Το χωριό που μου δώρισαν!


Η χώρα μου....
Την τριγυρίζουν τα βουνά,   εμπόδια στους ανέμους,
με μονοπάτια δύσβατα τα χάραξε η ιστορία,
και  τα  χωριά,  πετράδια αστραφτερά σπαρμένα στην πλαγιά τους...,
έγραφα σε ένα ποίημά μου- συμμετοχή στο Συμπόσιο.

Αυτά τα αστραφτερά πετράδια που είναι διάσπαρτα σε όλη την ορεινή  χώρα μας, σκαρφαλωμένα στα πιο δύσβατα σημεία, περιτρυγυρισμένα από δάση και νερά, από πέτρα και βράχια, κλεισμένα στην αγκαλιά βουνών και λόφων, αυτά τα όμορφα χωριά είχαν ζωή πριν πάρα πολλά χρόνια.
Αν κάποιο χωριουδάκι δεν ήταν τυχερό να έχει τη φύση σύμμαχο, οι τουριστικές επισκέψεις ήταν ανύπαρκτες και οι κάτοικοί του έφευγαν ένας ένας για τις μεγάλες πόλεις που εκεί είναι πιο εύκολα αλλά μακριά από το Θεό.
Όποιον δρόμο πάρεις, θα συναντήσεις σπίτια δεμένα με τη φύση στις πλαγιές των βουνών. Τόσο γραφικά-το παραδέχεσαι- τόσο υπέροχα να τα φωτογραφήσεις, αλλά ίσως αρνηθείς να ζήσεις εκεί.
Κι όμως, έζησαν τόσοι άνθρωποι σ' αυτά τα  χωριά που γέμισαν οι  πόλεις, όταν αποφάσισαν ότι ήθελαν ευκολίες στη ζωή τους. 
Και πόσους σπουδαίους ανθρώπους ανέθρεψαν!
Σκληραγωγήθηκαν με το χιονιά και το κρύο. Έγιναν και σπουδαίοι πολεμιστές που τόση ανάγκη είχε η χώρα μας κατά καιρούς.
Η ιστορία του κάθε χωριού είναι  γεμάτη από αγώνες και ζωή χωρίς ανέσεις. Μια ιστορία περήφανη!


Το ένα σπιτάκι χτισμένο δίπλα στο άλλο, μια αγκαλιά από πέτρα και κεραμίδι με τις χρωματιστές πόρτες τους δίπλα δίπλα για να κόβουν τον αγέρα και το κρύο, αλλά και να είναι πιο ασφαλή.
Πολλές φορές αναρωτιέμαι τι ώθησε τον πρώτο κάτοικο να ζήσει τόσο απομονωμένα.
Ίσως οι συνθήκες της τότε εποχής,υπολόγισε, πειρατές που ανάγκαζαν τους κατοίκους να καταφύγουν ψηλα,  δοσοληψίες με την κεντρική εξουσία, πού θα ήταν ασφαλέστεροι παρά στην αγκαλιά του βουνού;
Υπολόγισε και  τους εχθρούς που δεν μας άφησαν στιγμή ήσυχους και οι σπηλιές στα βουνά ήταν μια πρώτη κρυψώνα, σκέψου και  τα βοσκοτόπια που ήταν πρόσφορα για τα ζωντανά των κατοίκων. Να μερικοί  λόγοι  που χτίστηκαν  τόσα γραφικά χωριά πάνω στα βουνά.
Και ερημώνουν πολλά από αυτά.
Γιατί και οι πεδιάδες κυκλώθηκαν από χωριά, αλλά έχουν ζωή ακόμη.
Η ομορφιά του ορεινού χωριού είναι μεγαλειώδης. 
Ποιος δεν την  έχει φυλακίσει στις φωτογραφίες του;
Πόσα ακόμη θα ερημώσουν;
Ένα χωριό όμως ζωντάνεψε στα επιδέξια χέρια της Αχτίδας μας.
Αυτό το χωριό με τις τόσες λεπτομέρειες και την ομορφιά του, είναι από σήμερα το δικό μου χωριό.
Το δέμα που ταξίδεψε από Θεσσαλονίκη με αγωνία για να φτάσει σώο, μου έδωσε απίστευτη χαρά
Πάντα θαύμαζα κάθε δουλειά της Γεωργίας. 
Και τα χωριά της προσπάθησα να τα μιμηθώ... Απέτυχα οικτρά. 

Από κοντά όμως είναι ακόμη ομορφότερο το χωριό μου!
Και νομίζεις ότι από τα σκαλάκια του σπιτιού θα βγει η κυρά του να πάει με τη στάμνα στη βρύση
Νομίζεις ότι ακούς το τρίξιμο από τα παντζούρια που ανοίγουν στο φως του ήλιου. Αυτήν τη ζωντάνια κατάφερε να μεταφέρει πάνω στην πέτρα, στο ξύλο, στο βότσαλο η Αχτίδα μας.
Σ' ευχαριστώ πολύ μέσα από την καρδιά μου για το όμορφο δώρο σου Γεωργια μου.
Να σαι πάντα καλά να δημιουργείς και να μας δείχνεις τις όμορφες δημιουργίες σου να χορταίνει το μάτι μας ομορφιά.

36 σχόλια:

  1. Αννα μου καλησπέρα
    εύχομαι να είχες μιαν όμορφη ημέρα Αγ.Βαλεντίνου
    Μα τι συγκινητική παρουσίαση , τι όμορφα που τα παρουσίασες
    τι όμορφα λόγια
    Πολύ όμορφη η δουλειά της κ.Γεωργίας μας
    Να τα χαρείς
    Φιλούθκια και καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Δελφινάκι μου
      Χαίρομαι που σου άρεσε η ανάρτηση.Τέτοιο δώρο προσπάθησα να το παρουσιάσω όπως του αξίζει αλλά μη ζητάς και πολλά δεν είμαι λογοτέχνης
      Να σαι καλά
      Φιλούθκια και από μένα

      Διαγραφή
  2. Καλημερα Αννουλα μου!
    Θα ήθελα να ζω σε χωριό!!
    Πολυ όμορφο και γουστόζικο το δωράκι σου!!
    Να το χαρείς φίλη μου!!
    Καλη συνέχεια!!Πολλα φιλακια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Δήμητρά μου Ήθελες να ζήσεις σε χωριό έτσι; Εγώ για μόνιμα δεν ξέρω...κωμόπολη ναι θα ήθελα αλλά σε χωριό και μάλιστα ορεινό...
      Σ'ευχαριστώ πολύ μάτια μου
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  3. Τι υπέροχο χωριό είναι αυτό που σου έφτιαξε η Αχτίδα μας με τα χεράκια της; Φανταστικό όπως υπέροχη και η ανάρτηση που το συνοδεύει! Να το χαίρεσαι Άννα μου το δώρο αυτό που η Γεωργία το έφτιαξε με την αγάπη της και το γνωστό της μεράκι! Να είσαι καλά και μπράβο και στις δύο! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες Μαίρη μου; Όντως είναι υπέροχο. Και πού να το δεις από κοντά!!! Να σαι καλά και σ'ευχαριστούμε και οι δυο

      Διαγραφή
  4. Τι όμορφο που είναι Αννούλα μου!
    Να το χαρείς αγαπημένη μου!
    Συγχαρητήρια και για την υπέροχη συμμετοχή σου στο συμπόσιο και στα δρώμενα γενικα!
    Η αχτίδα μας φτιάχνει εκπληκτικά έργα, τυχαίνει να έχω και εγώ δικό της!

    Φιλια πολλα και στις δυο σας!!
    Την αγαπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κικίτσα μου έχεις και εσύ δικό της έργο; Τότε ξέρεις από κοντά πόσο πιο όμορφο είναι αν είναι δυνατόν και πόσο πολύτιμο
      Ναι φτιάχνει εκπληκτικά έργα όντως
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  5. Άννα μου ήταν τόσο πλούσια η ανάρτηση σου για τα χωριά που δεν έχω λόγια να πω και να ευχαριστήσω..Χαίρομαι που το μικρό δωράκι μου βρέθηκε στα σωστά χέρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πλούσια ανάρτηση απαιτούσε το δώρο σου που είναι από τα χεράκια σου και δώρο καρδιάς.
      Να σαι καλά και εγώ πώς να σ'ευχαριστήσω;

      Διαγραφή
  6. Υμνωδία στην ανοιχτή φύση και στη σχέση του ανθρώπου με αυτή. Ένας ύμνος στα ψηλά βουνά, στις ράχες που σημάδεψαν την ιστορία του λαού μας. Τα χωριά μας, αυτά τα μικρά διαμάντια που τόσο γλαφυρά τα περιέγραψες Άννα.
    Και εμείς οι σύγχρονοι τα εγκαταλείψαμε αποζητώντας τη σιγουριά και την αλόγιστη ευκολία της ζωής με πλάνα ψευδεπίγραφα αγαθά.

    Και από την άλλη Η Γεωργία-Αχτίδα μας, με τις τόσο όμορφες δημιουργίες της και την απλόχερη αγκαλιά της. Ειλικρινά τα αγάπησα αυτά της της χωριά και την τέχνη της. Γιατί εκεί ακουμπά την αγάπη της.
    Καλοδεχούμενο λοιπόν το χωριό ´Αννα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πώς να μην αγαπήσεις αυτά τα χωριά της και ό,τι κάνει η Αχτίδα μας βρε Γιάννη; Φως σκορπάει με κάθε έργο της. Προσπαθώ να μιμηθώ τα χωριά της πάντως. Αν ποτέ τα καταφέρω θα σας πω χαχαχαχα
      Ετσι είναι Γιάννη μου μόνο μεγαλώνοντας εκτιμάμε τα χωριά μας νομίζω
      Να σαι καλά και σ'ευχαριστώ πολύ

      Διαγραφή
  7. Μεγάλη αρχιτεκτόνισα (πλην όλων των άλλων ταλέντων της) η Γεωργία μας!
    Άψογη κατασκευή,έμπνευση και προσεγμένο ακόμα και στις λεπτομέρειες.
    "Χτισμένο" στις γλυκές παρυφές του περιγραφικού λόγου σου, ζωντανεύει και παίρνει υπόσταση.
    Είστε ένα αχτύπητο ντουέτο φιλενάδων κι οι δυο σας!
    Τα συγχαρητήρια,το θαυμασμό και την αγάπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι ωραία πουτα είπες Μαρία μου.Και λογικό να μιλάμε με τα καλύτερα για τη Γεωργία μια και είναι ταλέντο ολοφάνερο...Σ'ευχαριστούμε Μαράκι μου και μιλώ και εκ μέρους της -κακώς βέβαια -αλλά δεν πιστεύω ότι θα έχει αντίρρηση
      Χαίρομαι που σ'αρεσε το χωριό μου Να σαι καλά

      Διαγραφή
  8. Άψογη κατασκευή που έχει και το χάρισμα να σε μεταφέρει στο πιο όμορφο χωριουδάκι του κόσμου! Και σα να μην έφτανε αυτό κατάφερε να σ' εμπνεύσει και να μας ταξιδέψεις μ' ένα υπέροχο κείμενο στα δρομάκια αυτού ειδικά του χωριού: " Και νομίζεις ότι από τα σκαλάκια του σπιτιού θα βγει η κυρά του να πάει με τη στάμνα στη βρύση, νομίζεις ότι ακούς το τρίξιμο από τα παντζούρια που ανοίγουν στο φως του ήλιου"... και αν αφήσεις τη φαντασία σου ελεύθερη, θα δεις και θ' ακούσεις και άλλα πολλά!

    ΑΦιλάκια Άννα τυχερή που έχεις παρόμοιες φίλες! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Στεφανία μου άψογη όντως και από κοντά μαγεύεσαι περισσότερο όταν χαζεύεις αυτό το όμορφο χωριό. Σ'ευχαριστώ για το όμορφο σχόλιό σου
      Καλή Καθαρή Δευτέρα
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  9. Άννα μου, είχες απίστευτη έμπνευση όταν έγραφες αυτή την ανάρτηση. Υπέροχη. Με άφησε με μια ζεστασιά.
    Εκπληκτικό το χωριό της Γεωργίας. Πανέμορφη δουλειά και πολύ προσεγμένη.
    Το χαίρεσαι ήδη, οπότε δεν θα το ευχηθώ, θα ευχηθώ να παίρνεις πάντα τέτοιες χαρές :)
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι μου έφερε έμπνευση το χωριό αυτό που το θαύμαζα από τη σελίδα της Αχτίδας μας και τώρα το έχω πλάι μου.
      Σ'ευχαριστώ για την ευχή σου
      Φιλιά πολλά και καλά να περάσεις σήμερα και την Καθαρη Δευτέρα σου

      Διαγραφή
  10. Μα τι όμορφο χωριουδάκι!!!τα είχα δει και στο μπλογκ της Γεωργίας και τα λάτρεψα!!Μεγαλωμένη σε χωριό λατρεύω τη φύση και πάνω απ'όλα τη σέβομαι...Να σαι καλά και πάντα χαρές!!!
    Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δέσποινά μου είσαι τυχερή που μεγάλωσες σε χωριό. Εγώ ως επισκέπτρια τα γνωρίζω και ως παραθερίστρια. Να σαι καλά
      Καλή Καθαρή Δευτέρα
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  11. Με τι όμορφα λόγια συνόδευσες το χωριό που ελαβες δωρο απο την αχτιδα μας..Αννιω μου! πραγματι και μονο που το βλέπεις τοσο ομορφο και μινιατουρα.. απορεις πόως μπορει και κανει τοσο μικροσκοπικα πραγματακι με τα χερια της.. και όντως απο κοντα Ειναι πολύ ομορφοτερο.. εχω την χαρα και την τυχη να έχω ενα τετοιο δικο της χωριό...και επειδή δεν καταγομαι απο κανενα χωριο με εχει συγκινησει και μενα αυτο το δωρακι της..
    Η αχτιδα μας ειναι αγαπημενη φίλη με μεγαλη καρδια και θετικη σκεψη...παραδειγμα προς μιμιση ε; να περνεις ομορφες χαρές και να τις χαιρεσαι Αννιώ μου.! καλό τριημερο..να περασεις φιλακιαααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρούλα μου εσύ ξέρεις τα δώρα της Αχτίδας είσαι και προσωπική της φίλη. Ξέρεις και τι άνθρωπος είναι. Ναι απορώ πώς μπορεί και πώς τα φτιάχνει τόσο όμορφα. Εγώ προσπάθησα και απέτυχα αλλά δεν το έχω βάλει κάτω. Και εγώ δεν έζησα σε χωριό δεν εχω εμπειρία από ζωή στο χωριό παρά μόνο στις διακοπές που είναι άλλο πράγμα.
      Να σαι καλά και σ'ευχαριστώ πολύ
      Καλή Καθαρή Δευτέρα να περάσεις
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  12. Τι όμορφα που παρουσίασες το χωριουδάκι της Αχτίδας, 'Αννα μου!!! Υπέροχη ανάρτηση!!!!
    'Εχω κι εγώ την τύχη να έχω ένα μικρούλι χωριουδάκι από τα άξια χεράκια της Γεωργίας!
    Φιλάκια και καλά Κούλουμα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαριάννα μου προσπάθησα να γράψω κάτι όμορφο όπως αξίζει το δώρο της Γεωργίας μας. Και εσύ ξέρεις από κοντά τι όμορφο που είναι. Άξια ναι άξια τα χεράκια της
      Φιλιά πολλά και ευχές κι από εδώ για χρόνια πολλά
      Καλή Καθαρή Δευτέρα εύχομαι

      Διαγραφή
  13. Τα έργα της Αχτίδας μας, ειναι μοναδικά γιατί γίνονται με πολύ μεράκι κι αγάπη.
    Κι εσύ με την τόσο ωραία σου ανάρτηση τα έδωσες ακόμα μεγαλύτερη αξία .
    Να είσαι γερή και να χαίρεσαι τα δώρα των φίλων σου , Άννα μου .
    Καλή συνέχεια και φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρένα μου κι εσύ έχεις γνώση καλύτερη από τη δική μου. Με την ανάρτησή σου προσπάθησα απλά να δώσω την αξία του δώρου που έλαβα. Τουλάχιστον προσπάθησα.
      Σ'ευχαριστώ για τις ευχές σου
      Φιλιά και καλά Κούλουμα

      Διαγραφή
  14. Μα είναι πανέμορφο!!!!!!!!!!!! Το πιο όμορφο χωριό σου δώρισε η Αχτίδα μας, Άννα μου. Να το χαρείς, φίλη μου. Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μία μου ναι είναι πανέμορφο. Τόσες μέρες το έχω και ακόμη το χαζεύω
      Σ'ευχαριστώ πολύ
      Καλή Καθαρή Δευτέρα
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  15. Πόσο όμορφο το χωριό που σου χάρισε η Ακτίδα!
    Αλλά και πόσο όμορφα το παρουσίασες! Με έκανες να ταξιδέψω σε χρόνους και τόπους!
    Φιλιά πολλά και καλά Κούλουμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και φυσικά Αχτίδα ήθελα να γράψω, αλλά....χαχα!

      Διαγραφή
    2. Χαίρομαι που ταξίδεψες με το χωριό μου Μαράκι μου.
      Και είναι όντως πανέμορφο
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  16. Υπέροχο το χωριό που σου δώρισε η Γεωργία Άννα μου, είναι πανέμορφο . Να είσαι καλά να το χαρείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αυτά τα χωριουδάκια της Αχτίδας είναι υπέροχα! Υπέροχη και γλυκιά η παρουσίαση, Άννα μου! ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πανέμορφο και ακομα πιο όμορφη η παρουσιασή του !!!

    Καλησπερα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα σου Σ'ευχαριστώ πολύ Χαίρομαι που σου άρεσαν και τα δυο

      Διαγραφή