Στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο μετά από πρωτοβουλία της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών, πραγματοποιείται η κατασκευή ενός Πλήρως Εξηλεκτρισμένου Πλοίου (All Electric Ship - ΑΕS).
Το έργο αυτό, το MARINELIVE (Marine Electrical Initiative),γίνεται με συγχρηματοδότηση ύψους 1,94 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με συντονιστή τον επίκουρο καθηγητή Γιάννη Προυσαλίδη.
Η έννοια του Πλήρως Εξηλεκτρισμένου Πλοίου περιλαμβάνει την αρχή της ηλεκτρικής πρόωσης (κίνηση του έλικα από ηλεκτρικό κινητήρα), την οποία διευρύνει στο πλαίσιο του εξηλεκτρισμού όλων των διατάξεων κατανάλωσης ισχύος (αντλίες, συμπιεστές, συστήματα αυτοματισμού).
Τα πλεονεκτήματά του είναι η αυξημένη δυνατότητα ελιγμών, ο ακριβής έλεγχος της ταχύτητας και της θέσης του πλοίου, η εξοικονόμηση χώρου, καθώς και τα χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών θορύβου και αέριων ρύπων.
Ακόμα ένα πλοίο αυτού του είδους έχει χαμηλότερα επίπεδα κόστους λειτουργίας και συντήρησης.
Και πάνω από όλα, είναι η βελτίωση των "πράσινων" θαλάσσιων μεταφορών στην Ελλάδα και την υπόλοιπη Ευρώπη.
Το έργο χρηματοδοτεί, μεταξύ άλλων, συνεργασίες με κορυφαίους επιστημονικούς και επιχειρηματικούς οργανισμούς του τομέα, την αγορά και αναβάθμιση επιστημονικού εξοπλισμού, την προσέλκυση ερευνητών από όλη την Ευρώπη, τη διοργάνωση εκδηλώσεων κ.λπ. Αναμένεται, επίσης, να αναβαθμίσει το επίπεδο κατάρτισης των αποφοίτων της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ, καθώς και τη θέση της Σχολής στο ευρωπαϊκό ερευνητικό περιβάλλον.
Το MARINELIVE χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα "Ερευνητικό Δυναμικό (REGPOT)" του 7ου Προγράμματος Πλαίσιου για την Έρευνα της ΕΕ, που στοχεύει στην ενίσχυση της επιστημονικής αριστείας σε περιφέρειες σύγκλισης. Το MARINELIVE διακρίθηκε, μαζί με 13 ακόμα έργα, μεταξύ 254 προτάσεων από όλη την Ευρώπη και χρηματοδοτείται με 1,94 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2010-2013.
Η σταδιακή αποδοχή της τεχνολογίας του Πλήρως Εξηλεκτρισμένου Πλοίου από την ελληνική και την ευρωπαϊκή ναυτιλία, θα έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική βελτίωση του περιβαλλοντικού "αποτυπώματος" των θαλάσσιων μεταφορών, με παράλληλη βελτίωση της κατάρτισης του τεχνικού προσωπικού της ναυτιλίας.
πηγή
Το έργο αυτό, το MARINELIVE (Marine Electrical Initiative),γίνεται με συγχρηματοδότηση ύψους 1,94 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με συντονιστή τον επίκουρο καθηγητή Γιάννη Προυσαλίδη.
Η έννοια του Πλήρως Εξηλεκτρισμένου Πλοίου περιλαμβάνει την αρχή της ηλεκτρικής πρόωσης (κίνηση του έλικα από ηλεκτρικό κινητήρα), την οποία διευρύνει στο πλαίσιο του εξηλεκτρισμού όλων των διατάξεων κατανάλωσης ισχύος (αντλίες, συμπιεστές, συστήματα αυτοματισμού).
Τα πλεονεκτήματά του είναι η αυξημένη δυνατότητα ελιγμών, ο ακριβής έλεγχος της ταχύτητας και της θέσης του πλοίου, η εξοικονόμηση χώρου, καθώς και τα χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών θορύβου και αέριων ρύπων.
Ακόμα ένα πλοίο αυτού του είδους έχει χαμηλότερα επίπεδα κόστους λειτουργίας και συντήρησης.
Και πάνω από όλα, είναι η βελτίωση των "πράσινων" θαλάσσιων μεταφορών στην Ελλάδα και την υπόλοιπη Ευρώπη.
Το έργο χρηματοδοτεί, μεταξύ άλλων, συνεργασίες με κορυφαίους επιστημονικούς και επιχειρηματικούς οργανισμούς του τομέα, την αγορά και αναβάθμιση επιστημονικού εξοπλισμού, την προσέλκυση ερευνητών από όλη την Ευρώπη, τη διοργάνωση εκδηλώσεων κ.λπ. Αναμένεται, επίσης, να αναβαθμίσει το επίπεδο κατάρτισης των αποφοίτων της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ, καθώς και τη θέση της Σχολής στο ευρωπαϊκό ερευνητικό περιβάλλον.
Το MARINELIVE χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα "Ερευνητικό Δυναμικό (REGPOT)" του 7ου Προγράμματος Πλαίσιου για την Έρευνα της ΕΕ, που στοχεύει στην ενίσχυση της επιστημονικής αριστείας σε περιφέρειες σύγκλισης. Το MARINELIVE διακρίθηκε, μαζί με 13 ακόμα έργα, μεταξύ 254 προτάσεων από όλη την Ευρώπη και χρηματοδοτείται με 1,94 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2010-2013.
Η σταδιακή αποδοχή της τεχνολογίας του Πλήρως Εξηλεκτρισμένου Πλοίου από την ελληνική και την ευρωπαϊκή ναυτιλία, θα έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική βελτίωση του περιβαλλοντικού "αποτυπώματος" των θαλάσσιων μεταφορών, με παράλληλη βελτίωση της κατάρτισης του τεχνικού προσωπικού της ναυτιλίας.
πηγή
Εμ ... τέτοιες Καινοτομίες δεν πρέπει να γίνονται για να αποκτήσει ανάπτυξη η Ελλάδα?? Προφανώς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά, δυστυχώς, αποτελούν μεμονωμένα περιστατικά. Νησίδες στην θάλασσα της αντεπιστημονικής και τεχνολογοφοβικής στάσης της πλειονότητας των Ελλήνων.
Ιονν υπάρχουν πολλές καινοτομίες που αναπτύσσουν τα πανεπιστημιακά ιδρύματα................αλλά τα συμφέροντα είναι πολλά και αλληλοσυγκρουόμενα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν νομίζω ότι η πλειοψηφία των Ελλήνων είναι εναντίον των επιστημονικών και τεχνολογικών καινοτομιών....Είπαμε αυτά ξεπερνούν το λαό...Άλλοι είναι η αιτία που θάβονται τα όποια θετικά αποτελέσματα στην έρευνα....