Δεν αντέχεται ο θόρυβος!!!!!!!!!!!!!!!

Όλοι ξέρουμε ότι ο μεγάλος θόρυβος βλάπτει την ακοή μας....μας εκνευρίζει και μας αποσπά...
Έρευνες έδειξαν ότι επηρεάζει και τη ψυχική υγεία, ειδικά  στα παιδιά!
Ο θόρυβος από την απογείωση ή την προσγείωση των αεροπλάνων, το κομπρεσέρ, η κίνηση των αυτοκινήτων στο δρόμο, έχει επιπτώσεις στον εγκέφαλο των παιδιών.
Αυτές τις επιπτώσεις του θορύβου στα παιδιά μελέτησε, η επιστημονική ομάδα του BGS (British Graduates Society - Σύνδεσμος Αποφοίτων Βρετανικών Πανεπιστημίων).
 Στη νέα της μελέτη «Περιβαλλοντικός θόρυβος στα σχολεία - Κίνδυνος για τα παιδιά», όπου συμμετείχαν επιστήμονες όλων των ειδικοτήτων, ψυχολόγοι, κοινωνιολόγος, νομικός, αρχιτέκτονες, πολεοδόμος, αρχιτέκτονας τοπίου, γίνεται λόγος για τις επιπτώσεις του θορύβου στις γνωστικές ικανότητες των παιδιών, τους αποσπά την προσοχή από τα μαθήματά τους, επηρεάζει αρνητικά τη μνήμη τους, και τελικά επηρεάζει όλη τους την απόδοση στο σχολείο.
Και στις διαπροσωπικές σχέσεις των μαθητών, όμως, η ηχορύπανση παίζει ''ύπουλο'' ρόλο. ''Ο θόρυβος προκαλεί επιθετικότητα και ωθεί τους μαθητές σε συγκρούσεις, ενώ παράλληλα μειώνει το κίνητρο συμμετοχής στο μάθημα και ωθεί πολλούς μαθητές στην παραίτηση'',υπογραμμίζει ο ψυχολόγος, κ. Γιάννης Τακματζίδης.
Ακόμη προκαλεί στους μαθητές επιθετικότητα, που ήδη έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις στα σχολεία. Επιθετικοί μαθητές, που κακοποιούν είτε σωματικά είτε λεκτικά τους συμμαθητές τους, καταγράφεται ανησυχητικά.
Εκτός λοιπόν των άλλων λόγων στους οποίους οφείλεται η βία στα σχολεία-οικογένεια, άγχος, προβλήματα ένταξης στην κοινωνία-προστίθεται και ο θόρυβος!
Και μολονότι θα μπορούσε κάποιος να πει ότι και οι μαθητές δημιουργούν ουκ ολίγο θόρυβο με τις φωνές τους μέσα στις αίθουσες και στο προαύλιο, ο κ. Τακματζίδης απαντά: ''Ο ενδογενής θόρυβος, που προέρχεται από τη θέρμανση, τις συνομιλίες, τις αντηχήσεις, είναι πολύ μικρότερος και κατ' επέκταση γίνεται πιο εύκολα ανεκτός από τον οργανισμό των παιδιών''
Γι αυτό τα σχολεία θα έπρεπε να είναι χτισμένα εκεί που ο θόρυβος είναι ελάχιστος.................

Το όριο του θορύβου που μπορεί να επιτρέψει την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής τάξης προσδιορίζεται στα 60 dB (ντεσιμπέλ). Στην Ελλάδα, ωστόσο, ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη ο μέσος όρος θορύβου στις σχολικές αίθουσες κυμαίνεται από 30 έως 45 ντεσιμπέλ, ο θόρυβος ορίζεται στα 61 ντεσιμπέλ. Εν προκειμένω, η ηχορρύπανση προέρχεται από την κίνηση των οχημάτων, εργοτάξια, σειρήνες, εμπορικές δραστηριότητες κ.λπ. Οι ''χάρτες θορύβου'' έχουν ολοκληρωθεί, αλλά ακόμα δεν έχουν δημοσιοποιηθεί. ''Η μία χάρτα που έχει παρουσιαστεί, ένθεν κακείθεν της Αττικής Οδού, δείχνει ότι η όχληση είναι ιδιαίτερα υψηλή'' σημειώνει ο κ. Ζώτος.  ''Πολλά σχολεία είναι κτισμένα στην περιοχή και δέχονται τις επιπτώσεις από την αυξημένη κυκλοφορία''. Το πρόβλημα, σύμφωνα με τον διακεκριμένο πολεοδόμο, ξεκινά από την έλλειψη πολεοδομικού σχεδιασμού και την άνευ σχεδιασμού οικοδόμηση των σχολικών κτιρίων.
Οι λύσεις για τη χώρα μας που προτείνονται από πολεοδόμους, μηχανικούς, περιβαλλοντολόγους, είναι  οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις εκεί που υπάρχουν σχολικά κτίρια καθώς και η χωροθέτηση των σχολείων,
Ακόμη, υπάρχουν και ηχομονωτικές ζώνες, ηχοπετάσματα, φυτοκάλυψη, αλλά και χρήση ηχοαπορροφητικών υλικών για την αισθητή μείωση του θορύβου.
Όμως για όλους μας, κρούεται ο κώδωνας του κινδύνου για την υγεία μας εξαιτίας της  ηχορύπανσης.
Προβλήματα στον ύπνο, φυσικά προβλήματα στην ακοή, αύξηση καρδιακών παλμών και αρτηριακής πίεσης, καθώς και επιδείνωση της κατάθλιψης και  του άγχους προκαλούν οι πάσης φύσεως θόρυβοι.

Υπολογίζεται ότι 170 εκατομμύρια άνθρωποι ζουν σε περιοχές, όπου η ηχορρύπανση ξεπερνά τα επιτρεπτά όρια. Σε ευρωπαϊκό, μάλιστα, επίπεδο εκτιμάται ότι το 20% των πολιτών υποφέρει από την κατάσταση αυτή.


πηγή



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου