Πολλοί από μας χρησιμοποιούν το GPS για τις εξόδους τους εκτός πόλης αλλά και για να κινηθούν μέσα στην πόλη με το αυτοκίνητο.
Πόσοι από μας όμως ξέρουν τι βρίσκεται ''πίσω'' από το το χρήσιμο κατά τα άλλα γκάτζετ;;;;;;;;;
Το παγκόσμιο δορυφορικό σύστημα εντοπισμού που αποτελείται από 24 τεχνητούς δορυφόρους και βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τη Γη, επιτρέπει στους δείκτες του GPS, να παρέχουν ακριβείς πληροφορίες για ένα σημείο στη γη, για το υψόμετρό του, για την ταχύτητα και την κατεύθυνση της κίνησής του.
Χάρη και στο σχετικό λογισμικό χαρτογράφησης, οι πληροφορίες απεικονίζονται και γραφικά. Οι δορυφόροι βρίσκονται σε ύψος 12.552 μιλίων και πραγματοποιούν δυο περιστροφές γύρω από τη Γη κάθε 24ωρο.
Έτσι ένας ναυτικός μπορεί να χαράξει, με τη βοήθεια του GPS, την πορεία του μέσα στην ομίχλη, ένας πιλότος να μη χάσει το διάδρομο προσγείωσης ή ένας οδηγός αυτοκινήτου να βρίσκει εύκολα τον προορισμό του.
Το σύστημα πλοήγησης αυτοκινήτων αποτελείται από ένα σύνολο συσκευών, όπου μέσα από έναν ηλεκτρονικό χάρτη καθοδήγησης ενημερώνουν τον οδηγό για την διαδρομή που ενδείκνυται για να φτάσει στον προορισμό του.
Σήμερα το GPS προσφέρει ακρίβεια εντοπισμού 2 μέτρα, ενώ το 2014 αναμένεται η ευρωπαϊκή απάντηση στο GPS, το EGNOS GALILEO, το οποίο θα υποστηρίζεται από 30 δορυφόρους και θα παρέχει ακρίβεια κάτω του μέτρου.
Η ιστορία του GPS είναι ενδιαφέρουσα.
Το 1951, ο δρ Ιvan Getting αντιπρόεδρος έρευνας και μηχανικής του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης, το ΜΙΤ, ανέπτυξε το πρώτο τρισδιάστατο σύστημα εντοπισμού για το πολεμικό ναυτικό των ΗΠΑ.
Αυτό το σύστημα ήταν η βάση του GPS.
Το 1957, οι επιστήμονες της τότε ΕΣΣΔ, όταν πραγματοποίησαν την εκτόξευση του δορυφόρου Σπούτνικ, παρατήρησαν ότι τα τεχνητά ουράνια σώματα κοντά στη Γη μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να εντοπιστεί η θέση ενός σημείου του πλανήτη μας.
Αμέσως μετά την εκτόξευση του Σπούτνικ, οι ερευνητές του ΜΙΤ διαπίστωσαν ότι το σήμα του λαμβανόταν από το δορυφόρο αυξανόταν καθώς αυτός πλησίαζε το επίγειο σημείο παρατήρησης και μειωνόταν όταν ο δορυφόρος απομακρυνόταν από αυτό.
Αυτή η παρατήρηση οδήγησε το 1960, στην δημιουργία του πρώτου δορυφορικού συστήματος εντοπισμού.
Το 1970 χρηματοδοτείται από το υπ. Άμυνας των ΗΠΑ και το '73 εγκρίνεται η εγκατάστασή του.
Το 1973 ο πρώτος δορυφόρος GPS, έχει ξεκινήσει το ταξίδι του στο Διάστημα.
Το '84 κατασκευάζεται το πρώτο εμπορικά διαθέσιμο σύστημα πλοήγησης μέσω δορυφόρου για τα αυτοκίνητα και το ' 85 παρουσιάζεται στο Αννόβερο με την ονομασία Ομηρος.
Μέχρι το 1993 το σύστημα δέχεται συνεχείς βελτιώσεις καθώς κρίνεται πλέον λειτουργικό και παραδίδεται στην ευρύτερη αγορά.
Αεροπλάνα, τρένα, πλοία, καθώς και πρωτοποριακά μοντέλα αυτοκινήτων έχουν πλέον τον φορητό τους δέκτη.
Φυσικά δεν θα μπορούσαν να μην υπάρχουν και οι πολέμιοι αυτής της τεχνολογίας.
Παραδέχονται βέβαια ότι ο δέκτης αυτός είναι σχεδόν μια αλάνθαστη πυξίδα και σε καθοδηγεί ώστε να γνωρίζεις ανά πάσα στιγμή πού βρίσκεσαι....
Όμως...................το πού βρίσκεσαι κάθε στιγμή όταν έχεις το GPS, το γνωρίζουν και εκείνοι που έχουν τον έλεγχο δηλ το αμερικανικό υπουργείο άμυνας!
Αυτό από μόνο του προκαλεί στους ''εναντίον'' ηθικά διλήμματα σε σχέση με την προστασία των δεδομένων...
Όμως ας μη ξεχνάμε, ότι ''η τεχνολογία δεν είναι ουδέτερη, ορίζει το τι κάνουμε, το πώς σκεφτόμαστε και το πώς ζούμε'' όπως είχε πει ο Alan Freeland της ΙΒΜ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Πληροφορίες από το κείμενο της ΑΘΗΝΑ ΓΚΟΡΟΥ
Σαν εργαλείο είναι χρήσιμο, αλλά για τη μεγάλη πλειοψηφία των ανθρώπων η πραγματική χρήση του περιορίζεται σε λίγες φορές κάθε χρόνο. Αυτή η τεράστια άνθηση της αγοράς των δεκτών GPS κατά την άποψή μου δεν δικαιολογείται. Κι αυτή η μόδα να βλέπω κρεμασμένο σε κάθε τζάμι αυτοκινήτου κι από μια μονάδα GPS είναι κατάντια, αφού τις περισσότερες φορές είναι ανενεργό!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην καλημέρα μου.
teleytaios καλησπέρα. Συμφωνώ ότι το γκάτζετ αυτό είναι χρήσιμο αλλά όχι για όλους. Η επιδειξιμανία μας είναι φοβερή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπως εξάλλου με κάθε τι που η τεχνολογία παράγει.
Καλό 15άγουστο να περάσεις