Το ''ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ -ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ'' ... ένα κίνημα από το 19ο αι.

Πόσο νέο είναι το κίνημα της μη πληρωμής διοδίων αλλά και εισιτηρίου;;
Το 19ο αι.,ξεκίνησε μια παράδοση των ακτιβιστών να μην πληρώνουν γενικά στο κράτος, που είχε τις βάσεις της μεταξύ άλλων στο δοκίμιο ''Πολιτική ανυπακοή'' του Χένρι Ντέιβιντ Θορό που κυκλοφόρησε......πού αλλού;;... στις Ηπα το 1849.
Ο Θορό συνιστούσε στους πολίτες να μην πληρώνουν φόρους  που πηγαίνουν σε άδικους σκοπούς ή να στηρίζουν μια κυβέρνηση που κάνει άδικες πράξεις, διότι συμμετέχουν στην αδικία.


Βέβαια η στάση πληρωμών -κατά την άποψή μου- δεν βοηθά γιατί ....σκέψου να κάνει καθολική στάση πληρωμών και η εκάστοτε κυβέρνηση!!!
Η σωστή διαχείριση των εσόδων είναι το ζητούμενο και ειδικά  σε μια εποχή οικονομικής κρίσης και ανασφάλειας.


Όμως τη στάση πληρωμών δεν την ξεκίνησαν οι πολίτες....Την έχουν εφαρμόσει με τον τρόπο τους οι ελληνικές κυβερνήσεις όταν δεν πλήρωναν οι ίδιες τις επιδοτήσεις στις συγκοινωνίες!!
Έτσι οι οργανισμοί των ΜΜΜ στρέφονταν  στις τράπεζες για δανεισμό με υψηλά επιτόκια και μαζί με την κακοδιαχείριση, φτάσαμε στα υπερμεγέθη ελλείμματα!!!


Τα διάφορα ζητήματα που έχουν προκύψει, όπως δωρεάν συγκοινωνίες ίσως φαίνονται ουτοπικά, αλλά υπάρχουν ανάλογες προτάσεις και σε άλλα κράτη.
Φυσικά το μέτρο των δωρεάν ΜΜΜ έχει στεφθεί με επιτυχία σε πόλεις με λίγους κατοίκους, όπως στο Βέλγιο και συγκεκριμένα στην πόλη Χάλσετ των 70.000 κατοίκων, που υπολογίστηκε ότι οι δωρεάν μετακινήσεις θα στοίχιζαν λιγότερο από όσο θα στοίχιζε η κατασκευή  νέου οδικού  άξονα, για να αποφευχθεί το μποτιλιάρισμα στους δρόμους, μιας και οι κάτοικοι χρησιμοποιούσαν το ΙΧ τους, τη δεκαετία του '90. Έτσι η χρήση των ΜΜΜ αυξήθηκε κατά 1000% και το κέντρο της πόλης αναζωογονήθηκε αφού με τα ΙΧ δεν ήταν εύκολη η πρόσβασή του.


Περίπου 30 πόλεις σε 10 χώρες έχουν καθιερώσει τις δωρεάν μετακινήσεις, όπως στη Μπανγκόγκ, στο Ζάγκρεμπ, στη Βαλτιμόρη, στο Πόρτλαντ και στη Χαβάη.
Κινήματα πάντως με δραστήρια παρουσία υπάρχουν σε πολλά κράτη.
Στη Μ.Βρετανία δύο είναι τα κινήματα, η Εκστρατεία για  καλύτερες συγκοινωνίες και η Εκστρατεία  για δωρεάν δημόσιες μεταφορές.
Η Σουηδική Planka, είναι από τις πιο δραστήριες της Ευρώπης, που διοργανώνει εκστρατείες και εκδηλώσεις για κατάργηση εισιτηρίων στην πράξη.
Στην Ν Υόρκη υπάρχει το free swiping, το να δίνεις δηλ το εισιτήριό σου στους επόμενους για να περάσουν νόμιμα, αρκεί να μην παίρνεις αντίτιμο. Κάτι ανάλογο  συμβαίνει και εδώ αλλά όχι οργανωμένα και όχι σε έκταση.
Στη Βραζιλία το κίνημα για τις δωρεάν μετακινήσεις πραγματοποιεί δυναμικές κινητοποιήσεις  και διαμαρτυρίες για τις αυξήσεις στα εισιτήρια.


Στην Ιταλία, στη δεκαετία του '70 ομάδες φοιτητών εφάρμοσαν το ''δωρεάν'' σε πολλές υπηρεσίες όπως στο ενοίκιο, στο φαγητό στα εστιατόρια, στις μεταφορές.
Δεν ξέρω βέβαια αν είναι δίκαιο και εφικτό να παίρνεις τα πάντα δωρεάν .......
Όταν όμως ο πολίτης, βλέπει να μειώνεται το εισόδημά του και να αυξάνονται όλα όσα πληρώνει στο κράτος, δίκαια αγανακτεί!!!
Από την άλλη, το κράτος χρειάζεται έσοδα για να είναι εντάξει στις υποχρεώσεις του................
Φυσικά .....μετά τις κάκιστες διαχειρίσεις των εσόδων του κράτους, μετά τις άδικες αυξήσεις διοδίων και εισιτηρίων, οι αντιδράσεις και φυσικές είναι και αναμενόμενες!!! Αλλά η καταστροφή των μηχανημάτων και τα επεισόδια τι εξυπηρετούν;;;


Οι πληροφορίες για τα κινήματα είναι από το ''Ε'' -1036

2 σχόλια:

  1. Ειλικρινά όσα γράφεις δεν τα ήξερα!
    Τι διάολο και στο "Δεν πληρώνω" δεύτεροι ερχόμαστε.Ομως Αννα μου κακά τα ψέματα,αν υπήρχε δίκαιο κράτος δεν θα έφταναν σ' αυτό το σημείο οι πολίτες.Για παράδειγμα τα διόδια στη Γέφυρα του Ρίου έφτασαν 12,90 με την τελευταία αύξηση του Φλεβάρη που ήταν 70 λεπτά.Που θα πάει αυτό το πράγμα;Να είσαι καλά,καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα Δημήτρη. Τη συζήτηση αυτή είχαμε με την κόρη μου που μου είπε ότι για να επισκεφθεί τα πεθερικά της Μεσολόγγι θέλει πλέον 130 ευρώ μόνο για βενζίνη και διόδια..Απαγορευτικό ποσό για να κυκλοφορήσεις εντός της χώρας σου.........
    Να σαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή