Ας μη ξεχνάμε, για να μην ξαναζήσουμε


Σήμερα γιορτάζουμε με περηφάνια το μεγάλο ΟΧΙ που είπαμε στο Φασισμό και την ανδρεία που έδειξαν οι νέοι μας που κλήθηκαν να υπερασπίσουν ιερά και όσια.
Αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε, όσο κι αν το προσπαθούν, για το καλό της συνύπαρξης των λαών όπως διατείνονται, τι πέρασε η χώρα μας και ο λαός της από την κατοχή των Γερμανών.

Και ας θυμηθούμε...Μετά την εισβολή των Γερμανών,μετά την ήττα μας, η χώρα μας διαμελίστηκε. Ένα τμήμα της το είχαν οι Ιταλοί υπό την κατοχή τους, ένα άλλο οι Γερμανοί κατακτητές, την Κρήτη Γερμανοί-Ιταλοί και Θράκη με Αν. Μακεδονία καθώς και τη Θάσο και τη Σαμοθράκη οι Βούλγαροι. Ήταν το ευχαριστώ του Φύρερ που επέτρεψαν να περάσουν τα στρατεύματά του από τη Βουλγαρία με τις ευχές τους.
''Αρς μαρς, Σόλουν νας''( Η Θεσσαλονίκη δικιά μας)  φώναζαν οι Βούλγαροι που ακολουθούσαν  τους Γερμανούς  κατά την εισβολή τους.
Η προσπάθειά τους; Να εκλείψει κάθε τι ελληνικό από την περιοχή. Τσεκούρια και μπαλτάδες χρησιμοποιήθηκαν για αποκεφαλισμούς των συμπατριωτών μας.
Και ήλθε η πείνα...,
αφού ξεκίνησε ο οικονομικός στραγγαλισμός της χώρας μας από τους Γερμανούς.
Εκατοντάδες χιλιάδες Αθηναίοι πέθαναν από πείνα στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, πρωτόγνωρο λιμό τον χαρακτηρίζουν οι ιστορικοί και τα στοιχεια.

Από τον Απρίλιο του 1941 έως τον Ιούνιο του 1942 η τιμή του ψωμιού αυξήθηκε 89 φορές. Το λάδι στην Αθήνα, ενώ προπολεμικά πωλούνταν 44 δραχμές η οκά, τον Οκτώβριο του '41 είχε φτάσει τις 800 δραχμές και τον Ιανουάριο του '42 τις 4.500. (Εδώ)

Ας μη ξεχνάμε, όση ντροπή και αν νοιώθουμε, εκείνους που θησαύρισαν αφού για ένα τενεκέ λάδι έπαιρναν ένα σπίτι.

πηγή

Με στοιχεία από το Ελληνικό Υπουργείο Ανοικοδομήσεως, το β΄εξάμηνο του 1941 οι γεννήσεις στην Αθήνα ήταν 5.400 και οι θάνατοι 20.300, δηλαδή πέθαναν 15.000 άνθρωποι περισσότεροι απ' όσους γεννήθηκαν. Το α΄εξάμηνο του 1942 η «μακάβρια» διαφορά εκτινάχθηκε στους 22.500 περισσότερους νεκρούς. Ακόμα και αυτοί οι επίσημοι αριθμοί, όμως, παρουσιάζουν συντηρητικά το πρόβλημα, καθώς οι θάνατοι δεν αναφέρονταν επίσημα σκοπίμως, προκειμένου τα κουπόνια διατροφής των αποθανόντων να χρησιμοποιούνται από συγγενείς.  

 
Ο κατακτητής έκανε μέρα με τη μέρα πιο βαριά την παρουσία του στη χώρα μας.
 Και να θυμίσουμε ότι σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο, ένας στρατός που καταλαμβάνει μια ξένη χώρα, οφείλει να μην διαταράξει τη διατροφή του πληθυσμού της χώρας. Και η  συντήρηση του στρατού αυτού θα πρέπει να γίνεται με τρόφιμα από την πατρίδα του και μόνο στην ανάγκη να χρησιμοποιήσει εφόδια της κατεχόμενης χώρας.
Και οι Γερμανοί τι έκαναν;
Λεηλάτησαν τη χώρα απ' άκρη σ'ακρη. Και μάλιστα επέβαλαν τιμωρίες σε περιοχές και χωριά πρόστιμο χρηματικό και πρόστιμο σε λάδι.
Σε έκθεσή του ο καθηγητής  Ακαδημαϊκός  Γ.Ιωακείμογλου γράφει το Μάρτιο του 1942:
''Εκείνοι οι οποίοι δεν μπόρεσαν να πληρώσουν τας τιμάς της Μαύρης Αγοράς λόγω ελλείψεως περιουσιακών στοιχείων απέθανον. Ο λαός τρώγει τας σάρκας του και την περιουσίαν του.................Και αν μεν ο πόλεμος δεν διαρκέσει επί μακρόν, οι ενήλικες θα δυνηθούν, ίσως, να επανορθώσουν τας βλάβας των. Ανεπανόρθωτοι, όμως, οπωσδήποτε, είναι αι βλάβαι διά τα παιδιά.Το Ελληνικόν Κράτος θα έχει μετά τον πόλεμον ν'αντιμετωπίσει προβλήματα κοινωνικών νόσων (φυματίωση κλπ) εις βαθμόν αφάνταστον!'' 

Να τι πρέπει να θυμόμαστε. Όχι μόνον τα παλικάρια που πολεμούσαν με κρυοπαγήματα και σθένος  τους φασίστες, αλλά να θυμόμαστε και τους κατακτητές που δεν σεβάστηκαν ανθρώπινες ζωές και παιδιά δείχνοντας ένα αποτρόπαιο πρόσωπο.
Γιατί ο πόλεμος αποκτηνώνει.
Πόσο δε μάλλον όταν η αποκτήνωση έχει εισχωρήσει βαθιά στο νου από τη φασιστική πλύση εγκεφάλων.

Κι όμως υπάρχουν οπαδοί του φασισμού σε όλες τις χώρες!  

44 σχόλια:

  1. Εμείς οι μεγαλύτεροι/ες που λίγο ήθελε να μας προλάβει ο πόλεμος, έχουμε ποτιστεί απ΄τις αναμνήσεις που οι γονείς μας, μας εξιστορούσαν και αυτός είναι ένας ακόμη λόγος να μη ξεχάσουμε ποτέ, το πώς και το γιατί ζούμε ελεύθεροι!
    Ευχαριστούμε Άννα μου, για τα πολύτιμα ιστορικά στοιχεία που πρόσθεσες, σ' αυτή την φρίκη...

    Πολλά τρυφερά ΑΦιλάκια καρδιάς σου στέλνω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Στεφανία μου η μαμά μου μου είχε διηγηθεί τόσα για την πείνα, το φαγητό από τους σκουπιδοτενεκέδες, το τι πέρασαν...αν και ήταν μικρό παιδάκι τα θυμόταν σαν να τα έζησε ενήλικη.
      Κι εγώ σ'ευχαριστώ που είσαι εδώ και με διαβάζεις
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  2. Ένα υπέροχο άρθρο με σπουδαία στοιχεία. Το κοινοποιησα και στη σελίδα μου στο fb. Σε ευχαριστούμε θερμά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Ειρηνη μου Με τιμά η κοινοποίηση. Να σαι καλά

      Διαγραφή
  3. Εκτός απ' το εξαιρετικό σου κείμενο, κρατάω τον τίτλο σου. Είναι η επικεφαλίδα της ημέρας, κατά τη γνώμη μου. Ας αφήσουμε στην άκρη σημαιούλες και μεγάλα λόγια κι ας κοιτάξουμε την ιστορία κατάματα. Αν γινόταν σήμερα πόλεμος, πόσοι θα ήταν αυτοί που -ευχαρίστως- θα συνεργαζόντουσαν με τους κατακτητές και θα γινόντουσαν οι σύγχρονοι μαυραγορίτες; Νωπές είναι ακόμα οι "δηλώσεις" κάποιου Μπάμπη που κοσμεί το ελληνικό κοινοβούλιο "Βάστα γερά Γερούν"...
    Τι να λέμε τώρα;
    Άννα μου, σαν υστερόγραφο, ήθελα να εκφράσω τον θαυμασμό μου, γιατί έβαλες το λιθαράκι σου για τα μηνύματα της σημερινής επετείου. Σαν μια μικρή ομάδα μπλόγκερς που είμαστε, καλό είναι να συμμετέχουμε με τον τρόπο μας, στα ουσιώδη προβλήματα του τόπου και να παίρνουμε θέση. Όχι μόνο στα ευχάριστα. Ας είμαστε παρόντες και σ' αυτά που κάποιοι άλλοι προσπαθούν να τα παραχώσουν κάτω απ' το χαλάκι της συνείδησής μας.
    Και του χρόνου καλύτερα εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το έχω σκεφθεί Μαρία μου αυτό...και ανατριχιάζω με τη σκέψη μου γιατί προβλέπω, πολλούς μαυραγορίτες και δοσίλογους. Ίσως περισσότερους από όσο γίνεται.
      Και είναι ανατριχιαστικό . Πρέπει να τα λέμε, γιατί κάποιοι και από μας τους μεγαλύτερους ξεχνούν.
      Σ'ευχαριστώ Μαρία μου. Ήθελα να γράψω κι άλλα όχι για τους στρατιώτες και αντιστασιακούς που πολέμησαν, βασανίστηκαν, πέθαναν. Για το Γολγοθά που επέβαλαν στους απλούς ανθρώπους, στα παιδιά που έπαψαν να είναι παιδιά στην Κατοχή αυτοί οι τρισκατάρατοι. Αλλά βλέπεις ο μπαμπάς μου με χρειάζεται συνεχώς και χρόνος λίγος
      Ναι πρέπει έστω και μέσα από εδώ να δίνουμε το παρόν
      Να σαι καλά Μαρία μου
      Και του χρόνου...

      Διαγραφή
  4. Να γιατί υποκλίνομαι αρκετές φορές στο λόγο σου και στην παρρησία σου να λες μεγάλες αλήθειες που οι άρχοντες προσπαθούν λυσσαλαία να αλλοιώσουν.
    Ο Ελληνικός λαός πλήρωσε βαρύτατο τίμημα στον Β.Π.Π. και στα χρόνια της κατοχής Άννα μου. Και βρέθηκαν "λαοί" σήμερα, Μηδίσαντες, ριψάσπιδες, συνεργάτες των Ναζί, να του σηκώσουν το δάχτυλο, να τον κατηγορήσουν και να βιάσουν την ιστορία και την προσφορά.

    Ο Λόγος σου, καθώς λέει η Μαρία, αποκαλυπτικός και ουσιαστικός. Και εκείνο που μετράει περισσότερο αβάσταχτο ξέρεις ποιο είναι; Ότι η Ελλάδα είναι το ΜΟΝΑΔΙΚΟ κράτος στην Ευρώπη, όπου μετά τον πόλεμο, στελεχώθηκε από τον μηχανισμό της αλητείας που συνεργάστηκε με τους ΝΑΖΙ δολοφόνους. Αυτό δεν υποφέρεται! Γιατί αυτή η κολώνια βαστάει για πάντα! Χωρίς κανείς ποτέ να αποτολμήσει την παραμικρή κάθαρση.

    Στέλνω τις καλησπέρες μου σε μια μεγάλη μέρα με κάθε μου σεβασμό στην κρίση σου και στην ευχή σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Γιάννη μου για τα καλά σου λόγια. Πλήρωσε όντως ο λαός μας βαρύ τίμημα και όπως διάβασες όχι μόνο κατά την περίοδο της κατοχής αλλά και μετά όταν νέοι πέθαιναν από φυματίωση και ξέρουμε γιατί.
      Δυστυχώς το ότι αυτοί που συνεργάστηκαν με τους ΝΑΖΙ στελέχωσαν το κράτος είναι γεγονός και δεν μπορούμε να συνέλθουμε ακόμη.
      Καλησπέρα και σε σένα Γιάννη μου
      Ας είναι μια όμορφη εβδομάδα

      Διαγραφή
  5. Άννα μου όχι μόνο αυτούς που πέθαναν θα πρέπει να θυμόμαστε, όχι μόνο αυτούς που αγωνίστηκαν για να διώξουν τους κατακτητές, αλλά πρέπει να θυμόμαστε και τους τσακωμούς μεταξύ μας για την καρέκλα, να θυμόμαστε πως χωρίς σκέψη χαρίσαμε αποζημιώσεις, και χωρίς σκέψη εξασκήσαμε τη μέση μας στο σκύψιμο. Γιατί όλα αυτά θα βοηθήσουν να νοιώσουμε ντροπή γιατί μολύνουμε τις ένδοξες πράξεις ηρώων. Και ίσως κάποια στιγμή να σταματήσουμε να ξεπουλιόμαστε. Υπέροχη η ανάρτηση σου τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι, έτσι ακριβώς Μαίρη μου. Αν αλλάξουν τα πρόσωπα νοοτροπία κάτι απίθανο, ή αν αλλάξουν πρόσωπα οι θέσεις του κρατικού μηχανισμού τότε έχουμε ελπίδα
      Σ'ευχαριστώ πολύ
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  6. Σήμερα προσπάθησα να νιώσω υπερήφανη για το θάρρος, τη λεβεντιά των Ελλήνων, για κείνα τα γεμάτα τρένα που έφευγαν για το μέτωπο κι ο κόσμος ζητωκραύγαζε λες και για γιορτή πηγαίναν, για κείνους τους απλούς ανθρώπους που αγαπούσαν τη ζωή και την πατρίδα και έγιναν ήρωες παρασημοφορεμένοι με τις χιλιάδες πληγές στο σώμα και στην ψυχή, για κείνους που έφαγαν πικρό ψωμί νιώθοντας την θηλιά να σφίγγει κάθε μέρα και περισσότερο, για κείνες τις αλύγιστες ψυχές που δεν λογάριασαν τις σφαίρες για να μπορώ εγώ σήμερα να 'μαι λεύτερη.
    Προσπάθησα να αντισταθώ στις κραυγές των νοσταλγών που σπέρνουν το μίσος και τη διχόνοια με την ευλογία του προστάτη τους και τότε με πιάνει ένας φόβος κι η μνήμη ξεθωριάζει λίγο σαν τις παλιές ασπρόμαυρες φωτογραφίες, γιατί όλο και αυξάνονται και μακάρι να κάνω λάθος.
    Να θυμόμαστε...να θυμούνται τα παιδιά μας αλλά ας αρχίσουν πρώτα απ’ το Υπ. Παιδείας που έχουν άγνοια....εκτός κι αν έτσι τους είπε το μεγάλο αφεντικό.
    Ουφ...συγχύστηκα πάλι!
    Άννα μου σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να νοιώθεις περήφανη Αννίκα μου. Εγώ πάντα νοιώθω χωρίς προσπάθεια μια και πολλοί ανώνυμοι ήρωες είναι ανάμεσά μας. Τους γεννά ο τόπος μας. Απλά αυτοί που φαίνονται, που κατέχουν θέσεις-κλειδιά είναι πολλές φορές ανεπαρκείς.
      Πώς να μην συγχυστείς; Όταν -απορίας άξιον- αυξάνονται οι νοσταλγοί του φασισμού ενώ θα έπρεπε να έχει εκλείψει...αλλά φταίνε οι δήθεν δημοκράτες των ισχυρών κρατών.
      Φιλάκια μάτια μου

      Διαγραφή
  7. Πόσο σωστά όλα όσα γράφεις. Ιδιαίτερα θα σταθώ στην αποκτήνωση των κατακτητών σε συνδυασμό με την πλύση εγκεφάλων των Ναζί. Κι όμως υπάρχουν ακόμα θαυμαστές τους.... Λυπηρό, για το ανθρώπινο είδος, λέω εγώ.
    Την Καλημέρα μου , Άννα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Βασίλη ακόμη υπάρχουν θαυμαστές τους και απορώ...τι να θαυμάσει κανεις; Τι άνθρωποι είναι αυτοί που γοητεύονται από την κτηνωδία;
      Λυπηρό λέω κι εγώ
      Καλημέρα σου

      Διαγραφή
  8. Καλημέρα Άννα ! Χρόνια Πολλά !! Καλή εβδομάδα :)Το θέμα σου τιμά την Πατρίδα , εσένα και όλους τους Έλληνες σε κάθε γωνιά της οικουμένης . Οι κατακτητές ήταν σκληροί , οι κτηνωδίες πολλές δεν δίσταζαν να σκοτώνουν παιδιά , γυναίκες , παλληκάρια , να καταστρέφουν περιουσίες .Οι Έλληνες αντιστάθηκαν με όλες τις δυνάμεις , δίνοντας και τη ζωή τους ακόμη . Αποδεικνύοντας πόσο αξίζει να αναπνέεις ελεύθερα , να μιλάς και να εκφράζεσαι με την ελληνική γλώσσα , να πιστεύεις στον Θεό και τους Αγίους σου .
    Να είσαι πάντα καλά να τιμάς την γαλανόλευκη και να μοιράζεσαι μαζί μας τις αθάνατες στιγμές της ελληνικής ιστορίας . Να απολαύσεις την ζεστή φθινοπωρινή ημέρα . Ευχαριστούμε πολύ ! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σαι καλά Κυριακή μου. Πέρασε ο λαός μας πολλά και δεν ήταν η πρώτη φορά. Πώς να μην νοιώθει κανείς περηφάνια για τους ήρωες;
      Σ'ευχαριστώ πολύ
      Καλή σου εβδομάδα και καλή γλυκιά ημέρα

      Διαγραφή
  9. Χθες στο κτήμα παρακολούθησα στο ραδιόφωνο μία υπέροχη εκπομπή και ένοιωσα όλα αυτά τα συναισθήματα που γράφεις.Ας προσευχόμαστε να μη νιώσουμε ποτέ εμείς και τα παιδιά μας αυτές τις τραγικές καταστάσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Γεωργία μου προσεύχομαι όντως κι εγώ αλλά κοίτα τι γίνεται γύρω μας...πολύ φοβάμαι για όλα αυτά που συμβαίνουν!

      Διαγραφή
  10. Ξέχασα..μάντεψε σε ποια έπεσε το δωράκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δεν θα σου γράψω πολλά.. δεν έχει νόημα. Είναι επιτατική η ανάγκη να εξιστορούμε την φρίκη του ΒΠΠ.
    Τα σέβη μου για την εγγραφή αυτή !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι Μάνια μου ακριβώς! Πρέπει να μην ξεχάσουμε
      Τα φιλιά μου

      Διαγραφή
  12. Ολα οσα γραφεις Ανιω μου ειναι η ιστορια μας που δεν πρεπει να ξεχναμε φιλη μου εμεις και προπαντως να την μαθενουν οι καινουργιες γενιές που ερχονται..
    Ποτε ξανα πόλεμος και τα δεινα του ..
    Να εισαι καλα κοριτσι μου.. φιλω σε..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρούλα μου αυτό με ανησυχεί. Ότι ξεχνάμε λίγο λίγο. Και έτσι οι νέοι δεν μαθαίνουν
      Δυστυχώς αυτή η καταστροφική μανία του ανθρώπου να πολεμά είναι γραμμένη στο DNA του.
      Σ'ευχαριστώ πολύ
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  13. Η Ελλάδα μας,ο ελληνικός λαός όταν έρχονταν απειλητικά να σβήσουν το φως του πολιτισμού του, που φώτιζε το δρόμο της ανθρωπότητας, στεκόταν πιστός στο ιστορικό του χρέος. Με ένα «Μολών λαβέ» και ένα «ΟΧΙ», με το λόγο και τη λόγχη, πολεμούσε για τα ιερά ιδανικά του ανθρώπου, για το δίκαιο και την ελευθερία. Γι'αυτό δεν πρέπει να ξεχνάμε όπως μας τόνισες χαρακτηριστικά Άννα μου. Σ'ευχαριστούμε που μας δίνει την δυνατότητα μέσα από το υπέροχο blog,σου να διαβάζουμε θέματα που αφορούν την πατρίδα μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου ναι πάντα παρών και στα δύσκολα μπροστά ο λαός μας. Αυτά τα ιδανικά εκπίπτουν λίγο λίγο νομίζω. Και με φοβίζει αυτό
      Σ'ευχαριστώ και εγώ που μοιράζεσαι μαζί μου τα θέματά μου
      Καλή σου μέρα

      Διαγραφή
  14. Ποσο ωραιος τιτλος
    Ποσο ωραιτο το ποστ
    Ποσο μου ελειψες!

    Ζητω το εθνος μας φιλη μου!
    Σε φιλω και σε σκεφτομαι παντα με αγαπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς μου την! Ζήτω θα φωνάξω μαζί σου
      Και εμένα μου έλειψες
      Σε παρακολουθώ όμως...
      Φιλάκια πολλά πολλά

      Διαγραφή
  15. εξαιρετικο κειμενο.Καλο μηνα να εχουμε φιλη μου απο αυριο με υγεια και χαρα!!!Ειχα λιγο καιρο να περασω!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα αυριο Γιάννη. Ναι σε χάσαμε. Καλώς ήλθες
      Σ'ευχαριστώ πολύ

      Διαγραφή
  16. Αννα μου

    πολλά καλό το θέμα σου

    η γενιά η δική μου και οι επόμενες από μένα γενιές

    δε τα ζήσαμε τούτα , ούτε τον πόλεμο του 1940 , ούτε τη δική μας εισβολή του 1974 [και φυσικά ούτε την επανάσταση του 1821 - αναφέρω τις τρεις εθνικές μας επετείους]

    αλλά το σημαντικό είναι να μην ξεχνιούνται τούτα , να διαδίδονται {βιβλία, σχολείο, τηλεόραση-ντοκιμαντέρ κλπ κλπ] έτσι ώστε να γνωρίζουμε και μεις για την ιστορία του τόπου μας {Ελλάδα - Κύπρος} και για αυτούς που συμμετείχαν με οποιο τρόπο ο καθένας , γι αυτούς που εδωσαν τη ζωή τους για την ΠΑΤΡΙΔΑ

    και να υπάρχει πάντα ΣΕΒΑΣΜΟΣ και ΑΞΙΑ

    καλό μήνα με υγεία , χαρές και ωραίες στιγμές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι Δελφινάκι μου πρέπει ό,τι μαθαίνουμε ειδικά από διηγήσεις όσων τα έζησαν να μην τα ξεχνάμε.
      Όπως τα λες ακριβώς και χαίρομαι για τις απόψεις σου. Ταυτίζονται με τις δικές μου
      Καλό μήνα κι από εδώ
      Φιλούθκια

      Διαγραφή
  17. ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΓΕΝΝΗΘΕΊ ΔΕΝ ΕΖΗΣΑ ΠΟΛΕΜΟ ΑΛΛΆ ΕΊΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΤΟΝ ΕΖΗΣΑ ΜΕ ΤΙΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΕΧΩ ΑΚΟΎΣΕΙ ΕΙΔΙΚΆ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΉ ΑΙΣΘΆΝΟΜΑΙ ΌΤΙ ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΊ ΑΦΟΎ Η ΓΙΑΓΙΆ ΜΟΥ ΜΕ ΜΕΓΑΛΩΣΕ Μ' ΑΥΤΈΣ ΤΙΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ.
    ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ούτε εγώ είχα γεννηθεί Ελένη μου αλλά κι εγώ από τη γιαγιά μου έμαθα πολλά και τη μαμά μου που ήταν μικρή. Αλλά τα περισσότερα τα διάβασα
      Οι πιο καλές διηγήσεις είναι αυτές των γιαγιάδων μας
      Καλό μήνα μάτια μου

      Διαγραφή
  18. Άννα μου φοβερό και πολύ διδακτικό το άρθρο σου.
    Δεν μπόρεσα ποτέ να καταλάβω πως ένας λαός που όταν είναι ενωμένος κάνει θαύματα καταφέρνει τον περισσότερο καιρό να είναι διχασμένος. Είναι τόσο κρίμα!!!!
    Σε φιλώ γλυκά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου και εγώ την ίδια απορία έχω για το λαό μας. Κρίμα μεγάλο όντως. Αλλά είναι στο DNA μας ο διχασμός και το ξέρουν οι ισχυροί της Γης και μας χειρίζονται κατάλληλα
      Σε φιλώ κι εγώ και εύχομαι καλό μήνα

      Διαγραφή
  19. Να μην ξεχναμε (που πολύ φοβάμαι πως ξεχνάμε, δυστυχώς).. με βρίσκεις φυσικά σύμφωνη Άννα μου! Απλά, συγχαρητήρια για την ανάρτηση!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Όλγα μου. Κι εγώ φοβάμαι ότι ξεχνάμε δυστυχώς....

      Διαγραφή
  20. Καλησπέρα και καλό μήνα! ξεχάσαμε και θα τα ζήσουμε ξανά αλλά πιο έντονα στον 3ο παγκόσμιο πόλεμο που έρχεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα Κώστα. Και ούτε να το σκέφτομαι ότι έρχεται ο 3ος !!! Ο Θεός να βάλει το χέρι του.

      Διαγραφή
  21. Άργησα λίγο να το διαβάσω το κειμενό σου αλλά πιστεύω κι εγώ να μην ξαναζήσουμε το φασισμό σε καμία μορφή του

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ άργησα να σε ευχαριστήσω Νατάσα μου. Ας το ελπίσουμε...

      Διαγραφή