Αυγό στρουθοκαμήλου.............


Πριν λίγο καιρό, δοκίμασα αυγό στρουθοκαμήλου...Η οικοδέσποινα μας σέρβιρε μια ομελέτα τεράστια, που κάλυπτε ένα ταψί. Και η γεύση της μου άρεσε. Μου χάρισε μάλιστα και το κέλυφος, στο οποίο είχε κάνει μια τρύπα μικρή για να αφαιρέσει το περιεχόμενο, και το τεράστιο αυγό θα το ζωγραφίσω για το Πάσχα....
'Εμαθα ότι το ένα αυγό της στρουθοκαμήλου δίνει πάνω από 10 κανονικές ομελέτες...και είναι θρεπτικότατο.
Επίσης έμαθα, ότι το κέλυφος θεωρείται ότι φέρνει τύχη και ευτυχία στο σπίτι που το έχει. Λέει η παράδοση, ότι, η στρουθοκάμηλος προσέχει από μακριά τα αυγά της μέχρι να γεννηθούν τα μικρά της αφού δεν τα κλωσάει, έτσι όπως ο Θεός προσέχει από μακριά τους ανθρώπους μέχρι να γεννηθούν και να ακολουθήσουν το δρόμο Του. Γι αυτό τα κάνουν και δώρο, ζωγραφισμένα βεβαίως!

Αυτό το αυγό λοιπόν της στρουθοκαμήλου που ζυγίζει πάνω από ένα κιλό και είναι 25 με 30 φορές μεγαλύτερο της κότας, χρειάζεται 2 ώρες περίπου για να βράσει. Αν το θέλετε μελάτο, χρειάζεται λιγότερη ώρα!
Το όνομά του πτηνού προέρχεται από τη λέξη στρούθος, που σημαίνει πουλί και κάμηλος, καθώς παρουσιάζει όμοια γνωρίσματα με το γνωστό θηλαστικό, όπως η αντοχή σε δυσμενείς συνθήκες, ο λαιμός και οι οφθαλμοί.

Η στρουθοκάμηλος είναι το μεγαλύτερο πουλί στον κόσμο, ζει περίπου 70 χρόνια, και αναπαράγει μέχρι τα 30 του χρόνια (40 - 100 αυγά ετησίως).
Σαν ημιάγριο ζώο (το μεγαλύτερο είχε ύψος: 2,7 μ, και βάρος: 156 κιλά) που είναι, δεν ενσταυλίζεται, και έχει μεγάλη ευαισθησία σε τοξικές ουσίες, όπως είναι τα φάρμακα (αντιβιοτικά) και οι ορμόνες (στεροειδή). Επίσης, λόγω του ιδανικού του pH, το κρέας δεν προσβάλλεται από επικίνδυνα βακτήρια όπως E.coli και σαλμονέλα, όπως το κοτόπουλο και άλλα κρέατα. Έτσι, μεγάλος κερδισμένος φαίνεται να είναι ο καταναλωτής, αφού απολαμβάνει ένα προϊόν θρεπτικό και εύγευστο που έχει παραχθεί κατά τρόπο φυσικό και βιολογικό.
Η ζωγραφική του αυγού της στρουθοκαμήλου είναι μόδα πλέον, ειδικά στη Βουλγαρία.  Μια από τις πλέον συχνές εικονογραφήσεις των πασχαλινών αυγών είναι η Παναγία με το Θείο Βρέφος, ενώ πολλοί είναι εκείνοι οι καταναλωτές που ζητούν εικόνες των Αγίων Γεωργίου και Δημητρίου. Πολλές φορές, το αυγό διαιρείται σε δύο μέρη που ζωγραφίζονται και στη μέση τοποθετείται ένα κερί, μικρογραφία ενός παρεκκλησιού.
Εγώ σκέφτηκα να το διακοσμήσω με ένα θέμα της άνοιξης για να το έχω όλο το χρόνο....

Λίγο γυαλόχαρτο, μπογιές για ζωγραφική και μεράκι είναι ό,τι χρειάζεται για τη διακόσμησή του!
Βέβαια θα βάψουμε τα κανονικά μας αυγά για το Πάσχα, μια και η τιμή τους είναι προσιτή καθώς και το μέγεθός τους! Και φυσικά είναι το δικό μας έθιμο!


6 σχόλια:

  1. πολύ ενδιαφέρον άννα. είδικά αυτά με το ph δεν τα ήξερα. θα ψάξω να βρώ για αυγά και κρέας. καλή ανάσταση να φτάσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Nαι Άλεξ είναι ενδιαφέρον και νόστιμο αλλά και ακριβό το κρέας της στρουθοκαμήλου.....Να ψάξεις να δοκιμάσεις κιόλας είναι καλύτερο από όλα τα κόκκινα κρέατα.
      Καλή Ανάσταση και τη χρειαζόμαστε τόσο πολύ!!!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  2. Πολλά πράγματα δεν ξέρουμε τελικά!
    Να είσαι καλά Αννα μου και καλή Μεγάλη Εβδομάδα να έχουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαλή Μεγάλη Εβδομάδα και σε σένα Δημήτρη. Μόνο που χειμώνιασε ξανά......

      Διαγραφή
  3. Δεν έχει τύχει να δω αυγό στρουθοκαμήλου από κοντά, πόσο μάλλον να δοκιμάσω κιόλας. Και βέβαια έμαθα πράγματα που δεν γνώριζα για τα εν λόγω πουλιά και τ΄αυγά τους, μέσα από την ανάρτησή σου.
    Έχω ανακαλύψει, ωστόσο, υπέροχα διακοσμημένα αυγά στρουθοκαμήλου στο διαδίκτυο κατά καιρούς. Ανυπομονώ να δω έτοιμο και το δικό σου! Σίγουρα θα είναι κάτι το ξεχωριστό! Να είσαι καλά, Άννα μου και πάντα το ίδιο δημιουργική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαριάννα μου και εγώ πρώτη φορά είδα και δοκίμασα συγχρόνως. Και δεν έχουν χοληστερόλη το πιστεύεις;
      Υπέροχες διακοσμήσεις έχω δει και εγώ και έχω κρατήσει κάποιες αλλά η κόρη μου δε μ'αφήνει το θέλει λέει έτσι αυτούσιο. Ακόμη προσπαθώ να την πείσω. Αν τα καταφέρω θα σας το δείξω οπωσδήποτε
      Ναι σαι καλά και εσύ Σ'ευχαριστώ για το σχόλιό σου

      Διαγραφή