Για συντονισμό σώματος και μυαλού.......




Ας μιλήσουμε σήμερα για μια από τις διασημότερες μεθόδους γυμναστικής , το πιλάτες. Οπαδοί του πιλάτες σε όλο τον δυτικό κόσμο και βέβαια και στη χώρα μας, είναι άνθρωποι κάθε ηλικίας και φυσικής κατάστασης.

Σαφώς μια ιατρική εξέταση πριν ξεκινήσουμε τις ασκήσεις, που δυναμώνουν και τονώνουν τους μύες, βελτιώνουν τη στάση του σώματος, χαρίζουν ευλυγισία και ισορροπία, συντονίζουν μυαλό και σώμα και βελτιώνουν τη διάθεση και την εξωτερική μας εμφάνιση, είναι απαραίτητη!

Η μέθοδος αυτή πήρε το όνομά της από τον Joseph Hubertus Pilates (1880-1967) και ξεκίνησε πριν 100 χρόνια.

Ο Pilateς, ελληνογερμανικής καταγωγής, ήταν ένα ευαίσθητο και ασθενικό παιδί που αποφάσισε να ξεπεράσει τις σωματικές του αδυναμίες με τη γυμναστική. Από νεαρή ηλικία ασχολήθηκε με ενόργανη γυμναστική, καταδύσεις, με το σκι και μποξ.

Έτσι ανέπτυξε την τεχνική μυικού ελέγχου του σώματός του και των κινήσεων που είναι γνωστή ως ασκήσεις στρώματος, mat work.

Αυτή η τεχνική βασίζεται στην ιδέα της χρησιμοποίησης της αντίστασης που δημιουργείται από το βάρος του σώματος και τη βαρύτητα, με στόχο τη βελτίωση της εσωτερικής ''πραγματικής'' δύναμης και κινητικότητας.

Ο Pilates πίστευε ότι η μέθοδός του, μπορούσε να ενισχύσει τους ανθρώπους ώστε να γίνουν πιο παραγωγικοί πνευματικά και σωματικά, καθώς στοχεύει στην ενίσχυση της συνειδητοποίησης του σώματος, συνδέοντας το σώμα και το μυαλό ως μια λειτουργική και δυναμική ένωση.

Κατά τη διάρκεια του Α' Παγκοσμίου Πολέμου, ο Pilates παρέμεινε με άλλους αιχμαλώτους πολέμου σε στρατόπεδο εργασίας στη Μ. Βρετανία.

Εκεί δίδαξε στους συγκρατούμενούς του την τεχνική αυτή και την τελειοποίησε. .Λέγεται ότι, με τις ιδέες του αυτές που στόχο είχαν την καλή κατάσταση της υγείας του σώματος, κανένας μαθητευόμενός του δεν αρρώστησε από την επιδημία της γρίππης που στοίχισε το 1918 στην Αγγλία, πολλούς νεκρούς.

Η φιλοσοφία του πιλάτες στηρίζεται σε 8 βασικές αρχές:



  • στη συγκένρωση κατά την διάρκεια των ασκήσεων -''επικοινωνία μυαλού και σώματος''.
  • στον έλεγχο των κινήσεων ώστε όλα να είναι ελεγχόμενα και μην υπάρξουν τραυματισμοί 
  • στο κέντρο/powerhouse, στην περιοχή που περιλαμβάνει τους κοιλιακούς, τη μέση, την περιφέρεια και τους γλουτούς.
  • στη ρευστότητα ώστε κάθε κίνηση να είναι φυσική συνέχεια της άλλης.
  • στην ακρίβεια των ασκήσεων 
  • στη φαντασία
  • στο ένστικτο 
  • στην αναπνοή

Για συντονισμό σώματος και μυαλού λοιπόν, 3-4 φορές τη βδομάδα πιλάτες, θα φέρει καλή υγεία στο σώμα και το πνεύμα!!!




Aπό το -Ε-Υγεία και Εναλλακτικές Θεραπείες




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου