Τι είμαι;/ 17ο Παίζοντας με τις λέξεις


Τελευταία αναρωτιέμαι πολύ γι αυτό.
Ξέρω τι θα πεις, ένα 12χρονο παιδί που δουλεύει για να συμπληρώσει το φαγητό της οικογένειας.
Αλλά είμαι άνθρωπος;
Ο επιστάτης στο εργοστάσιο που δουλεύω είπε ότι εκείνοι οι άλλοι, με τα πλούσια σπίτια, από εκεί που περνώ όταν πάω στη δουλειά, λάμπουν σαν αστέρια. ''Αυτοί είναι οι ολοκληρωμένοι άνθρωποι'' !
''Εγώ τι είμαι; ρώτησα. '' Τα ίδια αστέρια δεν κοιτάζουμε'';
''Είσαι ένα τίποτα με μεγάλη γλώσσα'' μου απάντησε
Κι όμως αυτό το τίποτα αναρωτιέται...
Δεν είμαι ολοκληρωμένος άνθρωπος γιατί τα τρύπια μου παπούτσια αφήνουν τις πέτρες να μου ματώνουν τα πέλματα;
Μήπως επειδή τρώω κατάχαμα από ένα πιάτο μαζί με τα 6 αδέλφια μου, ή επειδή φοράω κουρέλια χιλιοφορεμένα; Ή επειδή συνεχώς πεινάω και ονειρεύομαι να ξυπνήσω μια μέρα και να είμαι χορτάτος;
Φταίω εγώ γι αυτό;
Η καρδιά μου δεν χτυπάει το ίδιο όπως εκείνων των παιδιών με τα καθαρά και καινούργια ρούχα, με τα παιχνίδια που μήτε τα 'χα ονειρευτεί ποτέ;
Δεν ζούμε στην ίδια χώρα; Γιατί εκείνοι είναι άνθρωποι;
Επειδή τα παιδιά τους πηγαίνουν σχολείο, ενώ εγώ σταμάτησα γιατί , βλέπεις, στη ζυγαριά το φαγητό βαραίνει πιο πολύ από το σχολείο;
''Εσύ είσαι για να τους ξεσκονίζεις τα παπούτσια'' μου είπε ο επιστάτης.
''Εσένα μπορούν να σε αγοράσουν με μια δέσμη χρημάτων όσο το βδομαδιάτικό σου!
Να τι είμαι λοιπόν!
Ένας μισός άνθρωπος που ξαπλωμένος κατάχαμα στο χράμι το χιλιομπαλωμένο, μπορώ να δω τ' αστέρια μέσα από την τρύπα της καλύβας μας.
Θυμάμαι πόσο είχα σαστίσει βλέποντας για πρώτη φορά, εκείνους που ζούσαν τόσο διαφορετικά από εμάς. Το στομάχι μου δέθηκε κόμπος και έμεινα ακίνητος, ενώ μου φώναζαν να φύγω από το δρόμο τους... ''μας βρωμίζεις'' μου έλεγαν.
Να σου πω ότι έκλαψα; Ναι, έφυγα τρέχοντας κλαίγοντας με λυγμούς. Και άργησα στη δουλειά. Τα άλλα παιδιά έτρεξαν να μάθουν τι συνέβη. Άφησαν τα πόστα τους και η αποκατάσταση της τάξης ήλθε με την τιμωρία μου. Ξύλο με το βούρδουλα. Δεν χαλάλισα ούτε ένα δάκρυ!
Σε μια εκπομπή στο ραδιόφωνο του επιστάτη, άκουσα να λένε ότι όλοι οι άνθρωποι είμαστε ίσοι, είμαστε ίδιοι.
Τι ψέματα που έλεγαν!
Υπάρχουν οι ολοκληρωμένοι άνθρωποι
Υπάρχουν και οι μισοί άνθρωποι
Το ζω, το βλέπω, εκείνοι είναι τ' αφεντικά μου κι εγώ τους βρωμίζω.
Κι όμως ονειρεύομαι να ζούσα- λέει -σε εκείνη τη γειτονιά. Ονειρεύομαι να γίνω κάποια στιγμή ένας τέτοιος άνθρωπος
Συζητώ με τ' αστέρια το βράδυ πριν κοιμηθώ και τους ζητώ λίγη λάμψη να μου στείλουν, γιατί κουράστηκα να είμαι μισός άνθρωπος!



Αυτή είναι η μια συμμετοχή μου στο υπέροχο ''Παίζοντας με τις λέξεις''. Πρώτευσε η Μαρία μας από το Απαγκιο της με το ''Άριος Πάγος (*)''.
Ευχαριστώ πολύ τη MeMaria που ακούραστα στο ''Χάρτινο καραβάκι '' της διοργανώνει αυτό το διαγωνισμό που τόσο αγαπάμε.

Καλό μήνα σε όλους
*Με κόκκινο είναι οι υποχρεωτικές λέξεις του διαγωνισμού

52 σχόλια:

  1. Καλό μήνα Άννα μου και μπραβο σου για τη συμμετοχή σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όμορφη και ανθρώπινη η συμμετοχή σου, Άννα μου. Πόση αλήθεια κρύβουν τα λόγια του 12χρονου παιδιού! Μπράβο σου, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αννουλα μου Συγχαρητηρια για την συμμετοχή σου στο δρώμενο με το υπέροχο κείμενο σου!
    Έδεσαν τόσο ομορφα οι λέξεις με την πανέμορφη και τοσο ανθρώπινη ιστορία σου!
    Καλο και ευλογημένο μηνα σου εύχομαι και καλο Σ/Κ!Πολλά φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Δήμητρά μου. Να σαικαλά
      Καλό μήνα να έχουμε και ας είναι ένας ξέγνοιαστος γιορτινός μήνας
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  4. Έπιασα δουλειά και εννοώ στην ανάγνωση των κειμένων των φίλων που πήραν μέρος στο "παιχνίδι" της Μαρίας μας!
    Λοιπόν, η πρώτη μου σκέψη ήταν πως καλά έκανες και έγραψες ένα κείμενο που η αλήθεια του πονά γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε τα παιδιά που δεν έχουν την τύχη άλλων παιδιών και αυτό παντού στον πλανήτη μας... και ειδικά αυτές τις γιορτινές μέρες, γίνονται παντού εκδηλώσεις όπου μπορούμε να δείξουμε με πολλούς τρόπους την ανθρωπιά μας...

    ΑΦιλάκια πολλά Άννα μου και να έχουμε έναν ευσπλαχνικό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε ναι και έχεις μπόλικη δουλειά. Καλό σου κουράγιο.
      Ναι είναι μεγάλης σημασίας η ζωή που περνούν ορισμένα παιδιά. Και προσπάθησα να μπω στο νου ενός παιδιού. Ειδικά αυτό που τον κάνουν πολλοί να νοιώθει, υποδεέστερος έναντι των άλλων είναι χειρότερο κι απ΄'τη φτώχεια.
      Καλό μήνα μάτια μου
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  5. Άννα μου,
    η πρώτη από τις δύο συμμετοχές σου.
    "Τι είμαι" λοιπόν ; αναρωτιέται ο μικρός μαθητευόμενος εργάτης το αφεντικό του.
    Να πω ότι ο λόγος σου, το θέμα σου, παραπέμπει αγαπητή μου φίλη στο είδος που ενσάρκωσε με τη γραφή του ο Κάρολος Ντίκενς.
    Σε μια ατμόσφαιρα που θυμίζει "Τα σταφύλια της οργής" και τις συνθήκες του Τζακ Λόντον, ο μικρός δουλευτής αποδέχεται μοιραία το ρόλο του ως υποταγμένος σε έναν κόσμο εκμετάλλευσης.
    Λόγος και σκέψη που σηματοδοτούσε την προ-Μαρξιστική εποχή, όπου οι άνθρωποι του μόχθου δεν είχαν ακόμα συνειδητοποιήσει τη δύναμη και τη συμμετοχή τους στον κοινωνικό πλούτο.
    Τα δραματικά σου στοιχεία δυνατά και οι συγκινήσεις μεγάλες.
    Μπράβο Άννα μου μία ακόμα φορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι είχα έμπνευση και ευτυχώς που υπήρχε και ο περιορισμός των δυο συμμετοχών χχααχα
      Λοιπόν αυτή η ατμόσφαιρα του φτωχού παιδιού και της ζωής που ζει φυσικά απασχόλησε όλους τους Μεγάλους συγγραφείς και ποιητές. Φυσικά απασχολεί κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο μια και πάνω από όλα πρόκειται για παιδιά!
      Δεν νομίζω ότι είναι υποταγμένος ο 12αχρονος. Φυσικά δεν γνωρίζει ακόμη και λόγω ηλικίας και λόγω περιβάλλοντος τα δικαιώματά του. Αναρωτιέται όμως και ονειρεύεται. Δεν μπορεί να κάνει κάτι άλλο...
      Οι άνθρωποι του μόχθου Γιάννη δεν έχουν συνειδητοποιήσει τη συμμετοχή τους και τη δύναμή τους στον κοινωνικό πλούτο ακόμη και σήμερα.
      Δεν έχουν και πολλά περιθώρια. Τα πράγματα δεν πρόκειτα να αλλάξουν. Ούτε θα το επιτρέψουν οι ισχυροί της Γης. Γι αυτό και το ''διαίρει και βασίλευε'' των λαών.
      Σ'ευχαριστώ Γιάννη μου

      Διαγραφή
  6. Άννα μου είχες δεν είχες το ‘κανες πάλι το θαύμα σου. (και σαν θέμα, και σαν κείμενο) Σαββατιάτικα πάνω που είπα να χαλαρώσω λίγο η γυναίκα, σκόνταψα στην ανάρτησή σου και πάρε μια γροθιά στο στομάχι να’ χεις να πορεύεσαι.
    Μέρες που είναι το μυαλό μου ανέτρεξε στο μικρό Βάνκα, στα σύγχρονα κοριτσάκια με τα σπίρτα, στα κολαστήρια της Ανατολής ή της Αφρικής μη εξαιρουμένης και της λεγόμενης πολιτισμένης γηραιάς ηπείρου (μη...θου Κύριε..δεν λέω κακά λόγια σήμερα)
    Βαθιά ανθρώπινο το θέμα σου, που συγκινεί και οργίζει και εύχομαι να προβληματίζει μια κοινωνία που εφησυχάζει.
    Παιδιά ενός κατώτερου Θεού που αναγκάζονται να στηρίξουν μια αποδυναμωμένη οικογένεια βιώνοντας τις πιο απάνθρωπες συνθήκες εργασίας και συμπεριφοράς ενός κόσμου που σκοτώνει τα όνειρά τους πριν μεγαλώσουν ή χειρότερα δεν τα αφήνουν καν να ονειρευτούν.
    Ένα μικρό ανήμπορο πλάσμα παγιδευμένο στην κοινωνική ανισότητα δίκαια διερωτάται ‘’ποιος είναι’’
    Κι αυτές οι μέρες που κάνουν τους δυστυχείς δυστυχέστερους, τους φτωχούς φτωχότερους, ανακαλύπτεις πως δεν είναι για όλα τα παιδιά ένα παραμύθι.
    Το δια ταύτα Άννα μου; Ειλικρινά δεν ξέρω!. Εύχομαι μόνο και ελπίζω.
    Σ’ ευχαριστώ που μέσα από το πολύ όμορφο κείμενο μου έδωσες την ευκαιρία να εκφραστώ...για μια εποχή με φθαρμένα όνειρα γιαυτά τα παιδιά που θέλουν μόνο λίγο χώρο να κρεμάσουν τις ελπίδες τους.
    (επίτρεψέ μου έναν στίχο του Αντώνη Σαμαράκη απ’ το ποίημα: το νυχτερινό σχολά)
    Ώρα έντεκα και κάτι
    Τα εργατόπαιδα σχολάν
    Στάσου προσοχή διαβάτη
    Ήρωες μικροί περνάν
    Να είσαι πάντα καλά (το ξαναείπα) να μας δίνεις αφορμή για σκέψεις. Καλό βράδυ..την αγάπη μου!


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και να πεις ότι δεν το πρόσεξα; Φρόντισα να μην είναι βράδυ. Αλλά την ημέρα δεν την υπολόγισα. Σαββατιάτικα....χμ σε αναστάτωσα, ναι;
      Να πεις κακά λόγια και σήμερα και κάθε φορά που το έχεις ανάγκη Αννίκα μου γιατί εκτονώνεσαι και δίκιο θα έχεις να τα πεις.
      Παιδιά ενός κατώτερου Θεού όντως και τόσα πολλά βάρη για τις πλατούλες τους!!!
      Μέρες που είναι μακάρι να θυμηθούμε Αννίκα ότι υπάρχουν παιδιά που δεν ζουν το παραμύθι ή έστω αυτό που δικαιούνται.
      Συγκινητικός ο στίχος του Σαμαράκη
      Σ'αυτές τις λέξεις στο ''προσοχή διαβάτη'' ανατριχιάζω ...
      Σ'ευχαριστώ πολύ μάτια μου
      Να σαι καλά
      Φιλιά πολλά και εύχομαι εναν υπέροχο μήνα ( κι έχω άλλο ένα διήγημα συμμετοχή και θα δω πότε θα το δημοσιεύσω μη σου δώσω άλλη μια γροθιά...ξέρεις)

      Διαγραφή
    2. Την περιμένω Άννα μου, μη σου πω αδημονώ. Ξέρεις, μετράω τις μέρες μέχρι την επόμενη ανάρτησή σου. Έκανες οκτώ μέρες και κάτι ώρες. Τα κείμενά σου είναι απ' αυτά που συγκινούν, που θορυβούν χωρίς όμως να γίνονται μελοδραματικά. Είναι αυτό ακριβώς που μ' αρέσει. Ολόψυχα να είσαι καλά!...πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
    3. Ωωωω πόσο με τιμούν τα λόγια σου!!Σ'ευχαριστώ τόσο πολύ. Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  7. Πολύ όμορφη η συμμετοχή σου, Άννα μου, και ξεκάθαρα τα μηνύματά σου. Ταυτίζομαι απόλυτα με αυτήν και πράγματι, όπως λέει και ο Γιάννης παραπάνω, η θεματική σου μου θύμισε Ντίκενς, αλλά στο πιο μοντέρνο του.
    Να είσαι πάντα καλά και να μας δίνεις τόσο ευαίσθητες ιστορίες.
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Πίπη μου. Και εσύ να είσαι καλά να μας χαρίζεις χαμόγελα (αυτά τουλάχιστον που παίρνω εγώ με τα θέματά μου πω πω πω θα μου βγει το όνομα)
      Καλό σου μήνα
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  8. Άννα μου συνεπαρμένη απ' τον οίστρο των σκέψεων δεν ευχήθηκα Καλό μήνα. Να είναι όμορφος και λαμπερός, όπως σου αξίζει....φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι σαν να ευχήθηκες Αννίκα μου. Τα γνωρίζω τα αισθήματά σου οπότε ξέρω ότι οι ευχές σου είναι από καρδιάς
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  9. Καλό μηνα Άννα μου .
    Ο καιρός του Ντίκενς μπορεί να πέρασε αλλά είναι πιο επίκαιρος όσο ποτέ .
    Γροθιά στο στομάχι τα γραφόμενα σου, στο δικό μας όχι των πλουσίων.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα και σε σένα. Μόλις επέστρεψα από τη σελίδα σου.
      Πάντα είναι και θα είναι επίκαιρος ο Ντίκενς και κάθε Μεγάλος που ασχολήθηκε με την παιδική φτώχεια, τα βάσανα και την ταλαιπωρία τους.
      Σιγά μην νοιώσουν γροθιά οι πλούσιοι. Έχουν παχύ δέρμα δεν νιώθουν τίποτε..
      Σ'ευχαριστώ πολύ
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  10. Μπορεί η δική μου συμμετοχή στο παιχνίδι να ήτανε βασισμένη στο χιούμορ και τη σάτιρα, αλλά στάθηκα με μεγάλο θαυμασμό και σεβασμό στα κείμενα που αναφέρονταν στην σύγχρονη πραγματικότητα και στο αληθινό πρόσωπο της κοινωνίας μας. Η εκμετάλλευση, η κακοποίηση, η άθλια διαβίωση χιλιάδων παιδιών της εποχής μας, είναι δυστυχώς τραγική .πραγματικότητα....χαίρομαι πραγματικά γιά την επιλογή σου να αναδείξεις το θέμα των παιδιών που ζουν παγιδευμένα στην κοινωνική ανισότητα....Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ....Και την απολαύσαμε τόσο πολύ!!! Για τη συμμετοχή σου λέω που είναι βασισμένη στη σάτιρα αλλά σατιρίζει τα κακώς κείμενα και την ελληνική πραγματικότητα.
      Σ'ευχαριστώ Κλαυδία μου να σαι καλά
      Καλό μήνα και φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  11. Υπέροχο το κείμενο σου Άννα μου με συγκίνησε και με προβλημάτισε, για μια μεγάλη μερίδα παιδιών που βιώνουν τέτοιο αγώνα επιβίωσης, και ζουν μέσα στην στέρηση και στην φτώχεια. Σε έναν κόσμο που τα όνειρα για ένα καλύτερο αύριο τους φαίνονται απραγματοποίητα! Να είσαι καλά που το έθιξες το θέμα για να μη ξεχνάμε! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Μαίρη μου.Και το δικό σου ήταν ένα δυνατό διήγημα που δυστυχώς συμβαίνει... Ναι ειδικά μέρες που έρχονται δεν πρέπει να ξεχνάμε.
      Καλό σου μήνα και φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  12. χαίρομαι που διέκρινα τη συμμετοχή σου Αννούλα, ένα θέμα κοινωνικού χαρακτήρα με άξονα το παιδί δεν γινόταν να με αφήσει αδιάφορη. Θαυμάσια και η σκέψη και η γραφή!
    Να είσαι καλά και να γράφεις πάντα έτσι όμορφα.
    Καλό και γιορτινό μήνα να έχουμε συνονόματη, φιλιά από καρδιάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ χαίρομαι που σου άρεσε και δυστυχώς αφήνει αδιάφορους εκείνους που μπορούν να αλλάξουν τα πράγματα, που μπορούν να κινήσουν νήματα. Σ'ευχαριστώ πολύ να σαι καλά
      Καλό μήνα και σε σένα εύχομαι
      Τα φιλιά μου

      Διαγραφή
  13. Αχ Αννούλα μου ! Μου προκαλεί θλίψη και απορία η ταυτότητα του παιδιού που σκιαγραφείται από το ίδιο το παιδί. Είναι δυνατόν ένα παιδί να νοιώθει τόσο πεσιμιστικά κι αν ακόμη ζει κάτω από άθλιες συνθήκες;; Ένα παιδί διακρίνει την ομορφιά της ζωής και μέσα στα λασπόνερα ή, κυριεύεται από την γεύση της βουτώντας το ψωμί του στ' αλάτι...
    Ένα πράγματι δραματικό,τραγικό γράφημα δείγμα εξαιρετικής συγγραφής από την μοναδική μου Αννα που με συγκλόνισε .

    υγ:Μην ξεχνάς ό,τι γράφεις κι ό,τι λες εγώ το πιστεύω και το θεωρώ πέρα ως πέρα αληθινό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι όμως Λυγερή μου...ένα παιδί που έχει ''φορτωθεί'' τόσες ευθύνες και τόσα βάρη παύει να είναι παιδί. Θέλει, αποζητά την παιδικότητά του και όμως του την στερούν. Θυμάμαι τις διηγήσεις του πατέρα μου που στα 12 χρόνια του έμεινε ορφανός και έπρεπε να δουλεύει για τη μητέρα του,τον άδελφό του τον άρρωστο και μια αδελφή. Να μπορούσες να ακούσεις τις σκέψεις που έκανε σαν παιδί....θα ανατρίχιαζες.
      Ναι η ομορφιά της ζωής είναι και στα λασπόνερα που τσαλαβουτάς και παίζεις αλλά όταν δεις την άλλη όψη δεν μπορεί να μην συγκρίνεις και ειδικά ένα παιδί...
      Σ'ευχαριστώ πολύ πολύ
      Να σαι καλά και εύχομαι έναν όμορφο μήνα!

      Διαγραφή
  14. Μια μεγάλη διαπίστωση είναι αυτό το κείμενο σου Αννα μου και ακόμα πιο οδυνηρή την κάνει η συνειδητοποίηση από το ίδιο το παιδί .. Ενα παιδί που τσαλαβουτά στα απόνερα εκείνων που θα μπορούσαν αλλά δεν θέλουν να αλλάξουν τη ζωή των παιδιών !!
    Καλό μήνα να έχεις με υγεία!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Νικόλ μου οδυνηρή διαπίστωση. Όχι δεν θέλουν να αλλάξουν τη ζωή των παιδιών. Έτσι κερδίζουν μια και αμοίβονται ψίχουλα τα καημένα και επίσης έτσι τα ελέγχουν για ό,τι θελήσουν οι ισχυροί της Γης.
      Καλό μήνα και σε σένα

      Διαγραφή
  15. Αγνό και ξεκάθαρο, Άννα, το κείμενό σου, όπως η ψυχή του παιδιού άλλωστε. Θεματικά, όπως φάνηκε και από τα σχόλια των φίλων, αποκτάει ένα διαχρονικό χαρακτήρα (δυστυχώς και επίκαιρο) που του δίνει μεγαλύτερη ακόμα αξία. Κι όταν αποστρέφουμε το βλέμμα από τα θέματα αυτά, από αμηχανία ή ντροπή ή δειλία ή αδιαφορία, καλά είναι κάποια φώτα να πέφτουν πάνω τους και να μας τα φέρνουν στα μάτια μας. Σαν αστέρια λαμπερά, αστέρια όμως που ζητάνε την προσοχή μας και τη στοργή μας για να λάμψουν.

    Καλό μήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Διονύση μου.Είναι δυστυχώς ένα θέμα επίκαιρο όσο ποτέ. Έτσι όπως το γράφεις τόσο ποιητικά...αστέρια που θέλουν τη στοργή μας και την προσοχή μα για να λάμψουν. Να σαι καλά και καλή εβδομάδα

      Διαγραφή
  16. Τους προβολείς μας σ' αυτά τα παιδιά που γεράσανε πρόωρα στις φάμπρικες και στα σύγχρονα δουλεμπορικά παζάρια. Συγχαρητήρια Άννα μου για τη συμμετοχή σου! Τέτοια κείμενα πρέπει να συνεχίζουν να διακινούνται, για να μην ξεχνάμε το μέγα έγκλημα που συντελείται κάτω απ' τη μύτη μας.
    Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Μαρία μου αυτό που συμβαίνει είναι όντως έγκλημα! Και προσπερνάμε ή γυρίζουμε το κεφάλι από την άλλη...Σ'ευχαριστώ πολύ μάτια μου να σαι καλά
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  17. Άννα μου κάθε σου ανάρτηση είναι τόσο τρυφερή που δικαιολογώ την ..αδυναμία που σου έχω!Θαυμάσιο κείμενο όπως πάντα. Καλή σου μέρα και καλές γιορτές ας πω από τώρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Γεωργία μου να σαι καλά. Κι εγώ σου έχω αδυναμία το ξέρεις. Καλές γιορτές αν και θα τα ξαναπούμε.Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  18. Θερμά συγχαρητήρια για την αξιοπρόσεκτη συμμετοχή σου, Άννα μου. Έπιασες ένα θέμα που πάντα θα πονά, δυστυχώς.

    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Λυσίππη μου. Το θέμα αυτό σίγουρα θα πονά και σίγουρα δεν θα βελτιωθεί ποτέ. Υπάρχουν ένα σωρό λόγοι που δεν θα αφήσουν να αλλάξει η ζωή των περισσότερων παιδιών...
      Φιλιά κι από εμένα

      Διαγραφή
  19. Αγαπημένη μου συμπατριώτισσα
    η ιστορία σου με συγκίνησε πάρα πολλά όταν την διάβαζα στην ανάρτηση της Μαρίας
    χωρίς να ξέρω φυσικά σε ποιον ανήκει
    έδωσα 3 βαθμούς [απλά το αναφέρω]
    μπράβο Αννα μου για την πολύ καλή ιστορία που εμπνεύστηκες από τις 5 λέξεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ μάτια μου Και για τη βαθμολογία σε ευχαριστώ πολύ
      Να σαι καλά Δελφινάκι μου αγαπημένη συμπατριώτισσα!!
      Φιλουθκια

      Διαγραφή
  20. Άννα μου πολλά συγχαρητήρια για την υπέροχη, τόσο δυνατή συμμετοχή σου, που αν μη τι άλλο δείχνει ότι δεν ξεκινάμε όλοι από την ίδια "αφετηρία" και γι΄αυτό δε φτάνουμε άλλωστε με την ίδια ευκολία και στο ίδιο "τέρμα" αν δηλαδή αφήσουν οι δυσκολίες κάποιους να "φτάσουν" ποτέ στο "τέρμα"!
    Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για όλα!
    Φιλιά πολλά και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ Μαρία μου. Και για τη φιλοξενία και για την ευκαιρία συμμετοχής σε τόσο όμορφο δρώμενο. Έτσι ακριβώς...η αφετηρία δεν είναι ίδια ούτε το τέρμα αν φτάσουν φυσικά αλλά το κυριότερο τα βήματα ως το τέρμα είναι τελείως διαφορετικά.
      Να σαι καλά
      Καλο μήνα κι από δω

      Διαγραφή
  21. μακάρι να μην καταφέρει ποτέ να γίνει ένας τέτοιος ολοκληρωμένος άνθρωπος μέχρι να καταφέρουμε εμείς να βρούμε που στο διάολο είναι κρυμμένη η αναπηρίας μας και επιτρέπουμε στη Γη ακόμη και σήμερα τέτοιες καταστάσεις
    Ε τι περιμένεις, με θύμωσε άρα πολύ καλό
    Σε φιλώ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτή η αναπηρία μας Μάνια μου είναι καλά κρυμμένη από το φόβο που προκαλεί κάθε σκέψη για προσπάθεια αλλαγής μπας και χάσουμε ό,τι κερδίσαμε εμείς ....
      Δυστυχώς...δεν νομίζω ότι θα αλλάξει ποτέ κάτι...
      Να σαι καλά
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  22. Άννα μου πολλά συγχαρητήρια για την πολύ ανθρώπινη συμμετοχή σου, που αν μη τι άλλο δημιουργεί πολλά συναισθήματα και μας υπενθυμίζει καταστάσεις της κοινωνίας μας που δε πρέπει να ξεχνάμε.
    Τα φιλιά μου και την αγάπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Μαρίνα μου. Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε...ποτέ.
      Να σαι καλά
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  23. Μια συμμετοχή που προβαλει με ενα ρεαλιστικο τροπο την πραγματικοτητα Αννιω μου..απο παντα υπαρχουν αυτες οι δυσκολες καταστασεις που πολλες φορες ατσαλώνουν τα παιδια που τις περνούν και ή γινονται καλύτεροι ανθρωποι ή εκδικούνται την κοινωνια για οτι έχουν περασει...μπραβο γαι την συμμετοχη σου...
    Καλή συνεχεια φιλη μου σε οτι κανεις να περνας ομορφα..φιλακιααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Ρουλίτσα μου από πάντα υπήρχαν και υπάρχουν και θα υπάρχουν. Ποτέ δεν θα εξαλειφθεί αυτή η παιδική εργασία...
      Να σαι καλά φίλη μου
      Φιλάκια

      Διαγραφή