Το μαύρο πρόβατο / ''Τα Γνωμικά εμπνέουν #2''

 

Η εικόνα είναι από τη Google

 Αυτοπεποίθηση δεν είναι το ''Αρέσω''

Αυτοπεποίθηση είναι το ''Δεν πειράζει κι αν δεν αρέσω''

Η κυρά Ματίνα έφυγε πλήρης ημερών!

Αν ήθελες να γράψεις τον ορισμό του τι σημαίνει ''ανθρωπιά'' θα έγραφες σίγουρα το όνομά της.

Θα έλεγες ότι δεν θα υπήρχε κανένας να την κλάψει. Το έλεγε  και  μόνη της όσο ζούσε και γελούσε. Το ήξερε.

''Και δεν σε πειράζει κυρά Ματίνα'' την ρώταγα

''Παιδάκι μου λες να θέλω να κάνω τον κόσμο να κλαίει; Όχι δεν θα με πειράξει.''

''Μα όλοι θέλουμε ανθρώπους δίπλα μας να μας αγαπούν. ''

''Α Σοφάκι μου, αυτοί που θέλω να είσαι σίγουρη ότι με αγαπούν. Έζησα όπως ήθελα, όχι όπως ήθελαν οι άλλοι. Και μην νομίζεις ότι θα με έκλαιγαν από αγάπη... θα με είχαν αποδεχθεί γιατί δεν θα ήμουν το μαύρο πρόβατο''

Στο τελευταίο κατευόδιο της Κυρά Ματίνας, του ελεύθερου πνεύματος της μικρής μας πόλης, ήταν αρκετά τα  άτομα που την έκλαψαν.

Η Μάρω που τη βοήθησε να σταθεί στα πόδια της μηνύοντας τον άντρα της γιατί την κακοποιούσε,  ο Σωτήρης  που κόντεψαν να τον λιντσάρουν οι συντοπίτες του γιατί δεν ήταν τόσο άντρας όσο ήθελαν, η μικρή Βαρβάρα που δεν ήταν καθόλου μικρή, αλλά μόνο στο μυαλό και  την κορόιδευαν ασύστολα όλοι, ο Θανάσης  που ως ναρκομανής βρήκε τον άνθρωπο να τον βοηθήσει να αποτοξινωθεί. Και όχι με το ζόρι... τον κράτησε σπίτι της, τον φιλοξένησε όταν τον πέταξαν οι γονείς του στο δρόμο, του συμπαραστάθηκε και φυσικά ήλθε η κατάληξη, να ελευθερωθεί το παλικάρι

Όλοι αυτοί ήταν εκεί, να αποχαιρετούν την Κυρά που άνοιγε το σπιτικό της και την καρδιά της  σε όσους την χρειάζονταν. Στην Κυρά που έζησε όπως ήθελε κι ας είχε όλη την πόλη απέναντί της. Που δεν παντρεύτηκε ποτέ γιατί ''δεν βάζω κανέναν στο κεφάλι μου να το παίζει αφέντης''.

Που αγωνίστηκε για τα δίκαια των εργαζομένων '' γιατί η εκμετάλλευση πρέπει να στιγματίζεται'' όσο κι αν την συλλάμβαναν συχνά στις διαμαρτυρίες.

Η κυρά Ματίνα ήταν μια εμφανίσιμη γυναίκα που καμάρωνε γι αυτό, αλλά ποτέ δεν το χρησιμοποίησε για το συμφέρον της.

''Δεν σε νοιάζει που σε κουτσομπολεύει όλη η πόλη που της πας κόντρα;'' την ρωτούσαν

''Θα με ένοιαζε αν δεν με κουτσομπόλευε. Δεν ήθελα ποτέ την αποδοχή εκείνων που δεν συμφωνούσαν με τις δικές μου αξίες. Δεν με ενόχλησε ποτέ που δεν άρεσα σε κανέναν. Μου αρκούσε που αρέσω σε σένα. Και κυρίως που αρέσω στον εαυτό μου '' έλεγε.

Όταν και το τελευταίο λουλούδι σκέπασε τον τάφο της, ορκίζονταν εκείνοι που την εκτιμούσαν ότι την είδαν να ίπταται ψηλά χαμογελαστή και γεμάτη από τη ζωή που έζησε.

Είδαν την ψυχή της καθάρια να πηγαίνει εκεί στα άστρα που ανήκε.

Να ακολουθεί το φως γιατί φως ήταν πάντα !

Πόσο φτωχότερη θα είναι πλέον η πόλη μας!

 

Αυτή είναι η συμμετοχή μου στο δρώμενο που διοργανώνει η Μαίρη στη ''Γήινη Ματιά '' της, ''Τα Γνωμικά εμπνέουν #2''

Η Μαίρη μας έδωσε ένα γνωμικό, αυτό που αναγράφεται στην αρχή της ανάρτησης και μας έδωσε εντολή ''εμπνευστείτε'' !! Η έμπνευσή μας να είναι ως 500 λέξεις.

11 φίλοι της κάναμε το χατήρι και δεν χάσαμε!

Την πρωτιά κατέκτησε η Μαρία Κανελλάκη με το διήγημά της ''Οι ευεργετικές ιδιότητες της σόδας΄΄

Μπράβο Μαρία μου. 

Εδώ  μπορείτε να διαβάσετε τις συμμετοχές που είναι όλες μα όλες αξιόλογες. 

Πάμε για τα επόμενα πια



28 σχόλια:

  1. Άννα Φλο μου, μερικοί άνθρωποι αποτελούν μικρές λάμψεις όλη τους τη ζωή, πόσο μάλλον όταν γόνονται ένα με τα αστέρια. Και ναι συμφωνώ και μάλιστα είναι κάτι που κι εγώ το έμαθα τελευταία κάτι που σίγουρα θα έπρεπε να διδάσκεται από το σχολείο, το να μην μας ενδιαφέρει να αρέσουμε. Ντε και καλά να μας αγαπούν. Πόσο ψυχοφθόρο! Για την ψυχούλα μας και μόνο!!!
    Άννα μου σε φιλώ
    καλό σ/κ να έχεις :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς μου την. Όντως υπάρχουν αυτοί οι άνθρωποι και τυχεροί όσοι από μας τους γνώρισαν.Κι εγώ Στέλλα μου μεγαλώνοντας το έμαθα. Και σκέψου ότι μεγάλωσα με γονείς που έλεγαν πάντα ''τι θα πει ο κόσμος;''
      Να σαι καλά Στελλίτσα και σ'ευχαριστώ πολύ
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  2. Τα ολόθερμά μου συγχαρητήρια, Άννα μου!
    Για όλες τις Ματίνες του κόσμου που τιμούν επάξια το ρόλο της γυναίκας.
    Το λάτρεψα!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Μαρία μου. Τα συγχαρητήρια ανήκουν σε σένα πρώτα. Δικαιωματικά. Για όλες τις Ματίνες που ελπίζω να είναι πολλές.
      Να σαι καλά

      Διαγραφή
  3. Άννα μου μπράβο, πολύ δυνατή συμμετοχή.
    Πανέμορφο και συναισθηματικό κείμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιώργο μου καλέ, σ'ευχαριστώ
      Το χω με το συναισθηματικό κείμενο...κουσούρι χαχαχα
      Καλό Σ/Κο να περάσεις

      Διαγραφή
  4. Ακόμα και τώρα που το διαβάζω μετά από μέρες! Ναι, ακόμα και τώρα, μου έδωσε το ίδιο δάκρυ που μου έδωσε η μόλις πρώτη φορά που το διάβασα στη δημοσίευσή του. Για μένα, την ταπεινή μου άποψη και επιλογή, δεν υπήρχε καμία αναστολή για να "κλειδώσω" την αγάπη μου και την πρώτη μου επιλογή στην φωτεινή Κυρά Ματίνα!

    Ένα ακόμα δραματικό διαμάντι Άννα με την πένα της ψυχής σου που όταν "οπλίσει" τότε κατεβαίνει στην ανθρώπινη ψυχή. Λεύτερη, ανατρεπτική, αλληλέγγυα, δυναμική, όμορφη, η κυρά-Ματίνα στέκει μες στην καρδιά μου ακέραια και επιβλητική.
    Τα θερμά μου συγχαρητήρια καλή μου ειλικρινά. Όταν κάποιος συγγραφέας μου προκαλεί ένα δάκρυ συγκίνησης νιώθω ότι μου κάνει ένα πολύ μεγάλο δώρο. Σε ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Γιάννη μου και ήσουν το μοναδικό 4ρι μου.Χαίρομαι που σε άγγιξε γιατί αυτές οι ''Ματίνες'' του κόσμου που θέλω να πιστεύω είναι πολλές, είναι απαραίτητες στην κοινωνία. Τόσο μοναδικές και γνήσιες. Και πράγματι ο κόσμος είναι φτωχός χωρίς αυτές τις υπάρξεις.
      Να σαι καλά φίλε μου
      Εγώ σ'ευχαριστώ

      Διαγραφή
  5. Τι υπέροχη συμμετοχή Αννούλα μου. Με συγκίνησε.
    Αυτός ο κόσμος χρειάζεται περισσότερες Ματίνες.
    Ανθρώπους καθαρούς (στην ψυχή) και δοτικούς.
    Λογικό που η ψυχούλα της, πήγε στα άστρα. Πού αλλού να πάνε τέτοιες ψυχές παρά στα αστέρια να φωτίζουν τα σκοτάδια της γης.
    Μπράβο σου! Υπέροχη η συμμετοχή σου.
    Να είμαστε καλά να ανταμώσουμε και στα επόμενα!
    Φιλί γλυκό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρινάκι μου σ'ευχαριστώ.
      Ναι χρειάζονται οι ''Ματίνες''του κόσμου και αληθινά τυχερός όποιος την γνώρισε.
      Να σαι καλά και σε σένα συγχαρητήρια για το όμορφο κείμενό σου
      Καλή αντάμωση...ναι ναι στα επόμενα
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  6. Συγχαρητήρια Άννα μου για την υπέροχη συμμετοχή σου! Ήταν πραγματικά εμπνευσμένη μου άρεσε πολύ! Σ' ευχαριστώ που με τίμησες ραντεβού στα επόμενα δρώμενα! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Μαίρη μου μα περισσότερο σ'ευχαριστώ γιατί είσαι τόσο δραστήρια και ανοίγεις την αγκαλιά σου και μας δίνεις έμπνευση και φιλοξενία για να δημιουργήσουμε
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  7. Συγχαρητήρια Άννα μου.
    Θαυμαζω αυτούς τους ανθρώπους και ιδίως τις γυναίκες, που ζουν όπως τους αρέσει και βοηθούν όποιους έχουν ανάγκη.
    Το ξεχώρισα αμέσως γιατί δεν σκέφτηκε τί θα πει ο κόσμος.
    Εζησε κόντρα σ αυτό.
    Δυστυχώς κι εγώ όπως οι περισσότεροι, μεγάλωσα μ αυτό το φόβητρο.
    Καλό είναι να το ξεχνάμε μερικές φορές.
    Συνεχίζουμε ακάθεκτοι και φιλάκια πολλά διαδικτυακά και ακίνδυνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Ρένα μου. Και εγώ τις θαυμάζω και εγώ μεγάλωσα με το ''τι θα πει ο κόσμος;'' Ενήλικη πλέον το ''πέταξα'' από πάνω μου.
      Να σαι καλά Ρενάκι μου
      Φιλάκια ακίνδυνα κι από μένα

      Διαγραφή
  8. "Ξέρω" Άννα μου, πως ότι γράφεις το γράφεις για την χαρά που αυτό σου δίνει και όχι για να αρέσεις και αυτό είναι επίτευγμα γι αυτό και τα κείμενα σου πάντα φέρουν αλήθειες!
    Η σημερινή εξαιρετική συμμετοχή σου, είναι σαφέστατα μια απόδειξη!

    ΑΦιλάκια πάντα καρδιάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς Στεφανία μου. Μου δίνει χαρά όντως και ας μην αρέσει...χαχααα μεγάλωσα πια και έμαθα να μην σκέφτομαι τι θα πει ο καθένας
      Σ'ευχαριστώ πολύ
      Φιλιά πολλά πολλά και ακόμη λίγα που με αφουγκράστηκες τόσο καλά

      Διαγραφή
  9. Λάτρεψα την Ματίνα σου Αννιώ μου όπως και όλες τις Ματίνες του κόσμου που σηκώνουν κεφάλι στο τι θα πει ο κόσμος!!!!!
    Θέλω να σου πω πως βρέθηκα σε δίλλημα ανάμεσα στην Ματίνα σου και στην Κανελλάκι με κέρδισε με ενα μικρό κλικ το χιούμορ της...
    Μήπως πρέπει να ακολουθήσουμε τα παραδείγματα τους;
    Αννιώ μου να είσαι καλά και να μας δίνεις τόσο δυνατά θέματα με την γραφή σου.. τα συγχαρητήρια μου και από εδώ φίλη μου και σε άλλα με το καλό.. την αγαπη μου φιλιαααα!!! ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ τη λάτρεψα που την έγραφα. Λογικό να σε κερδίσει η Κανελλένια μας αλλά σ'ευχαριστώ πολύ που μεταξύ μας υπήρχε μόνο ένα κλικ.
      Να τα ακολουθήσουμε; Νομίζω ότι εσύ τα ακολουθείς και εγώ όσο μπορώ.
      Να σαι καλά να συνταξιδεύουμε και να απολαμβάνει η μία της άλλης τις εμπνεύσεις
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  10. Εχεις ένα μαγικό τρόπο Άννα μου να συνδυάζεις το απλό με μια συγγραφική δεινότητα που όλο και ανοίγει τους ορίζοντές σου. Στραμμένη πάντα σε «υψηλές αξίες» της ζωής, όχι μόνο ευχάριστα τα απολαμβάνουμε αλλά σημαδεύουν την σκέψη μας μέσα από λέξεις που υψώνονται πάνω από μικρά ή μεγάλα πάθη, ασήμαντα ή σημαντικά, βαθιά ή ρηχά που μπορούν να αποδεσμεύσουν όλα τα στάτους με όλες τις έννοιες που οδηγούν σε μια προσωπική ευτυχία.Υπέροχη η κυρά-Ματίνα σου!!!
    Όλο και περισσότερες συγκινήσεις η γραφή σου Άννα μου. Συγχαρητήρια!!!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω Αννίκα μου πόσο επαινετικό το σχόλιό σου. Σ'ευχαριστώ κορίτσι μου να σαι καλά που μου τονώνεις το ηθικό. Χαίρομαι που σου άρεσε. Δεν ξέρω αν είναι μαγικός ο τρόπος μου αλλά μ'αρέσει που το λες χαχαχαχα αλλά σοβαρά τώρα, με ενδιαφέρει πάντα μέσα από ό,τι γράφω να τονίζονται αρχές και αξίες του ανθρώπου.
      Να σαι καλά
      Σ'ευχαριστώ πολύ
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  11. Μπράβο, Άννα μου, για το όμορφο κείμενό σου. Δεν είχα φανταστεί ότι εσύ κρυβόσουν από πίσω. Αγάπησα την κυρά Ματίνα μέσα από την πένα σου. Μια πραγματικά μοναδική γυναίκα που όμοιά της δύσκολα βρίσκει κανείς. Μπράβο, φίλη μου. Πολλά πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Μία μου. Αμ το ποίημά σου; Δεν ήξερα ότι κρυβόσουν εσύ, υπέροχο. Και το παρακολουθούσα να κονταροχτυπιέται με της Μαρίας. Φοβερός αγώνας. Μπράβο και σε σένα
      Φιλιά πολλά πολλά

      Διαγραφή
  12. Συγχαρητήρια αγάπη μου για τη συμμετοχή σου!
    Υπεροχη! Ολες οι συμμετοχες ηταν μια προς μια!
    Μπραβο σε ολους!
    Φιλια πολλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Κική και ναι όλες ήταν αξιόλογες πολύ
      Να σαι καλά
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  13. Πόσο όμορφο και σωστά ζυγισμένο;🎈
    Γιατί αυτοπεποίθηση δεν είναι μόνο να αποδεχόμαστε
    τον εαυτό αμς, αλλά και τους άλλους, άσε που σταθερά
    προηγείται το πρώτο και έπεται απαραίτητα το δεύτερο.
    Πολύ όμορφη συμμετοχή Αννούλα 🌼🌻

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Πετράδι μου Η γνώμη μου σημαντική.
      Και ναι η αποδοχή των άλλων είναι όπως και του εαυτού μας απαραίτητη προϋπόθεση αυτοπεποίθησης. Γιατί δεν φοβόμαστε μην ταρακουνήσει κανείς τα στάσιμα νερά μας.
      Να σαι καλά

      Διαγραφή
  14. Ιδιαίτερη η συμμετοχή σου όπως ιδιαίτερη η ζωή της κυρά Ματίνας. Βλέπω έναν ανθρωπο ανεξάρτητο, αληθινά ανεξάρτητο και αξιοζήλευτο, που νοιάζεται για τους άλλους ανθρώπους. Με ισχυρή την αίσθηση του δικαίου ακόμη και όταν αυτό την φέρνει σε ρήξη με το σύνολο. Ισως η ανεξαρτησία να πάει χέρι-χέρι με την αυτοπεποίθηση.
    Την καλημέρα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι το πιστεύω ότι η ανεξαρτησία είναι απόρροια της αυτοπεποίθησης. Μη ξεχνάμε ότι για να είναι κανείς αληθινά ανεξάρτητος, πατάει γερά στα πόδια του, έχει εμπιστοσύνη στον εαυτό του, και λογικά αποδέχεται και τους άλλους αφού η στάση του απαιτεί να τον αποδέοχνται όπως είναι.
      Χαίρομαι που η κυρά Ματίνα σου άρεσε.
      Καλό απόγευμα Τζοάννα μου

      Διαγραφή