Κακές αναμνήσεις; Delete!!!

πηγή

''Θα' θελα να ξεχάσω  αυτήν την περίοδο της ζωής μου'', ''να μη θυμάμαι τον πόνο που μου προξένησε εκείνος που μου έκανε τόσο κακό'' έχουμε ακούσει πολλές φορές  να λέγονται, ή μπορεί να τις έχουμε πει και εμείς  στην πορεία της ζωής μας.
Πώς θα ήταν να ξεχνάμε επιλεκτικά δύσκολες καταστάσεις που ζήσαμε;
Θα 'θελες να μπορούσες να ξεχνάς ό,τι σε πόνεσε;
Αφορμή για αυτές τις σκέψεις -ερωτήσεις στάθηκε μια είδηση για θεραπεία από μετατραυματική αγχώδη διαταραχή (PTSD).
Ξέρω, θα πεις ότι αυτές είναι ειδικές περιπτώσεις που προκαλούν προβλήματα υγείας και οδηγούν πολλές φορές στην αυτοκτονία τους ασθενείς. Είναι τρομακτικές εμπειρίες  που βίωσαν πολλοί άνθρωποι και που η θεραπεία που κάνουν δεν τους ωφελεί.
Σκέψου ότι 22 βετεράνοι πολέμου αυτοκτονούν,  την ημέρα. Ναι καλά διάβασες, 22 αυτοκτονίες στρατιωτών που δεν μπορούν να διαχειριστούν τις τραυματικές εμπειρίες που κουβαλούν στην ψυχή τους. Ούτε τα φάρμακα και οι υπάρχουσες θεραπείες μπορούν.
Η νέα θεραπεία που περιμένει έγκριση-δεν ξέρω ήδη αν την πήρε  αυτήν την ώρα που σου λέω όλα αυτά-υπόσχεται να σβήσει τον πόνο και τον τρόμο που αλλάζει τη ζωή πολλών πολλών ανθρώπων μετά από συμβάντα που δε θες ούτε να φανταστείς.
Ο Edward Meloni, επίκουρος καθηγητής ψυχολογίας στο Χάρβαρντ, έχει επινοήσει μια νέα μέθοδο που χρησιμοποιεί το αέριο ξένο -ένα ευγενές αέριο που έχει γίνει διάσημο στο YouTube επειδή κάνει τη φωνή σου πιο βαθιά- για να βοηθήσει ανθρώπους να ξεχάσουν τις τραυματικές αναμνήσεις τους.
Ο καθηγητής υποστηρίζει ότι η νέα αυτή μέθοδος αφαιρεί το συναίσθημα που προκαλεί μια τραυματική ανάμνηση, ενώ η εξάλειψη της ίδιας της ανάμνησης είναι μικρή.
Λέω  εγώ τώρα............... όταν θα εγκριθεί αυτή η νέα θεραπεία, μια και ήδη έχει γίνει γνωστή και ο κος καθηγητής δέχεται πάρα πολλά μαίιλ από ασθενείς που θέλουν ...delete...όταν λοιπόν.... θα εφαρμοστεί σε αυτούς που έχουν πράγματι μεγάλη ανάγκη.
Όμως..........
Ό,τι ξεκινάει ως θεραπεία και δεν βλάπτει τον οργανισμό, φτάνει στην κατάχρηση στο μέλλον, γι αυτό σκέφτηκα πώς θα ήταν να υπήρχε ένας φθηνός και αβλαβής τρόπος να σβήσεις κακές αναμνήσεις.........
Θα το τολμούσες;
Αν συμβεί κάτι τέτοιο, θα είμαστε εμείς οι ίδιοι μετά την διαγραφή εκείνου που μας πόνεσε;
Θα είχαμε την ίδια πείρα, εμπειρία από καταστάσεις που ναι μεν μας τρόμαξαν ή μας πόνεσαν αλλά συγχρόνως μας δίδαξαν;
πηγή

Κι αν μια τραυματική εμπειρία συνέβη από δικό μας λάθος, αν σβηστεί μόνο η συναισθηματική φόρτιση, θα σημαίνει μήπως ότι θα ξανακάναμε το ίδιο λάθος;
Και αν ξέροντας ότι σβήνοντας κακές έως πολύ κακές αναμνήσεις, δεν θα έχουμε τύψεις για κάτι κακό που κάναμε, μήπως θα το ξανακάναμε;
 Η καθηγήτρια Douwe Draaisma, η οποία ειδικεύεται στη φύση και τη λειτουργία της ανθρώπινης μνήμης, έφερε ως παράδειγμα ένα θύμα βιασμού. Φυσικά θέλει να ξεχάσει και την ανάμνηση αλλά περισσότερο αυτό τον τρόμο που κουβαλά σε όλη τη ζωή του.
Τι επιπτώσεις θα έχει στον βιαστή αν ξεχαστεί αυτός ο τρόμος που προκάλεσε; αναρωτιέται. Σίγουρα ο θύτης θα ''έπεφτε στα μαλακά''!!
Και εγώ λέω ...........ακόμη και οι βετεράνοι αν ξεχάσουν τη φρίκη του πολέμου ή τις επιπτώσεις του στους πολίτες ή τις πράξεις που οι ίδιοι έκαναν στον πόλεμο, δεν θα ξανακάνουν τα ίδια σε ένα νέο πόλεμο;
Πώς θα είμαστε αν μπορούμε να διαγράψουμε όλα τα άσχημα και αρνητικά που μας έχουν συμβεί;;;
Θα γίνει καλύτερη η κοινωνία μας ή χειρότερη;
Θα είμαστε καλύτεροι άνθρωποι ή απλά υγιείς;;
Αλήθεια πώς;;
πηγή

20 σχόλια:

  1. Στ΄αλήθεια πολύ δύσκολο Αννούλα μου να δοθεί μια λογική απάντη στα ερωτήματα που εσύ θέτεις.
    Βέβαια η επιστήμη έχει προχωρήσει τρομερά και κάνει θαύματα αλλά στην περίπτωση αυτή δεν πιστεύω ότι κάτι θα γίνει.
    Προσωπικά προσπάθησα να αποβάλω κάποα αλλά δεν κατάφερα τίποτα.
    Ας περιμένουμε την επιστήμη.
    Νάσαι πάντα καλά καλή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα Ντένη μου βρέθηκε η θεραπεία λέει ο ειδικός, Αν πάρει την έγκριση θα αρχίσουν πειράματα. Αν διαβάσεις το άρθρο γίνεται στη Σερβία ήδη με το αέριο αυτό.
      Θα δούμε τι αποτελέσματα θα έχει στους ανθρώπους στις ΗΠΑ.
      Να σαι καλά Ντένη μου

      Διαγραφή
  2. Διαγραφη μια για πάντα. Δυσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο!
    Καλό Σαββατοκύριακο, με όμορφες στιγμές!
    Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ώστε διαγραφή Αριάδνη μου ε;;; Δε σε φοβίζει η απώλεια αναμνήσεων;;; Θα είμαστε πάλι οι ίδιοι λες;;;
      Καλά να περνάς
      Φιλιά

      Διαγραφή
  3. Νομίζω πως σε κάποιες περιπτώσεις σαν αυτές που αναφέρεσαι να επιβάλλεται το "σβήσιμο" με τη βοήθεια της επιστήμης που το υπόσχεται...
    Όλοι μας κάνουμε, ή προσπαθούμε να κάνουμε delete σε κάποια πράγματα...αν θα ήθελα να ξεχάσω κάποια?..μα φυσικά...ή καλύτερα θα ήθελα να μην τα έχω ζήσει..γιατί αν ξεχάσω, θύμα θα γίνω πάλι...

    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου ό,τι ανάμνηση η επιστήμη λέει ότι πρέπει να διαγραφεί για ιατρικούς λόγους δεν έχω λόγο....αλλά στην υποθετική περίπτωση που επικρατήσει κάτι τέτοιο με επιλογή του ατόμου, με φοβίζει. Τώρα βέβαια φυσικά υπάρχουν πράγματα που θα θέλαμε να ξεχάσουμε αλλά αυτό το ''θύμα θα γίνω πάλι'' είναι η απάντηση νομιζω.
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα Αννούλα
    Ο καθένας εφαρμόζει διαφορετική μεθοδολογία
    εγώ στηρίζομαι σε αγαπημένα πρόσωπα και καταστάσεις
    και προβαίνω στο σβήσιμο ή στη καταλλαγή...

    Καλή Κυριακή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελενίτσα μου κάνεις το καλύτερο. Και αν το κατορθώνεις είσαι τυχερή, να το ξέρεις
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  5. delete δεν θα ήθελα δεν μπορώ τελικά να τα σβήσω τά άσχημα απλά πλέον μαθαίνω χρόνο με τον χρόνο να τα διαχειρίζομαι.... καλημέρα και καλή κυριακή φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικόλα μου συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Η διαχείρησή τους είναι το ζητούμενο. Όποιος το κατορθώνει είναι ο νικητής τελικά
      Να σαι καλά!

      Διαγραφή
  6. Άννα μου , δεν θα το πιστέψεις. Έχω ήδη στα σκαριά μία σχετική ανάρτηση! (είμαι οι αναμνήσεις μου είναι ο προσωρινός τίτλος...οπότε καταλαβαίνεις!)

    Δεν θέλω να σβήσω ΚΑΝΕΝΑ άσχημο γεγονός της ζωής μου! αυτά με έφτιαξαν! Τόσο λακωνικά!Finito!
    Φιλιά♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περιμένω με ανυπομονησία την ανάρτησή σου! Είναι ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα και όταν υπάρχει διάλογος γίνεται καλύτερο.
      Ναι συμφωνώ νομίζω και εγώ στο ότι ακόμη και τα άσχημα μας έφτιαξαν ως άτομα. Αλλιώς θα ήμασταν κάποιοι άλλοι........όχι εμείς.
      Να σαι καλά ψυχή μου
      Καλό βράδυ
      Φιλιά

      Διαγραφή
  7. Μόνο κάποιοι που έχουν τόσο τραυματικές εμπειρίες (πόλεμοι, βιασμοί κλπ) ξέρουν πόσο υποφέρουν κι αν το ξεπερνούν ποτέ (αμφιβάλλω) Άρα δεν ξέρω, μπορεί και να επιβάλλεται σε τέτοιες περιπτώσεις. Με έχει απασχολήσει κι εμένα αυτό το θέμα, θα έσβηνα κάποια άσχημα, γιατί όχι, ο πόνος ενός τραύματος (ψυχικού) αρκετές φορές δεν αντέχεται. Πολλά φιλιά Αννούλα :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ξέρω Πετρούλα μου ότι υπάρχουν τραυματικές εμπειρίες που δημιουργούν προβλήματα υγείας. Δεν μιλώ για αυτά. Εξάλλου λόγο σ'αυτά έχει η επιστήμη. Αλλά να....αν είχαμε επιλογή διαγραφής κακών αναμνήσεων πώς θα ήταν να σβήναμε ό,τι επώδυνο περάσαμε;
      Δεν ξέρω ..............δεν μου έχει τύχει να περάσω τόσο μεγάλο ψυχικό πόνο από κάτι που συνέβη.............δεν ξέρω. Αλλά να ξεχάσεις τι σου συνέβη με φοβίζει λίγο.........
      Κάτι σαν επιλεκτικό Αλτσχάιμερ ένα πράγμα.........
      Όνειρα γλυκά
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  8. ετσι Αννουλα μου! οι καλες ειναι μπροστα και μας περιμενουν! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Κικίτσα μου...........χαίρομαι να σε βλέπω τόσο αισιόδοξη! Εύχομαι όλα να σου πάνε καλά, πολύ καλά!
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  9. Ίσως ένα επιλεκτικό delete σε περιπτώσεις βιασμού να βοηθούσε να συνεχίσουν την ζωή τους τα άτομα αυτά, αλλά για άλλες καταστάσεις ίσως να είναι προτιμότερο να ζούμε με τις αναμνήσεις μας.
    Φιλάκια και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι συμφωνώ Ελένη μου. Και για επιλεκτική διαγραφή μνήμης που αφορά υγεία δεν το συζητώ και δεν είμαι αρμόδια. Απλά για τις δικές μας άσχημες αναμνήσεις πιστεύω ότι καλό είναι να τις ''κουβαλάμε'' μέσα μας και να μαθαίνουμε τη διαχείρισή τους
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή