Ανάμεσα στ'αγριόχορτα!


Τελειώνει  και η Άνοιξη!
Και τα αγριολούλουδα θα σιγήσουν σιγά σιγά.
Το χαλί της γης θα ξεροψηθεί από τον ήλιο του καλοκαιριού.
Πάντα την άνοιξη λάτρευα να μαζεύω αγριολούλουδα. Δεν ήταν συνήθεια που απέκτησα από μικρή. Βλέπεις, το ανοιξιάτικο χαλί με τα τόσα πολύχρωμα κεντίδια, το είχα για προσκεφάλι μου να αγναντεύω τον ουρανό με τα μικρά σύννεφα που ταξίδευαν γρήγορα και με τα τόσα σχήματα που '''εβλεπα'' με τα μάτια της φαντασίας μου.
Ή ξάπλωνα μπρούμυτα να παρακολουθώ τις βίζιτες των ζουζουνιών στα διάφορα άνθη. Κυρίως να παρακολουθώ τις πεταλούδες που ακόμη λατρεύω.
Δεν τα μάζευα τα αγριολούλουδα για να μην μείνει μόνη η πρασινάδα στα χωράφια. Μεγαλώνοντας, άρχισα να  φτιάχνω ανθοδέσμες για τα βάζα μου αλλά και για τα πρώτα μαγιάτικα στεφάνια μου, που ήταν από λουλούδια του αγρού.
Μου άρεσε να χώνομαι στο πράσινο της γης.
Δεν με ενοχλούσε ποτέ η πρασινάδα, τα έντομα ή η γύρη  των λουλουδιών.
Φίδια στη γειτονιά των παιδικών μου χρόνων δεν είχαμε και δεν τα είχα στο νου, για να μου γεννήσουν το φόβο.
Αλλά οι τσουκνίδες με τσιμπούσαν με εκείνες τις πολλές τριχούλες που έχουν τα φύλλα τους και προκαλούσαν ερεθισμό και φαγούρα στο δέρμα μου, εξαιτίας του υγρού που είναι δηλητηριώδες και περιέχεται σ' αυτές τις βενονίτσες των φύλλων, όπως έμαθα αργότερα.
Την τσουκνίδα την ήξερα. Η μητέρα μου τη μάζευε με γάντια, θυμάμαι, την έπινε σαν τσάι. Μεγαλώνοντας έμαθα για το δηλητήριο των φύλλων που την προστατεύει από τα ζώα για να μην την τρώνε. Αλλά έμαθα συγχρόνως ότι καταστρέφεται με το βράσιμο, άρα η μητέρα μου, που ΔΕΝ ήταν βοτανολόγος, ήξερε την αξία της και τις τόσες θεραπευτικές της ιδιότητες.
Την αντιπαθούσα όμως από τα μικράτα μου την τσουκνίδα. Γι αυτή τη φαγούρα που μου προκαλούσε, γι αυτό το τσούξιμο.  Αλλά έμαθα να την αντιμετωπίζω στις ανοιξιάτικες ''μελέτες'' μου όταν προσγειωνόμουν στο παχύ χαλί της αλάνας απέναντι από το σπίτι μου.
''Όπου υπάρχει τσουκνίδα, υπάρχει και μολόχα '' μου έλεγε η μαμά   και με έμαθε να τρίβω το ερεθισμένο δέρμα με το φύλλο της! Πραγματικά το τσίμπημα της τσουκνίδας έγινε παιχνιδάκι από τότε και οι πεταλούδες εξακολουθούσαν να με παρατηρούν σε κάθε τους βίζιτα.
Α...έμαθα επισης, ότι οι πεταλούδες αγαπούν τις τσουκνίδες!!


Κάπου διάβασα ότι στη Γαλλία έχει ψηφιστεί νόμος που απαγορεύει την τσουκνίδα  και τη διαφήμιση των θεραπευτικών της ιδιοτήτων! Περίεργο έτσι; Και ακατανόητο ...

Που λες, αγαπούσα τις μολόχες και πριν ξαπλώσω ανάμεσα στα αγριόχορτα και αγριολούλουδα, έψαχνα να τις εντοπίσω. Να ξέρω πού βρίσκονται για καλό και κακό.
Και οι μολόχες είναι βότανα με θαυμάσιες θεραπευτικές ιδιότητες!


Ήταν ιδιαίτερα αγαπητή στους Πυθαγόρειους και επειδή τα άνθη της είναι στραμμένα πάντα προς τον ουρανό, θεωρήθηκε ιερό βότανο.
Ο Πλίνιος έλεγε ότι αν τρώμε μια χούφτα μολόχα τη μέρα δεν θα μας βρει καμία αρρώστια.
Μα δεν είναι μόνο θεραπευτικό βότανο η μολόχα. Είναι και βρώσιμο!! Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ όμως. Σε πίτα ναι, αλλά δεν κατάλαβα τη γεύση της! 
Ο Ησίοδος ανέφερε πρώτος την μολόχα τον έβδομο αιώνα π.Χ. 
Οι Βυζαντινοί σχολιαστές μας πληροφορούν ότι στα χρόνια εκείνα έφτιαχναν με μολόχα και με πολλά άλλα βότανα έναν θρεπτικότατο πολτό. 
Οι δε Ρωμαίοι την θεωρούσαν λιχουδιά και την είχαν στα τραπέζια τους.
Στην αρχαία Ελλάδα καλλιεργούσαν την μολόχα μαζί με άλλα λαχανικά και βότανα στους κήπους τους. Η συμμετοχή της στις βραστές σαλάτες ήταν απαραίτητη, από τα συμπόσια των πλουσίων έως τα ταπεινά γεύματα των γεωργών.


Τα χρόνια πέρασαν, οι αλάνες χτίστηκαν, τα αγριολούλουδα ξεπετάγονται στην άκρη του δρόμου ή σε μια σχισμάδα βράχου που έχει λίγους κόκκους χώμα. Και στην εξοχή βεβαίως.
Αλλά γίναμε ''παιδιά του τσιμέντου''! Χάσαμε την εξοχή!
Γι αυτό και τα παιδιά μου από μικρά τα άφησα να ''κυλιστούν'' στην πρασινάδα των αγρών σε κάθε ευκαιρία.
Ως ότου παρουσιάστηκαν οι πρώτες αλλεργικές αντιδράσεις στο δέρμα τους.


''Κυρία μου, ζούμε σε μια χημική εποχή,μέσα στη μόλυνση. Ξεχάστε τη δική σας εποχή. Μας την έκλεψαν'' ήταν τα λόγια του δερματολόγου.
Τελικά τα αγριολούλουδα έμειναν  κάδρο στις φωτογραφίες μου για να μου θυμίζουν...

44 σχόλια:

  1. Άννα μου,
    αγαπημένη μου φίλη. Πόσο όμορφο θέμα σήμερα στο σπιτικό σου. Και πόσα έχω να πω.

    Πρώτα-πρώτα, να πω ότι ευτυχώς εδώ στις γειτονιές μας ακόμα υπάρχουν ανοιχτές περιοχές, άλση, δασάκια. Εκεί εξακολουθώ να λατρεύω τα αγριολούλουδα. Να βουτάω ανάμεσά τους, να τα φωτογραφίζω και με μερικά από αυτά να στολίζω μικρά βαζάκια στο σπίτι μας.

    Την συνύπαρξη τσουκνίδας-μολόχας τη ζω καθημερινά. Στο άλσος. Παρέα με τον Άρη! Και ...ζηλεύω που δεν χαμπαριάζουν τα σκυλιά, χώνονται στις τσουκνίδες και δεν έχουν θέμα. Είδες πως η φύση συνταιριάζει τις αντιθέσεις της; Είδες πόσο διαλεκτικό είναι όλο αυτό; Η Πηγή του ερεθίσματος δίπλα στην πηγή θεραπείας! Μιλάμε συγκλονιστικό! πόση ισορροπία κρύβει τελικά η φύση που βιάσαμε! Πόση.

    Ταξίδεψα μαζί σου σήμερα, στις βοτανολογικές σου αναζητήσεις. Που είναι άκρως πολύτιμες για όλους μας.
    Σε ευχαριστούμε καλή μου φίλη. Να είσαι καλά και να έχεις μια όμορφη μέρα.
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Γιάννη μου υπάρχουν γειτονιές με άλση και πάρκα. Αλλά δεν είναι όπως στα παιδικά μου χρόνια. Τώρα ψάχνεις ανάμεσα στα χορτάρια για σύριγγες, σπασμένα μπουκάλια και τα συναφή. Δεν ξαπλώνεις κατάχαμα να απολαύσεις τη φύση. Κι αν το κάνεις παίρνεις ένα σωρό προφυλάξεις.
      Χαίρομαι που σου άρεσε η βόλτα μας στο χθες
      Και ναι η φύση είναι σοφή. Υπάρχει το αντίδοτο όπου και το δηλητήριο. Να ταν και η ζωή έτσι!!
      Σ'ευχαριστώ Γιάννη μου καλέ
      Σε φιλώ

      Διαγραφή

  2. Αχ αγαπημένη μου συμπατριώτισσα

    τι συγκινητικός ο τρόπος που τέλειωσες
    τουλάχιστον εμείς τα προλάβαμε ευτυχώς και η δική μου η γενιά που είμαι πιο μικρή σας [μη παρεξηγηθώ] ευτυχώς και μεις φτάσαμε την ομορφιά της εξοχής τα λουλούδια κλπ κλπ
    και παιχνίδια αληθινά στην αυλή , στους δρόμους , παιχνίδια αγοραστά πραγματικά
    τωρά οι σημερινοί , η τωρασινή γενιά και οι επόμενες όλη μέρα πάνω στο κινητό να παίζουν παιχνίδια
    μα δεν είναι παιχνίδια μάνα μου τούτα
    να βγεις να παίξεις έξω , να χτυπήσεις τα πόδια σου , να λερωθείς που τα χώματα κλπ

    τελοσπάντων , το πήρα αλλού εγώ

    μου άρεσε το θέμα σου και ο τρόπος που το ανάπτυξες

    πολλά ωραίες οι φωτογραφίες σου και τα λουλούδια σου, ειδικά το λιλά {τι λουλούδι είναι;}

    φιλούθκια που τη γειτονική σας Κύπρο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γλυκό μου Δελφινάκι, πόσο έχουν αλλάξει τα πράγματα! Και χαίρομαι που και εσύ αν και νεότερη έχεις ζήσει τέτοιες ομορφιές. Αλήθεια γιατί να είναι παρεξηγήσιμο να είναι κάποιος νεότερος ή μεγαλύτερος;;
      Τα παιδιά σήμερα, είναι όπως το περιγράφεις, σκυμένα σε ένα κινητό, παίζουν σε μια οθόνη και συνομιλούν διαδικτυακά.
      Τι κρίμα!!!
      Χαίρομαι που σου άρεσαν και οι φώτο και το κείμενο
      Φιλούθκια!

      Διαγραφή
    2. ξέρω γω Αννα μου ; αλλιώς το εννοεί κάποιος , αλλιώς το αντιλαμβάνεται ο άλλος
      και ειδικά που είναι γραπτός λόγος
      δεν είναι προφορικός να βλέπεις τον άλλο την ώρα που μιλά

      δε μου είπες όμως τι λουλούδι είναι το λιλά;

      Διαγραφή
    3. Εγώ δεν παρεξηγώ μην ανησυχείς καθόλου.
      Το λιλά είναι τα άνθη της μολόχας!

      Διαγραφή
    4. ευχαριστώ και για τα δύο Αννα μου
      καλό σου ξημέρωμα

      Διαγραφή
  3. Άννα μου μου θύμησες τα παιδικά μου χρόνια, όταν κυλιόμαστε στα χορτάρια και ποτέ δεν είχαμε φοβηθεί φίδια και ούτε τα είχαμε συναντήσει ποτέ, μάλλον εκείνα φοβόντουσαν εμάς και έφευγαν μακριά.
    Υπέροχη ανάρτηση!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Ελένη μου αυτά θυμήθηκα κι εγώ. Τι όμορφα που ήταν!! Ναι δεν υπήρχε φόβος ούτε φυτοφάρμακα και αλάνες-σκουπιδότοποι!
      Χαίρομαι που σου άρεσε
      Σε φιλώ

      Διαγραφή
  4. Την Άνοιξη με τα πρώτα χαμόγελα του ήλιου ο κόσμος μας μια αλάνα. Πότε με σκισμένα γόνατα, πότε με χέρια γεμάτα φλύκταινες, πότε καταπράσινα απ' τις τριμμένες μολόχες. Εκείνο όμως το συναίσθημα να ξαπλώνεις στα καταπράσινα χωράφια πριν τα στάχυα ωριμάσουν δεν θα το ξεχάσω γιατί εκτός απ' τη φαγούρα σ'όλο το σώμα είχαμε στην τσέπη και μια γερή κατσάδα απ' την μάνα.
    Κι ύστερα με το έμπα του καλοκαιριού να γεμίζεις τον κόρφο σου ροδάκινα και να χοροπηδάς σαν ξωτικό απ' τη φαγούρα.
    Αχ βρε Άννα τι όμορφα χρόνια! Βιώματα και συμπεριφορές εκείνων των χρόνων διαμόρφωσαν νομίζω το χαρακτήρα μας.
    Όμορφη, νοσταλγική ανάρτηση και χρήσιμες οι πληροφορίες.
    Φιλιά! Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ Αννικα μου αυτές οι αλάνες!!
      Είναι ασυναγώνιστο το συναίσθημα να ξαπλώνεις ανάμεσα στα αγριολούλουδα! Α η δική μου μάνα δεν μας κατσάδιαζε. Μας μάθαινε απλά πώς να προφυλαχθούμε από κάθε τι.
      Κι εγώ Αννίκα μου πιστεύω ότι αυτός ο τρόπος που μεγαλώσαμε μας διαμόρφωσε.
      Χαίρομαι που σου άρεσε η ανάρτηση
      Σε φιλώ

      Διαγραφή
  5. Τί μου θύμισες με αυτή σου την ανάρτηση Άννα μου!
    Σε αλάνα μεγάλωσα κι εγώ και πρόλαβαν και τα παιδιά μου.
    Άλλη ομορφιά, καμία σχέση με το σήμερα.
    Βλέπουμε τα λουλούδια στο λάπτοπ.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καμιά σχέση με το σήμερα οι δικές μας αλάνες Ρένα μου. Και ναι στο λαπτοπ έχω κι εγώ λουλούδια!!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  6. Τι φρέσκια, τι αναζωογονητική, τι υπέροχη ανάρτηση, Άννα μου!
    Δεν μεγάλωσα μεν σε αλάνα ούτε έπαιξα σε αλάνες, αλλά κατάφερα να ζω τα τελευταία 20 και βάλε χρόνια, σ' ένα τεράστιο κτήμα όπου η φύση έχει πάρει το πάνω χέρι, όπου φυτρώνει ότι "έχει ευχαρίστηση" και όπου ζω την φύση σε όλο της το μεγαλείο!
    Χρόνια τώρα ασχολούμαι με τα βότανα και τις θεραπευτικές τους ιδιότητες, τα ξεραίνω και τα φυλάω σε βαζάκια μαζί και η πολύτιμη μολόχα!
    Τώρα, μην σου κάνει εντύπωση η σχέση των Γάλλων με την τσουκνίδα, αυτό το κατάφεραν οι φαρμακοβιομηχανίες στις οποίες δεν συμφέρει η ενθάρρυνση και χρήση βοτάνων όπως και οι φυσικές θεραπείες, αλλά δύσκολα θα τα καταφέρουν, γιατί ο κόσμος ξύπνησε!!!
    Λουλουδάκια δεν κόβω πια, τα αφήνω να κάνουν τον κύκλο τους, αλλά καταλαβαίνω πόσο το κόψιμο τους, αρέσει και δίνει χαρά στους κατοίκους των πόλεων!

    Λουλουδιασμένα και ηλιόλουστα ΑΦιλάκια σου στέλνω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε η ανάρτηση Στεφανία μου
      Για τη Γαλλία κι εμένα εκεί πήγε ο νους μου αλλά λένε πρόστιμο αν προωθηθούν προιόντα τσουκνίδας. Σκέφτομαι αν είναι αρχή για να ακολουθήσουν και τα άλλα βότανα...Θα δείξει
      Τώρα εσύ κάνεις την καλύτερη δουλειά που τα ξεραίνεις και τα φυλάς σε βάζα. Μπράβο σου
      Είσαι τυχερή μαγισσούλα μου να το ξέρεις
      Είναι προσόν να ζεις στην εξοχή
      Σε φιλώ

      Διαγραφή
  7. Λατρεύω τη φύση και προσπαθώ όσο είναι δυνατό να μεγαλώνει κι η μικρή μου κοντά της. Πολύ ωραίο το θέμα της ανάρτησης σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Ειρήνη μου. Και καλά κάνεις που μεγαλώνεις έτσι τη μικρή σου. Πολύ καλά μάλιστα.
      Σ'ευχαριστώ πολύ
      Καλημέρα σου

      Διαγραφή
  8. Είμαστε τυχεροί που προλάβαμε τέτοιες ξάπλες πάνω στα χορτάρια, έχεις δίκιο Άννα μου.
    Αναπόλησα κάτι αντίστοιχες βοτανότσαρκες με τη μαμά (μανιώδης χορτομαζώχτρα και χορτοφάγος) και φοβάμαι ότι ο δερματολόγος σου είπε μια μεγάλη αλήθεια "Κυρία μου, ζούμε σε μια χημική εποχή,μέσα στη μόλυνση".
    Κι αν μπορούσα να προσθέσω μια παρατήρηση για τις προσωπικές μας ευθύνες στη ρυπαρότητα του λίγου πράσινου που μας έχει απομείνει, είναι οι ακαθαρσίες των οικόσιτων σκυλιών που οι ανεύθυνοι κάτοχοί τους, αποφεύγουν να μαζεύουν. Επειδή επικαλούνται τη φιλοζωία και την αγάπη τους στο περιβάλλον, νομίζω πως τέτοιες συμπεριφορές είναι καταδικαστέες.
    Φιλιά πολλά Αννούλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Μαράκι μου είμαστε τυχεροί όσο άτυχοι είναι οι νέοι αλλά η παρατήρησή σου πολύ σωστή.
      Και είναι προσωπική μας ευθύνη και με τα ζώα και με κάθε άλλο είδος ρύπανσης που ''χαρίζουμε'' στη φύση χωρίς σκέψη.Ανεύθυνοι και οι κάτοχοι σκύλων, ανεύθυνοι και οι χρήστες που πετάνε σύριγγες και εμείς οι ίδιοι που πετάμε ό,τι σκουπίδι φαντάζεσαι
      Τα φιλιά μου

      Διαγραφή
  9. Άννα μου πόσα χρόνια πίσω με πήγες! Όσο προχωρούσα την ανάγνωση τόσο άπλωνε η εικόνα μέσα μου, μεταφερόμουν νοερά στο χωράφι δίπλα από το σπίτι μου που έπαιζα παιδί, στο αυλάκι που πότιζε τον απέναντι μπαξέ, τις τσουκνίδες που απέφευγα κι εγώ και τις μολόχες ναι ναι τις θυμάμαι στα ρείθρα του χωματόδρομου. Το χώμα τότε περίσσευε. Σήμερα εδώ που ζούμε είναι δυσεύρετο και λερωμένο.
    Με ξεκούρασε τόσο πολύ η σημερινή σου ανάρτηση και πήρα και πληροφορίες.
    Χαίρομαι που είσαι κι εσύ κοντά στα βότανα και στη φύση.
    Πολλά φιλιά και σ' ευχαριστώ πολύ για τη βόλτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εσύ γνώρισες την αλάνα και τις τσουκνίδες ναι; Τι καλά!!! Ναι περίσσευε το χώμα. Και κοίτα τι καλά που τα φτιάξαμε ακόμη και στις επαρχιακές πόλεις, να περισσεύει το τσιμέντο!
      Χαίρομαι που η ανάρτησή μου σε ξεκούρασε και σου θύμισε όμορφο χθες
      Σε φιλώ

      Διαγραφή
  10. Αχ αυτες οι αλλεργίες στην εποχη αυτη εχουν καταταλαιπωρισει τα παιδια ,τους μεγαλους..σημερα συγκεκριμενα βρισκομασταν σε αλλεργιολόγο ακριβως το ιδιο μας ειπε..πανε αυτε4ς οι εποχες που τα παιδια και όλος ο κοσμος παλια απολαμβαναμε τις αλανες ..το πρασινο..τι μου θυμησες με αυτη σου την αναρτηση σου φιλεναδα ..οι επομενες γενιες ολα αυτα δυστηχως θα τα βλεπουνε μονο απο τα λαπτοτπ.. μακαρι να μην ηταν ετσι..
    Να εισαι καλα Αννιω μου για αυτη την ομορφη αναρτηση μας γυρισες πολλα χρόνια π΄λισω.. την αγαπη μου παντα.. φιλακιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ οι αλλεργίες Ρούλα μου...τις ξέρω από πρώτο χέρι. Η μικρή μου κόρη είναι αλλεργική σε οποιαδήποτε πρασινάδα. Και έχουμε κάνει το εμβόλιο αλλά μόνο βελτίωση είδε όχι εξαφάνιση της αλλεργίας.
      Σ'ευχαριστώ Ρούλα μου
      Τα φιλιά μου

      Διαγραφή
  11. Το τελευταίο καιρό με τις γειτόνισσες μου στο κτήμα όσο πάει και μαθαίνω περισσότερα και μάλιστα βοήθησα να μαζέψει. Είναι η αγριομολόχα όπως μου έμαθαν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι καλά που μαθαίνεις όλα τα βότανα Γεωργία μου. Ναι η αγιρομολόχα η θαυματουργή
      Καλή σου μέρα

      Διαγραφή
  12. Τι όμορφη ανάρτηση, Άννα μου, γεμάτη χρώματα, αρώματα, αναμνήσεις και τόσες πληροφορίες! Είναι λυπηρό ότι οι αλλεργίες έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, μήπως όμως αυτό οφείλεται στο ότι έχουμε πάψει πια να ερχόμαστε σε επαφή με τη φύση (ακόμα και τη μολυσμένη);
    Να έχεις ένα όμορφο βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι αλλεργίες αυξήθηκαν Πίπη μου και είναι αυτό που είπε ο γιατρός, μολυσμένη φύση με χημικά ειδικά φυτοφάρμακα. Αυτά αύξησαν κατακόρυφα τις αλλεργίες. Τα μικρά μου ήλθαν σε επαφή με τη φύση απο μικρά κι όμως...η μικρή μου κόρη στο φουλ αλλεργική σε σημείο να τη συμβουλεύει ο γιατρός να μένει Αθήνα μακριά από φύση...(έχει πάθει και αλλεργικό σοκ, τόσο πολύ αλλεργία)
      Καλή σου μέρα όλη μέρα

      Διαγραφή
  13. μου θυμισες τα παιδικα μου χρονια γλυκια μου
    αγαπω τα λουλουδια και κυριως τα αγριοχορτα
    πιστευω στην θεραπεια των βοτανων και νιωθω οτι η φυση ειναι ο καλυτερος γιατρος
    υπεροχη αναρτηση

    φιλια πολλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε αν τα παιδιά σου χρόνια είναι ανάλογα με όσα περιγράφω και γνώρισες και εσύ τη φύση και το παιχνίδι στην αλάνα τότε υπάρχει ελπίδα. Γιατί είσαι μικρή αρα δεν χάθηκαν όλα
      Σε φιλώ

      Διαγραφή
  14. Και εγω παιδι της αλανας και της εξοχης.ομορφα παιδικα χρονια.ευτυχως μενουμε σε εξοχη με κηπο και δειχνω στα εγγονια μου τα φυτα.ακομη και πως να μαζευουν το χαμομηλι.ευτυχως δειχνουν ενδιαφερον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπέροχα Λίτσα μου Και το ότι διδάσκεις τα εγγόνια σου, ώστε να ενδιαφέρονται για τη φύση είναι σπουδαίο.
      Καλημέρα παιδί της αλάνας

      Διαγραφή
  15. Πόσους θησαυρούς κρύβει η φύση κι εμείς προσπερνάμε, ξεχνάμε!
    Πολύ μου άρεσε η ανάρτηση σου Αννούλα μου! Σε φιλώ γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι Μαρίνα μου τους ξεχνάμε και είναι η ίδια η ζωή μας!
      Χαίρομαι κορίτσι μου που σου άρεσε η ανάρτηση
      Σε φιλώ κι εγώ

      Διαγραφή
  16. και μένα με πήγες κάτι χρόνια πίσω.. να μαλώνω με τις τσουκνίδες και εγώ !
    Πέρα από αυτό, έβγαλα τα σποράκια μου στο γκαζόν ναι γκαζόν. Ενα μικρό υψωματάκι στο σχολείο. Ξετρελάθηκαν να μου μαζέψουν όλα τα κίτρινα λουλουδάκια που ξεφύτρωναν εδώ και εκεί και που μετά γίνονται γατούλες που τις φυσάμε και πετούν ψηλά ψηλά...
    Κάποια στιγμή τους έμαθα να κάνουν και βαρελάκια στην πλαγιά ... Τρελή χαρά όχι αστεία!! Λίγη ώρα αργότερα δύο τρία ήρθαν και μου είπαν ... Κυρία Μάνια κοίτα αλλεργία!!! (απλή επαφή με το πράσινο και υπογραμμίζω γκαζόν χαχαχα) Δεν είναι αλλεργία θα περάσει σε λίγο ... ε και πέρασε σε λίγο ... αφού το ξέχασαν χαχαχαχα
    Τώρα σχετικά με την τσουκνίδα ως ρόφημα δεν έχει τύχει να την δοκιμάσω ποτέ !
    Φιλί :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε ναι μαλώναμε με τσουκνίδες, να το κρύψουμε;
      Πολύ ωραίες οι στιγμές με τα σποράκια σου. Το γκαζόν πρώτο στη λίστα των αλλεργιών. Η κόρη μου με ανώτερο το 4 έχει αλλεργία στο γκαζόν 4 και σε όλες τις πρασινάδες...
      Κι εγώ δεν έχω δοκιμάσει τσουκνίδα, η μαμά μου μου έλεγε τα καλύτερα. Πού το ήξερε; Δεν ξέρω έφτασε τα 90 όμως...
      Φιλί και σε σένα

      Διαγραφή
  17. Και τι ωραίο και καλό τσάι που γίνεται η τσουκνίδα, το καλύτερο για την αναιμία και η μολόχα επίσης. Σαν την Άνοιξη δεν έχει. Ωραίο και το καλοκαιράκι αλλά τα ξεραίνει όλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α τα ξέρεις Χριστινάκι μου τα βότανα. Μπράβο σου. Εγώ δεν έχω δοκιμάσει τσάι τσουκνίδας και μολόχας.
      Και ναι η άνοιξη είναι υπέροχη αλλά και το καλοκαίρι εκείνη η θάλασσα............την εχω επιθυμήσει

      Διαγραφή
  18. Μιά μολόχα και γρήγορα! Αν και πολύ φοβάμαι, ότι λόγω..χημικής εποχής, θα την προτιμήσουμε σε μορφή βιταμίνης.. Υ.Γ Τι ωραία και λουλουδιαστή ανάρτηση! Καλή σου μέρα Αννούλα 🌺🌸🌷

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλα σε βιταμίνη Πετρούλα μου γιατί ναι τα χημικά τα ρήμαξαν όλα και εμάς μαζί
      Να σαι καλά και καλό απόγευμα 🌞🏖️

      Διαγραφή
  19. Εξαιρετικό και ...πολυδιάστατο το θέμα σου Αννούλα μου. Ένα θέμα που αγγίζει ,αφορά,επηρεάζει όλους μας σε κάθε ηλικία και σε όλα τα επίπεδα.
    Αφυπνίζει συναισθήματα,αναμνήσεις,εμπειρίες βιώματα ,γνώσεις ,φυσικές παραστάσεις κληροδοτήματα της Ελληνικής Γης.

    Κατ' επέκταση παραπέμπει και σε κάτι πιότερο....Την ικανότητα διάκρισης των θετικών ανθρώπων από τους αρνητικούς όπως ακριβώς διακρίνονται στη Φύση τα ευεργετικά και θεραπευτικά χόρτα από τα ...πικρά αγριόχορτα έως και επικίνδυνα φυτά....

    Να μου είσαι καλά κορίτσι μου ,να ωφελείς με την παρουσία σου και όπου και νάσαι καλό μόνο να να συναντάς .
    Φιλιά σου και καλό καλοκαίρι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Έχουμε κάποια από τα ομορφότερα αγριολούλουδα τι ωραία που τα αναφέρεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή