Στο Green eMotion συμμετέχει και η ΔΕΗ!

''Green eMotion'' για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα!!
Και η ΔΕΗ συμμετέχει στο πρόγραμμα ''Green eMotion'', που είναι ένα πανευρωπαϊκό  ερευνητικό πρόγραμμα για την ταχεία διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην ΕΕ.


Συγκεκριμένα, οι μεγάλοι παίκτες της ηλεκτρικής βιομηχανίας, των εταιρειών λογισμικού και  τηλεπικοινωνιών, των αυτοκινητοβιομηχανιών καθώς και μεγάλοι ευρωπαϊκοί δήμοι, παίρνουν μέρος σ' αυτό το πρόγραμμα που σκοπό έχει να δημιουργήσει μια ομπρέλα  υπηρεσιών «roaming», ώστε να επιτρέπει στον κάτοχο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου να μπορεί με ένα συμβόλαιο να έχει στη διάθεσή του υπηρεσίες όπως της κινητής τηλεφωνίας. 
Έτσι θα μπορεί να φορτίζει το αυτοκίνητό του σε κάθε πόλη που θα ταξιδεύει.
Σημαντική παράμετρος για την επίτευξη αυτού του στόχου, είναι η συλλογή στοιχείων (σε αυτή τη φάση βρίσκεται τώρα το πρόγραμμα), για τον καθορισμό προτύπων, τυποποιημένων διαδικασιών και μεθόδων σε επίπεδο εξοπλισμού, λογισμικού και επιχειρηματικών μοντέλων, πανευρωπαϊκά. 
Αυτός είναι ο φιλόδοξος στόχος του προγράμματος, που επιπλέον εξετάζει την γρήγορη εφαρμογή και στην πράξη, σε σχέση με τις μέχρι σήμερα πρακτικές, του μοντέλου της ταχείας φόρτισης και τη χρήσης φορτιστών συνεχούς ρεύματος.
Συμμετέχουν στο πρόγραμμα 5 κολοσσοί της βιομηχανίας και τεχνολογίας, 9 ηλεκτρικές εταιρείες, 5 κατασκευαστές αυτοκινήτων, 9 δήμοι και 13 πανεπιστήμια και ερευνητικά ινστιτούτα.
Ένα από τα πιλοτικά έργα στα πλαίσια του ''Green eMotion'' λαμβάνει χώρα στην Κοζάνη.


Το έργο προβλέπει την εγκατάσταση στην Κοζάνη, μάλλον προς το τέλος του 2011, 20 σταθμών φόρτισης ικανών να εξυπηρετήσουν 15 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης από τις αρχές του 2012.
Η πόλη επιλέχθηκε  γιατί είναι μια από τις πιο υποβαθμισμένες περιοχές της ΕΕ λόγω του λιγνίτη και γιατί είναι μια μικρή πόλη και μπορούν ευκολότερα να μετρηθούν τα αποτελέσματα.
Βέβαια, για να είναι πραγματικά πράσινη η ηλεκτροκίνηση, δηλαδή μηδενικών εκπομπών, και να προκαλεί ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, θα πρέπει η τροφοδοσία του οχήματος να γίνεται αποκλειστικά από πηγές παραγωγής μηδενικών εκπομπών, που είναι οι ανανεώσιμες, και όχι από λιγνίτη ή φυσικό αέριο...
Το ενεργειακό πακέτο που θα επιλέξει όμως η κάθε χώρα δεν είναι της παρούσης αν και γίνονται βήματα και προς τις ανανεώσιμες πηγές.
Σε κάθε περίπτωση, πανευρωπαϊκά σήμερα όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες ανακαλύπτουν στην ηλεκτροκίνηση μια προσοδοφόρα καινούργια αγορά, ενώ οι εταιρίες τηλεπικοινωνιών επεκτείνουν το πεδίο εφαρμογής που ανέπτυξαν τις προηγούμενες δεκαετίες. 
Βιομηχανίες ηλεκτρολογικού και τηλεπικοινωνιακού υλικού, ενεργοποιούνται και νέοι ρόλοι δημιουργούνται στον τομέα παροχής υπηρεσιών, ενώ οι ηλεκτρικές εταιρίες αντισταθμίζουν την καθίζηση της ζήτησης με την είσοδο ενός  νέου μεγάλου καταναλωτή, όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και δραστηριοποιούνται, (όπως η γερμανική RWE), με επιχειρηματική παρουσία σε όλη την αλυσίδα της ηλεκτροκίνησης.


πηγή

2 σχόλια:

  1. Εννοείται ότι μ'αρέσει πολύ το όλο project.

    Αλλά όπως παρατήρησες και συ, πολύ σωστά, για να είναι "πράσινο" το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα πρέπει να είναι πράσινη η πηγή της Ηλεκτρικής Ενέργειας.

    Πρέπει δηλ. η ΔΕΗ να παράγει την Ηλεκτρική Ενέργεια όχι από Θερμική Ενέργεια λιγνίτη ή πετρελαίου ή φυσικού αερίου αλλά από εναλλακτικές πηγές (σήμερα το ποσοστό δεν το θυμάμαι πάντως είναι κάτω από το 10%)

    Αυτό μέχρι στιγμής είναι αδύνατο. Αν γίνει "νομοθετικά" και όχι "τεχνολογικά" θα ανεβάσει την τιμή του ρεύματος 9 φορές πάνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ιονν καλημέρα....Είναι και για μένα το πρώτο που θα έπρεπε να γίνει δηλ η ενέργεια να παράγεται από ανανεώσιμες πηγές...Αλλιώς το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα είναι μόνο μια ευκαιρία των αυτοκινητοβιομηχανιών να πουλήσουν...........

    ΑπάντησηΔιαγραφή