκια ενώνονταν  και μετρούνταν και ξαναμετρούνταν για να καταλήξουμε στο δώρο που θα παίρναμε για τη μοναδική μαμά μας.
Λίγες φορές λουλούδια, γιατί ήταν αλλεργική και δεν μπορούσε να τα έχει στο χώρο της.
Λίγες επίσης φορές αγοράζαμε τούρτα παγωτό που ήταν αγαπημένη της και πρώτη μέρα του χρόνου που δοκίμαζε το παγωτό που της άρεσε πολύ
Τις περισσότερες φορές κάποιο δωράκι που τα χρήματά μας ήταν αρκετά να το αγοράσουν. Και να το αμπαλάζ  το όμορφο και  η κάρτα με λέξεις από καρδιάς.
Αλλά πολλές ημέρες πριν γινόταν το ''ψάρεμα'' τι θα ήθελε να πάρει και τι της άρεσε. 
Την ίδια ημέρα οι τρεις χάριτες, οι κόρες της, πηγαίναμε στην αγαπημένη μας μαμά πρωί πρωί και της δίναμε το δώρο της, την αγκαλιάζαμε και διάβαζε την κάρτα μας δακρυσμένη 
Αγκαλιές και φιλιά ολοκλήρωναν τη γιορτινή ημέρα
Ποτέ δεν ξέχασα αυτήν την ημέρα για τη μαμά μου
Ακόμη και όταν παντρευτήκαμε, δίναμε ραντεβού στο σπίτι της μαμάς και οι τρεις μας με το δώρο μας αγκαλιά και το χαμόγελο στα χείλη.
Μου λείπει αφάνταστα που δεν μπορώ πλέον να της πω ''χρόνια πολλά''.
Βέβαια η ευχή αυτή έπιασε και έζησε πολλά χρόνια κοντά μας και τώρα απαπαύεται στο τελευταίο σπιτικό της.
Κάθε τέτοια ημέρα πηγαίνω πλέον στο σπιτικό το τελευταίο για να της αφήσω λουλούδια και να της πω πόσο μας λείπει ακόμη και πως δεν την ξεχνάμε ποτέ.
Από φέτος έχει παρέα και την μοναδική της αγάπη, τον άντρα της.
Δάκρυα συγκίνησης αφήνονται από εμάς τώρα στην φωτογραφία της μαμάς μας.
Δάκρυα που η θέση της πλαί μας είναι κενή αλλά η καρδιά μας είναι γεμάτη από τη ζωή μας κοντά της.
Πόσα χρόνια πρέπει να περάσουν για να νοιώσει πλέον το παιδί ότι έπαψε να είναι παιδί και η μαμά του πλέον φυσιολογικά δεν υπάρχει;
Δεν νομίζω ότι τα χρόνια καλύπτουν το κενό. 
Σε κάνουν μόνο πιο ρεαλιστή αλλά τα αισθήματα παραμένουν
Να είσαι καλά εκεί που είσαι μαμά μου
Και να μας προσέχεις!

Χρόνια μας πολλά μαμάδες του κόσμου
Η μάνα είναι μόνο μια! 
Και ιερή.
Και ο ρόλος της μέγιστος!
Να μην το ξεχνάει καμιά μας ποτέ!

42 σχόλια:

  1. Οι μαμάδες ζουν πάντα, έτσι κι αλλιώς, στον κήπο της καρδιάς μας.
    Χρόνια Πολλά μανούλα Άννα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σίγουρα όπως το λες
      Χρόνια πολλά και σε σένα

      Διαγραφή
  2. Αχ βρε Άννα, με έκανες και δάκρυσα! Αχ! Τι να πρωτοπούμε για αυτή τη μεγάλη λέξη και τι να αποθέσουμε στη μνήμη τους.
    Τρείς χάριτες λοιπόν! Τρεις κόρες, που έγιναν γυναικάρες, που δημιούργησαν τις δικές τους οικογένειες, τα δικά τους παιδιά. Δημιουργία. Εξέλιξη. Έπιασε τόπο η παρουσία και η ζωή της κοντά σας.
    Και η αγάπη σας παρούσα όπως πάντα. Με τρόπο που εσείς ξέρετε.
    Με συγκίνησες πολύ καλή μου φίλη. Ειλικρινά. Να είσαι καλά. Να την θυμάστε πάντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μεγάλη λέξη όντως Γιάννη μου και πόση αγάπη κουβαλάει! Κι εγώ συγκινήθηκα σήμερα. Δεν την ξεχάσαμε ποτέ Γιάννη μου τέτοια μέρα και κάθε μέρα για να λέμε την αλήθεια.
      Να σαι καλά φίλε μου
      Να είσαι σίγουρος ότι και η δική σου σε προσέχει από εκεί πάνω διπλά.

      Διαγραφή
  3. Χρόνια Πολλά !! Άννα :) Να είστε υγιείς , δυνατές , μοναδικά ξεχωριστές και γλυκιές γυναίκες , μαμάδες :)
    Να ζήσετε !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όσο ζούμε ζούνε μαζί μας!!
    Χρόνια πολλά Αννούλι μου να χαίρεσαι παιδιά και εγγόνια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι ακριβώς Βιργινία μου
      Χρόνια πολλά και σε σένα μάτια μου

      Διαγραφή
  5. Τι πονετικό κείμενο! Πόσο ψυχή θέλει για να το γράψεις. Αχ βρε Αννούλα μου...
    Της έκανες το καλύτερο "δώρο" εκεί που είναι.
    Ας είναι αναπαυμένη η ψυχούλα της κι εσείς να είστε όλες καλά και να μην την ξεχνάτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντα πονάει το φευγιό της μάνας. Δεν ξέρω αν περνάει και ποτέ. Τι να πω;
      Κάθε τέτοια μέρα είμαι εκεί στο μνήμα της με τα λουλούδια μου που τώρα δεν την ενοχλούν.
      Να σαι καλά Μαρία μου και χρόνια πολλά και σε σένα

      Διαγραφή
  6. Συγκινήθηκα Άννα μου.
    Κι εμένα μου λείπει πολύ.
    Όσο ζούσε δεν χωρίσαμε ποτέ.
    Να είναι καλά εκεί που βρίσκονται και να μας προσέχουν.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτή η ημέρα γεννά από μόνης συγκίνηση Ρένα μου για τις μαμάδες που ''έφυγαν''!
      Χρόνια πολλά και σε σένα
      Και σίγουρα μας προσέχουν οι δικές μας
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  7. Πολύ τρυφερό κείμενο Άννα μου, ακριβώς όπως αξίζει στη μνήμη μιας μανούλας!
    Πριν λίγο έγραφα πως από τότε που με θυμάμαι είναι η πρώτη φορά που δεν θα υπάρχει κανείς στο τηλέφωνο για να ευχηθώ Χρόνια Πολλά, κάτι τέτοιες στιγμές νιώθει κανείς πιο πολύ την απουσία...
    Χρόνια Πολλά όμως σε όλες τις μανούλες!

    ΑΦιλάκια πολύ τρυφερά Άννα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι έχεις δίκιο πολύ δίκιο. Κι εγώ την πρώτη χρονιά που έφυγε πόσο περισσότερο μου έλειπε αυτήν την ημέρα!! Και να σου πω κάτι; Ακόμη το ίδιο μετά 4 χρόνια...
      Χρόνια πολλά και σε σένα μάτια μου
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  8. Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες του κόσμου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Χρόνια Πολλά Άννα μου στην καρδιά μας θα ζουν πάντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά και σε σένα Αννίκα μου.
      Έτσι είναι όντως θα ζουν πάντα στην καρδιά μας

      Διαγραφή
  10. Ναι Άννα μου δεν αναπληρώνεται το κενό της μάνας. Την έχασα πριν ένα χρόνο και σε κάθε μου κουβέντα την σκέφτομαι.
    Χρόνια μας πολλά!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι κι εγώ Ελένη μου
      Φιλάκια και του χρόνου να είμαστε καλά

      Διαγραφή
  11. Τι γλυκά που ακούγεται η φράση "η καρδιά μας είναι γεμάτη από τη ζωή μας κοντά της". Μια όμορφη φράση που στολίζει το εντυπωσιακό καλάθι με ρόδα. Και που απαλύνει τη θλίψη της απώλειας αγαπημένων ανθρώπων.
    Εύχομαι στις 'τρεις χάριτες' ημέρα σαν και αυτή, να νιώθουν παιδιά και να αφιερώνουν λόγια καρδιάς στη μητέρα τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστούν οι τρεις χάριτες Τζοάννα μου γλυκιά!
      Να σαι καλά κι εσύ
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  12. Χρόνια μας πολλά, 'Αννα μου!
    Οι μανούλες μας θα μας λείπουν όσα χρόνια κι αν περάσουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια μας πολλά Μαριάννα μου
      Και του χρόνου να είμαστε καλά

      Διαγραφή
  13. ΟΙ ΤΡΙΣ ΧΑΡΙΤΕΣ ΕΕΕΕΕΕ;;;;; ΚΙ ΕΜΕΊΣ ΤΡΙΣ ΧΑΡΙΤΕΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΛΛΆ ΠΑΝΤΑ ΕΛΕΙΠΕ ΤΕΤΟΙΑ ΕΠΟΧΉ!!!!!!
    ΧΘΕΣ ΟΜΩΣ ΤΗΝ ΕΙΧΑ ΚΟΝΤΆ ΜΟΥ ΑΛΛΆ ΜΑΓΑΖΙΆ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ, ΤΗΣ ΠΗΡΑΜΕ ΚΑΤΙ ΑΠΌ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΌΜΙΟ ΟΤΑΝ ΕΦΕΥΓΕ.
    ΕΜΕΊΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΊΚΗ ΣΗΜΕΡΑ ΚΙ ΕΚΕΊΝΗ ΣΠΊΤΙ ΤΗΣ!!!!!!
    ΚΑΛΟ ΜΕΣΗΜΈΡΙ ΚΑΛΉ ΒΔΟΜΆΔΑ ΑΝΝΟΥΛΙ ΜΟΥ!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να την χαίρεσαι Ελένη μου και να είναι καλά πάντα πλάι σου.
      Τρεις και εσείς έτσι; Τι ωραία!
      Καλώς ορίσατε στην πατρίδα Ελένη μου
      Στο νησί σου θα πάτε;
      Εύχομαι να περάσετε καλά
      Τα φιλιά μου

      Διαγραφή
  14. Πόσο ίδια συναισθήματα Αννιώ μου για όσους μας λείπουν...ακριβώς έτσι αισθάνομαι και εγώ αυτές τις μέρες.
    και σε καταλαβαίνω απόλυτα..ήμουν πολύ μικρή όταν την έχασα και μην σου πω ότι τώρα που μεγάλωσα μου λείπει περισσότερο...
    Τι τυχερή που είσαι φιλη μου που έχεις τις αδελφες σου..!!!!
    Παντα θα βρισκονται στην καρδια μας..οι μαμαδες μας..και όσοι μας λειπουν..
    Να είσαι καλα΄να τους θυμασαι κορίτσι μου ..την αγαπη μου .. !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ Ρούλα μου κι εγώ όσο περνάει ο καιρός βλέπω πως μου λείπει περισσότερο. Οπότε σε πιστεύω ότι μεγαλώνοντας οι μαμάδες μας μας λείπουν πολύ.
      Να σαι καλά να θυμάσαι και τον αδελφό σου που έφυγε τέτοια μέρα.
      Να σαι καλά και κουράγιο!

      Διαγραφή
  15. Πάντα θα τους θυμάσαι τους γονείς Άννα μου! Η μάνα και ο πατέρας όταν φεύγουν αφήνουν μεγάλο κενό που δεν καλύπτεται ποτέ! Και το καταλαβαίνεις μόνο όταν το βιώνεις! Να είσαι καλά και να τους κρατάς ζωντανούς στην καρδιά σου και στη μνήμη σου! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Μαίρη μου έτσι είναι. Σ'ευχαριστώ πολύ
      Να σαι καλά
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  16. Πόσο μας συγκίνησες. Αχ Αννούλα μου. Σας βλέπει από εκεί ψηλά και νιώθει την αγάπη σας και πόσο σας λείπει.
    Σας καμαρώνει και σας προσέχει, είμαι σίγουρη.
    Σου στέλνω τεράστια αγκαλιά και τις ευχές μου για τη γιορτή της μητέρας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνα μου το ξέρω ότι μας βλέπει απο ψηλά. Το νοιώθω ξέρεις.
      Σ'ευχαριστώ πολύ πολύ
      Να σαι καλά μάτια μου

      Διαγραφή
  17. Χρόνια μας πολλά εμάς τις μανούλες άργησα να δω το κείμενό σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχει σημασία αν άργησες Νατάσσα μου. Τα χρόνια πολλά για μας είναι για κάθε ημέρα, ναι;

      Διαγραφή
  18. χρονια σας πολλα ψυχη μου ομορφη
    να σας χαιρομαστε!!

    σε φιλω πολυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εμείς οι μαμάδες να καμαρώνουμε όταν έχουμε παιδιά σαν και σένα!
      Φιλί γλυκό

      Διαγραφή
  19. Αχ ο,τι ηλικία κι αν έχουμε πάντα θα έχουμε ανάγκη τη μαμά μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Η ανάμνηση της μάνας είναι βαθειά ριζωμένη μέσα μας. Όσα χρόνια και αν περάσουν οι καρδιές ,μας κτυπάνε στο ίδιο ρυθμό. Εγω έχω χάσει τον πατέρα μου και καταλαβαίνω απόλυτα την απώλεια ενός γονέα.Μια μεγάλη αγκαλιά από εμένα ,γιατί πραγματικά με συγκίνησε άννα μου...την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι είναι ριζωμένη όπως τα λες. Εγώ έχασα πρόσφατα και τον πατέρα μου οπότε καταλαβαίνεις πώς η απώλεια των γονιών μεγιστοποιείται.
      Σ'ευχαριστώ για την αγκαλιά
      Να σαι καλά
      Καλή σου μέρα

      Διαγραφή