Η θάλασσα του Αυγούστου!


Πώς θα ήταν οι διακοπές μας μακριά από θάλασσα; 
Πώς θα ήταν να μην είχε καθόλου θάλασσα η χώρα μας;
Το σκέφτομαι πολλές φορές.
Θα μου πεις ότι θα συνηθίζαμε...
Και επειδή συνήθισα τόσο, επειδή η αλμύρα της είναι στο αίμα μας αδυνατώ να φανταστώ πώς θα έκανα διακοπές χωρίς να χαθώ στην αγκαλιά της, χωρίς να παίξω με τα κύματα, χωρίς να απολαύσω τα χάδια της!


Αύγουστος!
Ο μήνας των διακοπών!
Ο μήνας που  οι άλλοι 11, ζουν για να προετοιμάσουν την έλευση  του. 
Ο μήνας που όνειρα για ταξίδια γίνονται πραγματικότητα, ο μήνας που τα άγχη της καθημερινότητας πνίγονται, για τα καλά, στα βαθιά γαλάζια νερά. Ο μήνας που κάθε εργαζόμενος αναμένει με λαχτάρα!


Τον Αύγουστο τα παιδιά ανταμώνουν με γονείς. Παππούδες γιαγιάδες δίνουν τη σκυτάλη  για να ξαποστάσουν και εκείνοι λίγο στην αγκαλιά της θάλασσας, ξέγνοιαστοι!


Μπορεί τα μελτέμια να μας κρατούν μακριά από την ανταριασμένη θάλασσα, μπορεί να είναι ήπια και να παίζουμε σαν παιδιά με τα κύματα, αλλά δεν είναι ικανά να μας κρατήσουν μακριά της.


Ακόμη κι αν ο Αύγουστος δεν σου προσφέρει ό,τι σχεδίασες,  πάντα σου χαρίζει τρόπους για να αναζωογονηθείς!


Και όταν  θα έλθει ο Σεπτέμβρης, όταν μετράς αντίστροφα για την επιστροφή, όταν τα πρόσωπα γίνονται μελαγχολικά, πάλι  μπορείς να απολαύσεις στιγμές ξεγνοιασιάς και ηρεμίας στην πιο ήρεμη και γαλήνια θάλασσα όλου του καλοκαιριού. Στιγμές χαλάρωσης και απόλαυσης χαρίζει και ο πρώτος μήνας του φθινοπώρου. 


Οι έρημες παραλίες μπορεί να προκαλούν μελαγχολία πολλές φορές, αλλά προσφέρουν ηρεμία και άλλο είδος ξέγνοιαστων στιγμών.
Τα σχολεία άνοιξαν...καιρός για το σπίτι. Η αλλαγή στις συνήθειες είναι απαραίτητη για να μη χάνει κάθε τι που αγαπάμε την αίγλη του.


Κι όταν ο ουρανός μελαγχολεί και φωνάζει ότι το φθινόπωρο ήλθε, μπορούμε και τότε να απολαμβάνουμε τις στιγμές μια και κάθε αλλαγή σηματοδοτεί νέες μικρές αρχές στη ζωή μας.

                           
Μ'αυτές τις φώτο που- εκτός από τις τρεις  τελευταίες- είναι φετινές, συμμετέχω στο
 Σκέψεις και Εικόνες # 6 της Μαρίας Νικολάου  από το ''Μια ματιά στον ήλιο με γιορτινά''

48 σχόλια:

  1. Όμορφα που είναι και εδώ!Γέμισαν τα μάτια μου θάλασσα! Γυρίζοντας στη γειτονιά είναι σαν να έκανα και εγώ διακοπές μαζί σας!! Να είσαστε καλά.
    Καλό βράδυ Αννα μου φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Βιργινίτσα μου που ένοιωσες ότι έκανες διακοπές μαζί μας...τι καλά! Αν μπορούμε να μεταφέρουμε το κλίμα των διακοπών με όλες αυτές τις παρουσιάσεις είναι καλό
      Σε φιλώ μάτια μου

      Διαγραφή
  2. Ωραίες φωτογραφίες και όμορφα λόγια !!!
    Τα φιλιά μου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αν δεν είχαμε θάλασσα; Θαρρώ θα την αναζητούσαμε. Όπως κάνουν χιλιάδες άνθρωποι που την αναζητούν κάθε καλοκαίρι στην Ελλάδα.
    Είμαστε ευλογημένοι, αυτό είναι σίγουρο.
    Άννα μου σ΄ευχαριστώ για την συμμετοχή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω αν θα μπορούσαμε όπως οι τόσες χιλιάδες που ταξιδεύουν από άλλες χώρες. Θα την αναζητούσαμε όμως σίγουρα.
      Ευλογημένος λαός είμαστε και να το θυμόμαστε
      Εγώ σ'ευχαριστώ για την ευκαιρία να εκφραστούμε και φωτογραφικά
      Καλή σου εβδομάδα

      Διαγραφή
  4. Φωτογραφίες και κείμενο απ' όπου αναβλύζει μια "καθαρότητα", η αίσθηση της αναγκαίας αναζωογόνησης που προσφέρει το καλοκαίρι και η δύναμη που μας προσφέρει να υποδεχτούμε τη συνέχεια που φέρνει το φθινόπωρο. "Γεμίζουν" ακόμα κι όποιον τα στερήθηκε φέτος.

    Να είμαστε καλά, να ξανακαλοκαιριάσουμε :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Διονύση για το όμορφο σχόλιό σου. Ναι το καλοκαίρι μας προσφέρει πολλά κυρίως όμως τη δύναμη όπως γράφεις για να υποδεχθούμε την νέα αρχή που φέρνει το φθινόπωρο
      Να σαι καλά και καλή σου εβδομάδα

      Διαγραφή
  5. Καλημερα Αννουλα μου!
    Συγχαρητηρια για την συμμετοχή σου!
    Πανεμορφες όλες οι φωτογραφίες σου και υπέροχο κείμενο!
    Δεν θα μπορούσα να ζω μακριά απο την θαλασσα που τόσο λατρεύω!
    Με πιάνει πάντα μια μελαγχολία τον Σεπτέμβρη ,αλλα μια βόλτα στην ήσυχη παραλία μου δίνει ζωή!
    Καλη εβδομαδα και Καλη σχολική χρονια στα παιδακια σας! Πολλα φιλακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Δήμητρά μου
      Ούτε εγώ θα μπορούσα να είμαι μακριά από τη θάλασσα. Ακόμη και χειμώνα την επισκέπτομαι, όχι για μπάνιο αλλά να την απολαύσω.
      Δεν ξέρω γιατί αλλά η μελαγχολία του φθινοπώρου ίσως να οφείλεται ότι τελειώνει το καλοκαίρι, λες;
      Καλή σου εβδομάδα
      Να σαι καλά

      Διαγραφή
  6. εγώ προτιμώ διακοπές τον Ιούλιο και δε μου κάθεται σωστά σχεδόν ποτέ και φεύγω Αύγουστο χαχα
    Ωραίος είναι ο Αύγουστος, ωραίος και κάθε μήνας, μιας κι έχει δική του γεύση.
    Το αφιέρωμα σου υπέροχο κι οι φωτογραφίες σου εκπληκτικές.
    Να 'σαι καλά Αννούλα μου. Καλή βδομάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες; Πρέπει ο Αύγουστος να έχει την τιμητική του στις διακοπές. Εγώ πειράζει που θέλω διακοπές όλο το καλοκαίρι;; σνιφ σνιφ μην πεις ότι πειράζει ασε με να θέλω...
      Χαίρομαι που σου άρεσε το αφιέρωμά μου σ'ευχαριστώ πολύ Μαρινάκι μου
      Φιλάκια και καλή εβδομάδα

      Διαγραφή
  7. Η θάλασσα είναι ζωοδότρα, Άννα μου. Ακόμα και μία βόλτα εκεί, σου δίνει ζωή - αδειάζεις απ' τα άσχημα, λες και τα κύματα τα παίρνουν μαζί τους. Όμορφες οι φωτογραφίες σου, που τις συνταίριαξες αρμονικά με τα λόγια σου. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς το κορίτσι μας. Ναι όντως ακόμη και μια βόλτα κοντά της μας δίνει ζωή.
      Σ'ευχαριστώ πολύ Αναστασάκι μου
      Να σαι καλά
      Και δουλεύεις διάβασα σε σχόλιό σου, ναι;
      Όλα καλά να πάνε όπως τα θες

      Διαγραφή
    2. Ναι, κάτι είχα βρει, αλλά δεν πρόλαβα να το χαρώ. Ούτε μήνα δεν έκλεισα εκεί και με έδιωξε, επειδή η προηγούμενη κοπέλα γύρισε κι ήθελε το πόστο της. Την Παρασκευή ήταν η τελευταία μου ημέρα, δυστυχώς. Γι' αυτό είχα γράψει και στη φωτογραφική σκυτάλη ότι δεν θα μπορούσα να είμαι παρούσα, καθώς δεν είχα βρει τις ισορροπίες μου ακόμα. Αλλά τώρα, έτσι όπως ήρθαν τα πράγματα, είμαστε και πάλι μαζί. 😁

      Διαγραφή
    3. Ωωωω τι κρίμα Αναστασάκι μου...τι κρίμα. Μην στενοχωριέσαι να βρεις άλλη όπως τη θέλεις εύχομαι.
      Μαζί θα είμαστε και όταν θα δουλεύεις. Όποτε θα είχες καιρό θα άνοιγες πορτοπαράθυρα και θα άκουγες τις καλησπέρες μας.
      Φιλάκια και όλα να πάνε καλά

      Διαγραφή
  8. Χειμώνα - καλοκαίρι η θάλασσα μου αρέσει, με ηρεμεί, με ταξιδεύει, με εμπνέει!
    Καλή εβδομάδα! 😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Θάλασσα αγαπημένη, κουβαδάκια, ψάθινες ομπρέλες, τραπεζάκια στην παραλία, καραβάκια και κύμα πολύ κύμα, έφεραν οι πανέμορφες φωτό σου!
    Ευτυχώς που ο καιρός μας επιτρέπει να ξεχειλώσουμε τον Αύγουστο και να κάνουμε και άλλα μπανάκια!
    Στις 21 μπαίνει και επισήμως το Φθινόπωρο και θα το τιμήσουμε δεόντως!

    ΑΦιλάκια πολλά πολλά Άννα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όσο μας επιτρέπει ο καιρός Στεφανία μου ανεξάρτητα ημερολογίου ας κάνουμε τις βουτιές μας. Εξάλλου το Σεπτέμβρη είναι πιο ωραία η θάλασσα
      Να σαι καλά και καλή σου εβδομάδα

      Διαγραφή
  10. Αχ βρε Άννα μου τι γλυκό ! πόσο νοσταλγικό !
    Μένω στην αγάπη σου για τη θάλασσα λίγο και τον τρόπο που της δείχνεις την αγάπη σου. Είναι ένα άλλο βίωμα η ζωή μαζί της, στην αγκαλιά της. Και ευλογημένος ο τόπος μας που ζει ανάμεσά της. Όμως αποζητά το σεβασμό μας και την προσοχή μας.
    Οι φωτογραφίες σου βγάζουν το μεράκι της καρδιάς σου. Και μας το χαρίζουν απλόχερα.
    Λάτρεψα δύο φωτογραφίες περισσότερο. Αυτήν την τελευταία με τον συννεφιασμένο ουρανό και αυτήν που σκάει το κύμα ανταριασμένο. Ξεχωριστές για μένα και οι δύο.
    Όσο μας αφήσει ο καιρός γευόμαστε τις χαρές ενός ήρεμου Σεπτέμβρη που είναι υπέροχος.
    Καρτερούμε πάντα το Φθινόπωρο.
    Καλή βδομάδα ψυχή μου και να είσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η θάλασσα Γιάννη μου προκαλεί και νοσταλγία και γλύκα και επιθυμία.
      Ευλογημένοι είμαστε όντως. Ας το θυμόμαστε...
      Κι εμένα αυτές οι δυο μ'αρέσουν περισσότερο. Η αντάρα της φύσης δίνει πανέμορφες φώτο από μόνη της.
      Καλά μπάνια στον καλοκαιράκι που συνεχίζεται.Είπαμε είμαστε ευλογημένος τόπος
      Καλή εβδομάδα να μου είσαι καλά και χρόνια πολλά για τη γυναίκα σου

      Διαγραφή
  11. Αγάπησα το μπλε σου!!!!

    φιλάκια που σ' αγαπούν ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αυτή την εποχή δίχως τα κουβαδάκια και τις ομπρέλες, είναι μαγεύτρα η θάλασσα. Σε καθηλώνει και καθαρίζει τη ματιά και το νου. Όμορφη ανάρτηση, παρασύρθηκα στη νοσταλγία του καλοκαιριού, αλλά και στη διαπίστωση πως είμαστε στ' αλήθεια πολύ τυχεροί με τόσες παραλίες τριγύρω μας.
    Καλό φθινόπωρο Αννούλα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Μαρία μου αυτήν την εποχή η θάλασσα είναι η καλύτερη του καλοκαιριού. Και να είμαστε ευλογημένοι λέω εγώ με τόση θάλασσα να μας τριγυρίζει. Λένε πως η θάλασσα ανοίγει το νου των ανθρώπων...Φοβάμαι μήπως τελευταία το πολύ αλάτι στούμπωσε το μυαλό μας...
      Να σαι καλά Μαράκι μου

      Διαγραφή
  13. Στην αγκαλιά της Μάνας θάλασσας! Πως θα μπορούσαμε να την απαρνηθούμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Βουνό ή θάλασσα; Άννα μου δίλλημα που πάντα θα υπάρχει και οι θερμοί υποστηρικτές της θάλασσας ή του βουνού έχουν να παραθέσουν χίλια-δυο επιχειρήματα. Δύσκολο ν’ αποφασίσεις.
    Για τη θάλασσα γλυκιά και ήρεμη με συντροφιά των γλάρων τα κρωξίματα και των καραβιών τ’ άσπρα πανιά, τη θάλασσα την οργισμένη, τη σκοτεινή που κρύβει καλά τα μυστικά της, τη θάλασσα τη ξελογιάστρα σαν τις σειρήνες του Οδυσσέα; ή το βουνό με τις κατάφυτες πλαγιές σ’ όλες τις αποχρώσεις που γαληνεύουν τη ψυχή και ταξιδεύουν το νου. Η ομορφιά της σιωπής, της μοναξιάς και του ονείρου, εκεί που αφουγκράζεσαι τις σκέψεις σου παρέα με τ΄αγέρι. Ευτυχώς ο Θεός μας έδωσε και τα δύο πλούσια στο τόπο μας.
    Ωραίο θέμα! Κι ακόμη πιο ωραίες φωτογραφίες! Να είσαι καλά, καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννικα μου λυπάμαι αλλά ποτέ δεν είχα το δίλλημα , βουνό ή θάλασσα. Πάντα η πλάστιγγα έγερνε στη θάλασσα με πολύ ευκολία.
      Οι περιγραφές σου όμως αξιοζήλευτες. Και ναι το βουνό γαληνεύει την ψυχή.
      Είμαστε ευλογημένοι, έχουμε απ'όλα ζηλευτά για τόσους και εύχομαι να τα εκτιμούμε.
      Καλή σου εβδομάδα

      Διαγραφή
    2. Άννα μου αισθάνομαι λίγο σα μαθήτρια που ναι μεν ξέρει το μάθημα, κόπηκε όμως από λάθος διατύπωση. Από τα 30 σχόλια είμαι η μοναδική ίσως που κάνω αναφορά για το βουνό. Βέβαια σεβαστή η γνώμη του καθενός και δεν θα διαφωνήσω. Για να χαρείς όμως τη θάλασσα θα πρέπει να ‘σαι εκεί, να τη βλέπεις, ήρεμη, οργισμένη, να απολαμβάνεις το γαλάζιο της ν’ ακούς τον ψίθυρό της και να σαλπάρει ο νους με το ηλιοβασίλεμα.
      Τα δικά μου καλοκαίρια τα πέρναγα μακριά της. Έβλεπα τη θάλασσα κάθε που κατεβαίναμε στην πόλη για ψώνια. Έτσι δεν αποκτήσαμε αυτή την αμεσότητα και οι σχέσεις μας ήταν πάντα φιλικές μεν αλλά πολύ σύντομες. Ωστόσο αγάπησα τη θάλασσα μέσα απ’ τον Καρκαβίτσα, το Ρίτσο, το Σεφέρη, τον Ελύτη κ.α που μέσα απ’ τα κείμενά τους μου ‘δειξαν την άπλα της ομορφιάς της.
      Κι όταν το καράβι μποτζάρει στη φουρτούνα και το νερό αφρισμένο σκάει στη μπούκα της κουπαστής σαρώνοντας το κατάστρωμα (δεν είναι δικά μου λόγια) τότε ναι, δείχνει τη δύναμή της κι αν θες δέξου την πρόκληση και βάλτα μαζί της.
      Εγώ πάντως θα μείνω σ’ ένα στίχο του Βάρναλη….. να σ’ αγναντεύω θάλασσα απ’ το βουνό ψηλά, στρωτή και καταγάλανη....
      Μ’ αρέσει κι έτσι!!.....Να είσαι καλά! Φιλιά!

      Διαγραφή
    3. Μια χαρά απάντησες Αννίκα μου. Προς τι ο προβληματισμός; Όλοι συμφώνησαν ότι προτιμούν τη θάλασσα, υπάρχει κανόνας ώστε κάποιος να μην προτιμά το βουνό;
      Μια χαρά εκτιμάς και σέβεσαι τη θάλασσα και την υπολογίζεις. Τη δική μου αγάπη εξέφρασα για τη θάλασσα. Εξυπακούεται ότι ο καθένας από μας εκφράζει ό,τι πιστεύει και του αρέσει. Σεβαστή κάθε άποψη και δεν τέθηκε ερώτημα επιλογής.
      Μην ανησυχείς αν και ''Γηράσκω αεί διδασκόμενος'' εσύ δεν έχει καμιά ανάγκη ούτε από μαθήματα ούτε από διορθώσεις
      Να σαι καλά μάτια μου και μην μου ανησυχείς
      Φιλάκια

      Διαγραφή
    4. Σ' ευχαριστώ καλή μου!!! Καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  15. Δόξα το Θεό ,ζούμε σε ευλογημένες χώρες
    Κύπρος και Ελλάδα , Μεσόγειος, ήλιος, τόσο όμορφες οι θάλασσες μας
    όπου κοιτάξουμε παντού θαλασσα
    αγαπώ τόσο αυτή την εποχή , το καλοκαίρι
    αγαπώ πολλά την θάλασσα
    μου αρεσε πολλά η αναρτηση σου και τα λόγια και φυσικά οι φωτογραφίες σου ,πολύ όμορφες όλες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Δελφινάκι μου ευλογημένες χώρες και οι δυο και ευλογημένοι λαοί λέω εγώ που ζουν σε θάλασσα τριγύρω.
      Ναι και εγώ την αγαπώ. Νησιώτισσα πώς να μην την αγαπάς;;;
      Σ'ευχαριστώ πολύ να μου είσαι καλά

      Διαγραφή
  16. Να μην είχαμε θάλασσα;
    Δεν θέλω ούτε να το σκέφτομαι.
    Μια βόλτα στην παραλία μας και ξαναγεννιέσαι κι ας μην πηγαίνουμε κάθε μέρα.
    Ξέρουμε όμως ότι είναι εκεί.
    Και στο βουνό να είμαι, αν τη βλέπω στο βάθος στον ορίζοντα, με ηρεμεί .
    Δεν μου αρέσει να με περιβάλλουν τα βουνά και να μη βλέπω τίποτα.
    Υοςριχες οι φωτογραφίες σου.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ Ρένα μου δεν μπορώ ούτε να το σκεφθώ. Ξαναγεννιέμαι όντως και με μια βόλτα σκέψου με το κολύμπι!!!
      Σ'ευχαριστώ πολύ να μου είσαι καλά
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  17. Χειμώνα-Καλοκαίρι είμαι πάντα κοντά της σαράντα χρόνια τώρα. Ωραίες σκέψεις και φωτογραφίες. Καλησπέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και φυσικά δεν την βαρέθηκες έτσι; Λατρεία η θάλασσα.
      Σ'ευχαριστώ Κώστα να σαι καλά
      Καλό βράδυ

      Διαγραφή
  18. Να πω οτι δεν θα μπορούσα χωρίς να την βλεπω; το λέω γιατί ειμαι τυχερή που την εχω διπλα μου και τον χειμωνα και το καλοκαιρι... το λεω ομως Αννιω μου με το δεδομενο αυτό..!! Την λατρευω με μαγνητιζει σαν μαγισσα!!
    Πολύ όμορφη η συμμετοχη σου φιλεναδα οι συνεφιασμενες φωτογραφίες σου μας λενε πως το Φθινοπωρακι είναι εδώ οσονούπω!!!
    Αννιω μου να είσαι καλα φιλη μου καλη εβδομαδα.. να εχεις φιλακιαααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσύ είσαι η τυχερή της παρέας! Η βασίλισσα όλων!! Την έχεις δίπλα σου όλο το χρόνο...πω πω πω ζηλεύωωωωωωωωωωωωωωωωωωωω
      Σ'ευχαριστώ μάτια μου να σαι καλά
      Καλή εβδομάδα και σε σένα
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  19. Άννα μου, αγαπώ το καλοκαιράκι και τη θάλασσα. Αγαπώ όμως και το Σεπτέμβρη στην παραλία. Πανέμορφες οι φωτογραφίες σου, φίλη μου. Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Παιδί του νερού Άννα μου η θάλασσα είναι η αγαπημένη μου και αυτό που με στεναχωρεί τα τελευταία καλοκαίρια είναι ότι δεν την χαίρομαι. Εφέτος την χάζευα μέσα από όμορφες φωτογραφίες σαν τις δικές σου πιστεύω πρώτα ο Θεός του χρόνου να γευτω την αλμύρα της !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Πολύ όμορφη εκδρομή με πήγες. Όπως ξέρεις τα τελευταία χρόνια τα καλοκαίρια γνωρίζω την δύναμη των νερών των λιμνών....
    Το ιώδιο αχ το ιώδιο :)
    Καλημέρα εκει
    φιλί :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή