Άκου..!

 

πηγή

Άκου!

Μόνο αυτό θα ευχηθώ για το νέο χρόνο!

Να μάθουμε να ακούμε. Όχι σε  σειρήνες που αποσπούν την προσοχή.

Όχι στα παραπλανητικά λόγια... όχι τα  λάθος πρότυπα!

Να ακούμε με ενσυναίσθηση. Να αφουγκραζόμαστε τον διπλανό μας

Να νιώσουμε τον παλμό της κοινωνίας όπως τρέχει στην κατηφόρα

Να συναισθανθούμε το ''Εσύ'' χωρίς το ''Εγώ''.

Μια ανθρώπινη κοινωνία εύχομαι να δούμε να ξαναγεννιέται το νέο χρόνο

Ανθρώπους που αγωνίζονται να κάνουν τα πράγματα γύρω μας καλύτερα

Άκου!

Πόσοι προσπαθούν να σου πουν ότι θέλουν βοήθεια, συμπαράσταση, ένα χέρι να τους τραβήξει στην ανηφόρα τους

Μην σκέφτεσαι  ''κι εγώ έχω ανάγκες''! 

Και το ''Εγώ'' γίνεται ''Εσύ'' για τον άλλον

Αν μάθουμε να ακούμε τι ψιθυρίζει η βία , η κακοποίηση, η αναλγησία,  ίσως κατορθώσουμε να τα φρενάρουμε όλα αυτά

Να ακούμε σημαίνει ότι το Εσύ παίρνει πρωταγωνιστικό ρόλο στη ζωή.

Άκου!

Με προσοχή, με ενσυναίσθηση, με νοιάξιμο,  με βούληση για πραγματική αλλαγή.

Την θέλεις την αλλαγή είμαι σίγουρη

Τα παιδιά την έχουν ανάγκη

Οι νέοι την χρειάζονται για να μπορούν να κάνουν τα όνειρά τους πραγματικότητα

Οι άνθρωποι χρειάζονται την αλληλεγγύη

Χρειάζεται να κοιτάξουμε ή μάλλον να ακούσουμε στο βάθος, την κραυγή απελπισίας

Υπάρχουν τόσοι που φωνάζουν!

Επειδή άλλο τόσοι έχουν πάψει να ακούν, και τα έργα τους δείχνουν ότι αφέθηκαν  στις  κακοποιητικές συμπεριφορές

Άκου!

Τα παιδιά από μικρά μιλούν  με κάθε τους πράξη ότι ο δρόμος που ακολουθούν πολλές φορές είναι ο λανθασμένος

Οι νέοι που χάνουν τον προσανατολισμό τους βροντοφωνάζουν αλλά μόνο σε ώτα με ενσυναίσθηση

Οι γιαγιάδες και παππούδες που βιώνουν την απόλυτη μοναξιά, κυρίως όμως λόγω αδιαφορίας.

  Όταν μάθεις να ακούς δεν χωράνε  δικαιολογίες!

Άκου!

Αν μάθεις να ακούς πραγματικά πίσω από τα λόγια, πίσω από τα βλέμματα, πίσω από τα χέρια που απλώνονται σε σένα, αν εξασκηθείς σ' αυτήν την ενσυναίσθηση, σίγουρα δεν θα προσπεράσεις. Δεν μπορεί.... φιλότιμο υπάρχει μέσα μας. Στρώματα ωχαδερφισμού, καλοπέρασης, ταχύτητας για ανέλιξη, φιλοδοξίες, κερδοσκοπικός τρόπος ζωής, κάλυψαν σαν χειμωνιάτικα σκεπάσματα ό,τι καλό στον άνθρωπο. Αν μάθεις να ακούς σίγουρα θα βγουν στην επιφάνεια. Γιατί είμαστε οι άνθρωποι όλοι καλοί που οι διάφορες περιστάσεις μας έκαναν κακούς. 

Αν ακούσουμε αυτές τις περιστάσεις, τα νέα παιδιά θα έχουν άλλην αντιμετώπιση, άλλες ευκαιρίες.  Η βία θα υποκύψει στην ανθρωπιά.  Η έλλειψη αξιών θα ντραπεί μπροστά σε αξίες που θα βγουν στην επιφάνεια και θα κρυφτεί. Έτσι ο άνθρωπος θα φανεί σε όλες τις διαστάσεις του.

Μάθε να ακούς! Κυρίως με τα ώτα της καρδιάς και τότε ο νέος χρόνος θα δείξει το ανθρώπινο πρόσωπό του!

Και άκου...

 Η ζωή είναι μικρή, ας μην την ξοδεύουμε άσκοπα! Κυρίως όμως ας την κάνουμε όμορφη!


                          

24 σχόλια:

  1. Καλή χρονιά Άννα μου ✨✨
    Είναι γεγονός πως δεν ακούμε για να κατανοήσουμε, αλλά για να απαντήσουμε.
    Νομίζω πως αυτό το μαθαίνεις από τη παιδική ηλικία, δύσκολο να το καλλιεργήσεις ξαφνικά ως ενήλικας. Χρειάζεται μεγάλη ευσυνειδησία.

    Σε ευχαριστούμε για τις όμορφες και εύστοχες σκέψεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή χρονιά Κατερινιώ μου. Δεν ξέρω αν μαθαίνεται απο την παιδική ηλικία η ενσυναίσθηση. Πιστεύω και η δική μου γενιά ήταν καλύτερη ως παιδί σ'αυτά τα θέματα. Μετά μας πήρε ο άνεμος της ''προόδου'' ταχα μου και κατρακυλούμε από τότε!
      Κι εγώ σας ευχαριστώ που είστε εδώ και τις διαβάσατε
      Να σαι καλά

      Διαγραφή
  2. Καλή χρονιά Άννα! Η δική μου ευχή είναι να εισακουστούν οι ευχές σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή χρονιά Ειρήνη και καλή χρονιά στη Φασκομηλιά σου. Χαίρομαι που ενώνεις την ευχή σου με τη δική μου...

      Διαγραφή
  3. Καθαρά "ακούστηκες" Άννα μου!
    Εύχομαι να ξεβουλώσουμε τα αυτιά μας για να ακουστεί η φωνή της καρδιάς μας!
    ΑΦιλάκια με τις ομορφότερες ευχές για ένα υπέροχο 2023!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που ακούστηκα καθαρά και ήμουν σίγουρη για σένα πως δεν χρειάζεται καν κόπος.
      Σ'ευχαριστώ πολύ
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  4. Άννα μου,
    πιο διαμάντι πνευματικό κείμενο δεν έχω διαβάσει τον τελευταίο καιρό. Ένα "ευαγγέλιο" σκέψεων, μια διακήρυξη καρδιάς, θα την έλεγα χωρίς επιφύλαξη. Δεν έχω το ελάχιστο να παρατηρήσω παρά να ανοίξω νου και καρδιά να με αγγίξει και να με λούσει με τη χάρη του, την έμπνευση και τις μεγάλες αλήθειες του.
    Να ανοίξουμε τις καρδιές μας, να υποβαθμίσουμε το άκρατο "εγώ" και να το εντάξουμε στο διαλεκτικό "εμείς". Να μάθουμε να ακούμε, να συγχωρούμε. Να αναδείξουμε όλα εκείνα τα καλά που σκέπασε, καθώς σοφά λες, η λογική των λογικών του ατομικισμού και του αγοραίου κέρδους.
    Άννα μου σε ευχαριστούμε πολύ για αυτό το κείμενο, που νομίζω καλό θα ήταν να το κάναμε ένα είδος "προσευχής".
    Καλή χρονιά αγαπημένη μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωωω Γιαννάκη μας γλυκόστομε! Πρέπει Γιάννη μου ν'ανοίξουμε τις καρδιές μας κυρίως για να βοηθήσουμε τα νέα παιδιά γιατί βλέπω πολλή κατηφόρα.
      Κι εγώ σας ευχαριστώ που είστε παρόντες
      Να σαι καλά

      Διαγραφή
    2. Μεγάλη κουβέντα, Άννα μου. Τα νέα παιδιά, σίγουρα χρειάζονται σημεία αναφοράς, που θα έπρεπε να τους δώσει μια σοβαρή παιδεία αλλά φευ! Συνεπώς, ότι κάνουμε σ' αυτήν την κατεύθυνση, καλώς καμωμένο.
      Ναι, είμαστε πάντα παρόντες, Άννα μου. Χρόνια πολλά για σήμερα.

      Διαγραφή
    3. Δεν ξέρω πόσο μπορούμε να βοηθήσουμε αλλά αν ''ακούμε'' θα προλαβαίνουμε συμπεριφορές στο περιβάλλον που κινούμαστε που είναι κακοποιητικές ή επικίνδυνες. Να πολλαπλασιαστούν οι φωνές μας Γιάννη. Τα σχολεία να έχουν συλλόγους γονέων όχι μόνο για γιορτές και δωράκια αλλά για να απαιτούν πχ ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς στα σχολεία στους. Αν ''ακους'', θα δεις ποια παιδιά χρειάζονται βοήθεια...κάπως έτσι το βλέπω εγώ
      Χρόνια πολλά και καλή μας φώτιση

      Διαγραφή
  5. Υπέροχο Άννα μου!
    Μακάρι να ακούμε μέσα στο '23.
    Να σκεφτόμαστε το "Εσύ" σε επίπεδο αλληλεγγύης, σεβασμού στον συνάνθρωπο και ενσυναίσθησης και να λογαριάζουμε και το "εγώ" σε επίπεδο αυτοφροντίδας, κρατώντας μακριά τοξικούς ανθρώπους, κακίες και αρνητικές καταστάσεις.
    Είθε να εισακουστείς Άννα μου. Μόνο καλό θα κάνει στην πολύπαθη κοινωνία μας.
    Να 'σαι καλά να μας μαγεύεις με την πένα σου και το '23.
    Πολλά φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Μαρίνα μου γλυκιά. Μακάρι να μάθουμε να ''ακούμε'' πραγματικά
      Να σαι καλά
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  6. Το να βλέπουμε τον διπλανό μας, να αφουγκραζόμαστε τα βάρη του, είναι ένα ζητούμενο στη σημερινή κοινωνία. Στην οποία κυριαρχεί η αποξένωση και η αδιαφορία. Φοβάμαι ακόμη περισσότερο, βλέποντας πως μεγαλώνουν τα σημερινά παιδιά! Εξαιρέσεις υπάρχουν αλλά είναι... οι εξαιρέσεις.
    Την Καλημέρα μου, Άννα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βασίλη μου το να μάθουμε να ακούμε όχι τους ήχους αλλά τα βαθύτερα αίτια των προβλημάτων σίγουρα θα μας ευαισθητοποιήσει ως πολίτες
      Και τα παιδιά ναι είναι ανησυχητικό το πώς μεγαλώνουν....πολύ ανησυχητικό!
      Καλησπέρα Βασίλη

      Διαγραφή
  7. Άκου, Άννα μου.
    Έγραψες το σύνθημα για τη νέα χρονιά.
    Μια λέξη που απαιτεί την προσοχή μας, εξού και η προτρεπτική προστακτική.
    Κοινές οι ευχές μας, το ξέρεις.
    Ό,τι καλύτερο να σου φέρει η νέα χρονιά.
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξέρεις, αυτήν την ευαισθητοποίηση την πιστεύω ακράδαντα. Έτσι θα μάθουμε και να αγωνιζόμαστε όχι μόνο για το συμφέρον μας αλλά για το γενικό καλό. Πολλές φωνές μπορούν να αλλάξουν κάτι...γι αυτό θα πρέπει να μάθουμε να ''ακούμε'' τα προβλήματα γύρω μας
      Το ξέρω ότι έχεις τις ίδιες ανησυχίες και ευχές
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  8. Μακάρι οι ευχές να μην είναι μόνο λόγια. Να έχουν περιεχόμενο για ένα ελπιδοφόρο μέλλον, για ένα καλύτερο αύριο στα παιδιά και στα εγγόνια μας. Αν δούμε κάτω απ’ την επιφάνεια χωρίς εγωισμούς, αν έχουμε αγάπη όχι μόνο στις γιορτές των Χριστουγέννων, αν απλώνουμε το χέρι όπου χρειάζεται, αν….αν….ίσως τότε έχουμε ελπίδα.
    Μακάρι η καινούργια χρονιά να είναι όπως την ονειρευτήκαμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σωστές και σοβαρές οι προτροπές σου, Άννα μου!
    Κι εγώ για την ενσυναίσθηση έγραψα στο φέις, ας μάθουμε από τον σκύλο μας
    (όσοι έχουμε - κι όσοι δεν έχουν, ας υιοθετήσουν. Μεγαλύτερος και καλύτερος
    δάσκαλος κατ' εμέ για την εσυναίσθηση δεν υπάρχει!)
    Σε ακούει, χωρίς να μιλάει, σε κοιτάζει, σου γλείφει το χέρι, και κάθεται δίπλα σου.

    Υπέροχη η φωτογραφία που επέλεξες.
    Πολλά φιλιά!

    υγ: Δεν ξέρω γιατί σε έβγαλε ανώνυμη ο μπλόγκερ στην ανάρτησή μου. Γενικά πρέπει να
    έχει στραβώσει πολύ μαζί μου. Είμαι αόρατη όταν σχολιάζω, δεν έρχονται ειδοποιήσεις,
    οπότε περνάω και διαβάζω τις απαντήσεις σας (όπως κάνετε κι εσείς σε μένα λόγω
    μουσικής 😁 και σας ταλαιπωρώ) άσε δε που με ταλαιπωρεί όταν ετοιμάζω ανάρτηση.
    Καθόλου δεν με αγαπάει ο μπλόγκερ ☺

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα σου
      Σήμερα το είδα το σχόλιό σου εδώ...Κι εμένα τα ίδια κάνει, ούτε ενημερώσεις έχω,ούτε γραμματοσειρά μπορώ να επιλέξω στις αναρτήσεις, δεν ξέρω τον παραμέλησαν τον μπλόκερ ως φαίνεται και μισοδουλεύει
      Ενσυναίσθηση ! Το '23 ας είναι μια ανθρώπινη χρονιά, αυτό εύχομαι

      Διαγραφή
  10. Κάπως πρέπει να πατηθεί ένα φρένο σε αυτήν τη φρενίτιδα γύρω μας, κι επειδή ο καθένας μας είναι μιά μονάδα τού ίδιου συνόλου, όπως λες, οφείλουμε να προσθέσουμε το δικό μας λιθαράκι για να αρχίσει να αλλάζει κάτι.. Την καλησπέρα μου, καλή εβδομάδα, καλή μας δύναμη ⭐🍂

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Πέτρα μου ο καθένας μας ας ρίξει το δικό του σπόρο πού ξέρεις; Μπορεί κάτι να φυτρώσει μπας και σταματήσει η κατρακύλα...
      Καλημέρα σου εν μέσω ιώσεων

      Διαγραφή
  11. Το να ακούς τον διπλανό σου, τα παιδιά σου και όσους θέλουν να αλλάξουν Αννιώ μου κάτι σ αυτόν το κόσμο, είναι μεγάλο προτέρημα και βέβαια εννοώ, αυτό που εννοείς και εσύ να ακούμε.
    Μπορεί να υπάρχουν εκείνοι που λένε, σιγά να μην αλλάξω εγώ τον κόσμο, αλλά όσο τους δείχνουμε εμείς το παράδειγμα με την συμπεριφορά μας, θα έχουν ελπίδες για ένα καλύτερο μέλλον! Ωραίο θέμα έβαλες! την αγάπη μου φιλιααα! 🧡🤗

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι ακριβώς Ρούλα μου. Το ακούω συχνά αυτό το ''σιγά μην αλλάξω εγώ τον κόσμο''! Αλλά λίγο ο καθένας και ειδικά το παράδειγμα αν δίνουμε οπως λες πού ξέρεις; Μπορεί το φιλότιμο να ξεπαγώσει στις καρδιές μας
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή