.........και η άρση των μέτρων μας ξεγύμνωσε!

Επιστροφή στην -ας πούμε- κανονικότητα!
Στην κανονικότητα της καθημερινότητας που αν και έχουμε πλέον χάσει ,  προσαρμόζουμε όσο το δυνατόν στις ανάγκες μας.



Πίστευα, ότι ο εγκλεισμός μας ξεγύμνωσε βγάζοντας προβλήματα σχέσεων στην επιφάνεια.
Τώρα, παρακολουθώντας τι γίνεται ''έξω από την πόρτα μου'', διαπιστώνω ότι αυτή η άρση των μέτρων με κανόνες, ξεγύμνωσε τι χαρακτήρες είμαστε. Τι άνθρωποι γίναμε ή δείχνουμε πως ήμασταν πάντα, αλλά κρυβόμασταν καλά.

Μια ομάδα πολιτών που ακολουθούν κανόνες για δική τους προστασία πρώτα από όλα.

Μια  ομάδα επίσης, που αδιαφορεί, ρισκάροντας να διασπείρει τον ιό σε μεγάλη κλίμακα.

Μια άλλη ομάδα αντιδρά σαν παιδί κακομαθημένο. Και ό,τι απαγορεύεται το κατακτά έτσι για να δείξει μαγκιά. Επικίνδυνο πολύ και αυτό.



Ακόμη μια ομάδα που έχει γεμίσει φόβο. Αρνείται να επιστρέψει στην όποια κανονικότητα από το φόβο του ιού. ''Πρόσεχε για να έχεις'' μου είπε μια γνωστή μου. Και το πρόσεχε είναι για εκείνη ''κλείσου σπίτι σου''. Μικροβιοφοβικοί γίνανε πολλοί.
Το συνάντησα και το συναντώ όλο και πιο συχνά.

Τελικά ο ιός μας άφησε καλούδια ως δώρα και ακόμη είναι εδώ.
Το δεύτερο κύμα λένε οι ειδικοί θα έλθει σίγουρα.
Αλλά δεν ξέρουμε τη δύναμή του.
Ας προσέξουμε...
Οι εξυπνάδες του τύπου ''εμένα δεν με πιάνει τίποτε'' ας μείνουν στην άκρη. Ο καθένας μας είναι υπεύθυνος και για τον διπλανό του.
Τα πάντα άλλαξαν.
Και συνεχίζουν να αλλάζουν.
Ας αλλάξουμε στο θετικότερο και εμείς. Δύσκολο;

26 σχόλια:

  1. Άννα μου δυστυχώς το φαινόμενο του ωχαδερφισμού το είδα σε μεγάλη κλίμακα την πρώτη κιόλας ημέρα της απελευθέρωσης,που κακά τα ψέματα είχε ήδη γίνει μέρες πριν.
    Το πως περιμένουν να είμαστε ως δια μαγείας συνεπείς και υπεύθυνοι όταν είμαστε ένας λαός με ελλειπή παιδεία. Και αυτό το γνωρίζουμε, αρκεί να παρατηρήσουμε τον τρόπο που οδηγούμε και περπατάμε,με παντελή έλλειψη προσοχής.
    Και πιστεύω πως αν ήθελαν να βοηθήσουν και τον κόσμο να προσαρμοστεί και να ορθοποδήσει από δω και πέρα,θα έπρεπε να προβούν σε ελαφρύνσεις των υποχρεώσεων των πληγέντων νοικοκυριών. Η πλουτοκρατία όμως ορίζεται διαφορετικά.
    Και έτσι δυστυχώς πρέπει να βγούμε αβοήθητοι και χωρίς λύση για δουλειά, για τα προς το ζην, για την κίνηση της οικονομίας με όπλο εμάς.
    Θα δούμε πως θα συνεχίσει το θέατρο του παραλογισμού από δω και πέρα κ πως θα μας αλλάξει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συνυπογράφω, με την άδειά σου ελπίζω, το σχόλιο γιατί με εκφράζει απόλυτα. Έγραψες ό,τι ακριβώς είχα κατά νου να σχολιάσω κι εγώ.
      Με την προσθήκη ότι τελούμε σε πλήρη σύγχυση για τα μέτρα που ανακοινώνονται και που πολύ συχνά είναι αντιφατικά. Ενώ είχαν ενοχοποιήσει αρχικά τη μάσκα, αργότερα την επέβαλλαν. Ενώ "Μέναμε όλοι σπίτι", γίναμε μάρτυρες ενός μουσικού ξεφαντώματος με συνωστισμένους θεατές, δίχως μέτρα προστασίας, πρωτοσταντούντος του πρωθυπουργού. Πώς και ποιους να εμπιστευτείς τελικά;

      Διαγραφή
    2. Γιώργο μου, θα συμφωνήσω μαζί σου.Η παιδεία είναι πρωταρχικός στόχος κάθε ευνομούμενης κοινωνίας αλλά είναι δύσκολο να την μεταλαμπαδεύσεις στον άνθρωπο αν δεν θέλει να είναι άνθρωπος σωστός.
      Όσο για τις οικονομικές δυσκολίες είναι γεγονός ότι πήγαμε πολύ πολύ πίσω και από την εποχή που ήλθαν τα μνημόνια. Ελαφρύνσεις για να γίνουν Γιώργο μου θα πρέπει το κράτος να έχει...
      Ελπίζω να παλέψουμε και εύχομαι να τα κάταφέρουμε
      Να σαι καλά

      Διαγραφή
    3. Μαρία μου εμπιστεύεσαι τους επιστήμονες. Μπορεί να κάνουν και λάθος αλλά δεν έχεις άλλο σημείο αναφοράς. Η χρήση μάσκας όσο διαρκούσε το ''Μένουμε σπίτι'' ήταν περιττή. Τώρα όμως που συγχρωτιζόμαστε με άτομα σε απόσταση μικρότερη των 2 μέτρων είναι απαραίτητη.
      Όσο για τα πάρτι νομίζω ότι έχουμε τη νοημοσύνη να ξέρουμε τι θα μιμηθούμε και τι όχι.
      Αυτό που συμβαίνει με τους νέους κυρίως, που γεμίζουν τις πλατείες και κάνουν πάρτι κόντρα στις παραινέσεις και συμβουλές με ξεπερνά
      Ελπίζω να πάνε καλά τα πράγματα αν και πολλοί ''κοπιάζουν'' για να ξαναγυρίσει ο ιός δυνατότερος
      Καλό σου βράδυ

      Διαγραφή
  2. Άννα μου έτσι είναι. Για εμένα, δεν πρέπει να τρελαθούμε! Πρέπει όμως να παίρνουμε κάποιες προφυλάξεις. Να βρούμε δηλαδή ισορροπία!

    Να προσέξουμε εξαιρετικά την υγιεινή τη δική μας και του χώρου μας, να θωρακίζουμε τον οργανισμό μας, να κρατάμε αποστάσεις. Όλα αυτά...
    Πάντα υπήρχε ανεύθυνος κόσμος και πάντα θα υπάρχει. Γι' αυτό το να προσέξεις πρώτα και κύρια εσύ (ο κάθε εσύ) δεν είναι εγωιστικό. Είναι αναγκαίο!

    Καλημέρα με χαμόγελο! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου έχεις απόλυτο δίκιο. Αυτό με τη μικροβιοφοβια έχω να το πω κι εγώ σε κάποια. Σε ευχαριστώ που μου το θύμησες!

      Διαγραφή
    2. Μαρίνα μου κι εγώ πιστεύω ότι δεν πρέπει να τρελαθούμε απλά ακολουθούμε τους κανόνες. Όμως ο κόσμος που έχει φοβίες δυσκολα θα τις αποτινάξει. Και αυτό είναι κακό.
      Ναι η ανευθυνότητα όμως τώρα, προκαλεί κακό και στους γύρω τους όχι μόνο στους εαυτούς τους. Είναι αδιαφορία για την τύχη των συνανθρώπων τους.
      Ελπίζω να πάνε όλα καλά
      Καλό σου βράδυ

      Διαγραφή
    3. Ειρήνη μου η αδελφή μου πρώτη και καλύτερη έγινε μικροβιοφοβική και έχω ανησυχήσει.

      Διαγραφή
  3. Καλησπέρα Άννα μου.
    Ναι, βαδίζουμε στην πρώτη φάση της άρσης των μέτρων και η εικόνα είναι όπως την περιέγραψες. Ποικίλει. Θα συναντήσεις όλους τους τύπους συμπεριφοράς ως μωσαϊκό ανθρώπινης νοοτροπίας. Εδώ, στη γειτονιά μου, έχω καλή εικόνα προς το παρόν. Σε κάποια μεγάλα σούπερ μάρκετ επίσης. Στο άλσος που πάω όχι, η εικόνα είναι άστα να πάνε. Θα δούμε.

    Σίγουρα δεν μας κατέχει φόβος, μήτε πανικός. Αποκρούουμε την υστερία, απεχθανόμαστε τους υποχόνδριους και είμαστε απόλυτα ώριμοι και υπευθυνοι.

    Τα δύσκολα είναι καλά κρυμμένα στις προθέσεις της κυβέρνησης. ΑΝοίγουν σχολεία και χώροι χωρίς εγγυήσεις και προσωπικό. Δεν ξέρω εκεί τι θα γίνει και πως θα πάμε. Καλά, στο θέμα της ανεργίας, της οικονομίας, δεν μπαίνω γιατί αν μπω τότε εδώ μιλάμε για κατρακύλα άσχημη.

    Είμαστε σε επαγρύπνηση. Και τα μάτια δεκατέσσερα ολόγυρα Άννα μου.
    Καλή δύναμη να έχετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ξέρω Γιάννη μου ότι ποικίλει η εικόνα της κοινωνίας μας μετά την πρώτη άρση των μέτρων. Εξάλλου είμαστε και διαφορετικοί ως άτομα μεταξύ μας αλλά τόσο άσκεφτα δεν περίμενα να συμπεριφερθούν τόσοι νεοι.Δηλ είναι σαν να λένε εγώ θα περάσω καλά και ας αρρωστήσουν όλοι οι παππούδες-γιαγιάδες -γονείς...Εγκληματικό το λέω εγώ.
      Κοίτα, επειδή είμαι σε εκπαιδευτική οικογένεια, τα σχολεια ανοίγουν και εγγυήσεις δεν υπάρχουν. Εδώ που τα λέμε ασφάλεια δεν υπάρχει πουθενά. Απολυμάνσεις γίνονται, τα θρανία σε απόσταση, απολυμαντικά θα υπάρχουν...τι άλλο να γίνει; Εγγυήσεις δεν μπορούν να δοθούν και αν δοθούν θα είναι για γέλια γιατί κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι οι μαθητές δεν θα συγχρωτιστούν στο διάλειμμα, δεν θα φάει ο ένας από το φαγητό του άλλου, κλπ κλπ
      Όσο για προσωπικό τι εννοείς; Δεν υπάρχουν καθηγητές-δάσκαλοι;
      Η οικονομία είναι πληγή που πυορροεί Γιάννη. Ό,τι και να πούμε πονάει.
      Καλό κουράγιο για όλους μας

      Διαγραφή
  4. Καλησπέρα Άννα μου
    Θα συμφωνήσω μαζί σου με όλα όσα αναφέρεις.
    Είμαστε λαός χωρίς παιδεία είναι γεγονός.
    Ο ιός, αφήνει ήσυχους τους νέους και καταπιάνεται με ανθρώπους άνω των 50 θα συμπληρώσω, οπότε υπάρχει απόλυτο ''δεν συμβαίνει τίποτα'' από τους νεώτερους. Με αποτέλεσμα μεγάλο συγχρωτισμό αλλά και όχι μόνο.
    Πχ ελάχιστοι προστατεύουν / ονται φορώντας μάσκα.
    Μόνο να σου πω πως πριν λίγο ένα ''τέρας'', άνοιξε το στόμα και έβηξε σαν ο κόσμος να υπήρχε μόνο για αυτόν.
    Αποφεύγω να γράφω γιατί θα είμαι πολύ γκρινιάρα.
    Απλά περιμένω την επόμενη εβδομάδα να δω την απογραφή των κρουσμάτων αλλά και όλο τον Μάιο.
    Εύχομαι απλά να είμαι υπερβολική και τον Ιούνιο όπως πριν λίγο διάβαζα να είναι μηδενικά.
    Αμήν :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στέλλα μου, και εγώ γκρινιάζω και μάλιστα όχι μόνο γκρινιάζω, θυμώνω κιόλας. Γιατί η συμπεριφορά των ανόητων με βάζει σε κίνδυνο κι εμένα. Και ζητώ τιμωρίες ποινικές τιμωρίες μέσα στα νεύρα μου. Το πιστεύεις;
      Αλλά αν όλοι οι υγειονομικοί οργανισμοί μιλούν για δεύτερο κύμα του ιου θα έπρεπε να φροντίζουμε για να μην επανέλθει δριμύτερος, σωστά;
      Εύχομαι να έλθουν πολλές ζέστες. Πρώτη φορά ζητάω καύσωνα νωρίς. Γιατί είπαν με 35 βαθμούς θερμοκρασία ο ιός πεθαίνει.
      Ας περιμένουμε να δούμε

      Διαγραφή
  5. Όπως τα λες Άννα μου.
    Δεν αρκεί να προσέχουμε εμείς αν δεν προσέχουν όλοι.
    Οι έξυπνοι υπάρχουν παντού. Εν αυξηθούν τα κρούσματα μέσα στον Μάιο Ιούνιο, αλλοίμονο μας.
    Να σου πω εγώ ακόμα φοβάμαι να βγω κι οταν βγαίνω με μάσκα και γάντια και το detol στην τσέπη. 😂😂
    Ας ελπίσουμε το καλοκαίρι να τσουρουφλιστεί ο ιός 🤣🤣🤣
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά διαδικτυακά και ακίνδυνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Ρένα μου πρέπει να προσέχουν όλοι. Γιατί πρώτη φορά ίσως ο ένας έχει την ευθύνη και δυο-τριών άλλων.
      Αν έλθει δριμύτερο το δεύτερο κύμα του ιου χαθήκαμε. Γιατί δεν γίνεται να ξανασταματήσει η οικονομία. Ο κόσμς μετά θα σώζεται από τον ιό και θα πεθαίνει απο πείνα.
      Και λέμε ότι χτυπάει τους μεγάλους ο ιός αλλά δεν είδες πόσα μωρά στην εντατική στις ΗΠΑ;
      Αστα.
      Ας ελπίσουμε να έλθει καύσωνας νωρίς
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  6. Καλημέρα αγαπημένη μου φίλη,
    έχεις απόλυτο δίκιο σε ολα.
    Την ίδια άποψη έχω και εγω.
    Θα μας αφησει πολλα ψυχολογικα καταλοιπα ολο αυτο.
    Ομως, στο χερι μας ειναι να γινουμε καλυτεροι ανθρωποι ή προσπαθησουμε εστω!
    φιλια πολλα!
    σε αγαπω πολυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς μου την. Ναι το πιστεύω και εγώ και ένα που αφήνει είναι το σύνδρομο'' μια είναι η ζωή και πολύ σύντομη ας την ζήσουμε'' οπότε ριψοκυνδινεύουν πολύ.
      Φυσικά πρέπει να προσπαθήσουμε να γίνουμε καλύτεροι αλλά...θα το κάνουμε;
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  7. Μια γερή καρδιά και εννοώ ένας γερός και συνειδητοποιημένος εσωτερικός κόσμος θέλει πολύ "κοπάνισμα" για να πάψει να προσέχει, να φροντίζει, να τρέφει, να αγαπά όχι μόνο τον εαυτό του αλλά και το περιβάλλον του, έτσι συμφωνώ πως αυτή η δοκιμασία που περνά όλη η ανθρωπότητα όντος ξεγυμνώνει! Ακόμη και το οικονομικό πρόβλημα που θα ζήσουμε θα δοκιμάσει τις αντοχές μας, την σοβαρότητα μας, την ενσυναίσθηση μας και φυσικά και την πνευματικότητα μας!
    Εύχομαι η παροιμία, "κάθε κακό για καλό" να βγει αληθινή!

    Πολλά δυναμωτικά ΑΦιλάκια σου στέλνω Άννα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι αυτό πιστεύω κι εγώ Στεφανία μου. Και το οικονομικό όντως θα μας δοκιμάσει ακόμη περισσότερο. Καλό ξεγύμνωμα γενικώς
      Μακάρι η παροιμία να βγει μακάρι
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  8. Πολύ σωστά τα τοποθετείς Άννα μου,δυστυχώς φοβάμαι πολλά θ'αλλάξουν στο μέλλον....εύχομαι να πάνε όλα καλά και ο Θεός μαζί μας! Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι κι εγώ το φοβάμαι Μαρία μου. Μακάρι να πάνε όλα καλά και να μείνουν μόνο ως ανάμνηση κακή
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  9. ΑΝΝΟΥΛΙ ΜΟΥ ΚΑΛΗΣΠΈΡΑ!!!!!!
    ΕΔΏ ΠΟΥ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΨΥΧΡΌΣ ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΙΧΝΕΙ ΜΙΑ ΕΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ, ΜΙΑ ΥΠΑΚΟΉ ΠΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΆΔΑ ΔΕ ΤΗΝ ΕΧΟΥΜΕ.
    ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΉ ΕΡΧΌΜΑΣΤΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΊΚΗ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΡΑΝΤΊΝΑ ΣΤΟ ΣΠΊΤΙ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΆ ΕΛΕΥΘΕΡΊΑ!!!!!!
    ΒΑΡΕΘΗΚΑΜΕ ΜΕΣΑ, ΜΕΣΑ, ΜΟΝΟ ΝΑ ΜΗ ΜΑΣ ΒΡΕΙ ΕΔΏ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΗΜΙΧΡΌΝΟ!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α τι καλά. Καλό ταξίδι Ελένη μου. Να έλθετε στην πατρίδα να ηρεμήσετε λίγο. Να προσέχεις όμως. Μάσκα κατά το ταξίδι και με επαφές με άλλους.
      Θα μείνετε όλο το καλοκαίρι;
      Καλώς να έλθετε

      Διαγραφή
  10. Η επόμενη μέρα με όποια προβλήματα, με όποιες αρνητικές σκέψεις, παγιδευμένοι στο αν και το μήπως, σε μια πραγματικότητα που δεν μας αρέσει αλλά υποχρεούμαστε να συμφωνήσουμε, πιστεύω θα αλλάξει εντελώς τη ψυχική διάθεση, το χαρακτήρα, τις προτεραιότητες και μια σειρά πραγμάτων και συναισθημάτων που δεν είχαμε πριν. Σαν να επιζήσαμε από ένα πόλεμο χωρίς όμως να χαιρόμαστε γιατί δεν υπήρξε νίκη και γιατί ακόμη το άγνωστο μας φοβίζει. Δύσκολη η επόμενη μέρα και μακάρι να είναι γεμάτη με όσα έχουμε διδαχθεί. Σημασία έχει να είμαστε όρθιοι και φυσικά όχι στις παθητικές θεάσεις και ενημερώσεις γύρω απ’ το θέμα. Ας μην αφήσουμε το κακό να γίνει χειρότερο.
    Άννα μου ψυχραιμία, προσοχή, και σύνεση κι ο Θεός βοηθός!
    Φιλιά, καλό βραδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι έτσι όπως τα λες είναι και δύσκολο να προσαρμοστούμε αλλά Αννίκα μου θεατής γίνεσαι παθητικός ή μη γίνεσαι σε θέματα που αφορούν και τη δική σου ασφάλεια. Δεν μπορείς αλλιώς.
      Φυσικά και έχουμε ψυχραιμία αλλά η αναζωπύρωση με ανησυχεί και φοβάμαι ότι θα έλθει. Τώρα πέρασε κάτω από το σπίτι μου κόσμος πολύς σε πορεία δεν ξέρω ποιοι και τι διεκδικούν αλλά ήταν πυκνή η πορεία και χωρίς μάσκες. Δεν σε ανησυχεί;
      Καλό βράδυ μάτια μου

      Διαγραφή
  11. Μιά χαρά τα λές 'Αννα μου, όπως και οι φίλοι στα σχόλια. Εμείς σαν μεγαλύτεροι ανησυχούμε πολύ. Μιά βολτίτσα βγήκαμε στην παραλία μας και ήταν γεμάτη κόσμο. 'Εχουμε την θάλασσα κοντά αλλά πιστεύω πως δεν θα το αποφασίσουμε φέτος εύκολα να πάμε για μπάνιο. Ο κόσμος ξεθάρρεψε και πολύ φοβάμαι πως μας περιμένουν χειρότερα σε λίγες μέρες. Να φυλάγεστε!!!
    Φιλιά και καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαριάννα μου δυστυχώς έχει ξεθαρέψει ο κόσμος και αυτό το δεύτερο κύμα που λένε ότι οπωσδήποτε θα έλθει με ανησυχεί. Και εγώ φοβάμαι για τα χειρότερα.
      Φιλιά και σε σένα και προσοχή

      Διαγραφή