Μια βόλτα στα λιγότερο γνωστά μουσεία μας........

Ιούλιος, ο μήνας που, μαζί με τον Αύγουστο, αρχίζουν οι διακοπές  των περισσότερων εργαζομένων...
Κάποιοι όμως θα μείνουν Αθήνα....κάποιοι θα πάρουν την άδειά τους Σεπτέμβρη ή την έχουν ήδη πάρει τον Ιούνιο..
Πολλές οι προτάσεις για όμορφες εξορμήσεις στην πόλη...

Για όσους ενδιαφέρονται να επισκεφθούν μουσεία που είναι κατάλληλα και για τα παιδιά τους, εκτός από τα γνωστά--Αρχαιολογικό ή Μουσείο Ακρόπολης ή Μουσείο Μπενάκη..--υπάρχουν και άλλα ενδιαφέροντα, στην πόλη ή λίγο έξω από αυτήν.
..............
Μουσείο Βραυρώνας, που είναι όμορφα ανακαινισμένο, ένα βήμα από τη θάλασσα, με θεματολογία την Βραυρώνια Άρτεμη, προστάτιδας του γάμου, της γονιμότητας, των παιδιών αλλά και της κυνηγού Άρτεμις με τα βέλη στον ώμο και το ελάφι σύντροφό της!
Για την ιστορία της ξέρουμε ότι το ιερό της Άρτεμης βρισκόταν στην κατάφυτη Βραυρώνα και κάθε πέντε χρόνια ξεκινούσε από την Ακρόπολη πομπή για να γιορτάσει τα Βραυρώνια με θυσίες, αθλητικούς, μουσικούς και ιππικούς αγώνες. Η αρκτία αποτελούσε τη σημαντικότερη λατρευτική εκδήλωση της γιορτής, επειδή η Άρτεμις καθοδηγούσε τα κορίτσια για το πέρασμά τους από την παιδική στην εφηβική ηλικία. 
Στο μουσείο θα δούμε και παιχνίδια παιδιών της εποχής εκείνης, αλλά και κοσμήματα, αρωματοδοχεία, εκτός βέβαια από πλήθος αγαλμάτων κυρίως παιδικών!
Και να σημειώσω εδώ ότι από το μουσείο αυτό ξεκινά ένα μονοπάτι για τυφλούς και όχι μόνο,που εγκαινιάστηκε τον Απρίλη και  καταλήγει μετά τον ποταμό Ερασίνο.

Μήκους 500 μέτρων, το  ξεχωριστό μονοπάτι είναι ότι καλύτερο για μια βόλτα στη φύση, του υγρότοπου της Βραυρώνας. 
Είναι το πρώτο ειδικό μονοπάτι για τα άτομα με πρόβλημα όρασης, εξοπλισμένο με ειδικά συστήματα ξενάγησης, πινακίδες ερμηνείας περιβάλλοντος, ειδικά διαμορφωμένες και ανάγλυφες, σχεδιασμένες ανά θεματική ενότητα, δηλ ''υγρότοπος'', υγρολίβαδα'', ''καλλιέργειες- θαμνώνες''.
Έχει και ηχοακουστικό σύστημα, που με αυτό ο επισκέπτης μπορεί να ακούσει χαρακτηριστικούς ήχους των πουλιών-- περισσότερα από 140 είδη --που ζουν στον υγρότοπο!!!
Άλλο ενδιαφέρον μουσείο είναι στην Παλλήνη και είναι το Πυροσβεστικό Μουσείο, με τα κράνη και τις στολές των πυροσβεστών, πυροσβεστήρες και φωτογραφίες από διασώσεις συμπληρώνουν το παζλ. Στο τέλος γίνεται για τα παιδιά εικονική κατάσβεση . Τα συλλεκτικά οχήματα της πυροσβεστική εκθέτονται επίσης, και ο στόχος είναι η ευαισθητοποίηση μικρών και μεγάλων για την πρόληψη πυρκαγιών και την προστασία του περιβάλλοντος.
..........................

Επόμενη ''στάση μας'' το Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδος στην Μαρίνα Ζέας στον Πειραιά, με πλήθος προσωπογραφιών ναυτικών προσωπικοτήτων, εντυπωσιακά ομοιώματα πλοίων- από την κερκυραϊκή παπυρέλλα έως την αθηναϊκή τριήρη του 5ου αι. Επίσης στις 9 αίθουσες του υπάρχει και η συλλογή του Ωνάση από τη διακόσμηση της θρυλικής θαλαμηγού ''Χριστίνας'', καθώς και ομοιώματα του θωρηκτού ''Αβέρωφ'', του ''Έλλη'', του πρώτου ελληνικού υποβρυχίου ''Δελφίν''και του ''Παπανικολή'' και πολλά πολλά κειμήλια από ναυμαχίες κά.
....................
Υπάρχει το νέο Μουσείο Αυτοκινήτου που εγκαινιάστηκε πρόσφατα και στεγάζεται στο Athenian Captitol στην Γ' Σεπτεμβρίου κοντά στο Αρχαιολογικό Μουσείο.
Πλήθος αυτοκινήτων--110 συνολικά σε πρώτη φάση-- εκθέτονται με παλαιότερο μια πυροσβεστική αντλία του 1895 έως το νεώτερο που είναι μια Φερράρι 308 GTS του 1980!!! Υπάρχουν όμως και επώνυμα αυτοκίνητα όπως του Πολ Νιούμαν, του Ρόμπερτ Πλαντ των  Led Zeppelin,  αλλά και διάσημων οδηγών ράλι.
.................
Άκρως εντυπωσιακή είναι και η έκθεση τρένων, βαγονιών, μηχανών, ατμομηχανών, το παλιό τραμ εκτίθεται εκεί, αλλά και η παλαιότερη ατμομηχανή σε μαύρο και κόκκινο, η Τύρινθα του 1884, που στα παιδιά που είναι φαν του Χάρρυ Πότερ θα θυμίζει το Χόγκουαρτς Εξπρές. Υπάρχει επίσης και ένα βαγόνι-κομψοτέχνημα που δώρισαν στο βασιλέα Γεώργιο Α' και θυμίζει λίγο το Οριάν Εξπρές! Το  Σιδηροδρομικό Μουσείο δημιουργήθηκε το 1979 και βρίσκεται ακριβώς  δίπλα στις γραμμές  σε απόσταση αναπνοής από τη Λιοσίων!!!!!!!!
Υπάρχουν και άλλα ενδιαφέροντα όπως των Τηλεπικοινωνιών, της Τραπέζης της Ελλάδος ή η Έκθεση Παλαιοντολογικών Θησαυρών στο Πικέρμι!
Καλή περιήγηση!!!!!!!!!!!!!




Μεσογειακή διατροφή για την αντιμετώπιση του Μ.Σ!


Τώρα το καλοκαίρι, είμαστε πιο χαλαροί και ως προς τη διατροφή μας!!!!!! Μια μπυρίτσα με το ανάλογο μεζεδάκι δίπλα στο κύμα και με καλή παρέα είναι ό,τι καλύτερο!
Όμως, ως κάτοικοι μεσογειακής χώρας δεν πρέπει να ξεχνάμε τη μεσογειακή διατροφή, που πλέον θεωρείται το επιστέγασμα της  υγιεινής διατροφής. Γιατί η παχυσαρκία είναι υπεύθυνη για την παρουσία υπέρτασης, υπεργλυκαιμίας και υπερλιπιδαιμίας.
Αυτά τα τρία μαζί με την παχυσαρκία, αναγνωρίστηκαν μόλις το 2002 από τον ΠΟΥ, με τον όρο Μεταβολικό Σύνδρομο.
Πρόκειται για ένα παζλ μεταβολικών διαταραχών που οδηγούν αναπόφευκτα στην αθηρωμάτωση και την καρδιαγγειακή νόσο, ενώ συμβάλλουν στην αυξημένη συχνότητα εμφάνισης διαβήτη, υπνικής άπνοιας, πολυκυστικών  ωοθηκών κα.
Βασικές ψηφίδες του παραμένουν η υπέρταση, ο διαβήτης, η δυσπιλιπιδαιμία. Σε σχέση με την παχυσαρκία ο κίνδυνος αφορά το λεγόμενο ''σπλαχνικό λίπος'', αυτό το ''σαμαράκι'' γύρω από τη μέση.
Αυτό το λίπος, σε αντίθεση με το λίπος του σώματος σε άλλα σημεία, σχετίζεται με ανωμαλίες στην παραγωγή ινσουλίνης.

Το μεταβολικό σύνδρομο εμφανίζεται όταν γενετικώς επιρρεπή άτομα αποκτούν υπερβολικό βάρος, οπότε παράγοντες όπως ανθυγιεινή διατροφή και μειωμένη έως ανύπαρκτη σωματική δραστηριότητα διαμορφώνουν ένα ''τοξικό'' περιβάλλον που ραγδαία αυξάνει την εμφάνιση του συνδρόμου.
Το μεταβολικό σύνδρομο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τις καθημερινές μας συνήθειες και η μόνη αντιμετώπιση είναι η απώλεια βάρους. Οι υποθερμιδικές δίαιτες φαίνεται να συμβάλλουν θετικά αφού μειώνουν το βάρος.
Μόνο 5-7% ελάττωση του βάρους αμβλύνει σημαντικά όλες τις παραμέτρους του μεταβολικού συνδρόμου.
Η μεσογειακή διατροφή εφόσον τηρείται καθημερινά μπορεί να ελαττώσει κατά 50-70% τον κίνδυνο καρδιαγγειακών επεισοδίων!
Για καλύτερη ζωή λοιπόν, σωστή διατροφή, όχι υπερβολές, άσκηση-- και αυτήν την εποχή η θάλασσα βοηθά σημαντικά--,και φαγητό σε τακτικές ώρες!!!!!!!!!!!
 Οι πληροφορίες είναι από το ''Κ''




Μ 'ένα ''κλικ'' απαθανατίζεται η ζωή !!!!!!!

Αγαπώ τη φωτογραφία...Πάντα υπάρχει μια φωτογραφική μηχανή στη τσάντα μου...Μη φανταστείτε  ότι ξέρω από φωτογραφίες!!!!!!!!!!!!!! Θα ήθελα όμως να γνωρίζω τα πάντα.......
Γι αυτό και θαυμάζω τον καλό φωτογράφο που είναι καλλιτέχνης πραγματικός, και απολαμβάνω πάντα φωτογραφίες που δείχνουν στιγμιότυπα ζωής, στιγμές που κρατούν μόνο για κλάσματα δευτερολέπτου και που τις φυλακίζει ο φακός για πάντα!
Η φωτογραφία, εκτός από έργο τέχνης μπορεί να είναι και μια ιστορική μαρτυρία, να αποκαλύπτει στιγμές κρυφές και μυστικές, στιγμές  γεμάτες αγάπη αλλά και πόνο, απαθανατίζοντας την ομορφιά αλλά και την ασχήμια............μπορεί να ρίχνει ακόμη και κυβερνήσεις!!!!!!!!!
Η φύση πάντα ήταν πόλος έλξης για τον καλλιτέχνη- φωτογράφο!  Πάντα θα είναι πηγή έμπνευσης .............. 
Τεχνική, γνώσεις, ταλέντο, υπομονή αλλά και τύχη χρειάζεται ο καλός φωτογράφος!!!!!! Μόνο έτσι μπορεί να απαθανατίσει τέτοιες στιγμές...
Πέρα από κάθε αμφιβολία η αποτύπωση της εικόνας αποτελεί μια από τις σημαντικότερες κατακτήσεις του ανθρώπινου πολιτισμού και μια από τις λίγες περιπτώσεις που μια καθαρά τεχνολογική και επιστημονική εξέλιξη, γέννησε μια νέα μορφή τέχνης...........
Η ιστορία της φωτογραφίας είναι πολύ παλιά!!! Ο Αριστοτέλης τον 4ο αιώνα π.Χ. γύρω στο 310 π.Χ., παρατήρησε το φαινόμενο του σκοτεινού δωματίου. Παρατήρησε μια εικόνα κατά την διάρκεια της έκλειψης της σελήνης που προβλήθηκε στο έδαφος μέσω των τρυπών από ένα κόσκινο, και από τα χάσματα μεταξύ των φύλλων ενός πλατανιού. Περιέγραψε το φαινόμενο της συμπεριφοράς των ακτίνων του φωτός, όταν περνάνε μέσα από μία μικρή τρύπα, την ευθύγραμμη διάδοση του φωτός και του σχηματισμού του ειδώλου ενός αντικειμένου μέσα από μία μικρή τρύπα, περιγράφονται σε βασικές γραμμές, από τον μεγάλο σοφό, στο 15ο κεφάλαιο του βιβλίου του «Προβλήματα».


Η  camera obscura, το σκοτεινό δωμάτιο του Αριστοτέλη, ήταν η πρώτη μεταφερόμενη φωτογραφική κατασκευή. Δεν μπορούμε να την πούμε ακριβώς φωτογραφική μηχανή, γιατί δεν διέθετε φιλμ και φακό.
Φακό τοποθέτησε στην κάμερα  για πρώτη φορά ο Ντανιέλ Μπαρμπάρο, το 1530.
Το 1550, ο Τζιρόλαμο Καρντάνο τοποθέτησε στο φακό και μηχανισμό διαφραγμάτων για να πετυχαίνει μεγαλύτερη ευκρίνεια


Το  1600 με 1620, εμφανίζεται η  πρώτη φορητή μηχανή σε λογικές διαστάσεις, ώστε να τη μεταφέρουν δύο άτομα, camera obscura, πρόγονος της σημερινής φωτογραφικής μηχανής. 
 Τη χρησιμοποιούσε ο αυστριακής καταγωγής αστρονόμος Γιόχαν Κέπλερ. Με αυτή σκιτσάριζε σε μεγάλο μέγεθος χαρτιού τοπία με μεγάλη ακρίβεια. Στην κυριολεξία έστηνε μια σκηνή σε ένα χώρο, κλείνονταν μέσα και σχεδίαζε με το λίγο φως που περνούσε μέσα από το υποτυπώδες οπτικό σύστημα, αυτό που σήμερα αρκεί ένα κλικ για να το πετύχουμε.

Ακολούθησαν πολλές προσπάθειες για να φτάσει η φωτογραφία σήμερα σε τόσο υψηλό επίπεδο.
Προσπάθειες ανήσυχων και έξυπνων μυαλών που προσπάθησαν να αποτυπώσουν αντικείμενα στο χαρτί, χρησιμοποιώντας άλατα αργύρου ή χρήση της υπέρυθρης ακτινοβολίας, θαλασσινό νερό και φυσικά με τη βοήθεια της χημείας που έδωσε άλλη ώθηση στην αποτύπωση της εικόνας.
Ο Τάλμποτ αποκτά την ευρεσιτεχνία της φωτογραφικής μεθόδου του αρνητικό/θετικό πάνω σε χαρτιά ιωδιούχου αργύρου, το 1841 . Την πατέντα του ονομάζει καλοτυπία, από το ελληνικό κάλλος, που σημαίνει ομορφιά.
Έτσι αναπτύχθηκε η φωτογραφία και οι μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν  στο πέρασμα των χρόνων.
Έχουμε λοιπόν τη δαγκεροτυπία, τη Ταλμποτυπία, την αμβροτυπία και σιδεροτυπία, 
την κυανοτυπία, και μετά εχουμε την έγχρωμη φωτογραφία που  στηρίζεται σε θεωρία του Άγγλου Thomas Young, ο οποίος το 1802, αναφερόμενος στον I. Newton, διατύπωσε την υπόθεση κατά την οποία τρία βασικά χρώματα, το ερυθρό, το πράσινο και το κυανό, αρκούν για το μάτι για την αναπαραγωγή όλων των χρωμάτων.


Σήμερα οι ψηφιακές μηχανές αποτελούν ευρύτατα διαδεδομένα καταναλωτικά προϊόντα, ενώ συνεχίζουν να εξελίσσονται ενσωματώνοντας επιπλέον δυνατότητες, όπως βιντεοσκόπηση, με ή χωρίς καταγραφή ήχου. Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα της ψηφιακής φωτογραφίας, είναι και η εύκολη σχετικά, δυνατότητα επεξεργασίας της. Οι προσπάθειες βελτίωσης συνεχίζονται παράλληλα και στην ψηφιακή και στην αναλογική εικόνα.


οι πληροφορίες είναι από εδώ    και εδώ