Επειδή η μόρφωση εμποδίζει το ''αγομαι και φέρομαι''




Το να λες κατιτί, είναι πράγμα φυσικό· το να αντιλαμβάνεσαι αυτό που ειπώθηκε, ακριβώς όπως ειπώθηκε, είναι μόρφωση.
Σοπενχάουερ
Και επειδή ''Ένας μορφωμένος λαός εύκολα οδηγείται, αλλά δύσκολα παρασύρεται, εύκολα κυβερνάται, αλλά δύσκολα σκλαβώνεται'' είναι ανάγκη να είναι ο λαός πραγματικά μορφωμένος....
Μιλώντας όμως για μόρφωση δεν εννοούμε την εκπαίδευση που παίρνουμε στο σχολείο, δεν εννοούμε τη συσσώρευση γνώσεων που μετά την πάροδο κάποιου χρόνου τις ξεχνάμε......και φυσικά δεν εννοούμε την απόκτηση πτυχίων μόνο  για επαγγελματική καταξίωση.
Στη χώρα μας, έχουμε λανθασμένη την εικόνα, την ουσία της εκπαίδευσης. Παρ'όλες τις προσπάθειες όλων των κυβερνήσεων να αλλάξουν την εκπαίδευση, το μόνο που κατόρθωσαν έως σήμερα, είναι να διευκολύνουν τους μαθητές να μαθαίνουν άκοπα. Έτσι, τους στέρησαν το κριτικό πνεύμα, που είναι απαραίτητο για τη μάθηση.
Σκοπός της εκπαίδευσης θα έπρεπε να είναι οι γνώσεις που προσφέρει στο μαθητή να αξιοποιούνται έτσι ώστε ο μαθητής να βγάζει τα δικά του συμπεράσματα, να ακονίζει το νου, να εφαρμόζει στην πράξη τη θεωρία ώστε να διαμορφώνει προσωπικότητα, να οπλίζεται για την ένταξή του στην ενήλικη κοινωνική ζωή, και έτσι θα γίνει ώριμος και υπεύθυνος πολίτης.
Η εκπαίδευση στη χώρα μας ακολουθεί νοοτροπίες χρόνων, που θέλει το νέο υποτελή και εξαρτώμενο από το πολιτικό σύστημα.
Μετά την επανάσταση για την ανεξαρτησία μας από τους Τούρκους, ο Καποδίστριας έριξε το βάρος του στην εκπαίδευση, και ήταν ένας δύσκολος άθλος μια και ο λαός ήταν αγράμματος και η ελληνική γλώσσα που μιλούσε είχε γίνει πολύ φτωχή στους 4 αιώνες σκλαβιάς. Τούρκικες λέξεις και διαφόρων ειδών φράγκικες είχαν ενσωματωθεί στη γλώσσα μας. Το λεξιλόγιο περιελάμβανε καμιά χιλιάδα λέξεις. Τα σχολεία που άνοιξε αμέσως ο Καποδίστριας σκοπό είχαν να δώσουν γνώσεις στο λαό και να του μάθουν εκ νέου τη γλώσσα μας................Ο Εθνικός ύμνος που γράφτηκε από το Σολωμό δεν περιελάμβανε ούτε μια ξένη λέξη και δόθηκε στους πολεμιστές που τον μάθαιναν απέξω και πλούτιζαν ακούσια το λεξιλόγιό τους ξανά.
Σιγά σιγά, η μάθηση και η μόρφωση, όπως την ερμήνευαν οι πολίτες τότε αλλά και σήμερα μπήκε στα σχέδια και τον προγραμματισμό της κάθε οικογένειας.
Όμως...............μορφώνομαι σήμερα σημαίνει παίρνω πτυχία, ανεβαίνω κοινωνικά, αλλά δεν σημαίνει καθόλου ότι εξελίσσομαι σαν άνθρωπος, σαν πολίτης με αποτέλεσμα να μην εξελίσσεται και η χώρα.
Γιατί σκοπός της εκπαίδευσης θα έπρεπε να είναι να μπορεί ο μαθητής να αντιμετωπίσει με επιτυχία τη σύγχρονη ζωή και να συμβάλλει στην πρόοδό του αλλά και του τόπου του.
''Η κατανόηση της πραγματικότητας δεν είναι η γνώση του εμφανούς. Είναι η αντίληψη της ουσιαστικής φύσης των πραγμάτων. Ο καλύτερα πληροφορημένος δεν είναι αναγκαστικά και ο πιο σοφός. Διότι υπάρχει ο κίνδυνος, λόγω αυτής ακριβώς της υπερπληροφόρησης, να χάσει την ουσία. Όμως από την άλλη, η γνώση μιας φαινομενικά ασήμαντης λεπτομέρειας πολύ συχνά βοηθάει να δούμε το βάθος των πραγμάτων. Έτσι ο σοφός αναζητά την καλύτερη δυνατή γνώση των γεγονότων, χωρίς ποτέ να εξαρτάται μόνο απ' αυτήν. Σοφία είναι η αναγνώριση του σημαντικού στα γεγονότα''
Μπονχόφερ Ντίτριχ
Η αναγνώριση του σημαντικού στα γεγονότα, η ικανότητα της σωστής κρίσης, η σωστή αντίληψη της αληθινής πληροφορίας ανάμεσα σε τόσες που βομβαρδίζουν καθημερινά τον πολίτη, είναι αποτέλεσμα μόρφωσης.
Ο Ισοκράτης, σοφός και ρήτορας του 4ο αι πχ είχε πει:
''Μορφωμένοι, πρώτον είναι εκείνοι που αντιμετωπίζουν με επιτυχία αυτά που συμβαίνουν κάθε μέρα και μπορούν να στοχάζονται σωστά, αυτό που συμφέρει κάθε φορά. Έπειτα είναι εκείνοι που συμπεριφέρονται προς τους άλλους δίκαια και όπως πρέπει, καθώς και εκείνοι που αντιμετωπίζουν εύκολα τις προσβολές και τις βαναυσότητες των άλλων. Ακόμη, είναι εκείνοι που διαθέτουν αυτοκυριαρχία, αποφεύγουν τις ηδονές και δε λυγίζουν στις συμφορές, αλλά τις δέχονται με καρτερία και με τρόπο άξιο της ανθρώπινης φύσης μας. Τέλος, και σπουδαιότερο, μορφωμένοι είναι εκείνοι που δε διαφθείρονται από τις επιτυχίες, ούτε επαίρονται, ούτε υπερηφανεύονται, αλλά παραμένουν σώφρονες.''
Φυσικά..............ποιος είναι εκείνος που έχει την δύναμη να κρίνει εαυτόν αντικειμενικά και δίκαια;;;
Ποιος μπορεί σήμερα, στο βιογραφικό του, μαζί με τα πτυχία που αναφέρει, να περιγράψει τις ικανότητες στη ζωή του που αυτά του πρόσφεραν τελειοποιώντας τον ως άτομο;;
'' Η διαφορά μεταξύ αμόρφωτου και μορφωμένου είναι, ότι ο τελευταίος δε λογαριάζει τη μόρφωσή του ολοκληρωμένη
Σίμονοφ Κ.
Και όταν δεν λογαριάζεις ότι η μόρφωσή σου είναι ολοκληρωμένη σίγουρα συνεχίζεις να μαθαίνεις και δεν συμπεριφέρεσαι σαν ξιπασμένος....Έτσι γίνεσαι ένας χρήσιμος πολίτης.
''Όσο περισσότερο διαβάζεις χωρίς να σκέφτεσαι, τόσο γρηγορότερα αρχίζεις να πιστεύεις ότι ξέρεις πάρα πολλά, αλλά όσο περισσότερο σκέφτεσαι διαβάζοντας, τόσο καθαρότερα βλέπεις, πως ξέρεις πολύ λίγα''.
Ας μην το ξεχνάμε!!!!!!!!!!!!!



Επιστροφή στη βαρβαρότητα!!!!!!!!!!!!!


Τούρκος πατέρας 54 ετών, πούλησε πριν έξι χρόνια την 12άχρονη  κόρη του σε έναν συνομίληκό του αντί πινακίου φακής, και σήμερα γίνεται η δίκη του αγοραστή..... επειδή κατηγορείται ότι  αγόρασε και βίασε ανήλικο κορίτσι!!!!!!!!!!!!Και μη νομίζετε....είχε υπογραφεί ιδιωτικό συμφωνητικό, μεταξύ των δυο ''τεράτων'' αντρών!!!!!!!!
Ένα  νέο από τα χιλιάδες που καταγράφει η ειδησεογραφία αναφέρω, που δείχνει την απαξίωση της ανθρώπινης ζωής, την κακοποίηση που μόνο ο ανθρώπινος νους μπορεί να συλλάβει και να επιβάλλει, που δείχνει το τέρας που κρύβουμε μέσα μας και που δεν έχει να κάνει με παιδεία και πολιτισμό.
Βιασμοί, κακοποιήσεις, βασανιστήρια, βία και εξευτελισμοί ανθρώπων από άνθρωπο, μείωσαν την αξία της ζωής του ανθρώπου!!!!!!!!!!!!
Σκέψου..............ο άνθρωπος έφτασε σήμερα να υποδέχεται τη βαρβαρότητα με απάθεια, να τη θεωρεί κομμάτι της ζωής του.............
Σκέψου, ο άνθρωπος που ήλθε στον κόσμο γυμνός, φοβισμένος, χωρίς ίχνος γνώσης, πεινασμένος και άοπλος, αυτός ο άνθρωπος έφτιαξε πολιτισμό στο πέρασμα των αιώνων και δόξασε την ύπαρξή του.
Όχι πως δεν υπήρξαν μαύρες σελίδες στην πορεία του που κατέγραψε η ιστορία και άλλες τόσες που χάθηκαν στο πέρασμα του χρόνου, όχι πως ο άνθρωπος  δεν άφηνε το κτήνος που είχε μέσα του να βγει στην επιφάνεια κατά καιρούς και να δείξει σε όλους το άλλο πρόσωπο του θείου δημιουργήματος...αλλά τα όσα προσπάθησε να φτιάξει, τους αγώνες που έδωσε για να αποκτήσει νόημα η ύπαρξή του, να υποστηρίξει το δικαίωμά του να ζει, να αναπνέει ελεύθερα, να είναι ίσος έναντι ομοίων του, να είναι ελεύθερος να δημιουργεί μικρά και μεγάλα θαύματα, να σκέφτεται και να οραματίζεται δυνατά, ήταν όλοι οι πολιτισμοί που έφτασαν στις μέρες μας.
Πολιτισμοί που ύμνησαν τον άνθρωπο, που τον καταξίωσαν και δικαίωσαν το δημιουργό για το τελειότερο δημιούργημά του!!!
Και σήμερα, που η γνώση είναι άπλετη και εύκολα προσβάσιμη, σήμερα υπάρχει τόσος σκοταδισμός αδικαιολόγητος, που θυμίζει μαύρες και μακρινές εποχές της ανθρώπινης δραστηριότητας.
Ίσως ..............η προσπάθεια του ανθρώπου να οργανώσει τη ζωή του, να τη φτάσει σε ικανοποιητικό επίπεδο για ένα τέλειο σκεπτόμενο ον, να επηρεάζεται από την τύχη, τις συγκυρίες που δεν έλειψαν και στο παρελθόν αλλά που τον όπλιζαν τότε, με περισσότερη θέληση για νέο ξεκίνημα.
Σήμερα όμως ο άνθρωπος παραπαίει....κλυδωνίζεται ανάμεσα σε αμφισβητήσεις, απροσπέλαστα εμπόδια, προβλήματα που φαντάζουν δυσεπίλυτα, και ο πολιτισμός που δημιούργησε, ο σημερινός παγκόσμιος αποδεκτός πολιτισμός που έχει ενσωματώσει πολλούς τοπικούς πολιτισμούς, με τον Ελληνικό να έχει βάλει τις βάσεις και να μνημονεύεται ακόμη, σήμερα κρατά μόνο το κέλυφος του δικού του πολιτισμού και πετάει μακριά την ουσία.
''Όμορφος κόσμος, ηθικός, αγγελικά πλασμένος'' είχε πει ο Σολωμός και σίγουρα δεν εννοούσε το ανθρώπινο κατασκεύασμα που το ''ηθικός'', έγινε λήμμα λεξικού, το ''αγγελικά πλασμένος'' έγινε εργαλείο στα χέρια ποιητών για να θυμίζει το όνειρο ή το όραμα που χάθηκε.
Σήμερα, ο πολιτισμός του ανθρώπου προάγει το ψεύτικο, το τυποποιημένο, το κέρδος το υλικό ως πρώτη ανάγκη του ατόμου, προάγει τη μειωμένη αξιοπρέπεια που καταλαμβάνει την κορυφή των αξιωμάτων, προάγει τη εμφάνιση ως πανάκεια για τη φήμη,  την ηδονή ως μητέρα της ευτυχίας, προάγει τον ψεύτικο άνθρωπο που γρήγορα θα αντικατασταθεί με το ρομποτ που είναι καλά ελεγχόμενο και προβλέψιμο!!!!!!!!!!
Και σήμερα ο άνθρωπος, μετρά τα θύματα και τις επιπτώσεις στη ζωή του από τα δικά του επιτεύγματα, και κοιτά απαθέστατα τις απώλειες ζωών δοξάζοντας που η δική του δεν ήταν --ακόμη--ανάμεσα στις απώλειες!!
Πού πάμε;;;

Σίγουρα ως άνθρωποι σκεπτόμενοι, βλέπουμε ότι η βαρβαρότητα επανέρχεται με ταχύ ρυθμό και ανίκανοι(;;), απαθείς, την υποδεχόμαστε προσπαθώντας να την ξεχάσουμε γυρίζοντας αλλού το βλέμμα.
Εξάλλου, ό,τι δεν βλέπεις, δεν χρειάζεται να κάνεις τίποτε για να το αντιμετωπίσεις. Έτσι η στροφή του κεφαλιού από την άλλη, έγινε δείγμα ''πολιτισμένου'' ανθρώπου που έχει διακριτικότητα και τακτ!!!!!
Και ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός που έδωσε τα φώτα του στον κόσμο όλο, μεταλλάχθηκε σήμερα,  προσαρμόστηκε και αφομοιώθηκε αλλά και αφομοίωσε όλα τα ξένα στοιχεία άλλων λαών, άλλων πολιτισμών.
Και επικράτησε αυτό που ονομάστηκε πρόοδος δηλ η επιφάνεια χωρίς ουσία, η τεχνολογική πρόοδος που γεννά καταναλωτές, και δοξάζεται το εμπόρευμα έστω και μιας χρήσης.....
Το ότι ο άνθρωπος έγινε εμπόρευμα, αναλώσιμο και πολλές φορές μιας χρήσης, ίσως είναι από τα θέματα και θεάματα που μας κάνουν να γυρίζουμε αλλού το κεφάλι!!!!
Βέβαια, υπήρξαν πάντα εποχές που ο άνθρωπος και μάλιστα ο αδύναμος άνθρωπος, γινόταν εμπόρευμα στα χέρια ισχυρότερων.
Αλλά αγώνες και προσπάθειες για να πάψει η απαξίωση της ανθρώπινης ζωής και να δοθεί η γνώση που πλαταίνει το νου  και ανοίγει νέους ορίζοντες, είναι καταγεγραμμένοι στις σελίδες της ιστορίας του ανθρώπινου γένους.Με επιτυχίες και με μελάνι το ανθρώπινο αίμα!!!
Σήμερα δεν θα 'πρεπε να γυρίζουμε τόσο μα τόσο πίσω!
Γι αυτό, ο πολιτισμός μας πρέπει να κοιταχθεί κατάματα....
Να διαγνωστούν οι ασθένειές του.............
Να προσπαθήσουν οι σκεπτόμενοι άνθρωποι να τον θεραπεύσουν..........
Γιατί υπάρχουν πολλοί σκεπτόμενοι και πνευματικά ανήσυχα μυαλά........
Δεν υπάρχουν;;;;;;;;;;;;;