Η μάχη της ζωής / 25ο Συμπόσιο Ποίησης



Καμβάς των αντιθέσεων
αυτή είναι η ζωή μας
Αλήθεια -ψέμα αντιμάχονται
φως και σκοτάδι επίσης
Η δικαιοσύνη, την αδικία πολεμά,
η εντιμότητα την ατιμία.
Η ανισότητα την ισότητα καταπατά
η σκλαβιά την ελευθερία
Η Υγεία η πολύτιμη την ασθένεια έχει αντίπαλό.
Το μίσος την αγάπη εχθρεύεται
η άγνοια τη γνώση


Λύκοι με τη θωριά ανθρώπων μάχονται
εκείνους που συμμάχους έχουν,
τ' αστέρια με το φεγγάρι οδηγό που τις σκιές αποδιώχνουν,
τον ήλιο με το ολόλαμπρο το φως
που λάμπει και στο συννεφοσκέπαστο ουρανό,
και την Αγάπη που την καρδιά σφυρηλατεί
ν' αντέχει, να υπομένει.


Η μάχη μαίνεται κάθε στιγμή
Νίκη και ήττες προσμετρώνται.
Οι λύκοι αλυχτούν όταν ηττώνται,
το φόβο ξέρουν να σκορπούν
Σαν η αγάπη νικητής θα βγει
οι ψευδαισθήσεις συθέμελα γκρεμίζονται,
το φως κυριαρχεί
και πάλλευκα τα περιστέρια
με κλάδο ελιάς στεφανωμένα
ψέλνουν ''Ωσσανά '' στον ουρανό


Μα ο πόλεμος τέλος δεν έχει,
αξίες και χάος αναμετρώνται ολημερίς.
Ποιος θα 'ναι τελικά ο νικητής;

Αυτή είναι η συμμετοχή μου στο 25ο Συμπόσιο Ποίησης που ακούραστα  η Αριστέα  μας, διοργανώνει εδώ και χρόνια
Νικήτρια η Μαίρη μας με το ποίημα ''Το παιχνίδι της σκιάς''. Συγχαρητήρια Μαίρη για το υπέροχο ποίημά σου!
Σας ευχαριστώ όλους γι αυτό το ταξίδι στο φως της ποίησης και να ευχηθώ σε όλους σας Καλή και ευλογημένη χρονιά!

24 σχόλια:

  1. Γεμάτο αλήθειες Αννούλα μου το ποίημα σου!
    "ο πόλεμος τέλος δεν έχει,
    αξίες και χάος αναμετρώνται ολημερίς"
    Δεν κερδίζει πάντα το φως, αλλά συνεχίζουμε να δίνουμε τις μάχες μας!

    Σε ευχαριστώ πολύ για όλα!
    Καλή χρονιά να έχεις μάτια μου.
    Υγεία και αγάπη εύχομαι από καρδιάς!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι οι μάχες μας καθημερινές Αριστέα μου και ο πόλεμος αυτός δεν τελειώνει ποτέ
      Καλή και ευλογημένη χρονιά
      Σ'ευχαριστώ για όλα
      Τα φιλιά μου

      Διαγραφή
  2. "Σαν η αγάπη νικητής θα βγει
    οι ψευδαισθήσεις συθέμελα γκρεμίζονται,
    το φως κυριαρχεί
    και πάλλευκα τα περιστέρια
    με κλάδο ελιάς στεφανωμένα
    ψέλνουν ''Ωσσανά '' στον ουρανό"...
    Υπέροχος και αυτός ο στίχος σου, Άννα μου, γιατί ΝΑΙ, έχουμε την δύναμη με την αγάπη και το φως που υπάρχει σε όλες τις καρδιές, να φέρουμε την ειρήνη!
    ΑΦιλάκια με τα μπράβο μου για την εξαιρετική φωτεινή συμμετοχή σου και ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την έχουμε τη δύναμη Στεφανία μου, τη θέληση δεν ξέρω αν έχουμε
      Σ'ευχαριστώ πολύ
      Καλή και ευλογημένη ας είναι η νέα χρονιά
      Τα φιλιά μου

      Διαγραφή
  3. Η μάχη της ζωής Άννα μου! Αυτή η αέναη σύγκρουση θετικών και αρνητικών δυνάμεων μέσα στην εξέλιξη της φύσης. Και κάπου ανάμεσα και εμείς ενεργοί ερμηνευτές στάσεων και θέσεων.
    Με σαφή μηνύματα το ποίημά σου, έχεις μια δεδηλωμένη ευαισθησία στα θέματα αυτά και μου αρέσει.
    Χάρηκα μια ακόμα συμμετοχή σου που τίμησες ένα ακόμα δρώμενο της γειτονιάς σε συνθήκες δύσκολες και επώδυνες.
    Να είσαι πάντα καλά κορίτσι μου να σε καμαρώνουμε.
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι μια μάχη είναι η ζωή Γιάννη μου και εκεί φαίνεται και η αξία του καθένα μας
      Σ'ευχαριστώ πολύ φίλε μου
      Να σαι καλά
      ΦΙλιά

      Διαγραφή
  4. Η μάχη της ζωής!
    Πόσες αλήθειες Άννα μου!
    Από τις συμμετοχές που ξεχώρισα, αν και το επίπεδο έχει ανέβει πια πολυ και με δυσκολία μπαίνουν οι βαθμοί.
    Σαν η αγάπη νικητής θα βγει....
    Καλή χρονιά με πολλες νίκες από την αγάπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Ρένα μου
      Και ναι μια μάχη είναι η ζωή, έτσι δεν είναι;
      Καλή χρονιά και Αμήν θα πω για τις νίκες της αγάπης

      Διαγραφή
  5. Άννα μου συγχαρητήρια! Έγραψες ένα ποίημα διαφορετικό από τα άλλα με πολύ βαθιά νοήματα και μεγάλες αλήθειες! Μου άρεσε πολύ ο στίχος σου και πράγματι αναρωτιέσαι ποιος θα είναι ο νικητής. Καλύτερα να μην δώσω εγώ απάντηση βέβαια. Ας πούμε πως είναι μάχες που έχουν τον νικητή τους μέχρι να γίνει η επόμενη! Και στην τελική μια μάχη είναι η ζωή! Πολλά φιλιά και τις ευχές μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Μαίρη μου
      Συγχαρητήρια κι από δω για την πρωτιά σου. Άξια!
      Μάχες δίνουμε κάθε μέρα Μαίρη μου και η νίκη ή η ήττα φαίνεται από τι κοινωνία φτιάχνουμε
      Φιλιά πολλά καικαλή χρονιά

      Διαγραφή
  6. Απίστευτα ρεαλιστικός στίχος σα μαχαιράκι να ανατέμνει την ανθρώπινη ζωή και να αναδεικνύει την ελπίδα και την αισιοδοξία
    «ψέλνουν τα περιστέρια με κλάδο ελιάς στεφανωμένα» παρά την ερώτηση για τον νικητή έχει ένα λυτρωτικό χαρακτήρα που υπερισχύει του κακού σε ένα άριστο ποιητικό λόγο.
    Μπράβο Άννα!
    Με το καλό ο καινούργιος χρόνος με σίγουρες νίκες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτή είναι η ζωή μας Αννίκα μου . Γεμάτη μάχες, χαρές και πίκρες, αλλά κρατάμε την αισιοδοξία γιατί αλλιώς δεν γίνεται
      Σ'ευχαριστώ πόλύ
      Καλή και ευλογημένη χρονιά εύχομαι

      Διαγραφή
  7. Άννα μου, όμορφα περιέγραψες την αλήθεια που αντιπροσωπεύει τη ζωή. Με ειλικρίνεια και λυρισμό, συνέθεσες υπέροχους στίχους. Μπράβο σου γι' αυτή την όμορφη συμμετοχή κι εύχομαι όλη η καινούρια χρονιά, να 'ναι γεμάτη έμπνευση!
    Ανυπομονώ, να τα πούμε και στα επόμενα δρώμενα μας. Σε φιλώ γλυκά. Καλή χρονιά να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς το κορίτσι μου που σε χάσαμε. Σ'ευχαριστώ μάτια μου
      Εύχομαι καλή χρονιά χωρίς στενοχώριες πια
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  8. Λάτρεψα τις αντιθέσεις σου Άννα μου, στη μάχη της ζωής. Μπράβο μου άρεσε πολύ η συμμετοχή σου.
    Σου εύχομαι καλή χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Ελένη μου. Να σαι καλά
      Καλή και ευλογημένη χρονιά να χεις

      Διαγραφή
  9. Έτσι είναι η Ζωή!
    Θέσεις και αντιθέσεις και αγώνας επιβίωσης, υπέρβαση ορίων, με πληγές που ματώνουν σε κάθε περίπτωση γιατί ο στόχος πρέπει είναι το "άνω θρώσκω"
    Συγχαρητήρια Άννα μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι η ζωή μας Μαρία μου. Έτσι τη βλέπω. Ένας αγώνας για να βρεις και να φτιάξεις το δρόμο το δικό σου.
      Σ'ευχαριστώ πολύ
      Καλή σου χρονιά

      Διαγραφή
  10. Ποσες αντιθεσεις Αννιώ μου εχει η ζωή!!! και παντα θα παλευουν αέναα το φως με το σκοταδι..
    Εδωσες με τον στιχο σου την αληθινή μαχη αυτων τον δυο..
    ομως το φως θα νικα παντα ..με την αγαπη μαζι...
    Απο τις πολύ ομορφες και ενδιαφερουσες συμμετοχες φιλη μου..και στο επομενο με το καλό να βρεθουμε..
    Ο καινούργιος χρονος να σου φερει τα καλυτερα στην ζωη σου..υγεια..και αγαπη παντου Αννιω μου ...🧡🧡🧡

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι η ζωή μας γεμάτη αντιθέσεις και εμείς αγωνιζόμαστε ποια θα επικρατήσει. Στο χέρι μας είναι...Σ'ευχαριστώ Ρούλα μου γλυκιά
      Εύχομαι καλή χρονιά με υγεία, χωρίς απρόοπτα, με αγάπη και ηρεμία
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  11. Πολλά καλύτερα Χρόνια αγαπημένη μου Αννούλα.
    Είσαι μεταξύ αυτών που μου έλειψαν πραγματικά στο διάστημα της μακράς απουσίας μου από την γειτονιά μας και από το διαδίκτυο γενικότερα .

    Το ποίημά σου αποκαλυπτική ανάγνωση της ψυχής σου, της κρίσης σου, της εμπειρίας σου, της στάσης ζωής σου, της Άννας γι αυτούς που δεν την γνωρίζουν και όσους έχουν την τύχη να ζουν στο στενό περιβάλλον της.

    Κατά μία περίεργη σύμπτωση σχόλιο μου κατ’ επέκταση του περιεχομένου του εξαιρετικού ποιήματός σου δεν μπορεί να είναι άλλο από πλευράς μου από το απόσπασμα που ακολουθεί από ανάρτηση στον Πηγαιμό μας https://pygemos.blogspot.com/2019/12/blog-post.html

    «Μάχη» δεν σημαίνει πάντα αντίπαλο στρατόπεδο
    Οι πιο σκληρές μάχες είναι αυτές που δίνομε με τον εαυτό μας.
    Σε επίπεδο υπαρξιακό, προσωπικό, βιοτικό, καρμικό κλπ.

    Το ζητούμενο είναι ΄΄ Να στεφανώνει η νίκη τα κράνη μας και μεις να χαμογελάμε από ευτυχία ???(όπως ο Βασιλιάς Ληρ στο ομώνυμο έργο )ή,να μένουμε όρθιοι και μάχιμοι
    έστω κι αν είμαστε ηττημένοι ????

    Το τελευταίο σας το εύχομαι από καρδιάς
    αντί άλλης ευχής για το Νέο Χρόνο
    Αγαπημένοι μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Λυγερή μου. Μόλις πριν λίγο σχολίασα στην ανάρτηση αυτή.
      Εύχομαι καλή χρονιά και από δω
      Να είναι όπως τη θέλεις
      Και ελπίζω ότι δεν χάθηκες για σοβαρό λογο ναι;
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  12. Συγχαρητηρια για τη συμμετοχή Άννα μου!
    Αναμενουμε τις επομενες.
    Καλη πρωτοχρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή