Οι κάτοικοι ενός λεξικού






Όλες οι λέξεις ήταν απογοητευμένες. Καμιά κίνηση στο σπιτικό τους εδώ και καιρό. Πού και πού έβλεπες ανάμεσα στα ερμητικά κλειστά φύλλα μερικούς κόκκους σκόνης να ανοίγουν μια χαραμάδα, να τόση δα, για να περνάει λίγο φως.
-Κανείς δεν θυμήθηκε το λεξικό τους τελευταίους μήνες! Τι λυπηρό....όλες τις λέξεις πια τις έμαθαν οι άνθρωποι αυτού του σπιτιού; είπε δυνατά το Κάπα!
Τα άλλα γράμματα είχαν αφήσει τις θέσεις τους και περπατούσαν πέρα -δώθε.
-Φταίει ο υπολογιστής, είπε το Δέλτα. Τώρα είναι πιο εύκολο να μαθαίνεις χωρίς να ανοίγεις βιβλίο!!!
-Τι απογοήτευση για τις λέξεις των βιβλίων, είπε το Έψιλον!!!!
Μερικές λέξεις κάθονταν στα περιθώρια της σελίδας λυπημένες!
- Γιατί να μένουμε έτσι άπραγα και στενοχωρημένα; είπε το Ταυ. Ας παίξουμε ένα παιχνίδι. Ελάτε εδώ κοντά μου....ελάτε ντε, τι περιμένετε; Κάντε ομάδες και σχηματίστε όποια λέξη θέλετε. Οι ομάδες που πρώτες θα σχηματίσουν λέξεις, κερδίζουν!
Αμέσως ακούστηκαν τρεχαλητά. Τα γράμματα φώναζαν, φτιάχνανε ομάδες, ζωντάνεψαν όλα. Εξάλλου αυτός ήταν και ο προορισμός τους: να φτιάχνουν λέξεις.
Πρώτη η ομάδα του Άλφα που έφτιαξε τη λέξη ''δάσος'' και αμέσως φώναξε η ομάδα του Ρο τη δική της λέξη,''βάρκα''.
Και ξαφνικά όλα τα γράμματα άρχισαν να κουνιούνται και να πέφτουν το ένα πάνω στο άλλο.
-Σεισμόόόόςςς, φώναξε το Ωμέγα!
-Όχι, είπαν όλα μαζί τα γράμματα της λέξης ''Ελπίδα''. Το λεξικό κινείται… κάποιος το παίρνει από το ράφι.
Ένας ήχος ακούστηκε. Σαν πυροβολισμός. Μερικές λέξεις τρόμαξαν…αλλά ήταν η Σοφούλα που χτυπούσε το χοντρό εξώφυλλο για να φύγει η σκόνη.
Και τότε το βιβλίο άνοιξε και πλημμύρισε φως! Τα γράμματα τυφλώθηκαν. Ήταν τόσο καιρό μέσα στο σκοτάδι. Είδαν τη Σοφούλα που γυρνούσε τις σελίδες και ένιωθαν σε κάθε τελίτσα τους κορμιού τους τον αέρα να τους γαργαλάει.
Ωχ, σταμάτησε…κάτι ψάχνει. Τα γράμματα έτρεχαν στις θέσεις τους. Πω πω θα τα έβλεπε η Σοφούλα και αυτό απαγορευόταν από τους κανόνες των λέξεων!
Και ξαφνικά η φωνή της μαμάς έκανε τη Σοφούλα να γυρίσει το κεφάλι και να απαντήσει. Να ο αντιπερισπασμός που χρειάζονταν .
Σε δευτερόλεπτα όλα ήταν ακίνητα και τα ολοστρόγγυλα γράμματα περίμεναν να εξηγήσουν στη Σοφούλα ό,τι ήθελε.
Εκείνη έψαχνε τη λέξη διήγηση….και ναι –φώναξε- το παραμύθι είναι διήγηση! Τι καλά!
Η μαμά ήλθε κοντά της.
-Είδες που δεν θέλεις να ανοίγεις το λεξικό σου; Εδώ οι λέξεις είναι μόνο για σένα και μπορείς να βρεις τα πάντα.
-Μα είναι τόσο πιο εύκολο στον υπολογιστή!
-Μη ξεχνάς όμως ότι δεν ξέρεις τι να επιλέξεις ως σωστό πολλές φορές. Ενώ το βιβλίο έχει άλλη αξία. Μύρισέ το, νοιώσε την επαφή, τη γνώση…οι λέξεις είναι εδώ, σε περιμένουν.
Η Σοφούλα κοιτούσε τις λέξεις. Της φάνηκε πως κάποια γράμματα κουνούσαν το κεφαλάκι τους…μπα…αδύνατον, κάτι πάθανε τα μάτια της.
Ο υπολογιστής θα φταίει!!!







Αυτή είναι η μία από τις δυο συμμετοχές μου στο ''Παιχνίδι των λέξεων'' που τόσο πετυχημένα διοργανώνει η Μαρία στο ''mytripsonblog''
Ένα δρώμενο, που μας προσφέρει το έναυσμα για δημιουργία με αξιόλογες συμμετοχές, κάθε φορά και καλύτερες.
Και σ'αυτόν το ''Παιχνίδι των λέξεων'' πρώτευσε η Μαρία Κανελλάκη από το " Απάγκιο''. Συγχαρητήρια και από εδώ Μαρία

Ευχαριστώ πολύ την οικοδέσποινα του mytripsonblog για την άρτια διοργάνωση και ζεστή φιλοξενία της. Ευχαριστώ και όλους εσάς που διαβάσατε, ψηφίσατε τη δική μου συμμετοχή.

32 σχόλια:

  1. Καλησπέρα συγχαρητήρια για την συμμετοχή!!
    Την ξεχώρισα από την πρώτη στιγμή για την πρωτοτυπία και την τρυφερότητά της!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Κατερίνα μου. Χαίρομαι που σου άρεσε
      Καλή σου ΄μέρα

      Διαγραφή
  2. Μια συμμετοχή τόσο ευφάνταστη και τόσο ευαίσθητη, Άννα που δυσκόλεψε πολύ στη βαθμολογία!!! Πολλά συγχαρητήρια, φίλη! Όαση το κείμενό σου στη φρίκη της επικαιρότητας...
    Πολλά γλυκά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ! Να στε και οι δυο σας καλά. Χαίρομαι που δυσκόλεψε τη βαθμολογία κειμένων τόσο ασυναγώνιστων στο δρώμενο της Μαρίας
      Φιλιά πολλά με την αγάπη μου

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα Αννούλα μου
    Συγχαρητήρια...δικαίως απέσπασε
    θετικές κριτικές!!
    Ευφάνταστο...

    Καλή Κυριακή...οψόμεθα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Ελένη μου
      Να σαι πάντα καλά γλυκιά μου
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  4. Συγχαρητήρια μου άρεσε πάρα πολύ. Ήταν μία από τις επιλογές μου στην βαθμολογία!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Ελένη μου Να σαι καλά
      Φιλιά πολλά
      ΥΓ Πώς πέρασες στην Κεφαλλονιά;

      Διαγραφή
  5. Συγχαρητήρια Άννα μου για την υπέροχη και τόσο τρυφερή συμμετοχή σου!
    Σε ευχαριστώ πολύ!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ σ'ευχαριστώ Μαρία μου. Και η δική σου συμμετοχή ήταν μια από τις τρεις αγαπημένες μου
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  6. 'Όπως πάντα ευφυές και ευαίσθητο κείμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α...όπως πάντα; Γκυκόστομη μου εσύ!!! Να σαι καλά και σ'ευχαριστώ πολύ πολύ
      Πώς πάει η κόρη σου;
      Τα φιλιά μου και την αγάπη μου

      Διαγραφή
  7. Άννα μου συγχαρητήρια για τους ιδιαίτερους ήρωες σου, που τους έδωσες ζωή και αξία μέσα απ' την υπέροχη ιστορία σου!
    Σ' ευχαριστώ πολύ για τη συνύπαρξη μας σ' αυτό το ταξίδι και εύχομαι καλές εμπνεύσεις να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ σ'ευχαριστώ Μαρία μου Σημαντικά τα συγχαρητήρια από εσένα με την πανάξια πένα σου.
      Να σαι καλά και πάντα να συνυπάρχουμε δημιουργικά

      Διαγραφή
  8. Τρυφερό και γλυκό το γραπτό σου Αννα μου ,δείχνει με τον πιο όμορφο τρόπο ότι το βιβλίο έχει και θα έχει πάντα καλύτερη θέση στη ζωή μας από τον υπολογιστή και ας είναι πιο γρήγορος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντα Κατερίνα μου το βιβλίο για μένα έχει την πρώτη θέση. Σ'ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια
      Καλή σου εβδομάδα

      Διαγραφή
  9. Ευρηματική η ιστορία σου Αννα μου :)))
    Πολύ όμορφη και τρυφερή ταυτόχρονα!
    Εσύ την έγραψες τελικά βρε θηρίο;
    Μπράβο σου!
    Φιλάκια πολλά :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θηρίο κιολας ε; Σ'ευχαριστώ Αριστάκι μου να σαι καλά
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  10. Άννα μου, κατ' αρχήν συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου. Κατά δεύτερο να πω ότι το εξαίρετο και πολύ ευρηματικό σου κείμενο με συγκίνησε και του έδωσα τους 3 μου βαθμούς.
    Θέλω πάντα να έχεις εμπνεύσεις και να δημιουργείς.
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλέ μου Γιάννη σ'ευχαριστώ. Χαίρομαι που σ'αρεσε και σ'ευχαριστώ για την ψήφο εμπιστοσύνης. Μακάρι η ευχή σου για εμπνεύσεις να βγει αληθινή
      Να σαι καλά καλέ μου φίλε

      Διαγραφή
  11. Άννα συγχαρητήρια για την συμμετοχή σου!!!!!1
    Πολύ ωραία και πρωτότυπη η ιστορία σου!!!!!!
    Δεν τις διάβασα εγκαίρως και δεν ψήφισα, αλλά θα τη διάλεγα σίγουρα!!!
    Φιλάκια πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Ρένα μου Πολύ με εμψυχώνουν τα λόγια σου!
      Να σαι καλά
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  12. Τη λάτρεψα την υπέροχη ιστορία σου ΄Αννα μου, όχι μόνο για την πρωτοτυπία της, την ευγενική γραφή της, την τρυφερότητα και την γλύκα που απέπνεε.....Μου άρεσε ιδιαίτερα, ίσως γιατί εγώ αυτούς του κατοίκους τους εγώ φίλους εδώ και πολλά χρόνια και δεν τους έχω ξεχάσει, συχνά πυκνά τους επισκέπτομαι ακόμα και απολαμβάνω αυτές τις επισκέψεις....Μπράβο σου !!! Φιλιάαα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κλαυδία μου σ'ευχαριστώ πάρα πολύ! Βλέπεις αγαπώ τα βιβλία. Τίποτε και κανένας δεν μπορεί να με κάνει να μην τα θεωρώ τον πρώτο πολύτιμο θησαυρό μου! Φαίνεται πάντως πως οι κάτοικοι αυτοί είναι φίλοι σου, φαίνεται από το πώς τους χειρίζεσαι και από το πόσο ωραία γράφεις!
      Φιλιά και από εμένα

      Διαγραφή
  13. Οι κάτοικοι ενός λεξικού με κέρδισαν με το που τους γνώρισα Άννα και φυσικά τους έδωσα τους 3 βαθμούς :)) Πολύ πρωτότυπο κείμενο και με ιδιαίτερα ευφυείς ήρωες! Θερμά συγχαρητήρια! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε τόσο Πέτρα μου. Με τιμά η ψήφος σου! Να σαι καλά και σ'ευχαριστώ πολύ

      Διαγραφή
  14. Εκπληκτική ιστορία με πρωτότυπο "σενάριο"! Αποπνέει, τρυφερότητα, ευφυΐα και πολύτιμο μέταλλο σκέψης! Το έχεις Άννα μου το ταλέντο και Μπράβο σου!
    Κρίμα που δεν προλαβαίνω να παρακολουθώ κι αυτό το παιχνίδι.
    Να είσαι καλά και πάντα με όμορφες και πρωτοπόρες εμπνεύσεις!
    Φιλιά πολλά με μια ανθισμένη αγκαλιά!:))♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερίνα μου γλυκιά να σαι καλά για τα όμορφα εμψυχωτικά σου λόγια. Κρίμα που δεν έχεις χρόνο όντως αλλά πάντα χαίρομαι όταν σε βλέπω εδώ.
      Σ'ευχαιρστώ πολύ καλή μου. Ναι σαι καλά
      Παίρνω τη μοσχομυριστή αγκαλιά σου και σου στέλνω την αγάπη μου

      Διαγραφή
  15. πόσο όμορφη ιστορία, αγνή θα έλεγα και μάλιστα περνάει και το μήνυμά της!! τα φιλιά μου Άννα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Σ'ευχαριστώ Εύη μου . Καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Στον υπολογιστή τα γράμματα χάνουν τη μυρωδιά τους...!!!
    Τα βιβλία είναι αξεπέραστα!
    Τι όμορφη και πρωτότυπη η ιδέα σου!
    Είδα τα γράμματα να παίζουν , να χορεύουν, να στριμώχνονται, να σπρώχνονται και να κάνουν εκατοντάδες ζαβολιές!!!
    Το χάρηκα πολύ το κείμενό σου!!
    Μπράβο, Άννα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α τι γλυκό σχόλιο Γλαύκη μου!! Χαίρομαι που σε γέμισε τόσες εικόνες η ιστορία μου!
      Σ'ευχαριστώ πολύ κοπέλα μου
      Να σαι καλά

      Διαγραφή