Επειδή η μόρφωση εμποδίζει το ''αγομαι και φέρομαι''




Το να λες κατιτί, είναι πράγμα φυσικό· το να αντιλαμβάνεσαι αυτό που ειπώθηκε, ακριβώς όπως ειπώθηκε, είναι μόρφωση.
Σοπενχάουερ
Και επειδή ''Ένας μορφωμένος λαός εύκολα οδηγείται, αλλά δύσκολα παρασύρεται, εύκολα κυβερνάται, αλλά δύσκολα σκλαβώνεται'' είναι ανάγκη να είναι ο λαός πραγματικά μορφωμένος....
Μιλώντας όμως για μόρφωση δεν εννοούμε την εκπαίδευση που παίρνουμε στο σχολείο, δεν εννοούμε τη συσσώρευση γνώσεων που μετά την πάροδο κάποιου χρόνου τις ξεχνάμε......και φυσικά δεν εννοούμε την απόκτηση πτυχίων μόνο  για επαγγελματική καταξίωση.
Στη χώρα μας, έχουμε λανθασμένη την εικόνα, την ουσία της εκπαίδευσης. Παρ'όλες τις προσπάθειες όλων των κυβερνήσεων να αλλάξουν την εκπαίδευση, το μόνο που κατόρθωσαν έως σήμερα, είναι να διευκολύνουν τους μαθητές να μαθαίνουν άκοπα. Έτσι, τους στέρησαν το κριτικό πνεύμα, που είναι απαραίτητο για τη μάθηση.
Σκοπός της εκπαίδευσης θα έπρεπε να είναι οι γνώσεις που προσφέρει στο μαθητή να αξιοποιούνται έτσι ώστε ο μαθητής να βγάζει τα δικά του συμπεράσματα, να ακονίζει το νου, να εφαρμόζει στην πράξη τη θεωρία ώστε να διαμορφώνει προσωπικότητα, να οπλίζεται για την ένταξή του στην ενήλικη κοινωνική ζωή, και έτσι θα γίνει ώριμος και υπεύθυνος πολίτης.
Η εκπαίδευση στη χώρα μας ακολουθεί νοοτροπίες χρόνων, που θέλει το νέο υποτελή και εξαρτώμενο από το πολιτικό σύστημα.
Μετά την επανάσταση για την ανεξαρτησία μας από τους Τούρκους, ο Καποδίστριας έριξε το βάρος του στην εκπαίδευση, και ήταν ένας δύσκολος άθλος μια και ο λαός ήταν αγράμματος και η ελληνική γλώσσα που μιλούσε είχε γίνει πολύ φτωχή στους 4 αιώνες σκλαβιάς. Τούρκικες λέξεις και διαφόρων ειδών φράγκικες είχαν ενσωματωθεί στη γλώσσα μας. Το λεξιλόγιο περιελάμβανε καμιά χιλιάδα λέξεις. Τα σχολεία που άνοιξε αμέσως ο Καποδίστριας σκοπό είχαν να δώσουν γνώσεις στο λαό και να του μάθουν εκ νέου τη γλώσσα μας................Ο Εθνικός ύμνος που γράφτηκε από το Σολωμό δεν περιελάμβανε ούτε μια ξένη λέξη και δόθηκε στους πολεμιστές που τον μάθαιναν απέξω και πλούτιζαν ακούσια το λεξιλόγιό τους ξανά.
Σιγά σιγά, η μάθηση και η μόρφωση, όπως την ερμήνευαν οι πολίτες τότε αλλά και σήμερα μπήκε στα σχέδια και τον προγραμματισμό της κάθε οικογένειας.
Όμως...............μορφώνομαι σήμερα σημαίνει παίρνω πτυχία, ανεβαίνω κοινωνικά, αλλά δεν σημαίνει καθόλου ότι εξελίσσομαι σαν άνθρωπος, σαν πολίτης με αποτέλεσμα να μην εξελίσσεται και η χώρα.
Γιατί σκοπός της εκπαίδευσης θα έπρεπε να είναι να μπορεί ο μαθητής να αντιμετωπίσει με επιτυχία τη σύγχρονη ζωή και να συμβάλλει στην πρόοδό του αλλά και του τόπου του.
''Η κατανόηση της πραγματικότητας δεν είναι η γνώση του εμφανούς. Είναι η αντίληψη της ουσιαστικής φύσης των πραγμάτων. Ο καλύτερα πληροφορημένος δεν είναι αναγκαστικά και ο πιο σοφός. Διότι υπάρχει ο κίνδυνος, λόγω αυτής ακριβώς της υπερπληροφόρησης, να χάσει την ουσία. Όμως από την άλλη, η γνώση μιας φαινομενικά ασήμαντης λεπτομέρειας πολύ συχνά βοηθάει να δούμε το βάθος των πραγμάτων. Έτσι ο σοφός αναζητά την καλύτερη δυνατή γνώση των γεγονότων, χωρίς ποτέ να εξαρτάται μόνο απ' αυτήν. Σοφία είναι η αναγνώριση του σημαντικού στα γεγονότα''
Μπονχόφερ Ντίτριχ
Η αναγνώριση του σημαντικού στα γεγονότα, η ικανότητα της σωστής κρίσης, η σωστή αντίληψη της αληθινής πληροφορίας ανάμεσα σε τόσες που βομβαρδίζουν καθημερινά τον πολίτη, είναι αποτέλεσμα μόρφωσης.
Ο Ισοκράτης, σοφός και ρήτορας του 4ο αι πχ είχε πει:
''Μορφωμένοι, πρώτον είναι εκείνοι που αντιμετωπίζουν με επιτυχία αυτά που συμβαίνουν κάθε μέρα και μπορούν να στοχάζονται σωστά, αυτό που συμφέρει κάθε φορά. Έπειτα είναι εκείνοι που συμπεριφέρονται προς τους άλλους δίκαια και όπως πρέπει, καθώς και εκείνοι που αντιμετωπίζουν εύκολα τις προσβολές και τις βαναυσότητες των άλλων. Ακόμη, είναι εκείνοι που διαθέτουν αυτοκυριαρχία, αποφεύγουν τις ηδονές και δε λυγίζουν στις συμφορές, αλλά τις δέχονται με καρτερία και με τρόπο άξιο της ανθρώπινης φύσης μας. Τέλος, και σπουδαιότερο, μορφωμένοι είναι εκείνοι που δε διαφθείρονται από τις επιτυχίες, ούτε επαίρονται, ούτε υπερηφανεύονται, αλλά παραμένουν σώφρονες.''
Φυσικά..............ποιος είναι εκείνος που έχει την δύναμη να κρίνει εαυτόν αντικειμενικά και δίκαια;;;
Ποιος μπορεί σήμερα, στο βιογραφικό του, μαζί με τα πτυχία που αναφέρει, να περιγράψει τις ικανότητες στη ζωή του που αυτά του πρόσφεραν τελειοποιώντας τον ως άτομο;;
'' Η διαφορά μεταξύ αμόρφωτου και μορφωμένου είναι, ότι ο τελευταίος δε λογαριάζει τη μόρφωσή του ολοκληρωμένη
Σίμονοφ Κ.
Και όταν δεν λογαριάζεις ότι η μόρφωσή σου είναι ολοκληρωμένη σίγουρα συνεχίζεις να μαθαίνεις και δεν συμπεριφέρεσαι σαν ξιπασμένος....Έτσι γίνεσαι ένας χρήσιμος πολίτης.
''Όσο περισσότερο διαβάζεις χωρίς να σκέφτεσαι, τόσο γρηγορότερα αρχίζεις να πιστεύεις ότι ξέρεις πάρα πολλά, αλλά όσο περισσότερο σκέφτεσαι διαβάζοντας, τόσο καθαρότερα βλέπεις, πως ξέρεις πολύ λίγα''.
Ας μην το ξεχνάμε!!!!!!!!!!!!!



4 σχόλια:

  1. Να αγιάσει το στόμα σου!

    Δεν μπορεί να προσθέσει κανένας τίποτα άλλο στην εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και τεκμηριωμένη σημερινή σου ανάρτηση. Μπράβο σου και πάλι μπράβο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ. Και όταν όσα λες τα λέει κάποιος που γράφει όπως εσύ, και σκέφτεται όπως εσύ, τότε αξίζουν διπλά.
      Καλό σου απόγευμα

      Διαγραφή